Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Listaa yleisimmät unesi, joissa toistuu aina sama teema / juoni

Vierailija
28.07.2017 |

Siis unet, jotka eivät ole täysin identtisiä, mutta niissä on aina sama idea / ajatus / teema tai juoni.

Itse näen usein unia, joissa olen kotona. Tämä koti saattaa olla joku ihan minulle entuudestaan tuntematon koti, ei siis ole oikeasta elämästä tuttu, mutta unessa se on kotini. Ja aina löydän vahingossa lisää huoneita tai salakäytäviä, joista ilahdun, että kotini onkin hienompi ja isompi mitä luulin ja tutkin innoissani näitä uusia huoneita, käyväviä, ullakoita, kellareita ja katselen maisemia ikkunoista.
Tämä uni toistuu vuodesta toiseen, mutta aina se koti on "uusi".

Sitten on tietty nämä takaa-ajo unet, joissa joku jahtaa ja yritän päästä pakoon.

Sitten on sellaiset unet, joissa en kykene juoksemaan, tuntuu kuin juoksisin upottavassa suossa.

Sitten on paljon lentounia, joissa lähden lentämään. Näihin liittyy selkouni, eli tajuan näkeväni unta ja päätän tietoisesti lähteä lentämään, kun kerran unessa sen voin tehdä. Selkounessa voin myös tietoisesti herättää itseni oikeasti hereille. Vaatii jonkin verran ponnistelua. Mutta onnistuu.

Kommentit (212)

Vierailija
181/212 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pimeys,unissa mulla usein pimeyttä, harvoin valoisaa,pakenen Psyko isääni. Myös erinlaisia katastrofit toistuu unissani, maanjäristykset, tulvat (hukun yleensä niissä vaikka kuinka yrittäisi pakoon) ja vesi jossa on erinlaisia ötököitä, toukkia yms inhottavaa, kammoan tosielämässä niitä.

Muutaman kerran nähnyt uskonnollisia unia esim Jeesus tulee ja uskovat menevät Jeesusta vastaan ylös,itse jään muiden mukana vaan katsomaan, demoniset unet on pelottavia.

Vierailija
182/212 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläin: eläin kertoo suhteestasi vaisto ja viettielämään. Eläimen tappaminen tarkoittaa oman elinvoiman ja vaistojen riistoa.eläimen syöminen merkitsee elinvoiman lisääntymistä.puhuvat eläimet ovat suurunen tunnus,vietti ja vaistoelämäsi lähettää niiden kautta sinulle sanoman.jos eläin johtaa sinua unessasi on se merkki sielullisesta yhteydestä,hyvästä ja oikeasta. Jos eläin on puoliksi ihminen ovat viettisi jalostumassa.vääristynyt eläin on merkki siitä että unennäkijä kokee yllykkeensä vastenmielisinä ja kammottavina.kesyt eläimet viittaavat hallittuihin intohimoihin.eläinten muodonmuutokset tarkoittavat uneksijan omaa sisäistä muuttumista.villit eläimet ovat vaaran,vaarallisten intohimojen tai ihmisten tunnus.ne kertovat rajusta tuhoavasta voimasta joka uhkaa uneksijan turvallisuutta.nuoret eläimet ja poikaset viittaavat lapsiin.eläimet jotka eivät koskaan kasva isoksi voivat viitata uneksijankyvyttömyyteen kypsyä tai kohdata elämän haasteet. Härkä kuvaa sokeaa raivoa,tuhoavaa luomisvoimaa,sukupuolista intohimoa.lehmä on naisellisuuden symboli,äitihahmo.vuohipukki viiittaa riettauteteen ja hedelmällisyyteen.pieni karvainen eläin viittaa omaan sukupuolisuuteen. Eläinrääkkäys; yrität tukahduttaa lopullisesti viettielämäsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/212 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uni jeesuksesta voi viitata siihen että ihminen kieltäytyy tai laiminlyö sulauttamasta tätä ihannetta elämäänsä.

Vierailija
184/212 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maanjäristys: vanhat asenteet murenevat. Unennäkijän maailman tavat,varmuudet,uskomukset ja tottumukset hajoavat palasiksi. Uni maanjäristyksestä valmistaa mieltä suuriin muutoksiin.

