Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sinä,joka kannatat Sdp:tä. Kerro hyvää syy,että miksi?

Vierailija
23.07.2017 |

https://yle.fi/uutiset/3-9729958

Liittyen nyt ylen gallupin tuloksiin. Sdptä kannattaa päälle 18%.

Kommentit (69)

Vierailija
21/69 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihreät ja vasemmisto liian idealistisia, PS liian jyrkkä, Keskustaa en äänestäisi edes mielenhäiriössä, kokkareihin en ole tarpeeksi hyväosainen, en kuulu KD/RKP porukoihin. Siksi demarit...

Tää syy mullakin, en sano, että demarit olisi erinomaisempi kuin muut mutta mielestäni vähiten huono näistä vaihtoehdoista. Sdp:n päämäärät ovat ok, mutta kyllähän se saisi päivittää vähän itseään että tulisi enemmän äänestäjiä nuortenkin parista.

Vierailija
22/69 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vahvasti arvokysymys. Kuten varmaan esim kokoomuksella (pärjää itse, suosi hyvätuloisia)

Itse olen ok toimeentuleva, hyvässä työssä

Haluan, että heikommista huolehditaan. Haluan, että työläisillä on mahdollisuus tulla toimeen.

Muut vaihtoehdot on vihreät ja vasemmisto. Mitään muita puolueita en äänestä. En vaikka ystävä olisi ehdolla. Minulla on useita kokoomuslaisia ystäviä. Elämäni on kai melko kokoomuslaista. Mutta minä olen vahvasti vasemmalle kallellaan

Tyttäreni on vielä enemmän

Nämä arvot periytyy

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/69 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On koomista että SDP on "duunarien puolue" kun juuri sen (ja ironisesti ammattiliittojen) toimet ja vaatimukset ovat aiheuttaneet teollisuustyön katoamisen Suomesta. Nämä työukkojen puolustajat ovat siis antaneet kannattajilleen vain työttömyyttä.

Ihan höpöjuttu

Suomessa ei ole tapahtunut mitään mitä ei tapahtuisi muuallakin länsimaissa. Eikä Suomen duunarin asema ole nytkään hyvä. Ei parempi kuin muuallakaan.

Lisään vielä

Vastustan kaikkea työntekijän etujen leikkaamista, kaikkea paikallista sopimista huonompaan suuntaan.

Vierailija
24/69 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kuuna päivänä voisi äänestää Kokoomusta. Niitä kiinnostaa vain isojen firmojen etu ja kansa joutuu maksumieheksi. Aivan käsittämättömän törkeää porukkaa. En käsitä, miten niin moni vielä äänestää täysin omaa etuaan vastaan Suomessa.

Keskusta on maalaisille ja koen heidät kieroina ja samantyylisinä kuin Kokoomuksenkin. RKP on ruotsinkielisille. En voi sietää Räsästä, joten ei kiitos kristilliselle. Persut eivät ole työväen asialla, kohkaavat vain ulkomaalaisista.

Vihreät ihan ok, voisin äänestää. Vasemmistoliitto on ehkä aatteellisesti lähimpänä omaa ajatusmaailmaani ja SDP on myös perinteisesti työväenpuolue. Joten Demarit tai Vasemmisto saa minun ääneni. Riippuu oikeasta henkilöstä lähinnä.

Vierailija
25/69 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sdp on yhtä harmaa kuin kannattajajoukkonsa. Hiljaisia,vanhoja eikä kukaan tiedä heidän olemassaolostaan.

Vierailija
26/69 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska olen duunari ja sdp ajaa etujani.

SDP kannattaa pakkoruotsia ja toimii porvaripuolue RKPn tukena. SDP on pakkoruotsin vahvin tukija.

Pakkoruotsi ei ole duunarin etu.

Kertoisitko, mitä haittaa siitä on duunarille.

Bbuuaahhaa......tämä on paras!

Asioita ei perustella noin, ei vaikka olisi kuinka duunari.

Tämä on selvästi syy miksi rikkaiden on duunareita niin helppo vedättää.

Vierailija
27/69 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

demareilla niin väliä mutta kyllä tuuletan kun vihreät ohittaa Kepun gallupeissa. Persujen romahdus onkin jo ollut mahtava.

Vierailija
28/69 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

SDP kannattaa pakkoruotsia ja toimii porvaripuolue RKPn tukena. SDP on pakkoruotsin vahvin tukija.

Bbuuaahhaa......tämä on paras!

Asioita ei perustella noin, ei vaikka olisi kuinka duunari.

Tämä on selvästi syy miksi rikkaiden on duunareita niin helppo vedättää.

Minä odota sinun perusteluasi aiheeseen, ei päin vastoin.

Vierailija
29/69 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

74% kansasta on sitä mieltä että pakkoruotsi haittaa ja siksi haluaa sen pois.

