Saako loukkaantua kun jää ilman hääkutsua?
Lähisukulainen menee naimisiin kohtapuoleen ja pidin melko itsestään selvänä että meidätkin sinne kutsutaan. Mutta eipä tullut kutsua. Kyllä mä voin sanoa loukkaantuneeni. En ole morsiamen kanssa läheinen mutta hyvin tuttu kuitenkin, sulhasen kanssa ollaan oltu erittäin paljon tekemisissä jokseenkin aina.
Ärsyttää, meillä on pieni suku ja häitä erittäin harvoin. Saako vähän pahoittaa mieltään? Saaako muistaa vain kortilla hääparia, ei nappaa panostaa lahjaankaan. Tiedän, kuulostan pikkumaiselta.
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Oletko miettinyt ollenkaan, että vika saattaisikin olla sinussa? Jos muu suku on kutsuttu, siihen on mitä luultavimmin jokin syy, miksei teitä haluta tilaisuuteen. Ehkä olet loukannut morsianta jollain tavalla tiedostamatta tai he eivät vain yksinkertaisesti pidä teistä ihmisinä. Aika katsoa peiliin.
Olet oikeassa, sinä olet tässä tilanteessa pikkumainen. Kyseessä ovat toisten ihmisten häät, joihin heillä ei ole minkäänlaista velvollisuutta kutsua henkilöitä, joita eivät paikalle halua. Oletan, että olet aikuinen ihminen, joten ryhdistäydy ja käyttäydy kuten aikuinen. Lahjaa ei tarvitse ostaa, mutta unohda kaikenlainen mököttäminen ynnämuu teinikäyttäytyminen.
Ko. morsianko se siellä "keuhkoaa"?
Muutama mahdollinen syy:
-Juhlapaikka/juhlat ei lapsille sopiva, vaikka hääparilla olisi omia lapsia, moni järjestänyt heille hoitajan niin että hääpari saa loppuillan juhlia ns. "rauhassa" aikuisten kesken.
-Rajallinen budjetti, johonkin se raja on vedettävä jos kaikkia ei ole vara kutsua (tai tilaan ei mahdu). Syitä voidaan vain arvailla, mutta ehkä ne 2 serkkua enemmän tekemisissä tmv.
Samoin myös jos tulossa on 2 perhettä joissa 2aik.+3lasta, niin noissa 2 perheessä on yht. 10hlö --> samoille paikoille saa 5kpl pariskuntia.
Eli jos molemmilla hääparista on vaikka 2tätiä/setää molemmilla, niin 2 lapsiperheet paikoille mahtuu molempien tädit/sedät puolisoineen (8hlö) ja vielä jää tilaa yhdelle pariskunnalle.
-Joku ei niin järkevä syy, näitähän voi sitten olla laidasta laitaan eri ihmisillä, vain mielikuvutus rajana. Kärjistäen ei esim. kutsuta kun aviopareja jos avoparien ajatellaan elävän synnissä tmv.
Ihmissuhteet on hankalia. Itse olen pidetty ihminen töissä ym. Kuitenkaan en kuulu kenenkään lähipiiriin. Ystäviä en saa.
Kerran olen ollut häissä. Kutsu tuli vanhalta ystävältä, jota en ollut nähnyt 10 vuoteen. Sitten vielä kuulin, että moni olisi halunnut häihin, mutta piti rajata tilan puutteen vuoksi.
Mitä tuollaisesta loukkaantumaan. Lahjaa tai korttia ei tietenkään anneta. Voit onnitella, kun seuraavan kerran tapaatte.
Eiköhän he ole tavanneet ja jutelleet. Vuosia vanha ketju
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Tuo on vähän hankalaa. Oon itse miettinyt, ketä haluan kutsua häihini omalta puoleltani. Vanhempani. Veljeni perheineen. Viisi ystävääni. Tätini, joka on myös kummini. Ja yhden serkkuni. Vain yhden tädin kutsumisen voisi ymmärtää siksi, että on kummi. Mut serkku? On mulle yhtä läheinen kuin veli ja lasken myös ystäväksi. Mut loukkaantuuko muut serkut? Oon sukuni kanssa hyvissä väleissä, mutta haluan pienet häät ja kaikkien tätien , enojen, setien ja serkkujen kutsuminen johtaisi isoihin häihin."
Tähän, kuten moneen muuhunkin kutsumiseen liittyvään kysymykseen sopii hyvin vanha sääntö: yhtä tai kahta ei jätetä kutsumatta. Eli voit hyvin kutsua yhden serkun (perheineen), jos vähintään 3 serkkua jää kutsumatta. Mutta ei ole ok kutsua 3 serkkua ja jättää 1 kutsumatta. (Ilman asiallista syytä)
Ei tuollaista sääntöä ole. Jokainen kutsuu kenet haluaa. Juhlat on kalliita ja ihmiset haluaa sinne tietyt läheiset. Ystävät on yleensä rakkaampia kuin suku. Miksi kutsua känkkärä tätejä tai serkkuja, jos ei ele läheisiä?
Ei minulla ole känkkäräsukulaisia, mukavia ja läheisiä ovat. Mutta suku on iso enkä pidä isoista juhlista. - se joka mietti häitä
Voit vähän loukkaantua, tietenkin. Tuohan tarkoittaa etteivät välinne ole sellaiset kuin olet ajatellut. Voit laittaa kortin jos huvittaa, mutta pakko ei ole edes sitä. Ja sitten unohda koko juttu, ei ole niin vakavaa.