Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaljan juonti lapsiperheessä

Vierailija
22.07.2017 |

Eli on hyväksyttävää että isä juo joka viikonloppu kaljaa?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei

Vierailija
2/22 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuttavan perheessä mies juo joka päivä kaljaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No riippuu paljonko. Jos juo muutaman, ei mielestäni ongelmaa, mutta jos on selkeästi aivan umpitunnelissa niin ei.

Vierailija
4/22 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun mielestä ei ole jos juo lasten nähden joka viikonloppu humalaan asti.

En tajua naisia jotka katsovat vuodesta toiseen miehensä ryypäämistälapset jaloissa.

Ja sama se vaikka juoja olisi nainenkin.

Vierailija
5/22 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No riippuu paljonko. Jos juo muutaman, ei mielestäni ongelmaa, mutta jos on selkeästi aivan umpitunnelissa niin ei.

Niin paljon että tulee känniin.

Vierailija
6/22 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kai siitä, paljonko sitä kaljaa juodaan :D meidän perheessä juo sekä äiti, että isä viikonloppuisin 1-3 olutta, koen sen olevan hyväksyttävää...

Vierailija
7/22 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mun mielestä ei ole jos juo lasten nähden joka viikonloppu humalaan asti.

En tajua naisia jotka katsovat vuodesta toiseen miehensä ryypäämistälapset jaloissa.

Ja sama se vaikka juoja olisi nainenkin.

Ei mies tällainen naimisiin mennessä ja lapsen saatuamme ollut. Se vaan mennyt tällaiseksi.

Vierailija
8/22 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu kai siitä, paljonko sitä kaljaa juodaan :D meidän perheessä juo sekä äiti, että isä viikonloppuisin 1-3 olutta, koen sen olevan hyväksyttävää...

Niin monta tölkkiä että tulee känniin.

Vierailija
9/22 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on alkoholisti-isä. Mummolassa asui sillon kun olin penska, ja pahaa teki aina katsella kun mummon luona oli ja iskä vaan kännäsi. Joku saunakalja tms. ei mitään örvellyskuntoa oli vielä ok, mutta se että jatkuvasti veti jäätävät kännit teki lapsen mielelle pahaa.

Vierailija
10/22 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ryystän kaljaa sitten, kun lapset ovat nukkumassa.

Vierailija
11/22 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies juo ruoan kanssa joka päivä jonkun oluen. Humalassa en ole nähnyt miestä koskaan. Mikä ongelma?

Vierailija
12/22 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa kai sitä juoda JOS tuntee rajansa ja tietää missä kaljamäärässä on oikeasti kunnossa eikä änkyröi. 

Vierailija
13/22 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt saunassa tai ruoan kanssa yhden tai kaksi juo, niin mikäs siinä. 

Eihän kaljaa muutenkaan dokailla humaltumisen vuoksi, koska huono hyötysuhde. Viini taas on eri asia. Aina kun perhe syö iltaisin yhdessä, juodaan pullo viiniä ruokajuomana. Aikuisille laimentamattomana, lapsille vedellä jatkettuna. Oppivat siitä eurooppalaisen tavan, jossa alkoholi kuuluu olennaisesti ruokailuun. 

Vierailija
14/22 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa kai sitä juoda JOS tuntee rajansa ja tietää missä kaljamäärässä on oikeasti kunnossa eikä änkyröi. 

Ei hän änkyröi tai riehu mutta kyllä sen huomaa että on kännissä.

Vierailija
15/22 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma isi joi yhden tai kaksi kaljaa joka ilta eikä se menoa haitannut. Alakoulu ikäisenä siihen ei osannut oikeastaan edes kiinnittää huomiota ja jos kysyin että mitä juot niin antoi maistaa huikan. Itse käytän alkoholia harvoin/en ollenkaan.

Mies 23

Vierailija
16/22 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni alkoholia ei saa juoda lasten ollessa saman katon alla. Lapset vaistoavat vanhemman muuttuneen tajunnantilan jo hyvin pienestä määrästä alkoholia – vanhemman ei tarvitse olla "änkyräkännissä", jotta se olisi lapsesta ahdistavaa. Aikuinen, joka juo alkoholia, ei itse välttämättä huomaa muutoksia käyttäytymisessään pienen määrän jälkeen, mutta selvinpäin oleva toinen huomaa sen.

Tästä tehtiin suomalaistutkimus muutama vuosi sitten. Lapset haluavat vanhempiensa olevan selvinpäin ja he kokevat humalaisen vanhemman ahdistavaksi ja pelottavaksi.

Olin itsekin lapsena surullinen ja joskus peloissani, jos aikuiset olivat humalassa. Omat vanhempani eivät olleet humalassa usein, mutta minulla oli kavereita, joiden vanhemmat käyttivät runsaasti alkoholia.

Vierailija
17/22 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä isä joi viinaa. Tulee kalliiksi kun juo humalan oluella.

Itseäni kiinnostaa lähinnä miten terveys riittää jos olutta juo paljon ja usein, pitkän ajan.

Tuosta kannattaa jutella. Ei saarnata.

Vierailija
18/22 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti ihmetellyt että miten miehen eksä, ja lasten äiti jaksoi katsoa sitä miehen tissutteua/ryyppäämistä. Joka viikonloppu saunakaljat humalaan asti, ja lomilla, ja reissuissa. Lasten nähden ei, mutta kun lapset nukkumassa niin viikollakin kun oli vapaapäivä seuraava päivä, niin aina kaljan kanssa tissuttelua.  Varsinkin kun mies oli humalassa, niin oli sitten tosi humalassa, ja seuraavan päivän krapulassa tietenkin. Mun pari eksää on tuota koittanut, ja pihalle olen laittanut heti. Tälle nykyisellenikin sanoin, kun hän riiasi minua, että saa tehdä elämällään mitä haluaa. Jos haluaa kaljoitella koko ajan, niin ei muuta kuin kaljoittelee. Tosin minä saan myös tehdä mitä haluan, ja en halua kaljoittelevaa miestä. Mies lopetti alkon käytön ensin 100 päivää kokonaan ilman, ja sen jälkeen on ottanut silloin tällöin muutaman. 

Vierailija
19/22 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

pihalla jossa asun asuu myös näitä jossa perheen isä juo joka päivä eikä vain sitä paria. toki välillä näyttää olevan pari selvää päivää mutta aika satunnaisesti

Vierailija
20/22 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymyksen muotoilu on jotenkin outu. Kalja ja isä - eiköhän vastaus ole sama oli kyseessä sitten isä/ äiti ja kyseessä on kuitenkin alkoholi. Ei kai niitä sääntöjä tarvitse käytä joka juoman kohdalta erikseen?

Ja vastaus on, että 1-2 annosta viikossa ei nyt lähtökohtaisesti ole mikään ongelma, ei edes lapsiperheessä. Huonotapa se voi olla, mutta tällöin pitäisi tarkastella paheiden kokonaismäärää. 

Lasten kanssa ei olla humalassa eikä lähtökohtaisesti kännejä vedetä edes silloin kun lapset nukkuu (lapset voivat herätä, sairastua keskellä yötä jne.). 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yhdeksän