Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vuokranantaja vaatii meitä maksamaan uuden jääkaapin! Neuvoja?

Vierailija
23.07.2017 |

Tulimme reissusta perjantaina ja jääkaappi oli hajonnut, ihan lämmin, samoin pakastin oli sulanut. Eli kyseessä kaappi jossa yläosa on jääkaappi ja alaosa on pakastin. Epäilin jo aiemmin ettei pysy tasaisena lämpötila ja piti erikoista ääntä joskus.

Ilmoitin vuokranantajalle ja hän ilmoitti että tuo uuden sunnuntaina. Sanottiin että ok, pärjätään ilman siihen saakka. Eilen isäni kävi hakemassa vanhan ja vei sen kierrätykseen, hänellä on pakettiauto ja tuli muutenkin käymään meillä, niin ajattelimme että olemme avuksi ja toimitamme itse vanhan pois.

Tänään vuokranantaja tuli, ilman uutta jääkaappia ja sanoi että kannetaan ensin vanha pois. Sanoimme että veimme sen jo, jolloin hän oli ihan ihmeissään ja sanoi ettei tuo uutta tai jos tuo, niin me maksamme sen, ellemme anna vanhaa kaappia hänelle mukaan.

Hänellä ilmeisesti oli siis jo uusi peräkärryssään, mutta ei suostunut jättämään sitä kun emme suostuneet maksamaan. Jääkaappihan kuuluu vuokranantajan vastuulle. Hänen mukaansa ei jos ei saa vanhaa (rikkinäistä!) kaappia. Mitään tällaista ei aiemmin sovittu, sitten emme tietenkään olisi vieneet pois vaan olisi itse saanut raahata.

Voiko mennä näin että meidän pitää itse ostaa jääkaappi? Ja voimmeko sitten ottaa kaapin mukaan kun muutamme pois, jos olemme sen itse ostaneet? Mitä meidän kannattaa nyt vuokranantajalle ilmoittaa?

Kommentit (263)

Vierailija
101/263 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Typerästi toimitte, mutta ei vuokranantajalla ole mitään nokan koputtamista jos viestittely on mennyt niin kuin sanoit. Jos hän on ilmoittanut tuovansa uuden, niin on aika luonnollista olettaa, että hän uskoo vanhan olleen romua. Jos olisi halunnut itse ensin tarkistaa vanhan kaapin kunnon, niin hänen olisi pitänyt ilmoittaa se jotenkin viestissään. Toki jos hän olisi itse halunnut korjata kaapin, niin silloin tavallaan menetti jotain, mutta ette ole hänelle velkaa kuin rikkinäisen jääkaapin hinnan. 

Ei kenenkään tarvitse siitä erikseen mainita, että älkää viekö omaisuuttani jäteasemalle. Kyllä vastuu on sillä, joka noin menee tekemään. Ei taida moinen toiminta olla aivan laillistakaan.

Kyllä tarvitsee mainita, koska ei voi olettaa asukkaiden ymmärtävän, että hän haluaa itse hankkiutua eroon viallisesta ja painavasta laitteesta. Tämä on niin poikkeuksellinen halu, että siitä pitää erikseen mainita. 

Jokainen päättää itse, mitä tekee omille tavaroilleen olivat ne sitten painavia tai kevyitä.

Muiden omaisuuden hävittäminen ilman lupaa on rikos.

Vuokralaisella ei ole mitään velvollisuutta säilyttää asunnossaan vuokranantajan elektroniikkaromua. 

Eihän sitä ole tarkoitus säilyttääkään :D Vuokranantaja tai vuokranantajan velvoittama henkilö hakee sen kyllä pois kun uusi tuodaan tilalle :D

Onko vuokranantaja samalla sekuntilla paikalla? Ei ole, joten kyseessä on säilyttäminen. Kun laite on rikki, niin siitä ilmoitetaan vuokranantajalle, joka sitten ilmoittaa miten tilanteessa toimitaan. Nyt hän ilmoitti tuovansa uuden, joten hyväksyi sen, että vanha on romua ja siten vuokralaisen ei tarvitse sitä säilyttää. Hän olisi voinut sanoa tulevansa katsomaan ja sitten kun todennut sen olevan rikki, niin olisi vienyt pois ja hakenut samalla uuden tilalle. 

