Kehtaatteko olla alasti puolisonne nähden?
Itse en tähän pysty ja aloin miettiä, onko se kuinka yleistä. En siis esimerkiksi kehtaisi mennä puolisoni kanssa saunaan tai vaihtaa vaatteita/pukeutua pesun jälkeen hänen läsnäollessaan tai ylipäänsä näyttäytä missään tilanteessa alasti/alusvaatteissa miehen nähden.
En tiedä, pitäisikö asialle tehdä jotain ja jos pitäisi niin mitä. Tämä vaikuttaa todella negatiivisesti itsetuntooni, joten siinä mielessä ei varmaankaan ole tervettä jatkaa tällaisessa tilanteessa.
Kommentit (250)
Vierailija kirjoitti:
Wau, teillä kuitenkin on (jonkinlaiset) parisuhteet. Mulla häpeä omasta vartalosta on tehokkaasti estänyt kaikenlaiset viritelmänpoikasetkin.
En ole edes kauhean lihava, vähän ylipainoinen 162/65 vain. Mutta kun aivan lapsesta asti on iskostettu päähän, että olen väärän muotoinen. Olin 7-vuotias, kun rumaa mahaani kommentoitiin aikuisten puolelta. Teini-iässä pojat nauroivat päin naamaa, jos menin juttelemaan. Parikymppisenä sanottiin suoraan, että sori, mutta etsin kaunista/kuumaa naista. Kolmekymppisenä en ole enää lähestynyt yhtäkään miestä.
En ole siis koskaan ollut miehen edessä alasti, koska kukaan mies ei ole mua niin halunnut nähdä. Ja kaikkien näiden pitkien hiljaisten vuosien aikana olen kyllä elävästi päässäni kirjoittanut jo etukäteen, miten moinen tilanne tulisi menemään. Ja kuinka murskana sitä sitten olisi, jos joku todella näkisi mut sellaisena kuin olen, ja siinä hetkessä toteaisi, että laitapa naikkonen vaatteet takaisin päälle, jottei silmät pala.
En tiedä pystynkö koskaan kokeilemaan.
Kun se oikea tulee vastaan, sun kroppakin kelpaa. Älä anna itsesi ajatella itsestäsi tuollaisia pahoja asioita, vaikka kuka olisi joskus sanonut mitä. Lyön vetoa miljoona sinua rumempaa ihmistä on rakkauden löytänyt.
Tottakai kehtaan! Tänäänkin ollut monta tuntia bikineissä, käynyt omalla pihalla alasti uimassa ja aamulla suihkun jälkeenkin molemmat tulimme alasti kylpyhuoneesta pukeutumaan.
Se että mun mies rakastaa mun vartaloa on kaikkein ihaninta. Hänestä olen kaunis vaatteissa ja vaatteitta.
Miten ap rakastelee? Vaatteet päällä, pimeässä peiton alla? Meillä on valot päällä eikä koskaan peittoa koska kumpikin haluaa nähdä toisen kokonaan joka hetki!
Vierailija kirjoitti:
AP! Jaan samaan ongelman kanssasi. Älä masennu! Mies kuitenkin rakastaa sinua mutta ujous on voittamaton.
No kiitos lohdutksesta, mutta ei tällä kyllä ujouden kanssa taida olla, sillä ollaan jo hyvän matkaa yli kolmekymppisiä ja yhdessä oltu yli 3 vuotta. Eikä mies noin muutenkaan ole edes ujo tyyppi. Ap
Vierailija kirjoitti:
Häpeän vartaloani, mies kommentoinut rumasti rintojani. Seksiä vain harvoin, pimeässä . En koskaan näyttäydy alasti.
Ja taas yksi rakkaudeton parisuhde. En ymmärrä. Miksi te ihmiset tuhlaatte elämäänne tuollaiseen paskaan? Ettekö arvosta sitä että olette hengissä? Mitä sitten kun tulee syöpä ja mietitte taaksepäin että miksi en nauttinut elämästä silloin kun vielä voin?
