Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako loukkaantua kun jää ilman hääkutsua?

Vierailija
28.07.2017 |

Lähisukulainen menee naimisiin kohtapuoleen ja pidin melko itsestään selvänä että meidätkin sinne kutsutaan. Mutta eipä tullut kutsua. Kyllä mä voin sanoa loukkaantuneeni. En ole morsiamen kanssa läheinen mutta hyvin tuttu kuitenkin, sulhasen kanssa ollaan oltu erittäin paljon tekemisissä jokseenkin aina.

Ärsyttää, meillä on pieni suku ja häitä erittäin harvoin. Saako vähän pahoittaa mieltään? Saaako muistaa vain kortilla hääparia, ei nappaa panostaa lahjaankaan. Tiedän, kuulostan pikkumaiselta.

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sää tietenkin loukkaantua. Turhaa laitat lahjaa tai korttia jos ei kutsua ole tullut....

Vierailija
2/47 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä saa pahoittaa mielensä.

Meillä on häät varmaan parin vuoden sisällä ja kaikki joita emme aio kutsua tulee olemaan tietoinen valinta.

Meitäkään ei kutsuttu pariin melko läheisen ihmisen häihin joten myöskään heitä ei tulla kutsumaan meidän juhliin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en tiedä onko syytä varsinaisesti loukkaantua moisesta - minä en ainakaan jaksaisi vaivata itseäni loukkaantumalla moisesta. Ja tietenkään ei silloin mitään häälahjojakaan lähetellä kun ei häihinkään kutsuta. Kortti riittää, tai sitten vaan onnea toivotetaan suullisesti kun vihkimisen jälkeen seuraavan kerran nähdään.

Ehkä he pitää pienet häät. Tai jotain sellasta.

Vierailija
4/47 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tietenkään tarvitse lahjaa laittaa jos ei ole kutsuttu häihin. Itse en laittaisi korttiakaan.

Vierailija
5/47 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tietenkään osta lahjaa kun ei kerran kutsuttu. Lahjoa ei tarvitse jos ei juhliinkaan pääse.

Vierailija
6/47 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sun tarvi mitään kortteja ja lahjoja miettiä jos sua ei oo kutsuttu..älä ressaa. Ja toki saa pahoittaa mielensä...sitä suuremmalla syyll

ä, ei sun tarvi mitään niille ostaa tai muistaa mitenkään..

Vierailija
7/47 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset haluaa häihin tasan ydinperheen, ei sukulaisia.

Mutta jos osa serkuista/tädeistä tms on kutsutta ja osaa ei, niin silloin voi loukkaantua. Jos suku on siis pieni.

Vierailija
8/47 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulhanen siis sun veljesi? Jos ei ole kutsunut siskoa häihin, saa kyllä vähän loukkaantua. Paitsi tietysti siinä tapauksessa, että menevät naimisiin "kaksin" pelkkien todistajien kanssa.

Vierailija
9/47 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laitan kortin ja lahjan vain jos en kutsusta huolimatta pääse paikalle. Jos kutsua ei tule niin onnittelen suullisesti seuraavalla kerralla kun näen.

Vierailija
10/47 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko varma, ettei kutsu ole hukkunut postissa tai matkalla postiin tms.?? On ihan mahdollista. Jos et kehtaa suoraan kysyä niin voitko pyytää jotain muuta lähisukulaista kysymään? Tyyliin, että sukulainen sanoisi sulhaselle että kyselin missä aikovat yöpyä ja sanoivatkin etteivät olleet saaneet kutsua.

Vierailija
11/47 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kutsua- ei tarvitse muistaa mitenkään. Voihan se loukata mutta pienien häiden syynä on usein köyhyys, ei ole varaa isoihin juhliin.

Vierailija
12/47 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko miettinyt ollenkaan, että vika saattaisikin olla sinussa? Jos muu suku on kutsuttu, siihen on mitä luultavimmin jokin syy, miksei teitä haluta tilaisuuteen. Ehkä olet loukannut morsianta jollain tavalla tiedostamatta tai he eivät vain yksinkertaisesti pidä teistä ihmisinä. Aika katsoa peiliin.

Olet oikeassa, sinä olet tässä tilanteessa pikkumainen. Kyseessä ovat toisten ihmisten häät, joihin heillä ei ole minkäänlaista velvollisuutta kutsua henkilöitä, joita eivät paikalle halua. Oletan, että olet aikuinen ihminen, joten ryhdistäydy ja käyttäydy kuten aikuinen. Lahjaa ei tarvitse ostaa, mutta unohda kaikenlainen mököttäminen ynnämuu teinikäyttäytyminen.

