Kehtaatteko olla alasti puolisonne nähden?
Itse en tähän pysty ja aloin miettiä, onko se kuinka yleistä. En siis esimerkiksi kehtaisi mennä puolisoni kanssa saunaan tai vaihtaa vaatteita/pukeutua pesun jälkeen hänen läsnäollessaan tai ylipäänsä näyttäytä missään tilanteessa alasti/alusvaatteissa miehen nähden.
En tiedä, pitäisikö asialle tehdä jotain ja jos pitäisi niin mitä. Tämä vaikuttaa todella negatiivisesti itsetuntooni, joten siinä mielessä ei varmaankaan ole tervettä jatkaa tällaisessa tilanteessa.
Kommentit (250)
Sen jälkeen kun mies näki minun kakkaavan synnytyksessä niin ei nolota enää mikään. Eli alastomuus on täysin normaalia meille.
En tietenkään !
(suorastaan puistattaa koko tuollainen ajatuskin) käytän kotona tietystikin aina sukelluspukua, karvahattua ja ulsteria ja vaihdan niitä aina välillä kun tarvitsee ajamalla autolla kauas metsän laitaan, josta ei enää ole näköyhteyttä asuntoomme ja jossa voin ne huoletta vaihtaa.
Samassa paikassa käyn myös tarpeillani tarvittaessa ja kotona varon erityisesti pieremistä
(Sen vuoksi sukelluspukuni sisällä onkin erityinen ns. pierunvaimennin...)
Vierailija kirjoitti:
En tietenkään !
(suorastaan puistattaa koko tuollainen ajatuskin) käytän kotona tietystikin aina sukelluspukua, karvahattua ja ulsteria ja vaihdan niitä aina välillä kun tarvitsee ajamalla autolla kauas metsän laitaan, josta ei enää ole näköyhteyttä asuntoomme ja jossa voin ne huoletta vaihtaa.
Samassa paikassa käyn myös tarpeillani tarvittaessa ja kotona varon erityisesti pieremistä
(Sen vuoksi sukelluspukuni sisällä onkin erityinen ns. pierunvaimennin...)
Hyvä jos sinä voit aiheesta vitsailla, toisille meistä tämä on kuitenkin kipeä ongelma.
En kehdannut joskus 16 vuotiaana kun tapasin ensimmäisen poikaystävän ja oli niin pienet tissit.
Ei tollanen käyttäytyminen ole normaalia aikuiselta ihmiseltä. Pitäiskö sun hakea apua jostain? Mene vaikka Cheyennen itsetuntokurssille :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt ryhtiä peliin naiset!! Ei ole ollenkaan normaalia tuollainen piilottelu oman puolison kanssa. Puoliso on se, jonka kanssa pitää voida olla juuri sellainen kuin on. Tämä ihan kaikilla vartalomuodoilla ja -kooilla. Jos pitää piilotella, on syytä hankkia apua omiin itsetunto-ongelmiinsa. Johan siitä parisuhdekin kärsii, jos pitää miettiä, miten poistua suihkusta niin, ettei toinen näe tms.
Suurimmassa osassa tapauksista miehelle on varmasti ihan ok, vaikka olisi läskiä tai arpia tms. Kukaan ei ole täydellinen ja mies on täysi idiootti jos ei sellaista tajua. Sellaisessa tapauksessa on parasta jättää koko mies. Jos taas ongelma on vain kuviteltu tai oman pään sisäinen, se pitää ehdottomasti käsitellä. Jo ihan omaksi parhaaksi on hyvä oppia hyväksymään itsensä sellaisena kuin on. Kun sen oppii, ei ole ongelmaa muidenkaan hyväksymisen suhteen. Tai jos senkin jälkeen vielä on, on syytä tarkastella parisuhteen tilannetta noin muutenkin. Normaalissa suhteessa molemmat osapuolet hyväksytään sellaisena kuin ovat.
Meillä ainakaan ei ole mun pään sisällä pelkästään tämä ongelma. Mies ei ilmiselvästi halua nähdä minua alasti, minkä vuoksi olen ryhtynyt peittelemään parhaani mukaan, jotta hänen ei tarvitsisi törmätä siihen näkyyn. Uskon että pystyy seksiin kanssani ainoastaan siitä syystä, ettei koskaan näe minua alasti. Ap
Ei millään pahalla, mutta tuo ei todellakaan ole normaalia. Mistä olet päätellyt, että mies ei halua sinua nähdä alasti? Uskallan väittää, että sekin voi olla vain sinun kuvitelmaasi. Pidän sitä jopa todennäköisenä. Mieshän olisi vallan masokisti, jos haluaisi asua naisen kanssa, joka on hänestä niin vastenmielinen, ettei häntä voi alasti katsella. Eli hyvin vahvasti kuulostaa siltä, että ongelma on kuin onkin sinun pääsi sisällä. Siinä ei ole mitään hävettävää. Monille käy vastaavaa. Tärkeintä on päästä käsittelemään sitä ongelmaa ja sitä kautta tulla sinuiksi ensin itsensä kanssa. Kun siihen on päästy, ei edes käy mielessä, että jotain pitäisi puolisolta peitellä.