Vierailija
185/212 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulva: elämänvoiman tuhoava ja kielteinen suunta.tulva on vaaran lähde joka tulvii tajuttomasta peittäen alleen tietoisuuden.tulva voi tarkoittaa myös rakkautta. Se on äkkinäisen sisäisen muuttumisentarpeen ilmaus.elämän puolivälissä nähdään useln unta tulvista. Ne kertovat elämän suunnan muutoksesta. Henkilö joka pitäytyy vanhoissa tavoissa ja tottumuksissa ja silti näkee toistuvia tulvaunia,on vaarassa hukkua,upota tajuttomaansa.

Vierailija
186/212 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oven telkeäminen on liiallista itsesuojelun tarvetta. Ovi on myös sukupuolisen vastaanottavaisuuden symboli.

Vierailija
187/212 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiire: stressi aiheuttaa kiirettä myös uniin.laiminlyödyt tehtävät näyttäytyvät unessa usein kovana kiireenä.

Vierailija
188/212 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuljen kaupungissa, joka ei näytä miltään todellisuudessa tutulta kaupungilta, mutta unessa tiedän, missä olen. Voin olla siellä töissä tai asua siellä tai olla vain lomamatkalla. Kävelen kaduilla, matkustan lähijunalla, kuljen meren rannalla.

Vierailija
189/212 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vainota: vainoaminen unessa kertoo usein vainoavista ajatuksista,tunteista jne.

Vierailija
190/212 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuljen kaupungissa, joka ei näytä miltään todellisuudessa tutulta kaupungilta, mutta unessa tiedän, missä olen. Voin olla siellä töissä tai asua siellä tai olla vain lomamatkalla. Kävelen kaduilla, matkustan lähijunalla, kuljen meren rannalla.

hallitset elämäsi osa-alueita koska et ole eksyksissä.

Vierailija
191/212 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläin: eläin kertoo suhteestasi vaisto ja viettielämään. Eläimen tappaminen tarkoittaa oman elinvoiman ja vaistojen riistoa.eläimen syöminen merkitsee elinvoiman lisääntymistä.puhuvat eläimet ovat suurunen tunnus,vietti ja vaistoelämäsi lähettää niiden kautta sinulle sanoman.jos eläin johtaa sinua unessasi on se merkki sielullisesta yhteydestä,hyvästä ja oikeasta. Jos eläin on puoliksi ihminen ovat viettisi jalostumassa.vääristynyt eläin on merkki siitä että unennäkijä kokee yllykkeensä vastenmielisinä ja kammottavina.kesyt eläimet viittaavat hallittuihin intohimoihin.eläinten muodonmuutokset tarkoittavat uneksijan omaa sisäistä muuttumista.villit eläimet ovat vaaran,vaarallisten intohimojen tai ihmisten tunnus.ne kertovat rajusta tuhoavasta voimasta joka uhkaa uneksijan turvallisuutta.nuoret eläimet ja poikaset viittaavat lapsiin.eläimet jotka eivät koskaan kasva isoksi voivat viitata uneksijankyvyttömyyteen kypsyä tai kohdata elämän haasteet. Härkä kuvaa sokeaa raivoa,tuhoavaa luomisvoimaa,sukupuolista intohimoa.lehmä on naisellisuuden symboli,äitihahmo.vuohipukki viiittaa riettauteteen ja hedelmällisyyteen.pieni karvainen eläin viittaa omaan sukupuolisuuteen. Eläinrääkkäys; yrität tukahduttaa lopullisesti viettielämäsi.

