Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kenelle Marimekon vaatteet muka OIKEASTI sopivat?

Vierailija
25.07.2017 |

Kaikki Marivaatteet ovat löysiä, muodottomia tunikoita, joiden muodot ovat olemattomat. Monet myös tuntuvat olevan erityisen huonosti päättyviä, joko liehutunikoita jotka päättyvät lantion leveimmälle kohdalle tai sääripituisia jotka saavat persjalkaiset näyttämään lihavilta ja lyhyiltä kääpiöiltä.
Marivaatteet varmasti sopivat niille, jotka ovat hoikkia ja pitkiä, mutta sellaisia on ostajista pieni osa. En ymmärrä, miksi ihmiset ostavat kalliita vaatteita, jotka eivät alkuunkaan korosta vartalon hyviä puolia.

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anopin mielestä ne ovat aivan mahtavia vaatteita ja ostaa vain ja ainoastaan marimekkoa lapsille. En tykkää, karseita rytkyjä. Niissä on kaikki pielessä.

Vierailija
22/49 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihalle

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä, mietin aina niitä nähdessäni että joku suunnittelee ja tekee niitä ihan läpällä ja sitten naureskelee partaansa kun porukka käyttää 😂

Vierailija
24/49 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidän marimekon vereistä ja kuvioista. Mutta yhdyn aapeen näkemykseen siitä, että ne mallit on tarkoitettu täydellisille laudoille. Pituudella ei ole väliä, kunhan sulla ei ole mitään muita muotoja kin ylös ja alaspäin.

Ei sovi laudoille. Häviää viimeisetkin muodon (rippeet). olen pitkä joten leveimmälle kohdalle loppuu puserot...

Vierailija
25/49 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne sopii väh. 180 senttiä pitkille laiheliineille, jotka osaavat seisoa valokuvauksellisessa asennossa rantakalliolla tuulen tuivertaessa pitkiä hiuksia. Muille ei.

Vierailija
26/49 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kenellekään jos multa kysytään. Kuosit särkee silmiä ja mallit on ihme laatikoita jotka saavat hoikan näyttämään paksulta ja paksumman aivan naurettavalta.

Aina välillä erehdyn selaamaan verkkokauppaa ajatellen miten kiva olisi suosia suomalaista. Mutta ei, ei pysty.

Miksi Suomessa ei voida suunnitella kauniita laadukkaita vaatteita eikä vaan "räväköitä" maritelttoja ja trikoorytkyjä?

Vierailija
27/49 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan rehellisesti sanottuna, ne sopivat suomalaisille. Me emme ole vaatteilla koreilevaa kansaa, ja Marimekko tarjoaa juuri sopivan maanläheisiä värejä ja kuoseja ujolle suomalaiselle. Mallit pukevat niin pitkiä ja hoikkia, lyhyttä ja kurvikasta kuin keskimittaista ja omenavartaloista. Vaatteissa on yksinkertaista ja ajatonta tyyliä sekä kestäviä materiaaleja.

Eri asia sitten, että mikä on jokaisen ihmisen oma tyyli ja mielipide. Ap pitää makkarankuorista, minä en tiedä mukavampaa vaatetta kuin Marimekon ilma-paita.

Tämä on kyllä täyttä skeidaa. Ne säkit sopivat korkeintaan mallinittaisille tai niille pikkuruisille japseille. Minä olen lyhyt vähän omenavartaloinen kuitenkin suht normaalipainoinen. Kädet ja jalat on hoikat. Kun laitan päälleni jäykkää kangasta olevan kaula-aukottoman levenevän teltan näytän 20v vanhemmalta ja 20kg läskimmältä lypsäjäeukolta. En pidä makkarankuorivaatteista mutta on sentään olemassa välimuotoja. En ole myöskään ujo enkä pidä maanläheisistä väreistä.

Vierailija
28/49 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei saa olla rintoja eikä persettä, mahdollisimman suora vartalomalli. Ei sovi naiselliselle vartalolle.

Totta. Kun rintava vetää muotoonleikkaamattoman kaavun päälleen, niin se laskeutuu suoraan rinnoista alaspäin luoden +30kg efektin.

Vierailija
29/49 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei saa olla rintoja eikä persettä, mahdollisimman suora vartalomalli. Ei sovi naiselliselle vartalolle.

Totta. Kun rintava vetää muotoonleikkaamattoman kaavun päälleen, niin se laskeutuu suoraan rinnoista alaspäin luoden +30kg efektin.

Koska kuosi. Suuret kuvit -ei voi muotoonleikata.

Suuret kuosit on Marimekon juju.

Vierailija
30/49 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kuviot.

