Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita joille tulee KAURASTA ripuli ja vatsanväänteitä?

Vierailija
27.07.2017 |

Aloin syömään kauraa päivittäin kun lääkäri suositteli. Vaihdoin siis päivittäisen vehnän ja rukiin syömisen tähän. Nyt on ollut useampana päivänä kipeitä vatsanväänteitä ja kaura tulee sulamattomana vellinä pihalle. Ruis ja vehnä eivät koskaan ole aiheuttaneet moisia oireita, joten keliakiasta tuskin kyse?

Ja syön kauran siis joko puurona tai hiutaleina esim. jogurtin seassa.

Kommentit (91)

Vierailija
41/91 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lääkäri suosittele mitään ruoka-aineita. 

Vierailija
42/91 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa joka minulle on suositellut kauraa naapurin eläkeläinen ja julkisesti Juha Mieto. Lääkäri ei ole koskaan antanut ruokailu ohjeita(paitsi kerran 90 luvun lopussa sanoi ettei mies saa syödä soijaa ihmettelin sitä ja pidin epäsopivana käytöksenä). Allergiasairaalasta olen kyllä saanut ohjeet miten vältellä allergeeneja. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/91 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kaurapuuro tuo armottoman närästyksen, joten en tosiaan syö enää.

Vierailija
44/91 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauraa ei saa syödä liikaa!

Pitää löytää sopiva tasapaino. Kyllähän kaurakin aiheuttaa vatsavaivoja kenelle tahansa jos sitä liikaa syö. Tai mikä vaan muukin ruoka. Kohtuullisesti. Ei pelkästään.

Itse voin syödä kauraleipää mutta esim. Elovena puuroihin en koske. Niistä tulee aina vatsa kipeäksi.

Vierailija
45/91 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää löytää sopiva tasapaino. Kyllähän kaurakin aiheuttaa vatsavaivoja kenelle tahansa jos sitä liikaa syö. Tai mikä vaan muukin ruoka. Kohtuullisesti. Ei pelkästään.

Itse voin syödä kauraleipää mutta esim. Elovena puuroihin en koske. Niistä tulee aina vatsa kipeäksi.

Toiset voivat syödä kohtuullisesti, toisten ei kannata syödä lainkaan. Ei luulisi, että puhdaskauraleipäpala päivässä on liikaa, mutta minulle se on.

Minulle ”kohtuus” on kauramaitoa kahviin silloin tällöin kylässä ja kaurahiutaleita mustikkapiirakan pohjassa pari kertaa vuodessa.

Vierailija
46/91 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toiset voivat syödä kohtuullisesti, toisten ei kannata syödä lainkaan. Ei luulisi, että puhdaskauraleipäpala päivässä on liikaa, mutta minulle se on.

Minulle ”kohtuus” on kauramaitoa kahviin silloin tällöin kylässä ja kaurahiutaleita mustikkapiirakan pohjassa pari kertaa vuodessa.

Noi kauramaidot on myrkkyä mulle. Juon kahvin aina mustana. Se on parhaimman makuistakin niin.

Mä olen saanut vatsani ihan kivaan tasapainoon juurikin eräällä tietyllä kauraleipämerkillä. Siinä on just sopivasti kuitua eikä makukaan ole paha. Valmistajaa en sano, ettei ne vaan mene pilaamaan sitä.

Vierailija
47/91 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuituun tottuu ja vettä pitää juoda tarpeeksi.

Vierailija
48/91 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Trolololoo, sano tuo ibs:stä tai Crohnin taudista kärsiville. Allergikot arvostavat myös.

Vierailija
49/91 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö, kuituun ei tarvitse tottua.

Jos kuitua haluaa, sitä saa kasviksista, manteleista, kaakaojauhosta esim.

Vierailija
50/91 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauramaitoa ja kaurajugurtteja käytin pari viikkoa säännöllisesti ja sain 4 viikkoa kestävän ripulin..

Vierailija
51/91 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö, kuituun ei tarvitse tottua.

Jos kuitua haluaa, sitä saa kasviksista, manteleista, kaakaojauhosta esim.

Paitsi ne jotaka ovat allergisia esim. manteleille ja monille kuitupitopisille kasviksille tai kaakaolle.