Jos taas mies suoraan sanoo, ettei halua sinua nähdä alastomana, on syytä vaihtaa miestä. Korostan vielä, että vain suoraan sanominen on selvä merkki tuosta. Kaikki muu on todennäköisemmin sinun kuvitelmaasi.
Seistään välillä poikaystävän kanssa alasti peilin edessä ja tutkitaan toistemme kroppia. Mulla on vielä jopa vähän ylipainoakin, mutta olen hänen kanssaan ota tai jätä-periaatteella. Jos ei kelpaa niin voi vaihtaa laihempaan :D
Kyllä se tosiaan sattuu aika kipeästi kuulla, kuinka muissa suhteissa miehet hyväksyvät puolisonsa alastomana, myös ne vähemmän täydelliset naiset. Ja sitten miettiä sitä, kuinka oma puoliso ei pysty katsomaan minua päinkään, jos olen alasti. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt ryhtiä peliin naiset!! Ei ole ollenkaan normaalia tuollainen piilottelu oman puolison kanssa. Puoliso on se, jonka kanssa pitää voida olla juuri sellainen kuin on. Tämä ihan kaikilla vartalomuodoilla ja -kooilla. Jos pitää piilotella, on syytä hankkia apua omiin itsetunto-ongelmiinsa. Johan siitä parisuhdekin kärsii, jos pitää miettiä, miten poistua suihkusta niin, ettei toinen näe tms.
Suurimmassa osassa tapauksista miehelle on varmasti ihan ok, vaikka olisi läskiä tai arpia tms. Kukaan ei ole täydellinen ja mies on täysi idiootti jos ei sellaista tajua. Sellaisessa tapauksessa on parasta jättää koko mies. Jos taas ongelma on vain kuviteltu tai oman pään sisäinen, se pitää ehdottomasti käsitellä. Jo ihan omaksi parhaaksi on hyvä oppia hyväksymään itsensä sellaisena kuin on. Kun sen oppii, ei ole ongelmaa muidenkaan hyväksymisen suhteen. Tai jos senkin jälkeen vielä on, on syytä tarkastella parisuhteen tilannetta noin muutenkin. Normaalissa suhteessa molemmat osapuolet hyväksytään sellaisena kuin ovat.
Meillä ainakaan ei ole mun pään sisällä pelkästään tämä ongelma. Mies ei ilmiselvästi halua nähdä minua alasti, minkä vuoksi olen ryhtynyt peittelemään parhaani mukaan, jotta hänen ei tarvitsisi törmätä siihen näkyyn. Uskon että pystyy seksiin kanssani ainoastaan siitä syystä, ettei koskaan näe minua alasti. Ap
Ei millään pahalla, mutta tuo ei todellakaan ole normaalia. Mistä olet päätellyt, että mies ei halua sinua nähdä alasti? Uskallan väittää, että sekin voi olla vain sinun kuvitelmaasi. Pidän sitä jopa todennäköisenä. Mieshän olisi vallan masokisti, jos haluaisi asua naisen kanssa, joka on hänestä niin vastenmielinen, ettei häntä voi alasti katsella. Eli hyvin vahvasti kuulostaa siltä, että ongelma on kuin onkin sinun pääsi sisällä. Siinä ei ole mitään hävettävää. Monille käy vastaavaa. Tärkeintä on päästä käsittelemään sitä ongelmaa ja sitä kautta tulla sinuiksi ensin itsensä kanssa. Kun siihen on päästy, ei edes käy mielessä, että jotain pitäisi puolisolta peitellä.
Jos taas mies suoraan sanoo, ettei halua sinua nähdä alastomana, on syytä vaihtaa miestä. Korostan vielä, että vain suoraan sanominen on selvä merkki tuosta. Kaikki muu on todennäköisemmin sinun kuvitelmaasi.
