Taaperoimetyksen taivastelijoille.
Jos et imetä taaperoa, et todellakaan voi ymmärtää, miksi se tapahtuu. Miksi siis miettiä, onko se perverssiä, normaalia, tuottaako se mielihyvää ja millaista ja kenelle? Et vaan ymmärrä, kun lapsesi on itse lopettanut imemisen, sinulta on maito loppunut jostain syystä tai olet saanut touhusta tarpeeksesi. Hyvä niin. Kukin tyylillään. WHOn suosituksille viittaat kintaallasi, koska se tarkoittaa, että et ole niistä kuullutkaan tai et halua hyväksyä sitä tosiseikkaa, että et noudata maailman terveysjärjestön suosituksia. Ehkä sitten vaikka lintuinfluenssan suojautumisessa. Pitkän imetyksen terveydelliset hyödyt äidille ovat pitkään imettävien äitien itse keksimiä varmaan. Ja lapsen turvallisuuden ja hyväksytyksi tulemisen tunteita ei voi täyttää kuin yhdellä tavalla eli sylissä pitämällä. Niinkö? Taaperoimetyksen taivastelijoita olkoot vain ne, jotka taaperoita imettävät ja muut pysykööt lestissään ja hoitakoot lapsiaan parhaalla mahdollisella tavalla. Turha niiden on puhua, jotka asiasta eivät mitään ymmärrä.
Kommentit (133)
että ajattelisi imetyksen olevan joku ihmisen ja hyvän äitiyden mitta? Ei kai kukaan ole niin lukutaidoton, että vielä tämän ketjun luettuaan väittää WHOn suositusten koskevan KEHITYSMAITA? Ei kai kukaan ole niin yksinkertainen, että ajattelee lapsen tulevan väkivaltaiseksi imetyksen vuoksi, jos oma sisko/veli/itse on niin tehnyt???
Minkäs tunteilleen mahtaa? Tunteilla ole logiikkaa, jos et tiennyt.
ja 87, minäkin tunnen pienen lapsen joka kuoli autokolarissa vaikka istui turvaistuimessa. Sinun logiikallasi: turvaistuimet ovat turhia eikä kenekään kannata käyttää niitä.
[/quote]
silloin VARMASTI olet oikeassa. ps. Oletko lukenut tämän ketjun? Oletko ymmärtänyt mitään?
Vierailija:
että ajattelisi imetyksen olevan joku ihmisen ja hyvän äitiyden mitta? Ei kai kukaan ole niin lukutaidoton, että vielä tämän ketjun luettuaan väittää WHOn suositusten koskevan KEHITYSMAITA?
että tässä ketjussa on kyse jostakin muusta kuin WHOn suosituksista? Oletko koskaan ymmärtänyt, että taaperoimetyksessä EI ole kyse ravintoseikoista etusijassa? Äläkä vaan kysy, että mistä sitten. Lue.
Vierailija:
silloin VARMASTI olet oikeassa. ps. Oletko lukenut tämän ketjun? Oletko ymmärtänyt mitään?
Vierailija:
että tässä ketjussa on kyse jostakin muusta kuin WHOn suosituksista? Oletko koskaan ymmärtänyt, että taaperoimetyksessä EI ole kyse ravintoseikoista etusijassa? Äläkä vaan kysy, että mistä sitten. Lue.
Toteaisin surullisena, että tämä aihe saa aina kiihkon veret kohisemaan puolin ja toisin. En edelleenkään ymmärrä, miksi ne, jotka eivät imetä taaperoa ryntäävät tuomitsemaan niin herkästi taaperoimetystä niillä samoilla vanhoilla väittämillä? Minä, joka aloitin tämän ketjun, en koskaan ole tuominnut niitä, jotka ovat valinneet toisin. En ole kyseenalaistanut, älyä, huonommuutta, mitään. Olen hyväksynyt sen ehdoitta. Enkä ole parempi ihminen kuin muut. Mutta minusta asia ei vain ole sellainen, että tähän muut kuin asianosaiset voisivat oikeassaolemistaan osoittaa. Asia on siis loppuunkäsitelty. Taaperoimetys ja kokonaan imettämättömyys ovat näemmä vapaata riistaa, joissa kaikilla tuntuu olevan oikeassa olemisen oikeus. Mennään viettämään iltaa siis tyytyväisinä. Olemme kaikki voittaneet.
Mun mielestä sen äidin pitäis mennä itseensä. Ja pyytää vaikka isiä antamaan vähän enemmän munaa kuin että jatkuvasti lupsututtaa penskaansa tississä, on kerta kaikkiaan pervoa.
Isän ja lapsen ihana imetyshetki! Voi, että kun sitä kattois ihan tippa linssissä...
Vierailija:
Isän ja lapsen ihana imetyshetki! Voi, että kun sitä kattois ihan tippa linssissä...
Kun vanhempi Heikki poika tulee esikoulusta niin saa hänkin maistaa isin tissiä kun kerran niin pyytää. Mukavaa rauhoittumista vilkkaan eskaripäivän jälkeen.
ovat hauskoja, älykkäitä ja omaperäisiä ihmisiä. Oikein valioyksilöitä. Niin nokkelia ja vaikka mitä. Ja kuinka vanhoja. Varmaan aikuisia. Ihan varmaan. Luulen. Pelkään.
näkemystä, että ne, jotka eivät taaperoimetä, eivät vaan yhtään tiedä, mistä on kyse.
Vierailija:
näkemystä, että ne, jotka eivät taaperoimetä, eivät vaan yhtään tiedä, mistä on kyse.
kuin edellisenä päivänä. Eihän kukaan rupea kolmevuotiasta yhtäkkiä imettämään. Tv. lapsiaan vuoden imettänyt
Vierailija:
kuin edellisenä päivänä. Eihän kukaan rupea kolmevuotiasta yhtäkkiä imettämään. Tv. lapsiaan vuoden imettänyt
kasvaneet korvikkeilla ja eivät ole sairastaneet edes flunssaa ensimmäiseen kolmeen vuoteen ja ovat olleet yli 360 päivää vuodessa terveinä sen jälkeenkin.