Vaimo kirjoitti:
Olen ylipainoinen, persjalkainen, ohuthiuksinen, hieman yli kuusikymppinen nainen, jolla on lyhyt kaula, riipputissit, leikkausarpi, kasvoissa couperosa ym. ulkoisia vikoja. Olisi kovin vaivalloista piilotella kaikkea tuota, joten tietenkin mieheni saa nähdä minut alasti. Miksi ei saisi?
Mieheni saisi, muttei halua, siksi nykyään pidän alastoman kehoni suosiolla piilossa. Ap
Tää oli oudoin totinen ketju hetkeen, kuinka ihmiset ei kumppaninsa kanssa voi olla avoimesti. Järkyttävää.
Tietenkin mä olen alasti mieheni seurassa, saunassa, seksissä, suihkussa jne.
Olen 45 v ja 122 kg. Paikat roikkuu ja lyllyy. Mulla on rämemajavakin. Ja hän haluaa mua!!
Rakkaus on sokea ja itsevarmuus kiihottavaa.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai kehtaan! Tänäänkin ollut monta tuntia bikineissä, käynyt omalla pihalla alasti uimassa ja aamulla suihkun jälkeenkin molemmat tulimme alasti kylpyhuoneesta pukeutumaan.
Se että mun mies rakastaa mun vartaloa on kaikkein ihaninta. Hänestä olen kaunis vaatteissa ja vaatteitta.
Miten ap rakastelee? Vaatteet päällä, pimeässä peiton alla? Meillä on valot päällä eikä koskaan peittoa koska kumpikin haluaa nähdä toisen kokonaan joka hetki!
Ai niin, unohdin sanoa että mulla on kastemadon näköinen 15cm arpi rintalastasta napaan ja muutenkin vatsasta näkee että 4 lasta on kannettu:) Tästä huomaa etten niitä koskaan mieti:)
Minä nukun kaikki yöt alasti, enkä ole ukkoani kainostellut muutenkaan. Ollaan oltu 4 vuotta yhdessä ja jo ensi viikkoina lähettelimme toisillemme alastonkuvia. Nyt on tosin naurettu niille kuville.
Kyllä kehtaan. Mies on minut tällaisena halunnut puolisokseen, aiemmin olin todella lihava, nyt hoikempi mutta iho roikkuu laihtumisen jäljiltä, olen arpinen ja kolhuinen nainen, vaan silti mies minun vartalosta tykkää, ja ikinä ei ole moittinut tai inhoten katsonut. Minun on helppo olla armollinen itsekin rujolle vartalolleni, kelpaan tällaisena. Ja tuosta vartalosta on kuitenkin lapset saatu ja ruokittu myös, ei ole mitään hävettävää.
Vierailija kirjoitti:
Kerroinkin jo aiemmin, mutta seksiä harrastetaan myöhään illalla säkkipimeässä tai valoisana päivänä, kun huonetta ei saa pimennysverhollakaan täysin pimeäksi, minulla on vaatteet päällä. Seksiä on nykyään tosin aika harvoin ja ainoastaan, silloin kun mies haluaa. Minun aloitteeni hän hylkää, säkkipimeässäkin. Ap
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kehtaan. Mies on minut tällaisena halunnut puolisokseen, aiemmin olin todella lihava, nyt hoikempi mutta iho roikkuu laihtumisen jäljiltä, olen arpinen ja kolhuinen nainen, vaan silti mies minun vartalosta tykkää, ja ikinä ei ole moittinut tai inhoten katsonut. Minun on helppo olla armollinen itsekin rujolle vartalolleni, kelpaan tällaisena. Ja tuosta vartalosta on kuitenkin lapset saatu ja ruokittu myös, ei ole mitään hävettävää.
Meillä ei ole lapsia, joten en oikein sitä pysty omalla kohdallani käyttämään puolustuksena. Ap
Minun mieheni lähtisi välittömästi vaihtoon, jos en saisi olla hänen nähtensä alasti (tai muuten vapaasti). Ei se ole aitoa rakkautta, jos toista ei hyväksy ja halua sellaisena kuin on. Ja minusta ilma aitoa rakkautta ei ole aitoa parisuhdettakaan. Enkä halua mitään epäaitoakaan. Joko ollaan aidosti tai ei olla ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP! Jaan samaan ongelman kanssasi. Älä masennu! Mies kuitenkin rakastaa sinua mutta ujous on voittamaton.