No ei muuta kuin haastat vuokranantajan oikeuteen, katsotaan miten käy :,D

Ai mistä? Jos hän ei suostu tuomaan asuntoon sinne kuuluvaa jääkaappia, niin vuokranantajan voi haastaa oikeuteen ja sen jutun voittaa lähes täydellä varmuudella jos asuntoon kuuluu vuokrasopimuksen mukaan jääkaappi. Viestinvaihto todistaa, että vuokranantaja on luvannut tuoda uuden koneen. Aivan selvä tapaus olisi oikeudessa ja vuokranantaja häviäisi. 

Vierailija
102/263 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokranantajan omaisuutta olette kadottaneet! Maksakaa uusi ja se jää sitten asuntoon, kun muutatte.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/263 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Eilen isäni kävi hakemassa vanhan ja vei sen kierrätykseen"

Eli vei sen minne? Kaatopaikalle? Vai myyntiin jonnekin tori.fi:hin? Siinä on vissi ero. :)

Vierailija
104/263 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korjaaminen maksaa muutaman euron.

Tämä juuri. Minä korjasin jääkaapin 30 eurolla. Ei itse halvalla osalla korjattua voi jättää vuokralaiselle, mutta omaan käyttöön sopii loistavasti. Olen näperrellyt kaikenlaista pientä korjausta moneen omaan elektroniikkaan (esim. vanhat pelikonsolit) kun on alaan liittyvä koulutus ja tiedän mitä teen. Parhaimmillaan saan jostain muuten rikkinäisestä laitteesta osia johonkin muuhun projektiin. En halua täyttää maailmaa jätteellä joten haluan uusiokäyttää ja kierrättää kaiken minkä voin. Vuokralaiseni tehtävä ei ole tarkistaa että mikä osa jääkaapista ei toimi ja miten sen voisi korjata, vaan ainoastaan ilmoittaa siitä minulle ja käyn hakemassa, sitten päätän oman omaisuuteni jatkokäytöstä.

Joskus pelkkä vedenpoistoputken puhdistuskin voi auttaa.

Vierailija
105/263 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Typerästi toimitte, mutta ei vuokranantajalla ole mitään nokan koputtamista jos viestittely on mennyt niin kuin sanoit. Jos hän on ilmoittanut tuovansa uuden, niin on aika luonnollista olettaa, että hän uskoo vanhan olleen romua. Jos olisi halunnut itse ensin tarkistaa vanhan kaapin kunnon, niin hänen olisi pitänyt ilmoittaa se jotenkin viestissään. Toki jos hän olisi itse halunnut korjata kaapin, niin silloin tavallaan menetti jotain, mutta ette ole hänelle velkaa kuin rikkinäisen jääkaapin hinnan. 

Ei kenenkään tarvitse siitä erikseen mainita, että älkää viekö omaisuuttani jäteasemalle. Kyllä vastuu on sillä, joka noin menee tekemään. Ei taida moinen toiminta olla aivan laillistakaan.

Kyllä tarvitsee mainita, koska ei voi olettaa asukkaiden ymmärtävän, että hän haluaa itse hankkiutua eroon viallisesta ja painavasta laitteesta. Tämä on niin poikkeuksellinen halu, että siitä pitää erikseen mainita. 

Jokainen päättää itse, mitä tekee omille tavaroilleen olivat ne sitten painavia tai kevyitä.

Muiden omaisuuden hävittäminen ilman lupaa on rikos.

Vuokralaisella ei ole mitään velvollisuutta säilyttää asunnossaan vuokranantajan elektroniikkaromua. 

