Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies kosi joten antakaa hyviä vinkkejä hääyötä varten. Meidän odotus päättyy silloin.

Vierailija
24.07.2017 |

3 vuotta ollaan oltu yhdessä ja odotin kosintaa pitkään ja hartaasti. Kuitenkin joku kysyy, niin kerron, että mies on 33 ja minä olen pian 28. Olemme luvanneet odottaa hääyöhön, mutta nyt minusta tuntuu etten pysty koska ajatus seksistä pelottaa. Olen kuitenkin löytänyt hyvän miehen, jonka kanssa haluan olla yhdessä. Eka kerta pelottaa ja minulla ei ole haluja. En ole ikinä nähnyt miestä alasti, vain kerran ilman paitaa. Mies on antanut lupauksen olla harrastamatta esiaviollista seksiä ja minut on kasvatettu ankarasti, joten olen pidättäytynyt. Olen kertonut miehelle peloistani ja miehen mielestä se on normaalia, sillä hän taas pelkää ettei ota eteen jännityksen takia. Olen miettinyt erilaisia vaihtoehtoja, mm. alkoholia mutta en halua olla humalassa hääyönä. Pelkään, että miehellä ei seiso ja minuun sattuu, joten en halua avioliiton pilaantuvan huonon hääyön takia mutta en halua ladata meille liikaa paineita. Olemme kuitenkin molemmat kokemattomia näissä asioissa. Mikä neuvoksi?

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuneet jo pitkään yhdessä ja yhden kerran nähnyt miehen ilman paitaa? :D Näen sieluni silmin teidät ylös asti napitetuissa flanelliyöpaidoissa nilkoista ranteisiin asti verhottuna.

Vierailija
42/68 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, sille varalle, jos tämä ei ollut provo: Itselleni visuaalisuus, toisen katseleminen on yksi tärkeä juttu halun heräämisessä. Varmaan ehdottaisin sinun tilanteessa, että vietätte vaikka hääyön iltaa yhdessä sisätiloissa pelkissä kivoissa alusvaatteissa, kokkaatte vaikka yhdessä jotain hyvää iltapalaa tai käytte saunassa yhdessä, tms. Saatte siinä samalla vähän jo katsella toisianne ja kosketella ja suukotella ohi mennen, jos siltä tuntuu. Mulle ei toimisi se, että mennään pimeässä peiton alle ja "sitten aletaan". Toinen juttu on se, jos partneri näyttää miten koskettaa (silittelee jne.) itseään ja mikä tuntuu hyvältä, sen katsominen on uskomattoman innostavaa ja varsinkin jos molemmat näyttävät sen toisilleen. Mutta täytyy sanoa, että jos teillä ei ole koskaan ollut esim. intohimoista suutelua ja toistenne koskettelua (ei nyt välttämättä intiimialueen), tai edes hinkua siihen nukkuessanne yhdessä, on erittäin todennäköistä, että teillä ei vain ole kemiaa keskenänne. Joidenkin ihmisten kanssa on helppo ja mukava vain nukkua, ja sitten on niitä, joiden vieressä tuntuu kuin olisi sähkövirta, eikä nukkumisesta tule mitään, koska haluttaa niin paljon (vaikka ei jostain syystä voisi mitään tehdäkään). Kemiattoman kanssa seksin yrittäminen on tosi ahdistavaa. Joskus on tullut kokeiltua, ja jäi kyllä kesken, oli/on hyvä ystäväni ja hetken kuvittelin, että siitä olisi voinut tulla jotain enemmän. Hui kauhea, jos olisin sellaisen ihmisen kanssa mennyt naimisiin ja sitten vasta todennut, että emme sovi fyysisesti yhteen. :O

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/68 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo, koska: jos on uskonnollisia arvoja mitkä estävät seksin, niin silloin ei myöskään asuta yhdessä. T. entinen lahkolainen