Taidat olla ainoa duunari joka ei sitä huomaa. Aivopesu pakkoruotsin tunnilla on onnistunut sinuun. Aivopesun vastustaminen vaatii älyä eikä kaikki huomaa olleensa aivopesun uhri.

Tutkimus osoittaa että 74% suomalaisista vastustaa pakkoruotsia, siis pakollista identitteettiä.

Ruotsin kieli joka joudutaan pakottamaan suomalaisille koska se ei kuulu suomalaisten identiteettiin suututtaa 74% kansasta. Se on suuri häpeä että pakkoruotsista ei päästä demokraattisessa maassa eroon. Se on häpeällistä demokratian halveksuntaa.

SDP toimii epädemokraattisesti kun se tunkee pakkoruotsia äänestäjillensä. Poliitikon tehtävä ei ole olla johtaja vaan äänestäjiensä edustaja. SDP leikkii johtajaa kun se pyrkii johtamaan äänestäjiään omien etujensa mukaisesti, kunnioittamatta äänestäjiltään saatua mandaattia.

Vierailija
30/69 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon että tulee maalaki ja saan torpan maat itselleni.

Vierailija
31/69 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki kärsivät jos taloudella menee huonosti. Eikö sitä duunari ymmärrä?

SDPn vaikea päätös.

Pelastaa maan talous mahdollistamalla uusien kielien opiskelun, vai jatkaa pakkoruotsin kannatusta ja tuhota maan vienti pakkoruotsilla.

Äänestäjät päättäkää SDPn puolesta ja olkaa äänestämättä SDPtä.

Vierailija
32/69 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perussuomalaiset on entinen SMP, eli Suomen maaseudun puolue, keskustapuolue on taas entinen Maalaisliitto ja sitten kokoomus, eli porvarit.

Näistä mikään ei aja kaupunkilaisen duunarin etua, eli SDP jää vaihtoehdoksi.

Tämä on perinteinen tapa erotella puolueet. Näin oli joskus 80-90 luvulla. Tämä ei toimi nykypäivänä jolloin meillä on uudet haasteet ja ongelmat ratkaistavana!

Kannattaisi oikeasti katsoa mitä asioita puolueet rummuttelevat nykypäivänä. Haittamaahan muutto- vastaan/puolesta, verotuksen nostaminen/laskeminen, kansallisomaisuuden myynti ulkomaille, verovarojen siirtäminen kenelle (opiskelijat, vanhukset jne), verojen uudistukset/lisäykset (esim. liikenneverotus). Ajetaanko globalisaation lisäämistä suomessa (asioiden yhdentämistä Euroopassa vaikka esim ilmasto on hyvin erillainen Suomessa vs. Espanja/RAnska) vai oman kansan etua (suomalaiset vanhukset/maanviljeliät/teollisuus). Annetaanko verorahojamme ulkmaille, huonosti meneville Euroopan maille, paljonko maksamme rahaa Euroopan Uniolle. Haluaako puolue liittyä NATOon, mitä ja paljonko maksavia uudistuksia mikäkin puolue kannattaa! JA ennekaikkea meinaako Suomi ottaa lisää lainaa ulkomailta! Jos otamme, päätäntävalta globaalissa politiikassa on silloin niillä jotka ovat lainan antaneet (nuolemme niiden peehvaa). Jos duunarilla meni huuli nyt pyöreäksi niin Google avuksi, netistä löytyy faktat puolueista. Mutta älkää nyt ihmiset olko niin lampaita että öönestätte jotain puoluetta sen mukaan mitä asiaa ne ajoivat about 15-20 v. sitten.

Vierailija
33/69 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosialismi tai kuolema!

Vierailija
34/69 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkoruotsi auttoi minua saamaan työn. Lisäksi se jatkossa helpotti edelleenkouluttautumista työtehtävässä, koulutuksia oli Ruotsissa. Ymmärrän, jos joku haluaisi venäjää ruotsinkielen tilalle, mutta lisäargumenttini on, että paikallinen sopiminen ilman yhteistä koordinaatiota vie duunarit tappiolle työelämässä. Siksi SDP.  En ole viljelijä, enkä kuulu omistavaan luokkaan. Tunnen maahanmuuttajia ja olen ollut itsekin ulkomailla töissä. Viha- sanaa ei pysty pesemään puhtaaksi kriittinen - persuvirityksellä. Vihreät ovat kaupunkilaisille yhtä helppo olomuoto, kuin kommunistille asuminen länsimaassa. Ei vihreät halua tajuta kaupunkien ulkopuolista liikenteen vaikeutta.  Kokoomukseen minulla on liian ohut lompakko. Ihmettelen, miten paljon pienipalkkaiset hoitajat ja urheilijat niitä äänestää "isänmaallisuuden nimissä", vaikka syövät siten omia etujaan.