Eihän sitä ole tarkoitus säilyttääkään :D Vuokranantaja tai vuokranantajan velvoittama henkilö hakee sen kyllä pois kun uusi tuodaan tilalle :D

Onko vuokranantaja samalla sekuntilla paikalla? Ei ole, joten kyseessä on säilyttäminen. Kun laite on rikki, niin siitä ilmoitetaan vuokranantajalle, joka sitten ilmoittaa miten tilanteessa toimitaan. Nyt hän ilmoitti tuovansa uuden, joten hyväksyi sen, että vanha on romua ja siten vuokralaisen ei tarvitse sitä säilyttää. Hän olisi voinut sanoa tulevansa katsomaan ja sitten kun todennut sen olevan rikki, niin olisi vienyt pois ja hakenut samalla uuden tilalle. 

Jos sopimuksessa lukee "jääkaappi" niin asunnosta on löydyttävä jääkaappi ja on samantekevää on se vuokralaisella käytössä tai onko se rikki vai ei. Mutta huoneistosta on löydyttävä jääkaappi. Muussa tapauksessa vuokralainem on korvausvelvollinen.

Vierailija
106/263 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuokranantajan omaisuutta olette kadottaneet! Maksakaa uusi ja se jää sitten asuntoon, kun muutatte.

Tuollainen vaatimus ei perustu mihinkään. On hävitetty vanha, toimimaton jääkaappi. Jos siis jotain pitäisi korvata, niin rikkinäisen jääkaapin hinta, joka on lähes nolla euroa. Vuokranantaja ei ole osoittanut haluavansa säilyttää romun, joten mitään korvausvelvollisuutta ei ole. Vuokranantaja tuo uuden kaapin ja pitää mölyt mahassaan. 

Vierailija
107/263 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokranantajan omaisuutta ei saa hävittää ilman hänen lupaansa, rikki tai ei. Vuokranantajalla voi olla vanhalle jo ajateltuna joku käyttötarkoitus vanhalle tai sen osalle, jossain muussa käytössä kuin jääkaappina. .

Joudutte maksamaan, asia on yksiselitteinen. 

Vierailija
108/263 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuollainen vaatimus ei perustu mihinkään. On hävitetty vanha, toimimaton jääkaappi. Jos siis jotain pitäisi korvata, niin rikkinäisen jääkaapin hinta, joka on lähes nolla euroa. Vuokranantaja ei ole osoittanut haluavansa säilyttää romun, joten mitään korvausvelvollisuutta ei ole. Vuokranantaja tuo uuden kaapin ja pitää mölyt mahassaan. 

Se on itsestään selvää, että vuokranantajalta kysytään miten toimitaan. Mitään romua ei saa hävittää ilman vuokranantajan lupaa, eikä olettaa mitään. Jos hän ei ole sanonut, että sen saa hävittää, sitten ette hävitä. Olettamukset on omaa tyhmyyttä. Se, että hän ei sano, että haluaisi säilyttää sen, ei tarkoita etteikö haluaisi, koska yleensä on itsestään selvää, että ilman lupaa ei hävitetä. Ei pidä olettaa mitään, vaan pyytää lupa. 

Jotkut ihmiset vain keksivät uusiokäyttöä romuillekin. 

Vierailija
109/263 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko tuo yksi päästä vajaa jo uskoa, että ei sitä jääkaappia vain hävitetä omin luvin. Ei se jankkaamalla muuksi muutu. Uskomatonta että ei vain voi myöntää olleensa väärässä, vaikka kuinka moni on rautalankaa käyttänyt.

Vierailija
110/263 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

SINÄ ET SAA HÄVITTÄÄ TOISEN IHMISEN OMAISUUTTA ILMAN LUPAA! Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää?? Et voi olettaa mitään, hyvänen aika!! Toisen ihmisen omaisuus on toisen ihmisen omaisuutta, oli se rikki tai ei! Jos vuokranantaja ei ole erikseen sanonut, että "hei älä hävitä jääkaappia" niin se johtuu vain ja ainoastaan siitä, että se on vuokranantajalle itsestäänselvyys, että hänen omaisuuttaan ei ilman lupaa hävitetä! Jos vuokranantaja olisi sanonut sinulle, että "hei viitsitkö hävittää jääkaapin minun puolestani" niin sitten olisit saanut hävittää jääkaapin hänen puolestaan. 

