Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vieläkö joku varaa matkat matkatoimistosta :-D

Vierailija
22.07.2017 |

Pistää aina hymyilyttämään nämä iltapäivälehtien jutut että "äkkilähdöt myyty loppuun", "ei enää paikkoja jäljellä"... Vieläkö ihmiset oikeasti bookkailee matkojaan TUI:n tai Tjäreborgin kautta? Ainahan sinne etelään pääsee, ei muuta kuin varaa itse lennot ja hotellin :D
Ei ymmärrä.

Kommentit (113)

Vierailija
41/113 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut metsästää sitä halvinta kahvipakettiakin tarjouksesta ympäri kaupunkia. Itaruus on luonteenpiirre ja elämäntapa.

Tämä kommentti kuvaa hyvin koko suomalaisuuden sielua samassa hengessä kuin "Maksan vaikka 100 euroa että naapuri ei saa viittäkymppiä". Ihan vilpitön ihmettely koetaan jonain suurena hyökkäyksenä ja sitten onnellisena maksetaan ylimääräistä vaan koska itseluottamus on nolla ja lentojen varaaminen itse pelottaa.

Voi hyvänen aika. Asumme Suomen ulkopuolella, ja lennämme paljon, yleensä itse lennot varaten. Useammassa maassa olen asunut. Silti joskus olen valmis maksamaan palvelusta ja valmiista lomasta. Enkä ymmärrä tuollaisia paheksuvia aloituksia. Miten joku uskaltaa toimia toisin kuin minä? Entä jos antaisit vain olla.

Vierailija
42/113 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpas tänne tullut peppukipeitä kommentteja mammoilta. Mä en ymmärrä miksi joku haluaa väkisin maksaa tuhat euroa siitä että pääsee miljoonan muun aran suomipellen kanssa samaan hotelliin, jos itse voisi 15 minuutissa varata saman matkan 500 eurolla. Ja tää pitää paikkansa, 500 euroa on mun yläraja ja sillä elää mukavasti sen viikon matkan hotellissa ja hyvillä lennoilla.

Muilla on "peppu kipee" , kun ovat eri mieltä kuin sinä tai heitä ei kiinnosta miten sinä toimit. Ettei vaan itselläs ole aivot kipeät?

Eipä tämä mielipidekysymys ollutkaan. Mene nyt ressukka sinne Aurinkomatkojen sivulle maksamaan monta hunttia ekstraa että pääset läskejäsi ruskettamaan.

Olet kyllä törkeä ja sivistymätön ihminen. Matkustelet sitten miten ylevästi tahansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/113 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kun ongelma on juuri siinä että pienellä vaivannäöllä saisi edullisemman matkan ja mielenkiintoisemman majoituksen.

Minkä takia sinä selaat matkatoimiston matkoja, jos et sellaiselle halua? Sillä ethän sinä muuten voi tietää, että ne muka maksavat enemmän ja ovat mielenkiinnottomissa hotelleissa. Etkö keksi elämällesi muuta sisältöä?

Vierailija
44/113 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pistää aina hymyilyttämään nämä iltapäivälehtien jutut että "äkkilähdöt myyty loppuun", "ei enää paikkoja jäljellä"... Vieläkö ihmiset oikeasti bookkailee matkojaan TUI:n tai Tjäreborgin kautta? Ainahan sinne etelään pääsee, ei muuta kuin varaa itse lennot ja hotellin :D

Ei ymmärrä.

Sosialismissa matkan maksaminen on vaikeata. Kapitalismissa onnistuisi toki. Millekkään karvakädelle en luovuta luottokorttitietojani todellakaan.

Sinkkumies

Vierailija
45/113 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varasin juuri Tjäreborgin kautta viikon Splitiin syyskuun alussa miehelle ja mulle - 375€/person. Saan sähköpostiin tarjouksia monelta matkatoimistolta.