Vierailija
44/68 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, sille varalle, jos tämä ei ollut provo: Itselleni visuaalisuus, toisen katseleminen on yksi tärkeä juttu halun heräämisessä. Varmaan ehdottaisin sinun tilanteessa, että vietätte vaikka hääyön iltaa yhdessä sisätiloissa pelkissä kivoissa alusvaatteissa, kokkaatte vaikka yhdessä jotain hyvää iltapalaa tai käytte saunassa yhdessä, tms. Saatte siinä samalla vähän jo katsella toisianne ja kosketella ja suukotella ohi mennen, jos siltä tuntuu. Mulle ei toimisi se, että mennään pimeässä peiton alle ja "sitten aletaan". Toinen juttu on se, jos partneri näyttää miten koskettaa (silittelee jne.) itseään ja mikä tuntuu hyvältä, sen katsominen on uskomattoman innostavaa ja varsinkin jos molemmat näyttävät sen toisilleen. Mutta täytyy sanoa, että jos teillä ei ole koskaan ollut esim. intohimoista suutelua ja toistenne koskettelua (ei nyt välttämättä intiimialueen), tai edes hinkua siihen nukkuessanne yhdessä, on erittäin todennäköistä, että teillä ei vain ole kemiaa keskenänne. Joidenkin ihmisten kanssa on helppo ja mukava vain nukkua, ja sitten on niitä, joiden vieressä tuntuu kuin olisi sähkövirta, eikä nukkumisesta tule mitään, koska haluttaa niin paljon (vaikka ei jostain syystä voisi mitään tehdäkään). Kemiattoman kanssa seksin yrittäminen on tosi ahdistavaa. Joskus on tullut kokeiltua, ja jäi kyllä kesken, oli/on hyvä ystäväni ja hetken kuvittelin, että siitä olisi voinut tulla jotain enemmän. Hui kauhea, jos olisin sellaisen ihmisen kanssa mennyt naimisiin ja sitten vasta todennut, että emme sovi fyysisesti yhteen. :O

Kyllä. Seurusteluraha on pieni hinta siitä, että seksuaalinen yhteensopivuus voidaan tsekata jo kihloissaoloaikana, ennen kuin avioliitosta aletaan puhua.

Vierailija
45/68 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tuolla mikromuna-viestillä on 191 ylänuolta ja 17 alanuolta mutta löysävärkillä 20 ylänuolta ja 24 alanuolta? Nehän on sama viesti, vain sukupuolet on toisinpäin.

Vierailija
46/68 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkonen on ykkönen!

Vierailija
47/68 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmillahan tuossa on oltava joko todella matala libido, miehellä mahdollisesti myös impotenssia, ellei ole peräti eheytynyt homo tms. Tai sitten ei kemiaa lainkaan vaan sisarellinen tai kaverillinen suhde. Joka tapauksessa, ei ole ilotulituksia tulossa ja osapuolet jo tuntevat toisensa. Vinkkini on siis unohtaa turhat odotukset. Itse vihkimispäivä on monelle jo niin rankka, että seksiin ei ehkä niin jaksa panostaa.

Vierailija
48/68 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Provo, koska: jos on uskonnollisia arvoja mitkä estävät seksin, niin silloin ei myöskään asuta yhdessä. T. entinen lahkolainen

Jep, tämä.

Vierailija
49/68 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä3500 kirjoitti:

Häh, outo provo. Oikein että nukutaankin kädet peiton päällä ja aikuiset ihmiset raportoivat ystäväjengissään tämän muille? Tsiisus. Ihan riittäisi sekin, että ei olla harrastettu sitä tason tieto... Jos siis pidättäytyminen puheenaiheena.

Tsiisus kun kaikki ihmiset eivät ole samanlaisia ja meillä on tiivis ystäväporukka, joka pitää yhtä niin jutut ei leviä. Miksi kaiken pitää tapahtua heti?

Vierailija
50/68 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sus siunakkoon,oletko tosiaan nähnyt miehen joskus ilman paitaa?

Kyllä olen nähnyt miehen ilman paitaa mutten alasti

Vierailija
51/68 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuneet jo pitkään yhdessä ja yhden kerran nähnyt miehen ilman paitaa? :D Näen sieluni silmin teidät ylös asti napitetuissa flanelliyöpaidoissa nilkoista ranteisiin asti verhottuna.

Kirjoittamasi pitää paikkaansa. :)

Vierailija
52/68 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko aseksuaali?

Mitä todennäköisemmin olemme sekä minä että mies, koska kolme vuotta olemme nukkuneet vierekkäin tekemättä mitään ja pidättäytyminen on ollut helppoa. Rakkautta meillä on paljon ja jaamme samat arvot, mutta käsitykseni mukaan ns. 'normaalit' pariskunnat olisivat harrastaneet seksiä jo useita kertoja.

TODELLAKAAN ei uskovaiset asu yhdessä ennen avioliittoa. Ihan naurettava provo koko kirjoitus. Ap ei ole uskovaista nähnytkään. Ja vielä muka samassa sängyssä! Teidät olisi jo ajat sitten erotettu seurakunnasta jos teillä olisi sama osoite!

hahahah!

Vierailija
53/68 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella sairas ketju. Pakko olla provo.

Vierailija
54/68 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietääkö kukaan saiko Lotta Hintsa potkut helluntaiseurakunnasta koska asui miehensä kanssa yhdessä ennen avioliittoa? No nythän hän on täysi alastonmalli, joten vaikea uskoa että olisi enää saanut pitää jäsenkirjaansa? Mua vaan kiinnostaisi tietää mitkä säännöt Jyväskylässä on, vai liekö hän sitten koskaan liittynytkään heihin? Jos ei ole kasteella käynyt koksaan, mennyt vain vanhempien mukana...?