Ja jos vuokrasopimuksessa lukee, että asuntoon kuuluu jääkaappi, eikä siellä sellaista ole, koska olet mennyt sen ominpäin hävittämään, niin olet korvausvelvollinen vuokranantajalle, koska olet hävittänyt hänen omaisuuttaan ilman lupaa.

Vierailija
111/263 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos vuokranantaja ilmoittaa tuovansa uuden koneen, niin silloin hän samalla hyväksyy sen, että vanha on viallinen ja se lakkaa olemasta asuntoon kuuluva osa. Asuntoon kuulumatonta laitetta ei ole mitään velvollisuutta säilyttää vuokraamassaan asunnossa, vaan sen voi hävittää.  

Sähän oot oikea mestari keksimään shaibaa omasta päästä :D Miten viallinen laite yhtäkkiä lakkaa olemasta asuntoon kuuluva osa? :DDDD huutonaurua :DD

Vuokrasopimuksessa lukee mitä asuntoon kuuluu. Jos laite ei ole toimiva, niin silloin se ei enää ole tuote, joka asuntoon kuuluu, vaan se on vuokranantajan romua, jota ei ole pakko asunnossaan säilyttää. 

Ja missähän näin lukee, että "kun laite lakkaa toimimasta, se lakkaa olemasta asunnon osa ja vuokranantajan omaisuutta"? :) Kyllä se jääkaappi on vuokranantajan omaisuutta, oli se sitten rikki tai ei, ja toisen omaisuutta ei hävitetä ilman lupaa :) Kyllä se vuokranantaja tekee asialle jotain kun hänelle siitä ilmoittaa :) Hän nimittäin tuo uuden tilalle ja vie vanhan mennessään, ehkäpä jopa korjaa sen vanhan halvalla ja ottaa sen itselleen esim. mökkijääkaapiksi.

Jos vuokrasopimuksessa mainitaan mitä asuntoon kuuluu, niin luonnollisesti niiden kuuluu olla toimivia. Toimimattomia kodinkoneita ei voi velvoittaa ketään säilyttämään. Jos hän haluaa itse viedä tavaran pois, niin hänen tulee se sanoa. Jos sanoo vain tuovansa uuden, niin silloin ei voi olettaa toisen osapuolen säilyttävän rikkinäistä konetta. 

Mitä hiton säilyttämistä se on, kun se jääkaappi on ollut toimivana siinä tietyssä kohtaa asuntoa, niin mitä väliä vaikka se rikki mennyt jääkaappi sitten olisi siinä samassa kohtaa siihen asti kunnes uusi jääkaappi tulee tilalle? :D Eihän se rikki mennyt jääkaappi vie yhtään sen enempää tilaa asunnosta kuin mitä se vei ollessaan toimiva :D Sitten jos vuokranantaja velvoittaa sinua säilyttämään rikki mennyttä jääkaappia sen jälkeen kun uusi on jo tuotu tilalle, niin sitten saat ihan aiheesta älähtää :D

Vierailija
112/263 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on itsestään selvää, että vuokranantajalta kysytään miten toimitaan. Mitään romua ei saa hävittää ilman vuokranantajan lupaa, eikä olettaa mitään. Jos hän ei ole sanonut, että sen saa hävittää, sitten ette hävitä. Olettamukset on omaa tyhmyyttä. Se, että hän ei sano, että haluaisi säilyttää sen, ei tarkoita etteikö haluaisi, koska yleensä on itsestään selvää, että ilman lupaa ei hävitetä. Ei pidä olettaa mitään, vaan pyytää lupa. 

