Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinusta väärin lähettää toimeentulotukea saavalle kirjeessä rahaa?

Vierailija
25.07.2017 |

Tai antaa rahaa käteisenä?

Kommentit (161)

Vierailija
81/161 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein on

Vierailija
82/161 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te, jotka täällä ruikutatte toimeentulon riittävyydestä, niin millä selitätte sen, että kahden vuoden toimeentulolla elämisen jälkeen olen ostanut näistä rahoista yli 2000 eurolla viihde-elektroniikkaa ja minulla on nytkin varmaan 1000 euroa ylimääräistä? 

No vitustako sitä pitäisi selittää? Kai sinä itse tiedät oletko diilannut kamaa tai muuta vilunkia tehnyt? Se että sinä olet jossain ihme tilanteessa jossa onnistuu jopa säästämään tt-tuesta ei kuitenkaan tarkoita että KAIKKI sossuloiset olisivat samassa tilantessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/161 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on helppo huudella sieltä norsunluutornista ja uhriutua jonain myyttisenä veronmaksajana. Joillain ihmisillä on vaan käynyt hyvä munkki ja saaneet jonkun varatoimarin pestin mamman ja papan firmasta. Ei ole pelkoa yt-neuvotteluista, ei riskiä joutua kilpailemaan armottomille työmarkkinoille. En enää jaksaisi kuulla yhden ainoankaan veronmaksajan kiukuttelua näistä asioista.

Mies aloitti tyhjästä, ilman ainuttakaan asiakasta. Eli mistä syytät häntä?

Vierailija
84/161 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu ihan kamalalta kun täällä jotkut puhuu "eläteistä". Aivan ala-arvoista ja kuvastaa kyllä ko. ihmisten älykkyystasoa. En haluaisi olla kostonhimoinen, mutta pakko on ajatella, että kohtalo heidätkin joskus pistäisi polvilleen.

Juuri on päästy ajasta jolloin puhuttiin vaivaistalosta, vaivaisista ja huutolaisista.

Ovatkohan nämä ihmiset siitä mieltä, että kaikki "elätit" pitäisi pistää huutokauppaan, missä sitten rikkaat huutaisivat ihmisiä itselleen orjaksi sillä summalla mikä on pienin?

Tähän taidetaan olla vahvasti kyllä jo menossakin...:-(

Polvilleen? Anteeksi, että mitä pahaa olen tehnyt, että mut pitäis pistää perheineni polvilleen?

Mistä sä tiedät miten polvillaan kukin on tai on ollut?

-se sama 75k

Vierailija
85/161 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä huomaa taas, ettei ole korkeaa koulutusta.

Totta, jätin yliopiston kesken, kun ryhdyin äidiksi. Mitä sitten? Pitääkö mun maksaa rangaistusrahoja loppuelämä?

Selvennätkö vielä sitäkin mihin huomiosi johtaa, teitkö huomiostasi ihan jotain johtopäätöksiäkin? 

Vierailija
86/161 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te, jotka täällä ruikutatte toimeentulon riittävyydestä, niin millä selitätte sen, että kahden vuoden toimeentulolla elämisen jälkeen olen ostanut näistä rahoista yli 2000 eurolla viihde-elektroniikkaa ja minulla on nytkin varmaan 1000 euroa ylimääräistä? 

Jotkut asunnottomat ainakin tekee tota ja sitten loppukuu leipäjonossa tai vankilassa tms.

Vierailija
87/161 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se absurdia että sossupummeille jää rahaa enemmän käyttöön elämiseen kuin jopa suhteellisen hyvätuloisilla ihmisillä. Suomessa toisilla on isompi vastuu elämisestään kuin toisilla, ja sittenkin pidetään "riistäjäkapitalistisikoina, joilta sietääkin verottaa entistä ankarammin".

Eli suhteelisen hyvätuloisilla jää elämiseen alle 500 euroa kuukaudessa?

Miksi puhutaan vain tuosta " alle 500 euroa kuukaudessa " kun toimeentulotukea saavalle maksetaan terveydenhoito, sähkö, vakuutukset, ym.

Ei muuta sitä tosiasiaa, että ttt-asiakkaalla jää elämiseen alle 500.

Vierailija
88/161 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna käteen ne, älä lähetä. Postin työntekijät varastaa rahat.

Vierailija
89/161 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että asut vanhemmilla.  Joku väitti olleensa tt-tuella 10 vuotta ja säästäneensä sievoisen summan rahaa.  Jos omillaan on, ei pysty.

