Mulla on kasvoissa ruusu/selluliitti, en saa apua terv.huollosta
Naama ihan turvonnut, kipeä, kutiseva, tulessa, punoittaa, tulee pieniä nestepapuloita.
Kohta vaurioituu imusuonet... Elefantiaasi kasvoihin. Yrittänyt hakea terveydenhuollosta apua nyt pari viikkoa.
Mitähän helvettiä voin tehdä 🤣
Kommentit (15)
Osta apteekista azelaiinihappovoidetta (azelaic acid), iho paranee jo ihan muutamassa viikossa.
Voi ne silti passittaa kotiin. Mä kävin neljä päivää saman vaivan kanssa putkeen (aina passitti vaan kotiin) kunnes vihdoin sain hoitoa. Kai ne tajusi että olen siellä joka päivä niin kauan, että hoitoa saan.
Olen taas tänään menossa...vaihteeksi. itkupotkuraivarit tulee jos en pääse
Ruusu vai ruusufinni? Ruusu on bakteerin aihettama, paranee vain antibiootilla. Ruusufinni on ihan eri juttu, käytetään erilaisia paikallishoitoja ja/ tai suun kautta pieniannoksinen doksisykliini min 3 kk.terv.lääkäri
Älä nyt julkiselle mene vaan yksityiselle! Saat avun heti, ei tarvitse jonottaa eikä odotella ja saat asiantuntevan avun heti. Tietty maksaa mutta on sen arvoista. Itselläni sama vaiva. 4 kk antiobioottihoidolla parani eikä uusiutunut ( ollut nyt 2 v. pois). Kannattaa pitää huolta itsestä ja hoitaa vaivat pois heti, parhaimman hoidon saa yksityiseltä.
Yksityislääkärille menet. Nimenomaan ihotautilääkärille mars varaat ajan heti. Ei noita terkkarissa hoideta kunnolla ja perusteellisesti jos ollenkaan. Kasvot on tärkeä juttu, älä pihistele rahasta tässä kohtaa.
Vierailija kirjoitti:
Ruusu vai ruusufinni? Ruusu on bakteerin aihettama, paranee vain antibiootilla. Ruusufinni on ihan eri juttu, käytetään erilaisia paikallishoitoja ja/ tai suun kautta pieniannoksinen doksisykliini min 3 kk.terv.lääkäri
No ei kai potilas itselleen osaa diagnoosia tehdä. Sen tekee terveydenhuolto ja sittenpä näkee tartteeko antibiootit vai jotain muuta. Mut jos potkitaan päivystyksen luukulta pois, niin miten sitä osaa itseään hoitaa?
Vierailija kirjoitti:
Ihan ruusu/selluliitti. Ei ruusufinni
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HV
Vierailija kirjoitti:
Yksityislääkärille menet. Nimenomaan ihotautilääkärille mars varaat ajan heti. Ei noita terkkarissa hoideta kunnolla ja perusteellisesti jos ollenkaan. Kasvot on tärkeä juttu, älä pihistele rahasta tässä kohtaa.
Mulla taas on eri periaate. Jos en saa perusterveydenhuollosta apua vaivaan kun vaivaan, en maksa yksityisiä. Olen asennoitunut,jos ei apua tule,mulla ei haittaa jos mut ajetaan työkyvyttömäksi tai saikkukin on keksitty. Johan tässä 20 vuotta tehty töitä,mulle ainaki riittäs jo.
Vierailija kirjoitti:
Muuten hyvä huomio, mutta monen talous on nykyään aika tiukka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HV
??
Vierailija kirjoitti:
Olen käynyt.
Vierailija kirjoitti:
Osta apteekista azelaiinihappovoidetta (azelaic acid), iho paranee jo ihan muutamassa viikossa.
Ai happoa? Tähän? Ootko tosissas?
Kävelet päivystykseen. Ei ne sieltä sua voi kotiin passittaa jos naama turvonnut, punanen ja märkii.