Vieläkö joku varaa matkat matkatoimistosta :-D
Pistää aina hymyilyttämään nämä iltapäivälehtien jutut että "äkkilähdöt myyty loppuun", "ei enää paikkoja jäljellä"... Vieläkö ihmiset oikeasti bookkailee matkojaan TUI:n tai Tjäreborgin kautta? Ainahan sinne etelään pääsee, ei muuta kuin varaa itse lennot ja hotellin :D
Ei ymmärrä.
Kommentit (113)
En tiennytkään, että hotellinkin pitäisi olla "mielenkiintoinen".
"Olkoon hotellisi mielenkiintoinen" kuulostaa enemmänkin joltain muinaiselta kiroukselta.
Finnmatkojen Rodos kolme vuotta sitten kesäkuussa 450 eur per nuppi kivassa kaksiossa. Hyvä allasalue, loistava buffetaamiainen, hyvät lentoajat ja lentokenttäkuljetukset. En usko että omatoimimatka olisi tullut halvemmaksi. Millä lentoyhtiöllä on ylipäänsä suorat reittilennot Helsingistä Rodokselle?
Rantalomakohteissa kai aina hinnat näillä halvempia? Kun vielä laskee mukaan kulketukset lentokentältä jne.
Suurinosa ajasta tehdään itsenäisiä matkoja mitta joskus matkatoimiston kautta. Tehdään hintavertailu ja joskus matkatoimisto voittaa.
Monelle rantalomalle nimenomaan kannattaa lähteä pakettimatkalla. Helppoa, suorat lennot ja valmiit kuljetukset kohteeseen. Samanhintaistakin.
Sitten taas kaupunkilomat ihan eri juttu. Ollaan käyty lasten kanssa esim Legolandissa ja New Yorkissa, siinä säästö on ollut useamman tuhannen kun varannut itse.
Nettivarailussa on sekin haittapuoli että joskus hinnat nousevat kun käyt sivulla toisen kerran eli pitää osata kikkailla teknisesti että saa sen halvan ekan kerran hinnan näkyviin. Kaikki eivät jaksa noita kikkailuja vaan ottavat mieluummin valmiin paketin jos se ei ole paljoa kalliimpi. Lisäksi paketeissa on tietty turva jos lentoja peruuntuu tai hotellissa on ongelma eli toimisto järkkää korvaavat matkat tai huoneet.
Joissain tapauksissa pakettimatka tulee halvemmaksi kuin itse varattu lento+hotelli -paketti.
Omatoimimatkailu on ollut silloin kätevää,kun on kulkenut yksin. Ei muuta kuin lentolippu taskuun ja paikanpäällä voi tarkemmin jalostaa matkasuunnitelmat, etsiä majoitusta tai mitä vain. En hemmetissä lasten kanssa lähtisi enää samaan touhuun. Toiseksi lasten kanssa se itse räätälöity matka ei välttämättä olekaan enää halvempi. Matkatavaroiden, kaiken maailman rattaiden ynnä muiden kanssa se lentolippu yllättäen hujahtaa ylös siitä halvasta karvalakkihinnasta, kyydit maksaa ja hotellinkin suhteen pitää olla paljon tarkempi.
Kyllä mä edelleen katselen matkoja niin että vertaan pelkkiä lentoja ja itse etsittyä majoitusta pakettilomiin. Hyvin monta kertaa paketti on edullisempi ja kätevämpi. Riippuu toki kohteesta.
Oma lukunsa on se, että täälläkin näemmä on ihmisiä, jotka eivät edes tiedä mitä se pakettimatka sisää ja on sisältämättä. Huvittavaa verrata johonkin 30 vuoden takaiseen seuramatkaan mamman kanssa ja luulla että pakettimatkoilla on pakko kyhnyttää ryhmässä koko loma :D
Suurin osa keski-eurooppalaisista saapuu Kanarialle charter-lennoilla.