No siis se on mies, joka varmistaa, että on pilkkopimeää, ennen kuin seksiä harrastetaan. Tai jos se ei esimerkiksi päiväsaikaan onnistu, hän jättää minulle vaatteet päälle. Eikä pysty katsomaan minuun päin, jos olen alasti/alusvaatteissa. Ja tämän vuoksi huolehdin nykyään, ettei sellaisia tilanteita synny, jossa hän voisi vilaukseltakaan nähdä minut alastomana tai vähissä vaatteissa. Ap
Voi ap :(
Onko mies sitten ihan normaalisti alasti sinun edessäsi? Tuleeko suihkusta kulkuset kilisten ja sinun nähtesi makuuhuoneessa hoonaa paikkansa kuiviksi ennen pukeutumista? Onko tämä teidän tilanne ollut ihan alusta asti? Onko mies koskaan nähnyt sinua alasti?
Joo. Olen kyllä muuten todella ujo näyttämään vartaloni, mutta miehen kanssa pystyn olemaan jokaisen kurttuni kanssa sinut.
Vierailija kirjoitti:
Onko mies sitten ihan normaalisti alasti sinun edessäsi? Tuleeko suihkusta kulkuset kilisten ja sinun nähtesi makuuhuoneessa hoonaa paikkansa kuiviksi ennen pukeutumista? Onko tämä teidän tilanne ollut ihan alusta asti? Onko mies koskaan nähnyt sinua alasti?
Joo, mies on kyllä itse ihan reilusti alasti juuri niin kuin tykkää. On hän minut alasti nähnyt kyllä ja suhteen alkuvaiheessa ei ollut ihan tällaista. Mutta kai se uutuudenviehätys sitten katosi ja hänen on vaikea enää pitää tällaista taviskehoa millään lailla viehättävänä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, mies on kyllä itse ihan reilusti alasti juuri niin kuin tykkää. On hän minut alasti nähnyt kyllä ja suhteen alkuvaiheessa ei ollut ihan tällaista. Mutta kai se uutuudenviehätys sitten katosi ja hänen on vaikea enää pitää tällaista taviskehoa millään lailla viehättävänä. Ap
En siis suhteen alussa vielä ymmärtänyt peitellä vartaloani, sillä aiempien kumppaneiden kanssa ei ole ollut tällaista ongelmaa. Ei edes silloin, kun olin 15kg painavampi kuin nyt. Ap
Minä olen 130 kg, ja mieskin on yli satakiloinen, olisko 115kg, mies toki on mua pidempi, mutta kyllä sillä aikamoinen maharöllykkä on, luojan kiitos, mulla on meistä kahdesta isommat tissit eikä ole selkä ja rinta karvainen niinkuin miehellä. Kyllä minä kuljen alasti kotona, omien poikien ja aikuisen tyttären nähden, jos ne ei mun kroppaa kestä, niin ei oo pakko katsoo, pistää vaikka simmut kiinni kun mamma menee suihkuun.
Kun 17 vuotta sitten alettiin seurustella minä painoin 103kg ja mies muistaakseni jotain samaa luokkaa. Mies on harmaantunut ja rupsahtanut kyllä muutenkin minua enemmän kun on 10 vuotta vanhempi. Jos mies sanoisi jotain negatiivistä mun kropasta, niin saisi kyllä samalla mitalla takaisin, ja voisipa se avioliittokin olla sit siinä.
Ap sun ja näiden muiden vastaavassa tilanteessa olevien naisten tilanne on perin oudoksuttava, jos on rakkautta niin se oman rakkaan kroppa on kaunis, koska kauneus on katsojan silmissä. Jos ajattelee että puoliso ei voi sietää rakastaan alasti, niin miten mikään muu intiimiasia voi onnistua? Mitä kun iskee noro koko perheeseen? Mitä jos synnytyksen jälkeen on tissit niin kipeät ettei voi pitää paitaa? Kauhea ajatuskin että omassa kotonaan ei saisi olla oma itsensä.
Voi voi.
Onko teidän häpeilijöiden miehet täydellisiä? Jos ei, niin millä oikeudella sanovat teidän kroppaa huonoksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silloin kun seurustelin naisen kanssa niin meillä oli tapana saunan jälkeen alasti heilua kokovartalo peilin edessä. Kumpikin olimme alasti ja samalla oikein röllistimme vatsoja ja taputimme niitä :D . Kumpainenkin meistä oli sellaisia no tukevia...
Nauroimme vedet silmissä.
T: Mies 35v
Pystyitkö tästä huolimatta silti näkemään hänet kauniina ja haluttavana?