Jotkut ihmiset vain keksivät uusiokäyttöä romuillekin. 

Vuokralaisella ei ole mitään velvollisuutta säilyttää vuokranantajan jätteitä vuokraamassaan asunnossa. Jos vuokranantaja haluaa sen hakea pois, niin se tulee ilmoittaa ja hakea ensi tilassa pois. 

Vierailija
113/263 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos vuokranantaja ilmoittaa tuovansa uuden koneen, niin silloin hän samalla hyväksyy sen, että vanha on viallinen ja se lakkaa olemasta asuntoon kuuluva osa. Asuntoon kuulumatonta laitetta ei ole mitään velvollisuutta säilyttää vuokraamassaan asunnossa, vaan sen voi hävittää.  

Sähän oot oikea mestari keksimään shaibaa omasta päästä :D Miten viallinen laite yhtäkkiä lakkaa olemasta asuntoon kuuluva osa? :DDDD huutonaurua :DD

Vuokrasopimuksessa lukee mitä asuntoon kuuluu. Jos laite ei ole toimiva, niin silloin se ei enää ole tuote, joka asuntoon kuuluu, vaan se on vuokranantajan romua, jota ei ole pakko asunnossaan säilyttää. 

Ja missähän näin lukee, että "kun laite lakkaa toimimasta, se lakkaa olemasta asunnon osa ja vuokranantajan omaisuutta"? :) Kyllä se jääkaappi on vuokranantajan omaisuutta, oli se sitten rikki tai ei, ja toisen omaisuutta ei hävitetä ilman lupaa :) Kyllä se vuokranantaja tekee asialle jotain kun hänelle siitä ilmoittaa :) Hän nimittäin tuo uuden tilalle ja vie vanhan mennessään, ehkäpä jopa korjaa sen vanhan halvalla ja ottaa sen itselleen esim. mökkijääkaapiksi.

Jos vuokrasopimuksessa mainitaan mitä asuntoon kuuluu, niin luonnollisesti niiden kuuluu olla toimivia. Toimimattomia kodinkoneita ei voi velvoittaa ketään säilyttämään. Jos hän haluaa itse viedä tavaran pois, niin hänen tulee se sanoa. Jos sanoo vain tuovansa uuden, niin silloin ei voi olettaa toisen osapuolen säilyttävän rikkinäistä konetta. 

Mitä hiton säilyttämistä se on, kun se jääkaappi on ollut toimivana siinä tietyssä kohtaa asuntoa, niin mitä väliä vaikka se rikki mennyt jääkaappi sitten olisi siinä samassa kohtaa siihen asti kunnes uusi jääkaappi tulee tilalle? :D Eihän se rikki mennyt jääkaappi vie yhtään sen enempää tilaa asunnosta kuin mitä se vei ollessaan toimiva :D Sitten jos vuokranantaja velvoittaa sinua säilyttämään rikki mennyttä jääkaappia sen jälkeen kun uusi on jo tuotu tilalle, niin sitten saat ihan aiheesta älähtää :D

Tottakai jääkaappi vie tilaa. Tuota tilaa voi käyttää johonkin järkevämpään kuin vuokranantajan jätteiden säilyttämiseen. 

Vierailija
114/263 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

100% oma moka ja pakko todeta, että olette tyhmiä kuin saappaat. Nyt olette vuoktaisännälle pystyssä yhden jääkaapin koska te ha näemmä muukin sukunne on jotenkin geenivirheisiä aivojen suhteen. Onneksi olkoon.

Vierailija
115/263 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai jääkaappi vie tilaa. Tuota tilaa voi käyttää johonkin järkevämpään kuin vuokranantajan jätteiden säilyttämiseen. 