Vierailija
90/161 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on helppo huudella sieltä norsunluutornista ja uhriutua jonain myyttisenä veronmaksajana. Joillain ihmisillä on vaan käynyt hyvä munkki ja saaneet jonkun varatoimarin pestin mamman ja papan firmasta. Ei ole pelkoa yt-neuvotteluista, ei riskiä joutua kilpailemaan armottomille työmarkkinoille. En enää jaksaisi kuulla yhden ainoankaan veronmaksajan kiukuttelua näistä asioista.

Ja mitä sitten vaikka olisikin palkkatyössä, miksi palkkatuloja saava ei saisi käyttää omia rahojaan pääasiassa miten itse haluaa? Maksaisi oman osansa yhteiskunnan pyörityksestä ja tekisi lopuilla mitä lystää? Miksi pitäisi elättää joitakin tuntemattomia ihmisiä? Saati sellaisia, joilla on omiakin läheisiä? Onko siinä jotain väärin, että yrittää huolehtia itsestään ja läheisistään? Miksi haluatte viedä esim. meidän ansaitut resurssit elättää perheemme ja huolehtia läheisistämme?

Vierailija
91/161 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ahneuttani täällä itke, vaan sitä että todella tiukoilla on välillä oltu, vaikka duunii painetaan. Kyllä se välillä ihan oikeesti itketti se köyhyys, onneksi on ollut tärkeempiäkin asioita elämässä.

Ja tälläkin hetkellä elintaso on jonkun pummipirkon tasolla, vaikka bruttotulot kuulostaa valtavilta. Paitsi, että minun tuntemat pummipirkot vielä matkusteleekin. Kunpa voisin sanoa, ettei se oo multa pois..

Toisaalta voinhan iloita siitä, että sain täällä suut tukkoon mammoilta.!

Ei pelaa kuin peukku..  

Kai se järki ja tunteet, joskus palaa tän unelmoivan kansan mieliin, kun tarpeeksi on kaunista mattoa päästy leikkelemään. 

Vierailija
92/161 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No vitustako sitä pitäisi selittää? Kai sinä itse tiedät oletko diilannut kamaa tai muuta vilunkia tehnyt? Se että sinä olet jossain ihme tilanteessa jossa onnistuu jopa säästämään tt-tuesta ei kuitenkaan tarkoita että KAIKKI sossuloiset olisivat samassa tilantessa.

Kuten jo sanoin, niin toimeentulotuesta olen säästänyt. Mitään ylimääräistä en ole saanut mitä nyt veikkauksessa olen pari kymppia voitolla.

Kaikkien ihmisten peruskulut ovat suurinpiirtein samat. Lääkkeet ja muut voi maksattaa Kelalla, joten sieltä ei löydy syytä. Ainoa ero on siinä, että minä osaan käyttää rahaa järkevästi ja sinä et osaa. Sinulla olisi samat säästöt kuin minulla jos osaisit ajatella. 

Vierailija
93/161 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jopas on katkeraa. Niinhän sinäkin ajattelet vain omaa napaasi, omaa perhettäsi. Nyyh, kaikki on Meidän Kultamussukoilta pois!

Viis siitä, että rikollisuus rehottaisi täälläkin ilman meidän veroeurojamme. Toisekseen, koskaan ei tiedä milloin se oma perhe on samassa tilanteessa, apua tarvitsemassa. Siksi minä ainakin maksan veroni mielelläni, vaikka turha valitus tietenkin sieppaa.

Se on muuten pappa betalar. Ei pitäisi yrittää olla nokkela, jos ei osaa.

Ohis.

Niin, mutta minä ajattelen omaa napaani ja perheeni napaa ja jopa lähimmäisteni napaa OMILLA RAHOILLANI. 

Sossuelätti saa minun puolestani aivan samoin tehdä OMILLA RAHOILLAAN. Ei kai se minun vikani ole, että hänellä ei niitä ole. 

Mikä rikollisuus? Tarkoitatko, että sossulaiset kävisivät kimppuumme, jos emme hyvällä antaisi? Sitten käyvät minun puolestani, en usko pahan tekemisen kannattavuuteen, joten en menettäisi toivoani, jos joku tekisi pahaa minulle, joka olen hyvä. 

Tuo on usein kuultu uhkaus, tuo edellämainittu, mutta tarkoitatko kuitenkin, että en haluaisi armeijaa ja poliisia kustannettavan verovaroilla? Siinä olet  väärässä. Nämä ovat minusta hyviä sijoituskohteita. Mielelläni maksan näistä oman pienen osuuteni, koska melko pieneksi se jäisi, tiedäthän että tulonsiirrot ja sosiaalimenot ovat VALTAVA kustannus. Minusta poliiseja voi vaikka lisätäkin, olen valmis maksamaan siitä, kunhan asumistuet lakkautetaan, suurimmalta osin ainakin. 

