Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Listaa yleisimmät unesi, joissa toistuu aina sama teema / juoni

Vierailija
28.07.2017 |

Siis unet, jotka eivät ole täysin identtisiä, mutta niissä on aina sama idea / ajatus / teema tai juoni.

Itse näen usein unia, joissa olen kotona. Tämä koti saattaa olla joku ihan minulle entuudestaan tuntematon koti, ei siis ole oikeasta elämästä tuttu, mutta unessa se on kotini. Ja aina löydän vahingossa lisää huoneita tai salakäytäviä, joista ilahdun, että kotini onkin hienompi ja isompi mitä luulin ja tutkin innoissani näitä uusia huoneita, käyväviä, ullakoita, kellareita ja katselen maisemia ikkunoista.
Tämä uni toistuu vuodesta toiseen, mutta aina se koti on "uusi".

Sitten on tietty nämä takaa-ajo unet, joissa joku jahtaa ja yritän päästä pakoon.

Sitten on sellaiset unet, joissa en kykene juoksemaan, tuntuu kuin juoksisin upottavassa suossa.

Sitten on paljon lentounia, joissa lähden lentämään. Näihin liittyy selkouni, eli tajuan näkeväni unta ja päätän tietoisesti lähteä lentämään, kun kerran unessa sen voin tehdä. Selkounessa voin myös tietoisesti herättää itseni oikeasti hereille. Vaatii jonkin verran ponnistelua. Mutta onnistuu.

Kommentit (212)

Vierailija
1/212 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toistuvia teemoja on autolla ajaminen, auton jarrut eivät toimi kunnolla, vaihtia on aina liikaa ja musta tuntuu etten hallitse tilannetta. Koen että tämä johtuu stressistä. Toinen toistuva teema on kulkeminen jaloin. En vain pääse liikkeelle, tai pääsen mutta kaikki jopa juokseminen tapahtuu kuin hidastetussa filmissä. En siis pakene ketään, en vain pääse liikkeelle vaikka kaverit sanovat, että hei mennään! Tule jo! Kulkeminen on älyttömän raskasta ja joudun oikein ponnistelemaan, että pääsen edes yhden askeleen eteenpäin...

Vierailija
2/212 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutan usein unessa ja joka kerran olen pettynyt ja kadun muuttoa ja mietin kuinka voisin muuttaa takaisin .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/212 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun toistuva teema: kun on tulossa jotain tärkeää/kiva juttu, nään lähes aina unta että se epäonnistuu. Kiva...

Nään myös unta lehmistä. Usein oon aitauksen keskellä, en pääse pois ja lehmät juoksee mua kohti ja oon ihan paniikissa 😂

Vierailija
4/212 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tuo sama kuin ap:lla, siis tuo uusien huoneiden löytyminen uudesta kodista. Usein niissä taloissa on myös jäänyt edellisiltä asukkailta paljon tavaraa jälkeen joita pitää käydä läpi.

Samoin tuo juoksu unessa kun jalat ei vaan nouse ja pakoon pitäis päästä!

Vierailija
5/212 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama mulla että jalat on tajuttoman painavat

Vierailija
6/212 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En vain pääse liikkeelle, tai pääsen mutta kaikki jopa juokseminen tapahtuu kuin hidastetussa filmissä. En siis pakene ketään, en vain pääse liikkeelle vaikka kaverit sanovat, että hei mennään! Tule jo! Kulkeminen on älyttömän raskasta ja joudun oikein ponnistelemaan, että pääsen edes yhden askeleen eteenpäin...

Mulla ihan sama. Kuin suossa tarpoisi, ei niinkuin millään pysty kävellä saatikka juosta. Nyt juuri muistui mieleen, että siinä on usein joku auttamassa mua, jotenkin vetämässä kädestä tai työntämässä, että saisi muhun liikettä ja yritän siis päästä sen tyypin vauhtiin. Kykenen siis liikkumaan, mutta erittäin hitaasti, vaivalloisesti, kuin upottavassa suossa kulkisi ja jalat tuntuu tonnien painoiselta. Jotenki tosi stressaava uni. Mutta toistuu usein.

