Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako loukkaantua kun jää ilman hääkutsua?

Vierailija
28.07.2017 |

Lähisukulainen menee naimisiin kohtapuoleen ja pidin melko itsestään selvänä että meidätkin sinne kutsutaan. Mutta eipä tullut kutsua. Kyllä mä voin sanoa loukkaantuneeni. En ole morsiamen kanssa läheinen mutta hyvin tuttu kuitenkin, sulhasen kanssa ollaan oltu erittäin paljon tekemisissä jokseenkin aina.

Ärsyttää, meillä on pieni suku ja häitä erittäin harvoin. Saako vähän pahoittaa mieltään? Saaako muistaa vain kortilla hääparia, ei nappaa panostaa lahjaankaan. Tiedän, kuulostan pikkumaiselta.

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tein tuossa tilanteessa siten, että emme kutsuneet omiin häihimme ketään muuta tästä sukuhaarasta kuin kummitädin miehensä kanssa. Itse olin aika loukkaantunut kun katselin instasta juhlakuvia näistä häistä, joihin emme saaneet kutsua, vaikka sitten sisaruksemme sai. Nämä häät olivat äitimme suvun puolelta, joten emme kutsunet omiin häihimme ketään sellaista, jonka sukunimi on sama kuin äitimme tyttönimi. Kummitäti miehineen omasi eri sukunimen, joten he kutsuimme. Luonnollisesti emännän puolelta kutsuimme kaikki ja isän suvun puolelta myös. Ajattelin, että toimikoot tämä viestinä...

Vierailija
22/47 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi loukkaantua? Minua ei ole kutsuttu kertaakaan 55 vuoden aikana kenenkään häihin.

No enpä minäkään kutsunut ketään omiin häihini.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häät, nuo tarpeettomat ja yliarvostetut juhlat. Kuka menee nykyään naimisiin? En menisi jos Kutsu tulisi.

Vierailija
24/47 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttäreni ja sulhasensa halusivat pitää pienet häät ja kutsuttuina olivat vain morsiusparin vanhemmat ja sisarukset puolisoineen. En tiedä oliko sukulaisissa ja ystävissä mielensäpahoittajia mutta häät olivat juuri sellaiset kuin nuoripari halusi. Ja sehän on pääasia, vai mitä?

Vierailija
25/47 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy todeta, että itsekin vähän kummastelin ja närkästyin työkaverin mennessä naimisiin. Olemme kuitenkin työn ulkopuolellakin tekemisissä yhteisen harrastuksen kautta ja käyneet yhdessä lenkillä ja kyläilleet puolin ja toisin. Häistään ja niiden järjestelyistä puhui kovasti.

Kutsua ei häihin tullut. Olin aluksi että kukin kutsukoon kenet haluaa häihinsä ja puhuipa tuo myös että kyseessä on pienet ja intiimit lähipiirin häät MUTTA! Hän oli kuitenkin kutsunut osan muita työkavereitamme joiden kanssa en hänen tiennyt olevan edes läheisiä!

Täytyy tunnustaa, että olin tämän jälkeen hieman pikkumainen ja jätin laittamatta rahaa työpaikan yhteiseen lahjakeräykseen. Lenkkiseuraakin olen saanut muualta enkä kyläilykutsuja ole laittanut. 😄

Vierailija
26/47 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy todeta, että itsekin vähän kummastelin ja närkästyin työkaverin mennessä naimisiin. Olemme kuitenkin työn ulkopuolellakin tekemisissä yhteisen harrastuksen kautta ja käyneet yhdessä lenkillä ja kyläilleet puolin ja toisin. Häistään ja niiden järjestelyistä puhui kovasti.

Kutsua ei häihin tullut. Olin aluksi että kukin kutsukoon kenet haluaa häihinsä ja puhuipa tuo myös että kyseessä on pienet ja intiimit lähipiirin häät MUTTA! Hän oli kuitenkin kutsunut osan muita työkavereitamme joiden kanssa en hänen tiennyt olevan edes läheisiä!