Vierailija
31/49 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi Marimekkojen kaula-aukot ovat aivan järjettömän ahtaita! Tuntuu kuin olisi hirttoköysi kaulassa kun vetää Marimekon päälleen. 

Tää on muuten niin totta.

Vierailija
32/49 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännää, koska en itse tunnista tuota karjakkotelttaa muiden puheista. Olen liian paksu Marimekon vaatteisiin, mutta ainakin 60-vuotiaalla äidilläni on ryhdikkäitä ja fiksun näköisiä uusia tunikoita. Mutsillani on hyvin siro ylävartalo ja leveät lanteet, ja maritunikat pidentävät ja ryhdistävät ainakin häntä.

Vierailija
33/49 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista kyllä nähneeni tunikaa, joka päätyisi lantiolle. Ainakin kaikki minun Marimekko-tunikat ovat malliltaan oikein kivoja, kellomallisina peittävät vyötärön makkarat ja perseen - ja siis päättyvät reisien puoliväliin, ei lantiolle, saati nyt herranen aika säärien kohdalle (eikös silloin ole jo kyse mekoista!).

Minusta ne ovat nättejä ja laadukkaita vaatteita, ainakin mallit, joita olen itselleni ostanut.

On aika noloa ja osoittaa tietämättömyyttä haukkua KAIKKI monipuolisen valmistajan mallit. Marimekollakin on monenlaisia vaatteita useilta suunnittelijoilta, aivan varmasti löytyy jokaiselle jotakin. Monesta ap ei edes päällepäin tiedä, että kyse on Marimekosta.

Minä vähän luulen, että ongelma on enemmänkin siinä, miten Marimekon vaatteita ESITELLÄÄN Marimekon sivuilla. Niissä kuvissa on aina riukulaihoja naisia, joilla vaatteet roikkuvat yllä ilman vöitä tai koruja. Niillä kuvilla on hyvin vähän tekemistä sen kanssa, miten vaatteita ihmiset oikeassa elämässä käyttävät, siis tietysti sillä edellytyksellä, että osaavat suunnitella toimivia kokonaisuuksia ja käyttää asusteita.

https://www.marimekko.com/fi_fi/vaatteet/kaikki-tuotteet

Aika harvalla myöskään on pelkkää Marimekkoa. Itselleni esimerkiksi ei takuulla sovi mitkään leveälahkeiset löysät housut löysän tunikan alle. Käytän tiukkoja housuja ja näytän sirolta vaikka iän myötä onkin vyötärölle ja peppuun päässyt vähän rasvavarantoa...

Vierailija
34/49 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Ei saa olla rintoja

-Ei saa olla urheilija

-Ei saa olla tyylikkäiden yksiväristen ystävä

-Ei saa olla ohut lompakko

Muille saattaakin sopia.

Vierailija
35/49 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttäviä rättejä.

Vierailija
36/49 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännää, koska en itse tunnista tuota karjakkotelttaa muiden puheista. Olen liian paksu Marimekon vaatteisiin, mutta ainakin 60-vuotiaalla äidilläni on ryhdikkäitä ja fiksun näköisiä uusia tunikoita. Mutsillani on hyvin siro ylävartalo ja leveät lanteet, ja maritunikat pidentävät ja ryhdistävät ainakin häntä.

Niin, sirolle yläosalle ne sopiikin mutta jos on rintava ja vaikka tasapaksu omena niin se tekee efektin joko karjakosta tai 9. kk raskaudesta. Lisäksi nyrkin kokoiset kaula-aukot tehostavat vaikutelmaa. Rintavalle sopii avarampi, mieluiten v-aukko. Rintavalle sopii muotoonleikattu malli paremmin. Itse haluan myös että kankaassa on elastaania muuten niitä ei saa päälle eikä päältä pois jos eivät ole yli-isoja säkkejä. Toivottavasti Marimekko näkee tämän ketjun.

Vierailija
37/49 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laihalle

Laihalle sopii mikä vaan vaate :)

Vierailija
38/49 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laihalle

Laihalle sopii mikä vaan vaate :)

Paitsi jos on rintava

Vierailija
39/49 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arja Saijonmaalle.

Vierailija
40/49 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen vartalotyypiltäni tiimalasin ja päärynän väliltä, ja olen kyllä viime vuosina löytänyt Marimekolta parikin vyötäröä korostavaa mekkoa. Istuvuus on toki tosi tarkka juttu niin kuin aina, kun tehdään joustamattomasta kankaasta tyköistuvaa vaatetta. Marimekko on tehty pikemminkin lanteikkaalle kuin harteikkaalle.

Mutta mekkojen laadusta tai malleista mulla ei ole pahaa sanaa, trikoovaatteiden laadusta ja Marimekon tuotantopolitiikasta ehkä enemmänkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kuusi