Mä oon näköjään menettänyt turvallisuuden tunteeni, kun useasti näen unia aggressiivisista eläimistä jotka jahtaavat minua. Joskus unissani on jopa eläimiä kauhea määrä ja itse pelkään niitä luonnon eläimiä ja yritän pysyä niistä etäällä, mutta silti ne päätyvät ympärilleni ja lähelle. Noissa massiivisissa eläin unissani on joskus joitain ihan outoja eläin lajeja, joita ei ole edes oikeasti olemassa. Niissä unissani olen aivan luonnon keskellä ja pakoon en niitä eläimiä pääse. Viimeisimmässä eläin unessani jonka olen nähnyt niin oli kojootteja ja joku kojootti repi itseltäni käden irti. Mä vielä heittelin sitä irto kättäni pois, jotta se tietty kojootti pysyisi minusta erossa. Nämä mun eläin unet ovat ihan helkutin ahdistavia. Mä vähän luulen, että uneni johtuu siitä, kun lähiseudullani linnut lentelee ihan helkutin läheltä minua, kun olen liikenteessä. Ei nyt talvella lentele läheltäni, mutta keväällä ja kesällä. Kerran yksi varis oikeasti hyökkäsi kimppuuni ja sekin taisi entisestään saada minua eläinkammoiseksi.

Vierailija
192/212 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon näköjään menettänyt turvallisuuden tunteeni, kun useasti näen unia aggressiivisista eläimistä jotka jahtaavat minua. Joskus unissani on jopa eläimiä kauhea määrä ja itse pelkään niitä luonnon eläimiä ja yritän pysyä niistä etäällä, mutta silti ne päätyvät ympärilleni ja lähelle. Noissa massiivisissa eläin unissani on joskus joitain ihan outoja eläin lajeja, joita ei ole edes oikeasti olemassa. Niissä unissani olen aivan luonnon keskellä ja pakoon en niitä eläimiä pääse. Viimeisimmässä eläin unessani jonka olen nähnyt niin oli kojootteja ja joku kojootti repi itseltäni käden irti. Mä vielä heittelin sitä irto kättäni pois, jotta se tietty kojootti pysyisi minusta erossa. Nämä mun eläin unet ovat ihan helkutin ahdistavia. Mä vähän luulen, että uneni johtuu siitä, kun lähiseudullani linnut lentelee ihan helkutin läheltä minua, kun olen liikenteessä. Ei nyt talvella lentele läheltäni, mutta keväällä ja kesällä. Kerran yksi varis oikeasti hyökkäsi kimppuuni ja sekin taisi entisestään saada minua eläinkammoiseksi.

jos niillä on poikasia niin voivat tulla lähellekkin ajamaan pois. Niin ne kaikille tekee et ole ainoa.

Vierailija
193/212 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

jos niillä on poikasia niin voivat tulla lähellekkin ajamaan pois. Niin ne kaikille tekee et ole ainoa.

Varis tapauksessani varmasti se varis vaan suojeli poikasiaan, mutta nuo toiset linnut jotka liitelee todella läheltä niin arvelen niiden lento tempauksilla olevan tarkoitus kosiskella kuinka rohkeita ovat. Mä oon kuullut, että linnuilla on ominaista machoilla rohkeuttaan naaraille.

Vierailija
194/212 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyökkäävät eläimet unessa kuvaavat nimenomaan vaistoelämän laiminlyöntiä,torjuttuja vaistoja. Päättele hyökkääjistä minkälaatuisesta laiminlyönnistä on kysymys.

Vierailija
195/212 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linnutkin ovat kesyyntyneet kaupungeissa joten ei ne enää pelkää ihmisiä ja kierrä kaukaa meitä. Pikkulinnut joskus lentää aivan vierestä.

Vierailija
196/212 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla monet unet sijoittuvat lapsuudenkotiini. Unissa teema ei muutoin ole mieleenpainuva/yhtenäinen.

Vierailija
197/212 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen toistuvasti unessa menossa kotiin, mutta joku muu asuukin kodissani.

Vierailija
198/212 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyökkäävät eläimet unessa kuvaavat nimenomaan vaistoelämän laiminlyöntiä,torjuttuja vaistoja. Päättele hyökkääjistä minkälaatuisesta laiminlyönnistä on kysymys.

En ymmärrä käsitettä vaistoelämän laiminlyöntiä ja torjuttuja vaistoja. Voiko asian ilmaista toisin?

Vierailija
199/212 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näen unia joissa olen juuri harrastamassa seksiä kuuman miehen tai naisen kanssa. Kiima on käsinkosketeltavaa. Mutta jokin este tulee eikä koskaan päästä itse asiaan. Turhauttavaa. Eikö edes unessa saisi panna kunnolla? N30

Vierailija
200/212 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiunet voi tulkita aikaisemmin olevasta talo-selityksestä.