Kyllä ja hän näki minut myös haluttavana. Emme me kuitenkaan kesken rakastelumme ruvenneet pullistelemaan mahojamme tai heiluttelemaan niitä. Huumori kuuluu parisuhteeseen ja oman kehon sekä kumppanin kehon hyväksyminen.
T: Mies 35v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En siis suhteen alussa vielä ymmärtänyt peitellä vartaloani, sillä aiempien kumppaneiden kanssa ei ole ollut tällaista ongelmaa. Ei edes silloin, kun olin 15kg painavampi kuin nyt. Ap
Näistä sun vastauksista selviää se, että ongelma on miehessä, ei sun kropassa.
Kehuiko se sun kroppaa silloin alkuaikoina?
Ootko varma että se ei ole homo? Kun kerran jotenkin vaivautuu oman rakastetun naisvartalosta. Onko sillä jotenkin outo suhde äitiinsä?
Kokeilepa alkaa olla paljon alasti, ja katso mitä mies tekee, paljastaa mitä oikeasti ajattelee. Jos ajattelee että olet jotenkin vastenmielinen, niin sittenhän peli on selvä, ei rakasta sinua ja suhdetta on turha jatkaa, tulet vaan pettymään vielä pahemmin. Elämä on liian lyhyt tuollaiseen shaibaan.
Mie en jotenkin usko että suhde voisi toimia jos jompikumpi suhteessa ei tykkää toisen vartalosta?
Ja se ettei itse tykkää/hyväksy omia muotojaan oli sitten laiha tai pullukka vaikuttaa omaan oloon ja sitäkautta parisuhteeseen.
Mun eksä on n. 162 pitkä ja painoa n.75kg, eli noin kymmenen kiloa ylimääräistä.
Mutta se kroppa, pehmeä, riippumaha raskausarvilla(rakastin sitä), isot rinnat(95D) jotka vähän roikkuivat.
Päivääkään ei olisi mennyt ettenkö olisi voinut suudella kropan jokaista kohtaa ja ihailla saunassa tai jos muuten nakuna. Rintojen suutelu ja vartalon koskettelu oli lempipuuhaani. :) ja kyllä se siitä nauttikin.
Mutta tiet veivät erilleen, monestakin syystä mutta ei missään tapauksessa ulkonäön takia.
vajaa nelikymppisiä molemmat.
Minä, 105 kg/170 cm, olen aina ollut luontevasi alasti mieheni seurassa. Nukumme alasti, saunomme päivittäin, harrastamme seksiä valot päällä. Olen surullinen puolestasi, ap, ja toivon, että saisitte jotenkin käsiteltyä asiaa.
Kyllä kehtaan ja ylipainoakin on reilusti.Ikääkin liki 40v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No siis se on mies, joka varmistaa, että on pilkkopimeää, ennen kuin seksiä harrastetaan. Tai jos se ei esimerkiksi päiväsaikaan onnistu, hän jättää minulle vaatteet päälle. Eikä pysty katsomaan minuun päin, jos olen alasti/alusvaatteissa. Ja tämän vuoksi huolehdin nykyään, ettei sellaisia tilanteita synny, jossa hän voisi vilaukseltakaan nähdä minut alastomana tai vähissä vaatteissa. Ap
Edelleenkään tuollainen ei ole normaalia. Kenenkään ei tarvitse joutua tilanteeseen, jossa itseään pitää puolison kanssa peitellä. Asiaan on onneksi ratkaisu. Hyvin yksinkertainen sellainen. Ensin lopetat tuollaisen peittelyn ja sitten istutte miehen kanssa alas ja käytte asian läpi perusteellisesti. Aloittakaa, vaikka kysymyksellä: "Miksi haluat aina sammuttaa valot ennen seksiä?" Ei syyttelyä tai muuta sellaista, vaan asiallinen kysymys. Siitä sitten eteenpäin, kunnes syy on selvillä. Syystä osaat sitten varmasti itse vetää tarvittavat johtopäätökset. Vaihtoehdot kun ovat lähinnä väärinkäsitys, sinun kuvitelmasi tai miehen sopimattomuus sinulle. Itse tiedät keskustelun jälkeen, mikä osui oikeaan.
Tässä on oikeaa asennetta! En tarkoita, että itseään pitäisi pilkata (niin kuin tekään ette tehneet), mutta terve humoristinen suhtautuminen itseensä on hyvästä. Silloin on itsetunto kohdillaan, kun voi hyvässä mielessä vitsailla itsestään ja puutteistaan. Meistä kun kukaan ei onneksi ole täydellinen.