Vierailija
94/161 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että asut vanhemmilla.  Joku väitti olleensa tt-tuella 10 vuotta ja säästäneensä sievoisen summan rahaa.  Jos omillaan on, ei pysty.

Ymmärrätkö ylipäänsä mitään toimeentulotuesta? Se, että asuu vanhemmilla ei todellakaan nosta toimeentulotukea, vaan laskee sitä. Kun asut jonkun kanssa, niin tämän tulot huomioidaan ja heidät luetaan tavallaan elatusvelvolliseksi sinun suhteesi. Parhaat rahat saa siis kun asuu yksin tai itse asiassa jos on yksinhuoltaja.

En asu vanhemmillani, vaan käytän rahaa järkevästi. 485 euroa jää asumiskulujen jälkeen. 20e puhelinlaskuun, 150 euroa ruokaan, kymppi muuhun päivittäistavaraan ja loput onkin sitten sekalaiseen käyttöön, jotka eivät ole yleisesti ottaen mitenkään pakollisia menoja ja siksi säästöön jääkin se 200-300 euroa kuukaudessa. 200 euron säästäminen kahden vuoden ajan tekee 4 800 euroa säästöjä kahden vuoden aikana ja 300 euroa 7 200 euron säästöt. Vaikka olen säästänyt peruskulutuksessa hyvin, niin olen käyttänyt rahaa kuitenkin aika paljon tavaran ostamiseen ja muuhun viihteeseen. Käynyt teatterissa, keikoilla, festareilla, baareissa, matkoilla jne, joten minulla ei ole säästössä tällä hetkellä kuin jotain 1000-1500 euroa.

Vierailija
95/161 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää kukaan koskaan lähettäkö rahaa kirjeessä!! Lajittelukeskuksissa on läpivalaisukoneet, joilla moraalittomat vuokratyöläiset etsivät rahakuoria, jotka sitten voivat tyhjentää taskuihinsa. Mediassakin on ollut uutisia, kuinka onnittelukortin välissä on pelkkää tyhjää kuoren saavuttua lapselle. Isommat kuoret nakataan sitten johonkin lajittelukoneen väliin, hups kävi vahinko, ei löytynyt sisältöä enää. Se on sellasta.

Vierailija
96/161 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jopas on katkeraa. Niinhän sinäkin ajattelet vain omaa napaasi, omaa perhettäsi. Nyyh, kaikki on Meidän Kultamussukoilta pois!

Viis siitä, että rikollisuus rehottaisi täälläkin ilman meidän veroeurojamme. Toisekseen, koskaan ei tiedä milloin se oma perhe on samassa tilanteessa, apua tarvitsemassa. Siksi minä ainakin maksan veroni mielelläni, vaikka turha valitus tietenkin sieppaa.

Ohis.

Niin, mutta minä ajattelen omaa napaani ja perheeni napaa ja jopa lähimmäisteni napaa OMILLA RAHOILLANI. 

Sossuelätti saa minun puolestani aivan samoin tehdä OMILLA RAHOILLAAN. Ei kai se minun vikani ole, että hänellä ei niitä ole. 

Mikä rikollisuus? Tarkoitatko, että sossulaiset kävisivät kimppuumme, jos emme hyvällä antaisi? Sitten käyvät minun puolestani, en usko pahan tekemisen kannattavuuteen, joten en menettäisi toivoani, jos joku tekisi pahaa minulle, joka olen hyvä. 

Tuo on usein kuultu uhkaus, tuo edellämainittu, mutta tarkoitatko kuitenkin, että en haluaisi armeijaa ja poliisia kustannettavan verovaroilla? Siinä olet  väärässä. Nämä ovat minusta hyviä sijoituskohteita. Mielelläni maksan näistä oman pienen osuuteni, koska melko pieneksi se jäisi, tiedäthän että tulonsiirrot ja sosiaalimenot ovat VALTAVA kustannus. Minusta poliiseja voi vaikka lisätäkin, olen valmis maksamaan siitä, kunhan asumistuet lakkautetaan, suurimmalta osin ainakin. 

Jos Suomeen tulisi oikeaa köyhyyttä, niin rikollisuus räjähtäisi käsiin. Ei siinä paljon muita mietitä jos kamppaillaan siitä, että pysyy hengissä. 

Vierailija
97/161 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten jo sanoin, niin toimeentulotuesta olen säästänyt. Mitään ylimääräistä en ole saanut mitä nyt veikkauksessa olen pari kymppia voitolla.