Vierailija
46/113 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin Saksassa ja oikeastaan missä tahansa muualla Euroopassa ns. Kivijalkamatkatoimistot voivat edelleen paremmin kuin hyvin. Itsekin osaisin arvostaa palvelua jossa kerron mitä haluan ja missä haluan ja joku toinen varaa minulle kaiken. Varsinkin rekisteröityneen ja vakuuden asettaneen matkanjärjestäjän kautta varattu matka on muutenkin turvallisempi ja huolettomampi kuin omatoimisesti itse varattu. Suomi on niin ajettu itsepalveluyhteiskunnaksi! Oikein ärsyttää. Itse olen suomessa matkailualalla, ja meidän tuotteita myy useampi matkatoimisto ympäri maailmaa.

Vierailija
47/113 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kuullut sukulaisen kautta että edullisimmat matkat saa kun ottaa vain lennot ja varaa sitten netistä hotellin.

Pitää varautua siihen, että maksaa hyvissä ajoin hotellin sillä hotelleja täytetään sitä mukaa kuka on maksanut varauksensa.

Ei pidä jättää viime tippaan sillä voi jäädä ilman. Sellainen uhkasi tapahtua eräälle perheelle eli hotellivarausta ei enää löytynyt kun alkoivat maksaa. Selvisi aiemmin kertomani syy. Onneksi löytyi toisesta hotellista hyvä ja vapaa huoneisto.

Kuulema säästää helposti kolmanneksen matkan hinnasta kun ei ota matkatoimiston kautta.

Nyt en kyllä tajunnut. Olemme matkustelleet paljon sekä pakettimatkoilla että omatoimimatkoilla. Ja omatoimimatkoilla hotelli on maksettu aina vasta lähtiessä, ei koskaan etukäteen, eikä koskaan mikään varaus ole kadonnut minnekään.

Totta on ja tuli ensimmäisen kerran ilmi kun alkoi maksaa varauksen n kaksi viikkoa ennen matkaa. Ko perhe on matkustanut omatoimisesti n 10 v ajan ja eri kohteisiin ja aiemmin ei ole ollut vastaavaa.

Vierailija
48/113 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpas tänne tullut peppukipeitä kommentteja mammoilta. Mä en ymmärrä miksi joku haluaa väkisin maksaa tuhat euroa siitä että pääsee miljoonan muun aran suomipellen kanssa samaan hotelliin, jos itse voisi 15 minuutissa varata saman matkan 500 eurolla. Ja tää pitää paikkansa, 500 euroa on mun yläraja ja sillä elää mukavasti sen viikon matkan hotellissa ja hyvillä lennoilla.

Neuvo sitten, miten saa lokakuussa suoran lennon Lanzarotelle siten, että olen siellä keskipäivän tienoilla. Kun itse en osaa netistä sellaista löytää alle 300 euron. 300 e menisi sitten hotellin (6vrk). Halvin lento on 251 e, mutta se lähtee aamulla kllo 8 ja yhden vaihdon jälkeen on perillä klo 18. Matkatoimiston pakettimatkalla on suora lento.

Eli miten varaan saman matkan 15 minuutissa, kun ei edes sitä suoraa lentoa löydy.

Vierailija
49/113 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vertailen hintoja ja helppoutta. Osa matkustamisen hauskuutta onkin suunnittelu. Rahaa on vähemmän kuin intoa matkustaa, joten hinta on tärkeä. Haluan silti mukavuutta.

Joskus saan haluamani matkatoimiston kautta, joskus itse varaten.

Tällä hetkellä on varattuna kaksi matkaa. Talveksi kaukomatka omatoimisesti ja syksyksi halvalla saatu valmismatka rantakohteeseen. En tykkää sitoa itseäni ajatteluun, että jotain ei voisi tehdä, kaikki vaihtoehdot avoimia minulle.