Täytyy tunnustaa, että olin tämän jälkeen hieman pikkumainen ja jätin laittamatta rahaa työpaikan yhteiseen lahjakeräykseen. Lenkkiseuraakin olen saanut muualta enkä kyläilykutsuja ole laittanut. 😄

Tulisi kutsua sitten kaikki läheiset työkaverit tai ei ketään. Sama logiikka serkuksissa. Kutsutaan kaikki tai ei ketään. 

Vierailija
27/47 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa loukkaantua. Äläkä laita mitään korttia edes.

Mulla oli aikoinaan työkaveri, jonka kanssa tultiin hyvin toimeen. Jaoimme työhuoneen, harrastimme yhdessä ja kävimme kahvilla toistemme luona. Kutsuin hänet myös häihini, kuinkas muuten. Olin hoitovapaalla, kun tämä ihminen jälleen kerran soitti. Hän iloisesti kyseli, osaanko suositella paikkaa, mihin kannattaa mennä katsomaan hääpukuja - heillä kun on häät tulossa. Valitteli, että he haluavat isot häät, mutta yksi jos toinenkin kutsuttu ilmoittaa, että ei ole tulossa, koska matka on liian pitkä (Etelä-Suomesta Lappiin). Alkoi kuulemma kutsuttavat loppua kesken: hirveä miettiminen, ketä voisi vielä kutsua.

No, minä en saanut kutsua kuitenkaan missään vaiheessa!!! En tänä päivänäkään tajua, miksi en. Lopetin yhteydenpidon siihen (työpaikkakin vaihtui hoitovapaan jälkeen). Olisi ehkä kannattanut syvästä loukkaantumisesta huolimatta sinnitellä vielä hetki, jotta olisin voinut kysäistä, miksi en kelvannut. 

Vierailija
28/47 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa. Riittävä kosto on, ettei lähetä korttia (eikä nyt lahjaa tietenkään).

Vierailija
29/47 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulisi kutsua sitten kaikki läheiset työkaverit tai ei ketään. Sama logiikka serkuksissa. Kutsutaan kaikki tai ei ketään. 

Tuo on vähän hankalaa. Oon itse miettinyt, ketä haluan kutsua häihini omalta puoleltani. Vanhempani. Veljeni perheineen. Viisi ystävääni. Tätini, joka on myös kummini. Ja yhden serkkuni. Vain yhden tädin kutsumisen voisi ymmärtää siksi, että on kummi. Mut serkku? On mulle yhtä läheinen kuin veli ja lasken myös ystäväksi. Mut loukkaantuuko muut serkut? Oon sukuni kanssa hyvissä väleissä, mutta haluan pienet häät ja kaikkien tätien , enojen, setien ja serkkujen kutsuminen johtaisi isoihin häihin.

30/47 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä kakaroita ei kukaan halua häihinsä huutamaan.

Vierailija
31/47 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita kortti.

Vierailija
32/47 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tyytyväinen, jos ei kutsuta. Säästyy rahaa ja rutkasti.

Vierailija
33/47 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset haluaa kutsua läheisimmät. Jos et siihen porukkaan kuulu niin miksi loukkaantua. Juhliin saa kutsua ja jättää kutsumatta kenet vain.

Vierailija
34/47 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheystävä meni naimisiin, viettivät ihan kunnon häät työväentalolla. Tiesin häistä puolisen vuotta etukäteen eikä tullut mieleenikään, ettemmekö saisi kutsua. Järjestelin menojakin niin, että pääsisimme häihin. Aloin sitten ihmettelemään, että ovatpa myöhään laittamassa kutsuja postiin, kun vielä 3-4 viikkoa ennen ei meidän laatikkoon ollut kolahtanut. Kaksi viikkoa ennen häitä poikkesimme kahvilla (kutsuttuna!) tässä perheessä ja ajattelin että siellä ojentavat kutsun. Ehei, ei kutsua.

Tietenkin ihmiset kutsuvat juhliinsa ketä haluavat, ymmärrän sen. Mutta pahoitin mieleni. Meillä oli sentään  yhteistä historiaa ja oltiin ihan tekemisissä. Emme kai olleet kaikesta huolimatta tehneet lähtemätöntä vaikutusta :) eikä ystävyydellämme ollut väliä. Ei kyllä siinä kohtaa käynyt mielessäkään, että lahjan tai kortinkaan olisin hankkinut. 