Kaikkien ihmisten peruskulut ovat suurinpiirtein samat. Lääkkeet ja muut voi maksattaa Kelalla, joten sieltä ei löydy syytä. Ainoa ero on siinä, että minä osaan käyttää rahaa järkevästi ja sinä et osaa. Sinulla olisi samat säästöt kuin minulla jos osaisit ajatella. 

Vaikka ihan peruskulut olisikin suurin piirtein samat, niin voi tulla muita tekijöitä kuten esim. hajonnut kodinkone tai jotain muuta joka yhtäkkiä vaikuttaa olennaisesti tilanteeseen.

Aika superpihi pitää olla jos jostain tt-tuesta pystyy säästämään isompia rahasummia. 

Vierailija
98/161 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohis.

Jos Suomeen tulisi oikeaa köyhyyttä, niin rikollisuus räjähtäisi käsiin. Ei siinä paljon muita mietitä jos kamppaillaan siitä, että pysyy hengissä. 

Rikollisuus ja kaduilla pahvilaatikoissa asuvat ihmiset. Kuka haluaa oikeasti tätä Suomeen?

Joku TT-tuki tai asumistuki ei ole julkisen talouden menoissa suhteellisesti mikään kovin iso erä. Suurimmat kustannukset aiheuttaa julkisessa taloudessa terveydenhuolto ja koulutus.

Vierailija
99/161 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toimeentulotuen saajaa voi auttaa aika vapaasti antamalla sille ruokaa, vaatteita, muuta tavaraa tai vaikka auttamalla sitä korvauksetta kotitöissä.

Kerrotko nyt vielä, että miten käteisen antaminen eroaa siitä että vie henkilön kauppaan ja maksaa hänen ostoksensa?

Entä jos ihminen tarvitsee talvikengät? Täytyykö tehdä niin, että henkilö käy lahjoittajan kanssa yhdessä kenkäkaupassa sovittelemassa kenkiä ja lahjoittaja toimii taas maksumiehenä paikan päällä? Miksei lahjoittaja voi antaa samaa summaa käteisenä niin että kenkien saaja kävisi kenkäkaupassa ihan itse?

Miten nuo kaksi tapaa eroaa toisistaan?

Vai onko parempi että henkilö anoo harkinnanvaraista toimeentulotukea kenkien hankintaan ja vie taas enemmän yhteiskunnan resursseja?

Fakta on miten toimeentulon saajalla se ylimääräinen avustus lipsahtaa alkoholiin hyvin useasti. Jää ruoka sekä kengät ostamatta.

Arvasin, että näin vastataan. Ensinnäkin, se ei ole mikään fakta. Tiesitkö että toimeentulotuen saajat eivät ole mikään homogeeninen joukko? Seassa voi olla alkoholisteja, mutta iso osa ovat ihan tavallisia ihmisiä joilla ei ole mitään ongelmaa nautintoaineiden kanssa. Ihan tavallisia ihmisiä, lapsiperheitä, jopa työssäkäyviä.

Sinun mielestäsi siis kenellekkään ei pitäisi antaa käteistä, koska joku voi sen käyttää alkoholiin?

Tästä päästäänkin siihen alkuperäiseen aiheeseen, eli miten tämä edes liittyy alkuperäiseen kysymykseen? Jos faktana tiedetään että henkilö ostaa rahalla vain ruokaa, niin miksi hänelle ei voida antaa sitä ruokarahaa käteisenä?

Entä saako sitten lahjakortteja antaa? Niitä ei voi vaihtaa rahaksi, ja kaikilla ei voi ostaa edes alkoholi- tai tupakkatuotteita.

Entä mitä sanot siihen, jos joku haluaa viedä toimeentulotuen saajan kauppaan ja ostaakin hänelle koko summalla kaljaa ja tupakkaa? Ei ollut väärin lahjoittaa ruokaa ja vaatteita, onko väärin lahjoittaa kaljaa ja tupakkaa?

Jos on toimeentulotuella niin kärsii kyllä elämänhallinnan puutteesta ja siinä mukaan tulee päihteet. Ihminen joka osaa hoitaa ja hoitaa asiansa mallikkaasti ei ole toimeentulotuen nauttija. Miksi kenellekkään pitäisi lahjoittaa tai antaa lahjaksi kaljaa ja tupakkaa? Sen minä ymmärrän jos ystäväpariskunta tuo pullon jotain hyvää viiniä illanistujaisiin missä aterioidaan pitkän kaavan kautta.

Vierailija
100/161 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voihan joku dyykata kaikki ruokansa jostain roskiksista eikä ikinä osta yhtään vaatekappaletta jne. Toki tuolla tyylillä voi onnistuakin säästämään 10 vuodessa aika paljon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kolme