Vierailija
50/113 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran vain että eihän matkatoimistoista tarvitse ostaa pakettimatkoja - itse ainakin olen kertonut toimistolle matkan speksit ja he ovat sitten koonneet minulle sen mukaan kokonaisuuden mukaan lukien esim. mahdolliset junaliput. Ehkä sitä eivät tee ne matkatoimistot, jotka myyvät pakettimatkoja, mutta muunkinlaisia on. Varmaan olen laiskuuttani tuommoiseen tottunut, kun ne vähät työmatkat, joita teen tehdään samalla tavalla, ja se jos mikä pienentää matkastressiä.

Vierailija
51/113 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytän sekä matkatoimistoja että omatoimi-netti-matkailua. Viime talvena kun menimme omatoimimatkalla sveitsissä laskettelukeskukseen ja raahasimme kapsaäkkejä ja suksia sveistin junissa, niin kyllä ikävä tuli valmis-paketti-matkan bussia, joka odottaa lentokentällä ja vie hotellin eteen. No mutta olihan sekin kokemus, jolla voi sitten leveillä että ihan itte netistä varattiin lennot ja hotelli ja vieläpä junaliput! Ihan itte!

Vierailija
52/113 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varaan itse Kilroyn kautta, löytänyt halvimmat lennot sitä kautta.

Mulle ehdottivat 1900e lentoa. Netistä sama 1100e

Vierailija
53/113 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei jos hinta on edullinen? Mikä siinä on noloa? Esim. joku Ebookerskin on matkatoimisto. Tilanteet vaihtelee ja ainakaan minun matkat ei ole yhdestä puusta veistetty. Joskus on kiva metsästää superhalvat lennot ja hotelli sitten erikseen. Joskus taas rento ja huoleton rantaloma halvalla on se ainoa tavoite. Mikäli matkatoimisto sellaista tarjoaa niin kiitos minä valitsen sen.

No kun ongelma on juuri siinä että pienellä vaivannäöllä saisi edullisemman matkan ja mielenkiintoisemman majoituksen. Ihmiset maksavat ihan turhasta kun matkatoimistoja käyttävät.

Ei aina saa. Teen aina hintavertailut omatoimimatka/matkatoimisto kun olen lähdössä jonnekin. Usko tai älä, mutta joskus matkatoimisto on halvempi. Plus saat siihen palvelun päälle, ei tarvitse muuta kuin järjestää itsensä ajoissa lentokentälle.

Ja monet haluaa maksaa just palvelusta ja huolettomuudesta. Jos ei ole matkustanut paljon, kielitaito ei ole hyvä ja/tai netin käyttö vierasta, niin omatoimimatkailu voi tuntua turhan jännältä. Matkatoimiston kautta mukana tulee suomenkielinen opas, johon voi aina ottaa yhteyttä ja sieltä hän tulee ja järjestää kaiken :).

Vierailija
54/113 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viikoksi en lähtis mihinkään reissuun, no ehkä Ruotsiin. Ihan älytöntä lähteä etelään viikoksi, muutama päivä rantsussa ja ala pakata. Kyllä kaksi viikkoa on minimi meiän porukalle.

Kaksi päivää rannalla ja olen umpikypsä. Loppuaika menee paikkoja katsoessa, museioissa, syömässä hyvin. Kaksi viikkoa ok jossain mielenkiintoisessa kaupungissa yms.

Sinkkumies

Vierailija
55/113 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muilla on "peppu kipee" , kun ovat eri mieltä kuin sinä tai heitä ei kiinnosta miten sinä toimit. Ettei vaan itselläs ole aivot kipeät?

Eipä tämä mielipidekysymys ollutkaan. Mene nyt ressukka sinne Aurinkomatkojen sivulle maksamaan monta hunttia ekstraa että pääset läskejäsi ruskettamaan.

Oi, kenellä nyt tuli peppu kipeeks :)?