Vierailija
7/212 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näen hyvin harvoin unia. Painajaisia en varsinaisesti koskaan. Mutta yksi "toistuva" teema on ollut se, että multa lähtee unessa rautahammas.

Vierailija
8/212 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä unta on moni muukin varmasti nähnyt:

Juoksentelen ilman housuja julkisella paikalla, ihan paniikissa...

Vierailija
9/212 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutan usein unessa ja joka kerran olen pettynyt ja kadun muuttoa ja mietin kuinka voisin muuttaa takaisin .

Hei mulla on ihan sama!!! Usein siinä uudessa kodissa on kaikenlaisia huonoja puolia ja ihmettelen, että miten vidussa nyt näin pääsi käymään, että ei hitto, meidän oikea koti (oikeassa elämässä oleva siis) on jo myyty. Siinä unessa on tosi ikävä tunnelma, kun tosiaan se alkaa aina siitä, kun ollaan just muutettu uuteen kotiin ja alan ihmettelee, että mihi hittoon me oikeasti muutettiin ja alan käymään sitä taloa läpi.

ap

Vierailija
10/212 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla toistuu sellainen tosi ahdistava uni, jossa olen lähdössä jonnekin matkalle ja olen kotona pakkaamassa. Pakkaan ihan paniikissa hirveällä vauhdilla tavaroita enkä silti pääse koskaan lähtemään, koska unohdan aina jotain tärkeää tai en löydä jotain tiettyä tavaraa. En sitten koskaan pääse lähtemään reissuun vaan olen aina myöhässä. Niissä on aina tosi ahdistava tunnelma, en tiedä mistä ne kertovat.

Vierailija
11/212 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipaatko, ap, uusia harrastuksia, ihmisiä, tapahtumia, vapautta tms. elämääsi? Lentounia tapaa olla eniten lapsilla ja vanhuksilla.

Mutta asiaan, mun tavallisia toistuvia ovat justiinsa "tahmajalat", usein ennen heräämistä, hukassa olevien vaatteiden ja tavaroiden keräily ympäri kaupunkia, mädät hampaat, takaa-ajo, oikeastaan aika tavanomaisia nykyään. Sitten on visuaalisesti näyttäviä selkounia, mutta niitä saisi kyllä olla useammin.

Vierailija
12/212 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaipaatko, ap, uusia harrastuksia, ihmisiä, tapahtumia, vapautta tms. elämääsi? Lentounia tapaa olla eniten lapsilla ja vanhuksilla.

Mutta asiaan, mun tavallisia toistuvia ovat justiinsa "tahmajalat", usein ennen heräämistä, hukassa olevien vaatteiden ja tavaroiden keräily ympäri kaupunkia, mädät hampaat, takaa-ajo, oikeastaan aika tavanomaisia nykyään. Sitten on visuaalisesti näyttäviä selkounia, mutta niitä saisi kyllä olla useammin.

Ai hitsi, unohdin pakkaamisunet! Miten niissä kaikki voi ollakin niin levällään?

Vierailija
13/212 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kuin ap.lla, eli tuo koti ja salahuoneet.. Tulleet sen jälkeen kun ostettiin talo 8 vuotta sitten.

Ikävämpiä ovat unet joissa nirhaan lapseni ;(, joskus nuorempana nirhasin kissojani. On koko tulevan päivän ihan hirveä olo.

Vierailija
14/212 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi usein toistuva uni on sellainen, että olen rakennuksessa, isossa kodissa, laivassa tai muussa julkisessa tilassa ja vaikka olen näissä paikoissa ensimmäistä kertaa, tiedän niiden pohjapiirustukset täysin. Tiedän, että jos avaan tuo oven, sieltä johtaa kapea käytävä sinne ja sinne ja siellä on lattialuukku, josta pääsee salaista ryömintäkäytävää pitkin sinne ja tonne jne.

Ja kun alan kulkemaan, ne paikat menee just niin kuin mä tiedän, vaikka paikat on mulle siis unessa vieraita.

Vierailija
15/212 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on hampaiden tippuminen ja sitten siihen liittyvää ettei halua puhua kun ne hampaat tippuu. Joskus työntelen niitä takaisin.