Vierailija
55/68 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän teidän tarvitse sitä seksiä harrastaa häidenkään jälkeen. Turha stressi pois. Jos ei ole haluja, niinkuin ei ole puolella naimisissa olevista naisista, niin älkää turhaan paineen alla lähtekö yrittämään. Seksielämä kuihtuu parissa vuodessa muutenkin.

Kyse ei ole mistään ihmeellisestä asiasta. Pääasia että koette sopivanne yhteen ja arki toimii.

Vierailija
56/68 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät uskovaiset (siis nyt näin "syvästi" uskovaiset kuin AP kertoo) voi asua yhdessä, ei ainakaan kolmea vuotta, kyllä naimisiin olisi pakottanut muut uskonveljet ja -sisaret vähintään.

Jo nyt sitten oletetaan, että tuo on totta, niin siihen hääyöhön on ihan turha laittaa mitään suuria odotuksia, tutustukaa rauhassa toisiinne, siis toistenne  vartaloihin ilman sitä flanellipyjamaa, siihen miltä toisen kosketus ja suukottelu tuntuu jne. Jos ei tunnu miltään, niin ei se seksikään sitten sen ihmeellisempää sitten ole, oletettavasti.

Mutta jos innostutte toistenne koskettamisesta ym. niin voihan se alun pikaisen! ekakerran jälkeen siitä sitten jotain kehkeytyäkin.

Voit varautua myös siihen, että miehellä ei toimi, tai lerpahtaa, toisaalta myös siihen, että mies innostuu niin paljon, että hän ensimmäisenä yönä haluaa monta kertaakin.

Voi olla alkuun päästyään kyltymätön, kuten myös toki sinäkin, kaikki on mahdollista.

Mutta mitään ihmeitä ei kannata sen vihkimisen myötä tapahtuvaksi odottaa, kaikki on kuitenkin kiinni teistä itsestänne.

Siis se hääyö itsessään ei ole mikään autuutta tuova "työkalu", se ei tuo minkäänlaista "käyttöohjetta" teidän rakkauselämäänne.

Vierailija
57/68 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni sinun kannattaisi keskustella miehen kanssa myös siitä vaihtoehdosta, että itse yhdynnän ajankohtaa voisi halutessa siirtää hääyön jälkeen. Se, että pidättäytyy avioliittoon asti, ei tarkoita, ei juuri hääyönä pitäisi suorittaa yhdyntä. Voitte edetä aivan hitaasti, esim kosketella toisianne, tutustua toistenne kehoihin yms ja yhdynnän voi sitten jättää vaikka viikkojen tai kuukausienkin päähän, jos siltä tuntuu.

Toinen juttu jota mietin, niin tunnetko seksuaalista halua ollenkaan ja jos tunnet, niin tunnetko tulevaa miestäsi kohtaan? Jos tunnet, mutta tulet vain haluttomaksi itse jännityksen tunteesta, niin en pitäisi huolestuttavana. Seksuaalielämän aloitus on jännittävä jutut. Sen sijaan jos et tunne ollenkaan seksuaalista halua, niin asiasta kannattaa puhua esim psykoterapeutin kanssa.

Puhu myös miehesi kanssa siitä, että toiveita ja haluja hänellä on seksielämän suhteen. Jos miehestä tuntuu esim, että hän haluaa joka päivä seksiä ja sinä kerran viikossa, niin tämä asia pitäisi ratkaista niin, ettet sinä tunne itseäsi pakotetuksi yhdyntään haluttomana. Tilanne voi olla toisinkin päin.

Puhukaa myös, mitä hyväksytte seksuaalisuuden saralla ylipäätään.

Vierailija
58/68 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuo ole käytännössä kamalan hankalaa elämää jos asutte yhdessä mutta alasti ei toista voi nähdä? Vaatteiden vaihdosta alkaen, tehdä sekin piilossa toiselta :0

Vierailija
59/68 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannaattaa ihan oikeasti unohtaa "eka kerta hääyönä" -klisee ja vain harjoitella, vaikka kuukautta ennen hääyötä miten homma toimii ja mikä tuntuu hyvältä. Muuten hartaasti odotettu hää yö saattaa olla vain kivulias pettymys. Eikä välttämättä seksi edes onnistu kun naisen immenkalvo onkin liian paksu ja täytty käydä puhkaisemassa lääkärissä (näistäkin on kuultu).

Hyviä häitä ja onnea.

Vierailija
60/68 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole provo eikä mieheni ole homo! Perheeni kuuluu lahkoon ja olen saanut ankaran kasvatuksen, mutta eronnut lahkosta. Haluamme silti noudattaa tiettyjä sääntöjä ja perinteitä tulevan miehen kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kolme