Vierailija
35/69 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo faijanikin auvoisella 60-luvulla äänesti SDP:tä, joten miksi en minäkin

Vierailija
36/69 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

politico-tico kirjoitti:

Pakkoruotsi auttoi minua saamaan työn. Lisäksi se jatkossa helpotti edelleenkouluttautumista työtehtävässä, koulutuksia oli Ruotsissa. Ymmärrän, jos joku haluaisi venäjää ruotsinkielen tilalle, mutta lisäargumenttini on, että paikallinen sopiminen ilman yhteistä koordinaatiota vie duunarit tappiolle työelämässä. Siksi SDP.  En ole viljelijä, enkä kuulu omistavaan luokkaan. Tunnen maahanmuuttajia ja olen ollut itsekin ulkomailla töissä. Viha- sanaa ei pysty pesemään puhtaaksi kriittinen - persuvirityksellä. Vihreät ovat kaupunkilaisille yhtä helppo olomuoto, kuin kommunistille asuminen länsimaassa. Ei vihreät halua tajuta kaupunkien ulkopuolista liikenteen vaikeutta.  Kokoomukseen minulla on liian ohut lompakko. Ihmettelen, miten paljon pienipalkkaiset hoitajat ja urheilijat niitä äänestää "isänmaallisuuden nimissä", vaikka syövät siten omia etujaan.

Ruotsin kieli on niin pieni kieli että siitä ei hyödy kuin pieni osa ihmisistä. Se että sinä olet hyötynyt pakkoruotsista ei tarkoita että muut voivat hyötyä. Ihmiset eivät ole tyhmiä, he haluavat hyötyä opiskelemistaan kielistä. He haluavat hyötyä muista kielistä kuten sinä olet hyötynyt pakkoruotsista.

Vierailija
37/69 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tavallinen työntekijä. En ymmärrä työläisiä, jotka äänestävät oikeistoa. Vihreitä voisin äänestää muuten, mutta ovat liian cityhippejä ja oikeasti aika kaukana luonnonsuojelusta.

Vierailija
38/69 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Demaritantoilla on poliitikoista kaikkein paksuimmat ja koska tykkään joulukinkusta niin vaikea olla äänestämättäkään. Ja rillit on kanssa kivoja, sillai eri värisiä ja vähän niinku erikoisuudentavoittelua, muttei kuitenkaan. Oikeestaan aika hottia geometrisen ja hassunvärisen kampauksen kanssa. Ja sit tietysti yhteiskunnallinen sanoma.

Vierailija
39/69 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tavallinen työntekijä. En ymmärrä työläisiä, jotka äänestävät oikeistoa. Vihreitä voisin äänestää muuten, mutta ovat liian cityhippejä ja oikeasti aika kaukana luonnonsuojelusta.

Öhöm... Nytkö vihreät ovat jo liikaa muuttuneet yleispuolueen suuntaan? Nähdäkseni juuri ympäristöasian muuttuminen salonkikelpoiseksi on edesauttanut liikkuvuutta demareista vihreisiin. Ennen teikäläiset olivat niitä, jotka heittelivät roskat auton ikkunasta ja käryttivät sisällä.

Vierailija
40/69 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hyväksy ylisuuria yritystukia täysin voittoa tekeviin yrityksiin. En hyväksy että Suomea ja sen luontoa yhtiöitetään, että ulkomaiset yhtiöt voivat tulla rakentamaan kaivoksen, palkata sinne halpatyövoima ulkomailta, viemään luonnonvarat ja jättämään ympäristöongelmat veronmaksajien hoidettavaksi kaivoksen tyrehdytyttyä. En hyväksy että ulkomaalainen yhtiö ostaa Suomen ainoan sähkönsiirtoverkon ja periä siitä mitä huvittaa ja olla maksamatta mitään veroja Suomeen. En hyväksy että köyhiltä leikataan, samalla laskien rikkaiden ja osinkotulojen verotusta. Suomen rikkaimmat (suurinosa) maksavat vain muutaman prosentin veroja, kun työläiset useiden kymmenien. En hyväksy koulutusleikkauksia ja työntekijöiden ehtoja alentavia sopimuksia. En hyväksy sitä, että firmat pistävät (esim posti) väkensä pihalle säästääkseen kuluissa, ottavat sitten vuokrafirmalta väkeä "vakituiseksi" ja välttelevät näin työnantajan vastuuta eri maksuissa ja voivat pistää väen pellolle milloin tahansa. Vasemmistoliitto on liian kommunistinen, eikä se vain toimi, enkä sitä halua. Vihreät aivan pihalla maailman menosta omissa kuplissaan ja jokaista normaalia palkkaa (eli alle 5000€ ansiotuloina saavaa kuussa saavaa eikä mitään osinko yms tuloja tai suurta omaisuutta) pidän lähes vammaisena ja tärkeilevänä jos äänestää kokoomusta. Keskusta about samaa kuin kokoomus. Lisäksi meillä on ollut viimeiset vuosikymmenet lähes aina porvarihallitus, silti Suomen talous kuralla ja syyttävät aina vasemmistoa sen tilasta vaikka ovat olleet itse vallassa tekemässä päätöksiä. Siksi.