No kiitos lohdutksesta, mutta ei tällä kyllä ujouden kanssa taida olla, sillä ollaan jo hyvän matkaa yli kolmekymppisiä ja yhdessä oltu yli 3 vuotta. Eikä mies noin muutenkaan ole edes ujo tyyppi. Ap
Me olemme myös yli kolmekymppisiä, naimisissa yli 5 vuotta eikä kumpikaan halua nähdä toista alasti, koska ujous.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerroinkin jo aiemmin, mutta seksiä harrastetaan myöhään illalla säkkipimeässä tai valoisana päivänä, kun huonetta ei saa pimennysverhollakaan täysin pimeäksi, minulla on vaatteet päällä. Seksiä on nykyään tosin aika harvoin ja ainoastaan, silloin kun mies haluaa. Minun aloitteeni hän hylkää, säkkipimeässäkin. Ap
No eikö itelläki hälytyskellot soi päässä? Miksi rakastat miestä niin kauheasti että annat kohdella itseäsi noin? Mikä siinä miehessä on niin ihanaa? Tekisitkö itse noin hänelle jota rakastat? Mitä jos ystävättäresi kertoisi tämän saman kertomuksen sinulle? Sanoisitko että joo, sä olet niin ruma että pidä telttaa päällä aina, varsinkin miehes nähden?
Vierailija kirjoitti:
Minun mieheni lähtisi välittömästi vaihtoon, jos en saisi olla hänen nähtensä alasti (tai muuten vapaasti). Ei se ole aitoa rakkautta, jos toista ei hyväksy ja halua sellaisena kuin on. Ja minusta ilma aitoa rakkautta ei ole aitoa parisuhdettakaan. Enkä halua mitään epäaitoakaan. Joko ollaan aidosti tai ei olla ollenkaan.
Ymmärrän kyllä kaiken tämän, tämän keskustelun myötä entistäkin paremmin, ja olo on aivan hirveä. Olisinpa tajunnut olla sitoutumatta tällaiseen suhteeseen.Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me olemme myös yli kolmekymppisiä, naimisissa yli 5 vuotta eikä kumpikaan halua nähdä toista alasti, koska ujous.
Voi jeesus! Aatami ja Eeva oli alasti. Maapallolla on 7 miljardia ihmistä, jokainen on käytännössä samanlainen ilman vaatteita, pieniä variaatioeroja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi jeesus! Aatami ja Eeva oli alasti. Maapallolla on 7 miljardia ihmistä, jokainen on käytännössä samanlainen ilman vaatteita, pieniä variaatioeroja.
Entä sitten? Aatami on Aatami ja Eeva on Eeva, mutta me olemme eri pari. Älä yleistä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän kyllä kaiken tämän, tämän keskustelun myötä entistäkin paremmin, ja olo on aivan hirveä.
Olisinpa tajunnut olla sitoutumatta tällaiseen suhteeseen.Ap
Luojan kiitos teillä ei ole lapsia.
Nyt puhut vakavasti sen ukon kanssa. Ja sitten kun tiedät että kyse ei ole mistään väärinkäsityksestä, niin ukko vaihtoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eikö itelläki hälytyskellot soi päässä? Miksi rakastat miestä niin kauheasti että annat kohdella itseäsi noin? Mikä siinä miehessä on niin ihanaa? Tekisitkö itse noin hänelle jota rakastat? Mitä jos ystävättäresi kertoisi tämän saman kertomuksen sinulle? Sanoisitko että joo, sä olet niin ruma että pidä telttaa päällä aina, varsinkin miehes nähden?
En sano tätä pahalla, mutta viestisi sai minut itkemään valtoimenaan. Ei siksi, että se olisi jotenkin loukannut, vaan koska se sai minut tajuamaan, miten julma olen itseäni kohtaan, kun siedän tällaista. ;( Ap
Olen ylipainoinen, persjalkainen, ohuthiuksinen, hieman yli kuusikymppinen nainen, jolla on lyhyt kaula, riipputissit, leikkausarpi, kasvoissa couperosa ym. ulkoisia vikoja. Olisi kovin vaivalloista piilotella kaikkea tuota, joten tietenkin mieheni saa nähdä minut alasti. Miksi ei saisi?