Listaa yleisimmät unesi, joissa toistuu aina sama teema / juoni
Siis unet, jotka eivät ole täysin identtisiä, mutta niissä on aina sama idea / ajatus / teema tai juoni.
Itse näen usein unia, joissa olen kotona. Tämä koti saattaa olla joku ihan minulle entuudestaan tuntematon koti, ei siis ole oikeasta elämästä tuttu, mutta unessa se on kotini. Ja aina löydän vahingossa lisää huoneita tai salakäytäviä, joista ilahdun, että kotini onkin hienompi ja isompi mitä luulin ja tutkin innoissani näitä uusia huoneita, käyväviä, ullakoita, kellareita ja katselen maisemia ikkunoista.
Tämä uni toistuu vuodesta toiseen, mutta aina se koti on "uusi".
Sitten on tietty nämä takaa-ajo unet, joissa joku jahtaa ja yritän päästä pakoon.
Sitten on sellaiset unet, joissa en kykene juoksemaan, tuntuu kuin juoksisin upottavassa suossa.
Sitten on paljon lentounia, joissa lähden lentämään. Näihin liittyy selkouni, eli tajuan näkeväni unta ja päätän tietoisesti lähteä lentämään, kun kerran unessa sen voin tehdä. Selkounessa voin myös tietoisesti herättää itseni oikeasti hereille. Vaatii jonkin verran ponnistelua. Mutta onnistuu.
Kommentit (212)
Sukupuoliyhteys kuvaa rakkauden toivetta.partneri voi edustaa myös jotain ideaa,ajatusta tai aatetta.jos uneksii että yhdyntä keskeytyy,se mikä sen keskeyttää paljastaa rajoituksen laadun,sen miksi unennäkijä on vastahakoinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyökkäävät eläimet unessa kuvaavat nimenomaan vaistoelämän laiminlyöntiä,torjuttuja vaistoja. Päättele hyökkääjistä minkälaatuisesta laiminlyönnistä on kysymys.
En ymmärrä käsitettä vaistoelämän laiminlyöntiä ja torjuttuja vaistoja. Voiko asian ilmaista toisin?
kyseessä voi olla esim.eroottisia pettymyksiä tai kyseessä voi olla ihan oikeita ihmisiä joita olet pitänyt liian suuressa arvossa,he yrittävät vahingoittaa sinua.
No, töissä olen se kaikista alinta ja tunnen olevani siellä sätkynukke. Eroottista elämää en edes omista.
Mun alitajuntaan on jäänyt unet, joissa olen matkalla mummolle ja papalle ja suunta on hakusessa, kun en tiedä niissä unissani missä mummoni ja pappani asuu, myös olen nähnyt pariin otteeseen unta, että olen matkalla skootterilla johonkin ja niissäkin unissani olen ihan hakusessa mihin päin pitäisi mennä.
On myös unia että olen matkalla kouluun ja suunta niissäkin unissa on hakusessa. Myös on unia kallioisesta metsästä ja mun pitäisi päästä sieltä metsästä ihmisten ilmoille. Tuttu metsä on, mutta reitistä en ole yhtään varma minne päin pitäisi kulkea. Unissani olen aivan eksyksissä.
Olet myös normaalielämässä eksyksissä jos olet unessakin. Et löydä suuntaa elämällesi.
Aika usein toistuva on että olet tehnyt tietämättäni jotain pahaa, ja siitä on aiheutumassa kauheita seurauksia. Yleensä aihe tai yksityiskohdat on unohtuneet ennen kuin olen herännyt, mutta muistan stressintunteen.
Viime kerralla aiheena oli jotain mansikoihin liittyvää. Unessa olin muistaakseni kastellut mansikkakasvit, mutta jotenkin väärin, jonka takia mansikat tulisivat kasvamaan homeisiksi ja koko sato oli menetetty. Toisessa unessa rupattelin smalltalkia jonkun työpaikan vieraan kanssa, ja tietämättäni paljastanut jotain kauheaa minkä takia olisin tullut menettämään työpaikkani.
Joka kerta aiheena siis normaali tilanne, jossa jotenkin tietämättäni aina teen peruuttamattoman kauhean virheen jolla on kauheat, peruuttamattomat seuraukset.
Kaikki marjat ovat vähäisiä seksuaalisymboleita.ne kuvaavat hetkellisiä toiveita,sukupuolisen nautinnon halua.
Vieras samaa sukupuolta oleva hahmo on Varjo,itsemme käänteinen kielteinen puoli.keskustelu kertoo ongelman erittelystä, merkittävää on mistä puhutaan ja ketkä puhuvat. Ehkä olet juoruillut ja pelkäät siksi työpaikan menetystä.
Toistuvat painajaiset. Jättimäinen yksisilmäinen hirviökarhu, joka haluaa tappaa. Joskus välillä nään unta ihan tavallisista karhuista jotka ovat ystävällisiä, ja haluavat selvästi vain hyvää.
Syvä vesi, veteen joutuminen tai jättimäinen hai jota ei pääse pakoon. Joko hukun, tai joudun syödyksi. Hukkuminen nyt yleensäkin on myös toistuva teema.
Zombit.Kun unessa kuljen hautausmaan ohi, niin kaikki haudat aukeavat ja ne lähtevät perääni. Yleensä herään ennenkuin joudun syödyksi.
Muuttaminen ja exä tunkee mukaan kaiken maailman rojua ja yrittää tulla mukana. Erosta on jo yli viisi vuotta mutta vieläkin se tunkee satunnaisesti mukaan. Joissakin unissa pieksen äijän ihan tohjosi, ilman että hän laittaa vastaan. Niska-perseotteella lennätän ym. Pieni nainen olen.
Minä olen myös usein nähnyt unia, että löydän kotoani uusia huoneita ja käytäviä.
Joskus näin monesti unia, joissa olin myöhästymässä koulusta, peruskoulusta tai lukiosta, tai kouluaikaisista harrastuksista. Tai muistin, että en ole pitkään aikaa käynyt noissa harrastuksissa tai vaikka lukion englannin tunnilla, ja mietin, että mitähän se opettaja ajattelee. Olen siis päässyt ylioppilaaksi jo 25 vuotta sitten.
Nykyään unissa pelkään, että lapset myöhästyy koulusta. Tämä perustuu ihan todellisuuteen, koska heillä on nyt korona-aikana ollut tosi paljon poissaoloja koulusta pikku flunssien vuoksi, ja terveenäkin ADHD-lasta on vaikea saada ajoissa mihinkään.
Mä näin unta demonista viimeyönä. Joku mummo oli demonin riivaamana ja tämä jahtasi minua pirtissä. En ole aikoihin nähnyt pahoja unia, joten vähän ihmetyttää mistä viime yön pahat unet johtuvat.
kyseessä voi olla esim.eroottisia pettymyksiä tai kyseessä voi olla ihan oikeita ihmisiä joita olet pitänyt liian suuressa arvossa,he yrittävät vahingoittaa sinua.