Vierailija
52/91 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Oatlyn kauramaidossa on myös rypsiöljyä ja sekin voi olla syy ripuliin. Oma elimistöni ei kestä tippakaan rypsiä.

Monissa Lumenen kasvovoiteissa on canola oilia ja erehdyin kerran ostamaan sellaista ja sain kasvoni ihan helakan punaiseksi isoja paukamia täyteen. Ei paljon enää selvempää allergiatestiä olisi voinut olla.

Vierailija
53/91 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaurapuurosta myös mulle tulee ennemmin tai myöhemmin vatsanväänteitä ja ripulia. Myös olen kuullut sukulaispojilla samaa ongelmaa.

Vierailija
54/91 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaurapuurosta myös mulle tulee ennemmin tai myöhemmin vatsanväänteitä ja ripulia. Myös olen kuullut sukulaispojilla samaa ongelmaa.

Oksaalihappoa kuulemma siinä.

Vierailija
55/91 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt kahvin joukossa kauramaitoa noin puolisen vuotta. Nyt on ilmaantunut tosi pahoja vatsanväänteitä ja ihan silkkaa vatsakipua, vatsaa pakottaa ihan kuin olis synnytyspolttoja. Joka syömisen jälkeen vatsaa vääntää ja on kiire vessaan. Tuloksena melkein vesiripulia. Vatsaa polttelee muutenkin, ehkä levossa tai kun istuu rauhassa sen huomaa paremmin. Aloin tässä miettimään, että voiko kauramaito olla syynä?

Vierailija
56/91 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy vatsaan jos syön joka päivä.

Vierailija
57/91 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty syömään kauraa ja varsinkin kauramaidosta tulee oksettava olo ja ripuli. Sääli koska samaistui kahvissa ihan hyvältä. Muut viljat, myös vehnä, käyvät eikä mitään ongelmaa

Vierailija
58/91 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaurapuuro on mulle aamupalana pahin mahdollinen. Aivan helvetilliset vatsakivut ja kiljuva näläntunne jo tunnin päästä puuron syönnistä.

Ei muuta asiaa syönkö sen pelkältään tai voisilmän kanssa tai marjojen kanssa, lopputulos on ihan sama. Tällä palstalla tätä ei millään uskota, toisaalta täältä on löytynyt kohtalotovereita joilla just sama reaktio kaurapuuroon.

Muuten kaura sopii, vaikka kauraleipä ei aiheuta tuollaista, ainoastaan puuro.

Kiljuva näläntunne = sokerit matalalla. Mulle tuon tekee haudutettu kaurapuuro, ei tuorepuuro.

T DM1

Vierailija
59/91 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla kaurapuuro tuo armottoman närästyksen, joten en tosiaan syö enää.

Sama juttu mulla! Omaan pitkän historian reflukseineen, gastroskopioineen ja ruokatorvitulehduksineen, ja osaan todella arvioida, mikä johtuu mistäkin. Esim. kahvi, vahvat mausteet ja alkoholi eivät aiheuta yhtään mitään närästystä,  kaikkein pahin on stressi, ja heti kakkosena tulee kaura, kolmantena ruis. Ihan sama, missä muodossa ja minkä kanssa kauraa koetan käyttää, ei tule mitään. Kahvin voi juoda aamulla vaikka mustana tyhjään vatsaan, kauramaidon kanssa lentää pian lieskat suusta. Että sellainen terveystuote.

Vierailija
60/91 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä ei onneksi tule sentään ripulia. Kaura kyllä pistää vatsani turpoamaan ja jumalauta minkä närästyksen saa aikaan.. Olen huomannut että tuore kaurapuuro on itselleni pahinta myrkkyä närästyksen suhteen. Jääkaapissa pari tuntia seisonut puuro ei aiheuta läheskään niin järkyttävää poltetta. Muut viljat eivät aiheuta jumppapallon paisumista vatsaan tai närästystä. En ole mikään uusi kauran käyttäjä ja kuulin vasta nyt, että muillekin kaura aiheuttaa närästystä.. 😲

Sama minulla! Kaurapuurosta tulee järkyttävä närästys :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kolme