Mangopassion-kakun resepti hukassa, ei keksipohja
Oli kevyt, pehmeä, rasvaa ei tullut paljoa. Aineksissa oli mangorahkaa, tuorejuustoa ym. Muistutti enemmän tavallista kakkua. Ei kiillettä päällä.
Tuli vastaan fb ja nyt en löydä sitä.
Onko kellään vastaavaa?
Kommentit (11)
Mun ei taida olla sama, koska ei tule juustoa, mutta tulee valkuiaisvaahtoa (lisäksi mango-passiorahkaa, kakkujauhoja, tuoretta mangoa ja passiohedelmää, maissitärkkelystä jne). Sillä mun reseptillä tulee vähän kohokkaan oloinen, äärimmäisen ilmava kakku.
Ei ollut erillistä pohjaa tai täytettä vaan mielestäni kaikki samassa
Vierailija kirjoitti:
Mun ei taida olla sama, koska ei tule juustoa, mutta tulee valkuiaisvaahtoa (lisäksi mango-passiorahkaa, kakkujauhoja, tuoretta mangoa ja passiohedelmää, maissitärkkelystä jne). Sillä mun reseptillä tulee vähän kohokkaan oloinen, äärimmäisen ilmava kakku.
Siinä oli valkuaisvaahto totta. Laitatko reseptin!
Vierailija kirjoitti:
Kerro ainakin nimi, että löydän
Vierailija kirjoitti:
Oliko tämä?
https://www.meillakotona.fi/reseptit/japanilainen-rahkakakku
Ei ihan, mutta samankaltainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro ainakin nimi, että löydän
Tässä resepti.
Mango-passiokakku (8 annosta, valmistusaika 20 min+1t 15 min paistaminen + 1 tunti jäähdyttämiseen)
- 50 g voita
- 1 prk (200g) mango-passiorahkaa (Valio)
- 1 dl maitoa
- 6 munaa
- 1 passiohedelmä
- 1 dl kakkuvehnäjauhoja
- 1/2 dl maissitärkkelysjauhoja
- 1 1/2 dl erikoishienoa sokeria
PINNALLE:
- 1 mango
- 1 passiohedelmä
- tomusokeria
Ohje:
1. Voitele 20cm pyöreä kakkuvuoka sen verran että leivinpaperi tarttuu hyvin vuokaan. Vuokraa vuoan pohja pyöreällä leivinpaperipalalla ja reunat pitkällä suihkaleella.
2. Sulata voi kulhossa, lisää rahka ja maito, sekoita tasaiseksi.
3. Erottele keltuaiset ja valkuiaiset. Lisää keltuaiset taikinaan ja valkuaiset puhtaaseen vatkauskulhoon.
4. Halkaise passiohedelmä ja lusikoi sisus taikinaan. Yhdistä jauhot ja siivilöi ne taikinaan, sekoita.
5. Vatkaa valkuaiset pehmeäksi vaahdoksi. Lisää sokeri parissa erässä, vatkaa pari minuuttia. Sekoita valkuaisvaahto taikinaan nuolijalla käännellen.
6. Kaada taikina vuokaan. Aseta vuoka toisen isomman vuoan (halk. 26cm) sisään. Kaada vuokien väliin varovasti kuumaa vettä noin 2 cm korkeuteen.
7. Paista 160 asteessa uunin alatasolla noin 1 tunti. Sammuta uuni ja anna kakun jäähtyä uunissa 15 minuuttia luukku raollaan.
8. Nosta kakku vesihauteesta ja anna jäähtyä 15 min. Irrota kakun reunat varovasti veitsellä. Kumoa kakku leivinpaperilla vuoratulle lautaselle. Poista pohjapaperi ja käännä kakku takaisin paistopinta ylöspäin tarjoilulautaselle. Jäähdytä kylmäksi.
9. Kuori mango, poista kivi ja leikkaa hedelmäliha paloiksi. Halkaise passiohedelmä. Siivilöi tomusokeria kakun pintaan. Koristele kakku mangopaloilla ja lusikoi päälle passiohedelmän sisus.
man-go-passion miehet menevät himoissaan, totta
Tykkään enemmän Matteus-passiosta