Kehtaatteko olla alasti puolisonne nähden?
Itse en tähän pysty ja aloin miettiä, onko se kuinka yleistä. En siis esimerkiksi kehtaisi mennä puolisoni kanssa saunaan tai vaihtaa vaatteita/pukeutua pesun jälkeen hänen läsnäollessaan tai ylipäänsä näyttäytä missään tilanteessa alasti/alusvaatteissa miehen nähden.
En tiedä, pitäisikö asialle tehdä jotain ja jos pitäisi niin mitä. Tämä vaikuttaa todella negatiivisesti itsetuntooni, joten siinä mielessä ei varmaankaan ole tervettä jatkaa tällaisessa tilanteessa.
Kommentit (250)
Vierailija kirjoitti:
En kehtaa. Mies sanoi minua norsuksi kun painoin 65 kg ja nyt painan 85 kg. Pimeässä peiton alla harrastetaan seksiä. Myös riipputisseistäni kommentoi jo alhaisilla painoilla. Aloin lihoa, kun ei enää välittänyt minusta ja paljastuikin toinen nainen, joka oli minua vanhempi mutta anorektinen kropaltaan. Mies valisti minua, että reidessä ei saa olla pullistumaa siellä ylhäällä, vaan pitää olla suora!
Miksiköhän edes on kanssasi enää?
Enemmän kiinnostaisi tietää, miksi sinä olet tuollaisen miehen kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tässä nyt kannattaisi tehdä? Vaihtaa miestä? Hyväksyä tilanne? Yrittää jotenkin psyykata itseä? Ap
Ei tietysti ole yhtä oikeaa ratkaisua. Itse lähestyisin asiaa alkuun siitä, miksi alastomuus juuri puolison edessä tuntuu sinusta epäsopivalta. Siitä voi sitten lähteä tilannetta purkamaan sopivaksi katsomaansa suuntaan. Erittäin vahvasti suosittelen myös keskustelemaan asiasta puolison kanssa avoimesti ja suoraan.
En oikein tiedä, mitä keskustelulla saavuttaisin. Tällä hetkellä kuitenkin vielä ajattelen lähinnä hyvää omasta vartalostani. Se, että mies sanoisi suoraan päin naamaa pitävänsä vartaloani vastenmielisenä, saattaisi muuttaa tämän ja ongelma siirryisi ehkä myös muihin tilanteisiin ja mahdolliseen uuteen suhteeseen. Ap
Vierailija kirjoitti:
Todellakin kehtaan, mies ainakin tykkää. Esim. tänään aamulla kun sängystä nousin ylös alasti ja olin menossa vessaan oli miehen kommentti "mun mielestä sä voisit olla alasti 24/7"
Olen ihan samaa mieltä vaikka muija ei mikään missi olekaan ja ylimääräistäkin on vähän kertynyt,ei sitä näe alasti kuin ohimennen saunassa,yleensä verhoutuu johonkin telttakaapuun tai vastaavaan,mun mielestä tuollainen estoisuus on ihan perseestä.
No ei meillä kyllä ole seksiäkään kuin säälistä,pimeässä peiton alla ja mihinkään ei saisi koskea.
Itsekään en ole enään mikään mister finland,mutta voin ihan hyvin olla alasti missä seurassa tahansa.
Voi ei, kaikesta ihmiset stressaavatkin, itsestäänselvästi nakuna saunassa ja lemmenpuuhissa, ovat nähneet kuivailemassa saunan jälkeen ja vaihtamassa vaatteita kuin myös minä heidät. Ellei toisen kanssa asuessa voi viuhahtaa niin aika omituista on mielestäni mutta kukin tavallaan. Olen A- kuppinen alipainoinen ollut koko ikäni mutta kukaan ei ole valittanut, ehkä eivät uskalla koska osaan pitää puoleni aika hyvin, osaisin kommentoida heidän ulkoista olemustaan aika nasevasti tarvittaessa. Aijuu selitys monikkoon, ei siis haaremia (valitettavasti) vaan useampi pitkä parisuhde peräkkäin.
3 vuotta täälläkin yhdessäoloa takana eli aika tuskin auttaa. Pikemmin tilanne on ajan myötä pahentunut. Ap
Aluksi ajattelin että tämä ketju on provo, mutta vastauksista päätellen ei taida ollakaan.
En voi mitenkään ymmärtää miten ei voi olla alasti puolisonsa nähden? Siis sen maailman rakkaimman ja tärkeimmän ihmisen edessä jonka kanssa harrastaa seksiä?