Vierailija
13/47 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei yleensäkkään kutsuta mihinkään juhliin ja epäilen että syynä on se, että luulevat että juon itseni änkyräkänniiin ja pilaan juhlat. En kyllä tekisi niin, mutta luulkoot ja en loukkaannu vaikka ei

kutakkaan. Ei tarvitse miettiä vaatteita ja lahjoja.

Vierailija
14/47 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin vähän loukkaannuin kun miehen paras kaveri ei kutsunutkaan miestä häihinsä. Olivat nuorempana sopineet että ovat toistensa bestmaneja ym, mutta yht äkkiä kutsua ei tullut koko hääjuhlaan. Vihkimisen jälkeisiin rääppiäisiin kyllä pyydettiin. Vietiin sitten hyvin edullinen lahja.

Vierailija
15/47 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä itse häät, niin saat kutsua juuri ne ketä haluat. Ja anna muidenkin pitää juuri sellaiset häät kuin haluavat ja kutsua juuri ne ihmiset, ketä haluavat.

Vierailija
16/47 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me vietämme häitä vain oman perheemme kesken. Emme nauti mistään isoista juhallisuuksista vaan käytämme rahat mieluiten johonkin muuhun, kuten koko perheen lomamatkaan. Älä turhaan siis suutu äläkä myöskään mitään lahjaa osta.

Minä en muuten ole ollut koskaan häissä. Onat häämme ovat ensimmäiset. :)

Vierailija
17/47 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli muitakaan vastaavan tason sukulaisia ei ole kutsuttu, niin ei saa mielestäni loukkaantua. Jos taas on, niin sitten itse ainakin loukkaantuisin enkä enää katsoisi olevani väleissä ko. henkilöiden kanssa.

Vierailija
18/47 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista :)

Ei ole hukkunut postissa, tiedän. Eikä ole pelkoa että joisin itseni känniin tai mieskään. Syy voi toki olla meidän pienet lapset (3kpl). Ei ole veli kyseessä, serkku jonka kanssa paljon tekemisissä, meitä serkkuja on yhteensä 4 ja 2 jäi ilman kutsua. Tädit ja sedät on kuitenkin kutsuttu joten kaverihäistäkään ei ole kyse. Olin oikeasti ihan varma että kutsu tulee.

Morsiamen puolelta on iso suku, en tiedä yhtään miten sieltä on kutsuttu.

Kyllä mä pääsen tästä yli enkä katkeraksi heittäydy ja kauniin kortinkin aion heille laittaa. Mutta ehkä jotenkin meni maku kuitenkin.

Nämä ihmiset ihan heittämällä olisin omiin häihin kutsunut.

Vierailija
19/47 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole hukkunut postissa, tiedän. Eikä ole pelkoa että joisin itseni känniin tai mieskään. Syy voi toki olla meidän pienet lapset (3kpl). Ei ole veli kyseessä, serkku jonka kanssa paljon tekemisissä, meitä serkkuja on yhteensä 4 ja 2 jäi ilman kutsua. Tädit ja sedät on kuitenkin kutsuttu joten kaverihäistäkään ei ole kyse. Olin oikeasti ihan varma että kutsu tulee.

Kyllä mä pääsen tästä yli enkä katkeraksi heittäydy ja kauniin kortinkin aion heille laittaa. Mutta ehkä jotenkin meni maku kuitenkin.

Ehkä he eivät halua lapsia häihin? Ja jotkut nättinokkaiset eivät ymmärrä sitä, joten he eivät kutsu lapsiperheellisiä ollenkaan.

Toinen juttu. Teidän viisihenkosen perheenne tarjoilut olisivat maksaneet satoja euroja, jos pitopalvelun kautta tilattujen tarjoilujen kulu on 70-80 euroa per nuppi. Minäkin miettisin tarkkaan isoben perheiden kutsumisen.

Vierailija
20/47 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä he eivät halua lapsia häihin? Ja jotkut nättinokkaiset eivät ymmärrä sitä, joten he eivät kutsu lapsiperheellisiä ollenkaan.

Toinen juttu. Teidän viisihenkosen perheenne tarjoilut olisivat maksaneet satoja euroja, jos pitopalvelun kautta tilattujen tarjoilujen kulu on 70-80 euroa per nuppi. Minäkin miettisin tarkkaan isoben perheiden kutsumisen.

Entä jos hääparilla on itselläänkin lapsia? Ja vaikka häät olisikin lapsettomat, on törkeää olla kutsumatta sen takia että on lapsia. Sen jälkeen on kutsutun ongelma, lapsille joko hoitaja tai kieltäytyä kutsusta.

Tässä taitaa olla se perinteinen kuvio jossa morsian sanelee vieraat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi neljä