Yksi joskus toistuva uni on ruotsinlaiva, joka ajelee teitä pitkin. En ole kyydissä vaan katselen mutkaisella tiellä kauempaa.

Vierailija
16/212 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla myös noi uudet huoneet ja huonekalut, samoin tuo jarruton auto ja raskaat jalat, kipeät oikeasti kun herään.

Kännykästä en löydä nimiä ja numeroita kun pitäisi soittaa.

Vessassa ei ole ovea kun pitäisi asioida ja ihmisiä pilvinpimein.

Vaatteet ja kengät puuttuu kun pitäisi mennä jonnekin.

Kaikki päin prinkkalaa, kuolleet sukulaiset elossa enkä yhtään ihmettele asiaa.

Vierailija
17/212 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös yksi toistuva teema on se, että minulla on joku tärkeä meno (esim. häät, koulu, työt) tiettyyn kellonaikaan ja alan valmistautua. Eli meikkaus ja pukeutuminen. Ja jotenkin siitä ei meinaa tulla mitään. Kello käy ja uhkaan myöhästyä ja meikki on aivan kesken jne. Uni on todella ahdistava tunnelmaltaan.

Toinen teema on sellainen, että minulla on vessahätä ja täytyy mennä julkiseen vessaan. Nämä vessat ovat aina aivan mielettömän törkyisiä, on kusta ja paskaa ja märkiä vessapapereita niin pöntön reunoilla kuin lattioilla. Yleensä nää vessat on ihan hillittömän kokoisia, siellä on tyyliin 50 vessanpönttöä. Ja yhteistä on myös se, että niissä ei ole mitään näkösuojaa, eli muiden edessä pitäis tarpeet tehdä. Ja koskaan en onnistu tekee tarpeita siististi, vaan sotkeennun tai kaadun muiden jätöksiin.

Vierailija
18/212 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on tuo sama kuin ap:lla, siis tuo uusien huoneiden löytyminen uudesta kodista. Usein niissä taloissa on myös jäänyt edellisiltä asukkailta paljon tavaraa jälkeen joita pitää käydä läpi.

Samoin tuo juoksu unessa kun jalat ei vaan nouse ja pakoon pitäis päästä!

Tuo tarkoittaa sinua itseäsi talossa olo.

Minäkin olen nähnyt ja kerran meni harmaat kiviportaat alas pimeään kellariin, mutta en mennyt sinne, koska ei sielä mitään ollut.

Vierailija
19/212 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on myös lentounia. Ne on tosi kivoja ja rentouttavia. Joskus harvoin lentouniin liittyy se, että en pysykään kunnolla ilmassa, mutta usein ne kuitenkin kääntyvät positiivisiksi siten että saan "ilmaa siipien alle". 

Aikaisemmin näin tosi usein unia, että pakenin jotain auktoriteettia (poliisi, opettaja...) ja pakenin tavallaan leikitellen. Olin siis unessa tehnyt jotain ilkeää (koskaan ei oikein selvinnyt mitä) ja sitten pakenin piiloutumalla ja härnäämällä jahtaajaa. Nämä unet usein oli myös tosi kivoja.

Kaippa nuo liittyi siihen, että pakenin kiltin tytön roolia...

Yksi unityyppi oli se, että ajan autoa ja auto ei vaan pysähdy. Painan jarrua niin kovaa kuin pystyn, mutta jarrut ei vaan pidä. Näitä unia olen nähnyt myös paljon.  

Vierailija
20/212 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama huoneuni! Olen kysellyt tutuilta mutta kukaan ei ole sanonut niitä näkevänsä, mukava kuulla että muutkin!

Siis unessa olen uudessa kodissa, tai usein ihan vanhassa tutussakin, ja löydän seinistä uusia ovia jotka johtavat uusiin valoisiin ja kauniisiin ja jännittäviin huoneisiin. Uni on aina hyvä uni, tunnelma on hyvä ja herättyäni olen hyvällä mielellä.

Tätä huoneunta olen nähnyt ihan pienestä asti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kaksi