Vierailija
56/113 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse käytän sekä matkatoimistoja että omatoimi-netti-matkailua. Viime talvena kun menimme omatoimimatkalla sveitsissä laskettelukeskukseen ja raahasimme kapsaäkkejä ja suksia sveistin junissa, niin kyllä ikävä tuli valmis-paketti-matkan bussia, joka odottaa lentokentällä ja vie hotellin eteen. No mutta olihan sekin kokemus, jolla voi sitten leveillä että ihan itte netistä varattiin lennot ja hotelli ja vieläpä junaliput! Ihan itte!

No eipä tässä siitä ole kiinni että "ihan itte" jotakin tekisi vaan silkasta säästöstä. Aika paljon on tullut matkustettua ja kertaakaan ei ole matkatoimiston tarjous ollut halvempi kuin itse löytämäni. Ehkä en ole niin mukavuudenhaluinen ettenkö kestäisi parin tunnin vaihtoa tai pientä odottelua silloin tällöin.

Ehkä nuo matkatoimistojen lomat ovat juuri sellaisille, jotka eivät lomalla kaipaa yllätyksiä tai mitään oikeasti erikoista. Jos se turistihotelli riittää ja tarvitaan vielä suomenkielinen opas paapomaan kaikessa, niin onnea vaan. Sama kai se sitten olisi mennä vaikka vaan Yyteriin.

Vierailija
57/113 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä "ihan itse varasin" juttuja kuulee aika usein, yksi oli varannut hotellin Las Palmasista ja lennot Palmaan (Mallorcalle) edullisimmilla hinnoilla mitä ei voinut rahallakaan muuttaa.... toinen kaksi erillistä lippua liian lyhyellä vaihtoajalla kun ei ymmärtänyt että itse pitää ottaa matkatavarat ulos vaihtokentällä ja myöhästyi sitten siitä jälkimmäisestä. Nimet lipuissa päin honkia ja viisumit puuttuu, itke siinä sitten! Tarkkana saa olla kun itse hoitaa kaiken.

Kyllä kokenut matkustaja varaa joustavasti tarpeen ja tilanteen mukaan sieltä mikä milloinkin sopii parhaiten tilanteeseen. Joskus on ehdottomasti edullisempaa ostaa pakettimatka, eikä nykyisin hotellitkaan ole lainkaan täynnä samanmaalaisia, useinkin olemme olleet ainoat suomalaiset hotellissamme vaikka ollaan pakettimatkalla. Ja kyllä ne matkatoimistojen pakettimatkatkin varataan nykyisin enimmäkseen netistä. Ja yksilöllisesti räätälöityjä matkoja saa myös. Välillä on tietysti tarkoituksenmukaista varata itse lennot ja hotellit, ihan riippuu tilanteesta. Tällainen vertaileva jako tyhmien matkapakettien ostajien ja fiksujen lento+hotellien itsevaraajien välillä on ihan turhaa ja kertoo lähinnä arvostelijan vähäisestä kokemuksesta matka-asioissa.

Vierailija
58/113 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli pakettimatka varattuna, ja äitini sairastui vakavasti. Soitin matkatoimistolle ja matkan sai siirrettyä puoli vuotta myöhäisemmäksi yhdellä puhelinsoitolla.

Jos meillä olisi ollut omatoimisesti lennot, kuljetukset, hotellit niin ei olisi yhdellä puhelinsoitolla hoituneet.

Vierailija
59/113 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi on niin ajettu itsepalveluyhteiskunnaksi! Oikein ärsyttää. Itse olen suomessa matkailualalla, ja meidän tuotteita myy useampi matkatoimisto ympäri maailmaa.

Mikä itsepalvelussa on niin huonoa? Itsepalvelukassatkin näkyvät elintarvikkeiden hinnoissa.

Vierailija
60/113 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kyllä matkatoimisto / matkanjärjestäjä aina voi auttaa. Kun itse möhlii jotain lomallaan kuten hukkaa passinsa tai tulee ryöstetyksi tai saapuu myöhässä, matkatoimisto ei auta. Taitavat nämä matkatoimistountuvikot siinä vaiheessa tajuta että loppujen lopuksi pitää aina olla itse vastuussa itsestään.