Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Iäkkäät äidit eivät palaudu raskaudesta ja synnytyksestä

Vierailija
24.07.2017 |

Yli 40-v äidin kroppa ei palaudu synnytyksen jälkeen. Mahanahka/-pussi jää pysyväksi roikkumaan eikä korjaannu edes jumpalla. Lisäksi tuon ikäisille tulee järkyttävät raskausarvet, jotka jäävät pahan näköisiksi.

Sääliksi käy tuon ikäisiä synnyttäjiä!

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt suotta sääli, en minäkään sääli itseäni. Jos näin käy, niin sitten käy. Ja lupaan, ettei sinun tarvitse katsella vatsanahkaani.

-40 v ja raskaana.

Vierailija
2/17 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lapseton, mutta silti mulla on mahapussi ja ns. raskausarpia. Laihdutin 21-vuotiaana 60 kiloa ja tämä oli seuraus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sääli sääli, sinua nimittäin.

Vierailija
4/17 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla tullut raskausarpia, ei mahaa ja kilot lähti heti. Sori.

Vierailija
5/17 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla jäi arpi muistoksi sektiosta ja nahka jotenkin rumasti roikkuu mutta ei haittaa. Terve vauva tuli aikoinaan ja sektio sujui hyvin.

Vierailija
6/17 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkulapsiaika ja vaihdevuodet painaa päälle. Ei käy kateeksi.

Vierailija
7/17 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskausarvet ovat saaneet nimensä raskauden mukaan mutta kyse on oikeasti venymisarvista, joita voi ilmestyä muutenkin kuin raskauden yhteydessä, ja ihan molemmille sukupuolille. Ei se ikää katso, vaan kyse enemmänkin siitä millainen on henkilön ihon kudostyyppi. On ihmisiä, joilla iho arpeutuu helposti. Itse kuulun tähän ryhmään, sain ensimmäiset venymisarpeni jo 11-vuotiaana kasvuspurtin alkaessa.

Vierailija
8/17 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No höpsistä rallaa. Tuo ei pidä alkuunsakaan paikkansa. Raskausarpien saaminen esimerkiksi on hyvin yksilöllistä, kiinni kudostyypistä. Olen nähnyt pahoja raskausarpia parikymppisillä naisilla ja taas täysin arvettomia nelikymppisiä äitejä.

Samoin vatsan palautuminen on kiinni monesta asiasta, raskausmahan koosta ja äidin kunnosta/raskauskiloista. Nelikymppisellä ei ole vielä mitenkään erityisen ei-kimmoisa iho, se palautuu aivan mainiosti.

Mitä joku saa tällaisistä oudoista trolleista itselleen? En ymmärrä tällaista paskanpuhumista.

T. Neuvolaterkka

Vierailija
9/17 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja aloituksen pointti oli?

Vierailija
10/17 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitten niin käy. Entäs sitten?

Vierailija
11/17 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaudesta kaikki palautuu, ellei siinä synnytyksessä tapahdu jotain mutta sen takia siinä kursitaan kokoon. 

Useamman synnyttäneenä ja urheilusta pitävänä voin sanoa että lantionpohjanlihakset treenaa kuntoon vasta kun niitä pumppaa. Eli synnyttämätön nainen saattaa myös kärsiä inkotenssista ja seksi olla tunnotonta kun lihaksisto on huono. Ei sinullakaan ole mikään muu lihasryhmä rautaisessa kunnossa, ellet treenaa sitä. 

Mitä iäkkäämpänä saa lapsen, sitä hitaampaa kuntoutuminen on ja tätä kautta saa eräällä tavalla tehdä myös enemmän töitä hyvän kehon eteen jos sitä tahtoo. Mutta synnytyksestä keho palautuu. Kun naiselle tehdään alapääntutkimuksia niin ei sitä juuri mitenkään näe tavallinen pulliainen onko nainen synnyttänyt. 

Varminta esim. virtsankarkailu/aivastaessa pierun pääsy on naisella joka ei ole ennen raskauttaan omannut kummoista lantionpohjanlihaksistoa. Mutta pitkäjänteinen jumppaaminen palauttaa lihasten kunnon. 

Vierailija
12/17 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä yleistävät ja epäloogiset aloitukset ovat surkuhupaisia.

Vierailija
13/17 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorten kauniiden naisten miehet (lapsen siittäjät) lähtevät kuitenkin lätkimään viimeistään silloin kun lapsi syntyy, olipa nahkat kunnossa tai ei. Seuraavaa kohdetta varten on tietysti hyvä olla timmi, varsinkin jos muuta ammattia ei ole kuin se maailman vanhin...

Vanhat synnyttäjät ovat kouluttautuneet ja hankkineet fiksun miehenkin, joten raskaus on vain iloa ja onnea, kuten lapsen hoitokin, josta ei tarvitse joka päivä blogissa ruikuttaa.

Vierailija
14/17 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 41 v. kun sain meidän ainokaisen. Painoa tuli raskauden aikana +6, 5 kg, eikä tullut raskausarpia eikä roikkuvaa mahaa synnytyksen jälkeen. 75A-kupin rinnat laskeutuivat aavistuksen alemmas ja suurenivat 75B/C. Ne näyttävät nyt naisellisemmilta, ennen olivat tyttömäiset. Tykkään niistä nyt enemmän. Meidän lapsi on nyt 8 v. eikö vaihdevuosista ole vielä mitään tietoa, eikä kunnon heikkenemisestä.

Vierailija
15/17 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli virtsarakonlaskeuma, kun sain toisen lapseni vähän päälle nelikymppisenä. Ekan lapsen kanssa vähän alle kolmikymppisenä palauduin täysin. En tiedä, oliko ikä se ratkaiseva tekijä. Muutenkin olin huomattavasti paremmassa fyysisessä kunnossa silloin nuorempana, kun oli aikaa pitää sitä kuntoa yllä.

Vierailija
16/17 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihan samoin kun 20+ tai 30v:nä mutta ei mulla vatsanahka roiku mihinkään.

Alavatsalla pieni kaari (mikä on ollut mulla silloinkin kun lapsia ei ollut ja painoin 55kg), päärynänmuotoinen alue mistä näkee että on pehmeämpää kudosta. Siinä on tosin iso arpikin mikä estää kudoksen täydellisen vetäytymisen, tiedä sitten kumpi sen aiheuttaa.

Raskausarvet (10kpl) tuli 1. raskaudessa 21v:nä kun olin niin hoikka ja nahka "kireällä".

Muuten olen ihan sopivan kiinteä vielä ikäisekseni. Painoakaan ei ole 1. ja 4. raskauden välillä tullut kuin 8 kg

52v jolla viimeinen synnytys 42v.

Vierailija
17/17 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se sulta on pois, jos joku haluaa lisääntyä parhaassa iässä eli 40+?

Itse aion iltatähden tehdä vielä kun olen noin 40-42 vuotta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kahdeksan