Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaljan juonti lapsiperheessä

Vierailija
22.07.2017 |

Eli on hyväksyttävää että isä juo joka viikonloppu kaljaa?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne naisetkin osaa. Itse en tiedä miten kauan enää jaksan avovaimon kaljanhimoja. On oksettavaa katsoa vierestä kun hänen silmissä ihan näkyy että hän saisi kaljan jollakin verukkeella. Ottaisin heti eron jos ei olisi yhteistä lasta.

Vierailija
22/22 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni alkoholia ei saa juoda lasten ollessa saman katon alla. Lapset vaistoavat vanhemman muuttuneen tajunnantilan jo hyvin pienestä määrästä alkoholia – vanhemman ei tarvitse olla "änkyräkännissä", jotta se olisi lapsesta ahdistavaa. Aikuinen, joka juo alkoholia, ei itse välttämättä huomaa muutoksia käyttäytymisessään pienen määrän jälkeen, mutta selvinpäin oleva toinen huomaa sen.

Tästä tehtiin suomalaistutkimus muutama vuosi sitten. Lapset haluavat vanhempiensa olevan selvinpäin ja he kokevat humalaisen vanhemman ahdistavaksi ja pelottavaksi.

Olin itsekin lapsena surullinen ja joskus peloissani, jos aikuiset olivat humalassa. Omat vanhempani eivät olleet humalassa usein, mutta minulla oli kavereita, joiden vanhemmat käyttivät runsaasti alkoholia.

Minä taas olen päinvastaista mieltä. Silloin kun lapset ovat kotona, ei meillä ainakaan ole ollut tarvetta lähteä yhtään minnekään. Siinä ovat kasvaneet meidän saunakaljojen ja viikonloppuviinien kanssa oikein fiksuiksi aikuisiksi jo osa. Ei meillä ole koskaan kukaan sairastunut niin, että olisi kesken illan pitänyt lääkäriin lähteä, ja jos olisi, niin olisin ollut ihan kykenevä asian hoitamaan, en parista viinilasillisesta koko illan mittaan ole koskaan humalaan tullut. Sitten taas kun lapset ovat kasvaneet teineiksi, ja alkaneet liikkua kavereillaan, niin sitten on ollut tarkempaa, ettei oteta mitään silloin, kun eivät ole kotona, jos vaikka pitää lähteä jostain kesken illan tai vaikka yöllä hakemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kolme