Vierailija
35/47 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan saada kutsun hänen seuraaviin häihin.

Vierailija
36/47 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en saanut kutsua veljeni häihin. Maistraattivihkiminen, mutta pitivät bileet sitten kavereille. Ajattelin, että ne oli kaveri bileet, mutta kun näin kuvia juhlista niin morsiamen molemnat sisarukset olivat siellä.

Vähän kirpaisi, mutta sitten ajattelin, että jokainen päättää itse. Veljen kanssa ei olla läheisiä. Ei nähdäkään joka vuosi. Juuri siitä syystä, että veli on itse halunnut etääntyä.

Vierailija
37/47 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tuo on vähän hankalaa. Oon itse miettinyt, ketä haluan kutsua häihini omalta puoleltani. Vanhempani. Veljeni perheineen. Viisi ystävääni. Tätini, joka on myös kummini. Ja yhden serkkuni. Vain yhden tädin kutsumisen voisi ymmärtää siksi, että on kummi. Mut serkku? On mulle yhtä läheinen kuin veli ja lasken myös ystäväksi. Mut loukkaantuuko muut serkut? Oon sukuni kanssa hyvissä väleissä, mutta haluan pienet häät ja kaikkien tätien , enojen, setien ja serkkujen kutsuminen johtaisi isoihin häihin."

Tähän, kuten moneen muuhunkin kutsumiseen liittyvään kysymykseen sopii hyvin vanha sääntö: yhtä tai kahta ei jätetä kutsumatta. Eli voit hyvin kutsua yhden serkun (perheineen), jos vähintään 3 serkkua jää kutsumatta. Mutta ei ole ok kutsua 3 serkkua ja jättää 1 kutsumatta. (Ilman asiallista syytä)

Vierailija
38/47 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi? Itse olisin vain helpottunut ja kiitollinen.

Vierailija
39/47 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tuo on vähän hankalaa. Oon itse miettinyt, ketä haluan kutsua häihini omalta puoleltani. Vanhempani. Veljeni perheineen. Viisi ystävääni. Tätini, joka on myös kummini. Ja yhden serkkuni. Vain yhden tädin kutsumisen voisi ymmärtää siksi, että on kummi. Mut serkku? On mulle yhtä läheinen kuin veli ja lasken myös ystäväksi. Mut loukkaantuuko muut serkut? Oon sukuni kanssa hyvissä väleissä, mutta haluan pienet häät ja kaikkien tätien , enojen, setien ja serkkujen kutsuminen johtaisi isoihin häihin."

Tähän, kuten moneen muuhunkin kutsumiseen liittyvään kysymykseen sopii hyvin vanha sääntö: yhtä tai kahta ei jätetä kutsumatta. Eli voit hyvin kutsua yhden serkun (perheineen), jos vähintään 3 serkkua jää kutsumatta. Mutta ei ole ok kutsua 3 serkkua ja jättää 1 kutsumatta. (Ilman asiallista syytä)

Ei tuollaista sääntöä ole. Jokainen kutsuu kenet haluaa. Juhlat on kalliita ja ihmiset haluaa sinne tietyt läheiset. Ystävät on yleensä rakkaampia kuin suku. Miksi kutsua känkkärä tätejä tai serkkuja, jos ei ele läheisiä?

Vierailija
40/47 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyttäreni ja sulhasensa halusivat pitää pienet häät ja kutsuttuina olivat vain morsiusparin vanhemmat ja sisarukset puolisoineen. En tiedä oliko sukulaisissa ja ystävissä mielensäpahoittajia mutta häät olivat juuri sellaiset kuin nuoripari halusi. Ja sehän on pääasia, vai mitä?

Näin meilläkin ja kyseessä vielä siviilivihkiminen. Luulen kyllä, että tässä ap:n tapauksessa on kyse isommista hääjuhlista, kun eihän nyt kukaan voi loukkaantua siitä, jos hääpari haluaa viettää häät vaan vanhempien ja sisarusten kanssa..?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kaksi