Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen kaveri jää jatkuvasti vessaamme lukkojen taa

Vierailija
25.07.2017 |

Meillä on lukko wc:n ovessa, jonka tämä tyttö saa aina jotenkin hutiloimalla jumiin. Sitten hän parkuu ja panikoi vessassa. Olemme kehoittaneet häntä toimimaan oikein oven kanssa tai jättämään oven lukitsematta. Kukaan muu ei jää oven taakse, aina tämä sama tyttö. Nyt äitinsä oli ilmoittanut, ethä tyttö ei saa enää leikkiä meillä, ellemme vaihda ovea. Tämä tyttö on lapseni hyvä ystävä joten tietysti asia harmittaa etenkin tytärtäni.
Meillä on vanha talo, johon ovia ei enää valmisteta, joten oven vaihto tietäisi suurta remonttia, ovi pitäisi vaihtaa ns karmeineen.
Ikää lapsella on 12. Miten toimisitte?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on jälleen todella tylsä mielipide :)  Kaverilapset ja omatkin on opetettava, ettei wc:n ovea tarvitse (saa lukita).  Oven ulkopuolelle voi kiinnittää pienen kyltin jossa lukee vapaa -> kun se on vapaa ja kyltti käännetään varattu tekstille -> kun joku ottaa tilan käyttöön.  

Kyltin tekstiä pitää kunnioittaa, vaikka se pieniltä lapsilta saattaa jäädä helposti kääntämättä.  Reipas koputus, onko vapaa kysymys auttaa.

Meillä oli aikoinaan asunto jossa wc:n lukko ei toiminutkaan.  Jouduin pitämään "salavahtia" kävijöistä.  Kun wc oli varattu olin koko ajan valppaana ja jonkun mennessä eteistä kohti sanoin heti, että wc on varattu eikä noloja tilanteita päässyt syntymään.  Huh, sanon vain, että onneksi se asunto on taaksejätettyä elämää. 

Vierailija
22/26 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on jälleen todella tylsä mielipide :)  Kaverilapset ja omatkin on opetettava, ettei wc:n ovea tarvitse (saa lukita).  Oven ulkopuolelle voi kiinnittää pienen kyltin jossa lukee vapaa -> kun se on vapaa ja kyltti käännetään varattu tekstille -> kun joku ottaa tilan käyttöön.  

Kyltin tekstiä pitää kunnioittaa, vaikka se pieniltä lapsilta saattaa jäädä helposti kääntämättä.  Reipas koputus, onko vapaa kysymys auttaa.

Meillä oli aikoinaan asunto jossa wc:n lukko ei toiminutkaan.  Jouduin pitämään "salavahtia" kävijöistä.  Kun wc oli varattu olin koko ajan valppaana ja jonkun mennessä eteistä kohti sanoin heti, että wc on varattu eikä noloja tilanteita päässyt syntymään.  Huh, sanon vain, että onneksi se asunto on taaksejätettyä elämää. 

Muuten hyvä, mutta en ole aina kotona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vanha talo. Yli 100v vanha. Vessaan meinasi aikojen saatossa jäädä 3 kaveria, itse emme koskaan käyttäneet lukkoa (eihän sitä oman väen kesken tarvii). Lukko oli vain kulunut.

Otin ja vaihdoin lukon, maksoi ehkä kympin. Kirppiksiltäkin löytää toimivia lukkoja.

Vierailija
24/26 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vessassa sellainen aataminaikainen lukko, eli kahva käännetään ylöspäin niin menee lukkoon. Yksi lapsen kaveri ei osaa käyttää lukkoa vaan jää aina jumiin vessaan... Saa kyllä lukkoon, mutta en YMMÄRRÄ miten ei muka osaa kääntää kahvaa alas että aukeaisi..

Vierailija
25/26 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Muuten hyvä, mutta en ole aina kotona.[/quote]

:) Ymmärrettävää tietysti, ettei mielipiteeni voi sopia kaikissa tilanteissa.

Mikäli edes yksi sataa lasta kohden säästyisi joutumasta tahtomattaan lukkojen taakse, voisin olla tyytyväinen siihen, että edes kirjoitin palstalle :)

Ahtaanpaikan ahdistuksista kärsii moni aikuinenkin ja paniikki iskee eikä "hikiset" kädet saa lukkoa auki kun jumiin jäänyt henkilö ei pysty rauhoittumaan.  

Olen törmännyt tilanteisiin julkisilla paikoilla (ravintoloissa) joissa henkilö ei uskalla laittaa ovea lukkoon.  Siellä sitten on housut kintuissa kun olen lukitsemattomaan koppiin pyrkinyt. 

Eihän siinä muuta kuin kovasti anteeksi pyydellen varovainen yritys seuraavaan pömpeliin:)

Vierailija
26/26 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa ystävällisesti, että jos ovea ei lukosta osaa avata niin ei tarvi laittaa lukkoon. Jos pelkää, että joku tulee kesken tarpeiden vessaan kun ovi ei ole lukossa niin pyytää tätä vaikka aina huutamaan kun menee vessaan ja tulee pois niin ei epäselväksi jää onko siellä joku.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yhdeksän