Miksi konservatiivisissa maissa imetys ei haittaa mutta meillä haittaa vaikka tissit aina esillä?
Mistä tää johtuu? Konservatiivisissa maissa julki-imetykseen suhtaudutaan ihan luontevasti vaikka muuten on pukeuduttu kaapuihin.
Meillä se häiritsee vaikka tissit on koko ajan enemmän esillä tissitopeissa ja instagramissa.
Mistä tää johtuu?? Eikö meillä tissit kuulukaan enää vauvalle?
Kommentit (106)
Kun kuitenkin suurinta osaa ihmisistä julkinen imettäminen häiritsee niin miksei voi ottaa muita ihmisiä huomioon ja käyttää sitä harsoa tai siirtyä sivummalle? Miksi pitää tehdä se kuin suurena näytöksenä kaikille, "katsokaa kaikki, minulla on oikeus syöttää lastani missä ja milloin vain!"
Suurin osa äideistä imettääkin hienovaraisesti muut ihmiset huomioon ottaen, mutta sitten on tämä kummallinen vähemmistö, joka haluaa tehdä asiasta shown. Shown asiasta tekee mm.pahoittamalla mielensä ja kertomalla iltapäivälehdille, kuinka ravintola pyysi poistumaan sivummalle imetyksen ajan. Ravintola saa tehdä näin eikä siitä tarvitse tehdä numeroa. Kyllä, imetys on luonnollista, mutta nämä huomiota haluavat äidit ovat tehneet siitä luonnotonta, kun haluavat tehdä sen mahdollisimman huomiota herättävästi eikä intiimisti. Ei tästä asiasta kukaan vouhkaisi, jos ne show-äidit voisivat myös tehdä imetyksen yksityisesti, myös julkisella paikalla. Ihan kuin haluaisi tarkotuksella hakea huomiota ja sitten pahastua, kun muut eivät haluaisi joutua katsomaan. Miksi tehdä imetyksestä niin suuri numero, kun se on niin luonnollista? Miksei voi käyttää sitä harsoa tai siirtyä sivummalle, kun mahdollista? Ja ei, "koska minun oikeus ja lapsen oikeus syödä!" ei käy selitykseksi, koska sen voi tehdä hienovaraisemminkin.
Vierailija kirjoitti:
Kun kuitenkin suurinta osaa ihmisistä julkinen imettäminen häiritsee niin miksei voi ottaa muita ihmisiä huomioon ja käyttää sitä harsoa tai siirtyä sivummalle? Miksi pitää tehdä se kuin suurena näytöksenä kaikille, "katsokaa kaikki, minulla on oikeus syöttää lastani missä ja milloin vain!"
Suurin osa äideistä imettääkin hienovaraisesti muut ihmiset huomioon ottaen, mutta sitten on tämä kummallinen vähemmistö, joka haluaa tehdä asiasta shown. Shown asiasta tekee mm.pahoittamalla mielensä ja kertomalla iltapäivälehdille, kuinka ravintola pyysi poistumaan sivummalle imetyksen ajan. Ravintola saa tehdä näin eikä siitä tarvitse tehdä numeroa. Kyllä, imetys on luonnollista, mutta nämä huomiota haluavat äidit ovat tehneet siitä luonnotonta, kun haluavat tehdä sen mahdollisimman huomiota herättävästi eikä intiimisti. Ei tästä asiasta kukaan vouhkaisi, jos ne show-äidit voisivat myös tehdä imetyksen yksityisesti, myös julkisella paikalla. Ihan kuin haluaisi tarkotuksella hakea huomiota ja sitten pahastua, kun muut eivät haluaisi joutua katsomaan. Miksi tehdä imetyksestä niin suuri numero, kun se on niin luonnollista? Miksei voi käyttää sitä harsoa tai siirtyä sivummalle, kun mahdollista? Ja ei, "koska minun oikeus ja lapsen oikeus syödä!" ei käy selitykseksi, koska sen voi tehdä hienovaraisemminkin.
Mun on vaikea mieltää tätä pahastumista siksi kun rinta näkyy suurinpiirtein saman verran imettäessä kuin tissitopissakin. Eli miks se niin häiritsee että ei sais imettää ilman harsoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulisin mielelläni numerolta 75 jonkinmoisen tapahtumakuvauksen siitä, kuinka julki-imettäjä roiskauttaa maitoaan ravintolassa ja tartuttaa hänelle hiv:n. Tässä pohjalle muutama fakta.
1. Hiv ei uusimman tiedon mukaan tartu kovinkaan hyvin äidinmaidosta. Itse asiassa äidinmaidossa on hiviä tuhoavaa ainesosaa.
2. Jokainen odottava äiti Suomessa testataan ja hiv-positiivisille annetaan estolääkitys.
3. Tartunnan mahdollisuuden minimoimiseksi imetystä ei kuitenkaan suositella.
4. Saadaksesi tartunnan sinun pitää saada virusta verenkiertoosi. Esimerkiksi suutelemalla virus ei tartu.
Eli mielestäsi on siis ok syödä samassa tilassa, jossa sairas ihminen levittää ruumiinnesteitä ympäriinsä, koska suomessa on estolääkitys, olet sairas, toivottavasti tiedät sen.
Jokainen tietää miten rintamaito esim. ruiskuaa pahimmillaan.
Rintamaidossa leviää paljon muutakin kuin hiv (jossa on oikeasti tartuntariski rintamaidosta, vaikka et halua ajatella sitä), muita sairauksia on mm. eri hepatiitit, erilaiset herpesvirukset (ei pelkästään tavisherpes), tuberkuloosi jne.
Joten namnam vaan, hyvää ruokailuhetkeä vaan kaikille, jotka syö tuntemattoman imettävän naisen vieressä.
Sun kannattaisi varmaan lopettaa kahviloissa ja ravintoloissa käyminen kokonaan. Mitä jos tarjoilijalla tai kokilla on tarttuvia tauteja? Mistä sinä tiedät käyttävätkö he aina ja 100 % esim. käsineitä käsitellessään elintarvikkeita.
Ei mulla ainakaan se maito tisseistä roiskunut yhtään mihinkään :D
Ei ne tissit sentään mitkään vesipyssyt ole :'D
http://www.informationng.com/wp-content/uploads/2015/02/ice.png
Juuri eilen näin vastaavanlaisen kaula-aukon Turun katukuvassa. Tuo on rintojen esittelyä. Imetys ei. Jännästi tuollaiset älyttömän avoimet kaula-aukot eivät kuitenkaan ketään häiritse, vaikka rintaa näkyy enemmän kuin imettäessä.
Siis mikä siinä imetyksessä on niin ällöttävää ja vastenmielistä? Sekö kun vauva saa ravintonsa tissistä?
Entäs kun näette paljaat tissit lehdessä, telkkarissa, rannalla, kylpylässä tai uimahallissa, niin tuleeko silloinkin ällötysolo ja pahoitatte mielenne? Vai kenties kiihotutte niistä?