Öh, oletkohan sä jotenkin.. älyllisesti vajaa? Miksi se samainen jääkaappi ei sitten sinun mielestäsi vienyt tilaa silloin kun se oli toimiva? Miksi se yhtäkkiä alkaa viemään tilaa sillä sekunnilla kun se menee rikki? Miksi et voi odottaa sitä hetkeä kun vuokranantaja tulee uuden jääkaapin kanssa ja vie vanhan mennessään? Vaikka hän ei olisi sanonut mitään vanhan pois viemisestä, niin se on aikalailla itsestäänselvyys ja vain sinunlaiset tampiot ei tajua sitä, että toisen omaisuutta ei hävitetä. Ja sitten kun vanha jääkaappi on viety pois ja uusi tuotu tilalle, niin miten ihmeessä tämä uusi jääkaappi ei sinun mielestäsi vie tilaa? Et sinä joudu yhtäaikaa säilyttämään sitä vanhaa ja uutta jääkaappia! :D

Vierailija
116/263 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli siis jos mä haluan uuden jääkaapin niin heitän ton vanhan menemään ja soitan vuokranantajalle, että tuo mulle heti uusi.

Toimiiko myös hellan kanssa toi? Ei meinaan enää lähde ihan puhtaaksi eli siinä on tummentumia tossa keittotasolla ja tahtoisin uusia sen.

Vierailija
117/263 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paisuiko/turposiko se jääkaappi, jos se alkoi siinä paikallaan viedä tilaa ennen uuden tuloa? Inttäminen on sitä tasoa, että epäilen, ettei se jääkaappi rikki edes ollut. Vuokranantajalla on oikeus todeta, onko se rikki. 

Vierailija
118/263 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Öh, oletkohan sä jotenkin.. älyllisesti vajaa? Miksi se samainen jääkaappi ei sitten sinun mielestäsi vienyt tilaa silloin kun se oli toimiva? Miksi se yhtäkkiä alkaa viemään tilaa sillä sekunnilla kun se menee rikki? Miksi et voi odottaa sitä hetkeä kun vuokranantaja tulee uuden jääkaapin kanssa ja vie vanhan mennessään? Vaikka hän ei olisi sanonut mitään vanhan pois viemisestä, niin se on aikalailla itsestäänselvyys ja vain sinunlaiset tampiot ei tajua sitä, että toisen omaisuutta ei hävitetä. Ja sitten kun vanha jääkaappi on viety pois ja uusi tuotu tilalle, niin miten ihmeessä tämä uusi jääkaappi ei sinun mielestäsi vie tilaa? Et sinä joudu yhtäaikaa säilyttämään sitä vanhaa ja uutta jääkaappia! :D

Kysytkö tosissasi, että miten toimiva jääkaappi ja rikkinäinen jääkaappi eroavat hyödyllisyydeltään toisistaan?  Ensimmäinen on olennainen osa asuntoa ja jälkimmäinen on pelkkä tilaa vievä iso kodinkone. 

Vierailija
119/263 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paisuiko/turposiko se jääkaappi, jos se alkoi siinä paikallaan viedä tilaa ennen uuden tuloa? Inttäminen on sitä tasoa, että epäilen, ettei se jääkaappi rikki edes ollut. Vuokranantajalla on oikeus todeta, onko se rikki. 

On oikeus, mutta hän ei ole ilmoittanut haluavansa tarkistaa sitä, vaan ilmoittanut tuovansa uuden. 

Vierailija
120/263 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli siis jos mä haluan uuden jääkaapin niin heitän ton vanhan menemään ja soitan vuokranantajalle, että tuo mulle heti uusi.

Toimiiko myös hellan kanssa toi? Ei meinaan enää lähde ihan puhtaaksi eli siinä on tummentumia tossa keittotasolla ja tahtoisin uusia sen.

Voit heittää vasta sen jälkeen menemään kun vuokranantaja on ilmoittanut tuovansa uuden, eikä ole sanonut haluavansa tarkastaa vanhan toimivuutta ensin. Järkevä vuokranantaja menee samantien asunnolle kun vuokralaiselle sopii, tarkistaa toimivuuden ja sitten ottaa vanhan mukaan ja käy hakemassa uuden tilalle. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yhdeksän