Meillä nukutaan alasti, liikutaan aamulla/suihkun jälkeen alasti ennen vaatteiden pukemista, saunotaan (tietysti) alasti ja juostaan uimaan mökillä alasti. Ei ole myöskään ongelma olla alasti uimahallin saunassa tai käydä gynekologilla. Olen kyllä ihan sinut itseni kanssa, ja alastomuus on luonnollista. Enkä todellakaan ole mikään naturisti, eikä mökillämme ole naapureita. Mutta minusta on luonnollista kulkea kotona alasti esim suihkuun ja sieltä pois. Vaatteet on toki muuten päällä.
Ja toinen mitä ihmettelen täällä on se, että jos oikeasti vihaa itseään kilojen vuoksi, miksei sitten tee asialle jotain? Jos se suinkin on mahdollista. Olisi kamala elää elämää vihaten ja häveten itseään, suhde itseensä kun on kuitenkinn se tärkein ihmissuhde.
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä lihavien ketju?
En tiedä, mutta ihan sama, onko lihavien tai laihojen, mutta ei ole normaalia hävetä itseään niin, ettei voi rakkaimpansa seurassa näyttäytyä alasti. Itsearvostusta täytyy saada jostain lisää ja heti.
Olen ihan ällistynyt tästä ketjusta. Ymmärrän, jos ei jonkun vartalonmuodon vuoksi halua käydä kylpylöissä, uimahalleissa tai rannoilla, mutta herranjestas, oma kumppani pitäisi olla se, joka hyväksyy sut just sellaisena kuin olet. Muussa tapauksessa kumppani on väärä.
M41v kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todellakin kehtaan, mies ainakin tykkää. Esim. tänään aamulla kun sängystä nousin ylös alasti ja olin menossa vessaan oli miehen kommentti "mun mielestä sä voisit olla alasti 24/7"
Olen ihan samaa mieltä vaikka muija ei mikään missi olekaan ja ylimääräistäkin on vähän kertynyt,ei sitä näe alasti kuin ohimennen saunassa,yleensä verhoutuu johonkin telttakaapuun tai vastaavaan,mun mielestä tuollainen estoisuus on ihan perseestä.
No ei meillä kyllä ole seksiäkään kuin säälistä,pimeässä peiton alla ja mihinkään ei saisi koskea.
Itsekään en ole enään mikään mister finland,mutta voin ihan hyvin olla alasti missä seurassa tahansa.
Oletko kritisoinut hänen vartaloaan? Tai etkö ole ikinä sanonut mitään hyvää siitä? Ehkä naisesi em. syistä luulee sinun pitävän häntä vastenmielisenä ja piiloutuu siksi?
Vierailija kirjoitti:
alasti kirjoitti:
Olen kotosalla melkein aina alasti tai alusvaatteissa, ei ole luonnollista jos ei kehtaa alasti näyttäytyä. Miten ap:n seksielämä, vain pimeässä?
Jep, pimeässä hoituu ne hommat tässä taloudessa. Ap
Sitten on ihan sama olla harrastamatta seksiä, jos pimeässä pitää olla.
sinkkum
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
alasti kirjoitti:
Olen kotosalla melkein aina alasti tai alusvaatteissa, ei ole luonnollista jos ei kehtaa alasti näyttäytyä. Miten ap:n seksielämä, vain pimeässä?
Jep, pimeässä hoituu ne hommat tässä taloudessa. Ap
Sitten on ihan sama olla harrastamatta seksiä, jos pimeässä pitää olla.
sinkkum
Ei ehkä kuitenkaan. Onhan siinä miehelle silti lämmin ihmisvartalo ja vagina masturbointivälineinä. Ja pimeässä voi hyvin kuvitella niiden omistajaksi jonkun ihan muun kuin sen oman puolison. Surullista ja paskamaista, mutta totta. :(
Nyt ryhtiä peliin naiset!! Ei ole ollenkaan normaalia tuollainen piilottelu oman puolison kanssa. Puoliso on se, jonka kanssa pitää voida olla juuri sellainen kuin on. Tämä ihan kaikilla vartalomuodoilla ja -kooilla. Jos pitää piilotella, on syytä hankkia apua omiin itsetunto-ongelmiinsa. Johan siitä parisuhdekin kärsii, jos pitää miettiä, miten poistua suihkusta niin, ettei toinen näe tms.
Suurimmassa osassa tapauksista miehelle on varmasti ihan ok, vaikka olisi läskiä tai arpia tms. Kukaan ei ole täydellinen ja mies on täysi idiootti jos ei sellaista tajua. Sellaisessa tapauksessa on parasta jättää koko mies. Jos taas ongelma on vain kuviteltu tai oman pään sisäinen, se pitää ehdottomasti käsitellä. Jo ihan omaksi parhaaksi on hyvä oppia hyväksymään itsensä sellaisena kuin on. Kun sen oppii, ei ole ongelmaa muidenkaan hyväksymisen suhteen. Tai jos senkin jälkeen vielä on, on syytä tarkastella parisuhteen tilannetta noin muutenkin. Normaalissa suhteessa molemmat osapuolet hyväksytään sellaisena kuin ovat.
M kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M41v kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsekään en ole enään mikään mister finland,mutta voin ihan hyvin olla alasti missä seurassa tahansa.Oletko kritisoinut hänen vartaloaan? Tai etkö ole ikinä sanonut mitään hyvää siitä? Ehkä naisesi em. syistä luulee sinun pitävän häntä vastenmielisenä ja piiloutuu siksi?
Olen kehunut,kiinteät nätit pulleat tissit,ei mitkään isot,muijan mielestä ällöttävät,haluaisi ettei tissejä olisi ollenkaan ja pyrkii peittelemään niitä.
Peilailee persettä että se on ihan kauhea,on pyöreä isohko pullea mitä tekisi mieli puristella jatkuvasti,mutta ei,seksistä takaa päin ei voi nähdä kuin unta.
Tiukka,märkä hyvän tuntuinen pilde missä sopivasti häppäreitä,vaalean punainen nätti kiihottava,mutta ei mikään ei ole todellakaan hyvin,tuntuu että jos kehuu niin peittelee vaan enemmän,pukeutuu säkkeihin,leikkasi siilitukan,pidän pitkistä hiuksista ym.ym.
Lapsen ja töiden takia en oikein voi heittää pihallekaan.
Ehkä aistii, että suunnittelet heittäväsi hänet pihalle? Siinä tapauksessa ei kyllä mikään ihme, jos hän ei innostu.
Silloin kun seurustelin naisen kanssa niin meillä oli tapana saunan jälkeen alasti heilua kokovartalo peilin edessä. Kumpikin olimme alasti ja samalla oikein röllistimme vatsoja ja taputimme niitä :D . Kumpainenkin meistä oli sellaisia no tukevia...
Nauroimme vedet silmissä.
T: Mies 35v
Vierailija kirjoitti:
3 vuotta täälläkin yhdessäoloa takana eli aika tuskin auttaa. Pikemmin tilanne on ajan myötä pahentunut. Ap
Kun se ongelma on sinun pään sisällä, ni ei siihen mitkään parisuhteet vaikutakaan.
Vierailija kirjoitti:
Nyt ryhtiä peliin naiset!! Ei ole ollenkaan normaalia tuollainen piilottelu oman puolison kanssa. Puoliso on se, jonka kanssa pitää voida olla juuri sellainen kuin on. Tämä ihan kaikilla vartalomuodoilla ja -kooilla. Jos pitää piilotella, on syytä hankkia apua omiin itsetunto-ongelmiinsa. Johan siitä parisuhdekin kärsii, jos pitää miettiä, miten poistua suihkusta niin, ettei toinen näe tms.
Suurimmassa osassa tapauksista miehelle on varmasti ihan ok, vaikka olisi läskiä tai arpia tms. Kukaan ei ole täydellinen ja mies on täysi idiootti jos ei sellaista tajua. Sellaisessa tapauksessa on parasta jättää koko mies. Jos taas ongelma on vain kuviteltu tai oman pään sisäinen, se pitää ehdottomasti käsitellä. Jo ihan omaksi parhaaksi on hyvä oppia hyväksymään itsensä sellaisena kuin on. Kun sen oppii, ei ole ongelmaa muidenkaan hyväksymisen suhteen. Tai jos senkin jälkeen vielä on, on syytä tarkastella parisuhteen tilannetta noin muutenkin. Normaalissa suhteessa molemmat osapuolet hyväksytään sellaisena kuin ovat.
Meillä ainakaan ei ole mun pään sisällä pelkästään tämä ongelma. Mies ei ilmiselvästi halua nähdä minua alasti, minkä vuoksi olen ryhtynyt peittelemään parhaani mukaan, jotta hänen ei tarvitsisi törmätä siihen näkyyn. Uskon että pystyy seksiin kanssani ainoastaan siitä syystä, ettei koskaan näe minua alasti. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun se ongelma on sinun pään sisällä, ni ei siihen mitkään parisuhteet vaikutakaan.
En usko että on minun pääni sisällä. Ks. edellinen viesti. Ap
Vierailija kirjoitti:
Silloin kun seurustelin naisen kanssa niin meillä oli tapana saunan jälkeen alasti heilua kokovartalo peilin edessä. Kumpikin olimme alasti ja samalla oikein röllistimme vatsoja ja taputimme niitä :D . Kumpainenkin meistä oli sellaisia no tukevia...
Nauroimme vedet silmissä.
T: Mies 35v
Pystyitkö tästä huolimatta silti näkemään hänet kauniina ja haluttavana?
Mielenterveys on näköjään katoavaista.