Kun seuraa laskeutuvia koneita, niin joka toinen on joko Tui tai Thomas Cook.
Vierailija kirjoitti:
Oon vastaanottovirkailija. Jos etsitte Suomessa hotellihuonetta, niin varatkaa huone suoraan soittamalla hotellille, niin saatte edullisimmin. Lisäksi kannattaa kertoa halusta liittyä kanta-asiakkaaksi, niin huoneen hinta tipahtaa vielä alemmas. Älkää missään tapauksessa varatko Trivagon, Bookingsin jne. kautta. Sitä kautta huoneiden hinta on paljon kalliimpi, koska ottavat oman osansa varauksesta. Tai jos tykkäätte varata sitä kautta, eikä 10-30 euroa/yö säästöllä ole väliä, niin mikä ettei.
Mielenkiintoinen neuvo. Olen matkustanut useammassa maanosassa ja hyvin monta kertaa on tullut huomattua, että suoraan kysymällä hinta on kalliimpi kuin netissä vaikka Trivagon kautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon vastaanottovirkailija. Jos etsitte Suomessa hotellihuonetta, niin varatkaa huone suoraan soittamalla hotellille, niin saatte edullisimmin. Lisäksi kannattaa kertoa halusta liittyä kanta-asiakkaaksi, niin huoneen hinta tipahtaa vielä alemmas. Älkää missään tapauksessa varatko Trivagon, Bookingsin jne. kautta. Sitä kautta huoneiden hinta on paljon kalliimpi, koska ottavat oman osansa varauksesta. Tai jos tykkäätte varata sitä kautta, eikä 10-30 euroa/yö säästöllä ole väliä, niin mikä ettei.
Mielenkiintoinen neuvo. Olen matkustanut useammassa maanosassa ja hyvin monta kertaa on tullut huomattua, että suoraan kysymällä hinta on kalliimpi kuin netissä vaikka Trivagon kautta.
Poikkeuksena muutama aikamoinen läävähostelli, joissa oli varmaan luteitakin. Ne sai puoli-ilmaiseksi, kun sisäänheittäjä nyki hihasta kadulla. Muuten aika pitkälti suoraan kysyessä huoneen hinta hotellissa / hostellissa ei suinkaan ole edullisempi kuin netissä Bookingin, Trivagon tai muun kautta. Erityisesti jos kysyy lisäaikaa huoneelle, on se lähes poikkeuksetta kalliimpaa kuin alkuperäinen hinta per yö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa tuo juju on, että nimenomaan suoraan hotelliin. Jos soittaa virka-aikaan, S-hotelleissa esim. menee sinne jonnekin keskusvaraamoon. Mutta tämäkin juttu, että kun paljon käydään ja on hotellien omia kortteja (ei saa bonuksia), niin niiden avulla löytyy hulppetakin tarjouksia. Viimeksi saunallinen sviitti, jossa erikseen olohuone ,superior-huoneen hinnalla, kun oli arkipäivä ja täyttä, tuo oli vapaana.
Ap on sinkku.
Aika harva perheellinen varaa omia matkoja koko perheelle. Netistä löytyy (myös kotimaassa) mökkejä joita ei ole olemassakaan.
Rahat voi saada takaisin kun on jäänyt huijatuksi mutta siinä on melkoinen tilanne päällä kun koko perhe pitää sijoittaa jonnekin!
Paketteihin kuuluu myös ruokia ja juomia jotka pelastaa lapsiperheet, ymmärrän kyllä ettet käsitä mitä on elää perheessä jossa on taaperosta teini-ikäisiä, kun yksi nukkuu päiväunet niin se hankaloittaa muun perheen liikkumista. Ja tässä puhutaan ihan siitä että jos teini lähtee limsalle niin pienempi sisarrus ei mene mukaan. Kun taapero herää, on koko perhe sitten "jossain" kaupungilla?