Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vieläkö joku varaa matkat matkatoimistosta :-D

Vierailija
22.07.2017 |

Pistää aina hymyilyttämään nämä iltapäivälehtien jutut että "äkkilähdöt myyty loppuun", "ei enää paikkoja jäljellä"... Vieläkö ihmiset oikeasti bookkailee matkojaan TUI:n tai Tjäreborgin kautta? Ainahan sinne etelään pääsee, ei muuta kuin varaa itse lennot ja hotellin :D
Ei ymmärrä.

Kommentit (113)

Vierailija
21/113 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin paketin ja vielä taysihoidolla, jos olisi varaa. Valitettavasti joudun räätälöimään köyhäilymatkan itse. Arvostan että helppoutta ja valmiita paketteja voi ostaa rahalla. Joudun myös matkustamaan halvoista maissa. Esim. Afrikan maissa, Etelä- Amerikassa ja joissakin Aasian maissa. Olen myös joutunut matkustamaan halvalla rahtilaivoilla, vaikka mieluummin ostaisin matkatoimistosta risteilyn.

Vierailija
22/113 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö joku käyttää tällaista hymiötä :-D

Paitsi ap...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/113 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinkin kokenut matkaaja kuin Stubb istui samassa koneessa perheensä kanssa ja majoittui AI hotelliin Lanzarotella - Aurinkomatkat.

Vierailija
24/113 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän ihan sekä matkatoimistoja että varaan jonkun ebookersin tms kautta. Syysloman suosikkipaikkaan kun ei saa suoria lentoja kuin matkatoimistosta.

Yhden Lontoonreissun varasin aurinkomatkoilta koska sain paremmat/halvemmat lennot ja hotellin sieltä.

Mulla menee kyllä aina aikaa varailuun ja vertailuun, mutta matkatoimistot ei lainkaan aina häviä.

Autolla kun reissataan käytetään aina bookingia, kokemuksesta paras.

Meillä on matkassa aina vanhemmat ja kolme lasta, mihinkään äkkilähtöihin ei koskaan mahduta.

Vierailija
25/113 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kyllä pakettimatkalla ollut kahteenkymmeneen vuoteen, mutta ei ne valmismatkat kyllä hinnaltaan ole mitenkään huonoja. Suorat lennot ja kuljetukset hotelliin ja ennen kaikkea matkanjärjestäjän vastuu ongelmatilanteessa tekee niistä kyllä kilpailukykyisen paketin omatoimeen verrattuna. Tietysti jos haluaa jotain ihan muuta, niin sitten pitää järjestää itse jotain ihan muuta.

Vierailija
26/113 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun maassa, missä palvelusta maksamisessa ei ole mitään noloa. Keskiluokkaisilla työssäkäyvillä on itsestäänselvästi siivoojat ja nurmikonleikkaajat. Ja yllättäen täällä on käytännössä täystyöllisyys. Suomessa kaikki kuuluu tehdä itse ja halvimmalla mahdollisella tavalla, ja veroissa maksetaan sitten korkea työttömyysaste. En osaa ihailla tätä ihan samoin kuin ap.

Vierailija
27/113 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinkin kokenut matkaaja kuin Stubb istui samassa koneessa perheensä kanssa ja majoittui AI hotelliin Lanzarotella - Aurinkomatkat.

No eihän nyt tuolla tasolla enää tarvitse päteä sillä, että osaa 'ihan itte' varata lennot.

Vierailija
28/113 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkatoimistojen äkkilähdöthän on ihan loistavia vaihtoehtoja kun haluaa matkustaa edullisesti. Otin viime marraskuussa aurinkomatkojen kautta Finnairin menopaluulennon Dubaihin, maksoin 100€ sisältäen matkatavarat. Sama lento Finnairin sivulta ostettuna olisi ollut 1050€. Säästöä 950€.

Vierailija
29/113 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheessä 3 alle kouluikäistä lasta.

Vaihtoehto A. Suora lento kohteeseen, riittää, että saa laukut hihnalle. Perillä kuljetus hotellille. Jos hotelli ei vastaa kerrottua, voi tehdä matkanjärjestäjälle valituksen ja saada osan hinnasta takaisin. Kotimatka samalla tavalla eli odota tiettyyn aikaan kuljetusta, olet varmasti ajoissa kentällä. Perheellä on koneessa paikat vierekkäin.

Vaihtoehto B. Halvat lennot kahdella välilaskulla.Laukut eivät välttämättä seuraa mukana, vaan ne pitää vaihtokentällä käydä noutamassa ja laittaa seuraavaan koneeseen. Lapsille pitää keksiä viihdykettä odotusajaksi,yleensä pitää käydä syömässä => lisää kustannuksia. Perillä pitää päästä omin avuin majapaikkaan (helppoa, mutta taksikuskin kanssa saattaa joutua keskustelemaan siitä, mihin ollaan menossa ja mahtuuko 5 matkalaukkua mukaan). Majapaikka on mitä on, joskus iloinen yllätys ja joskus taas ei. Kukaan ei korvaa mitään, jos se on homepesä. Neuvottelut käydään majapaikan omistajan/johtajan kanssa, ei välttämättä ole yhteistä kieltä.

Kun reissaa yksin, ei ole väliä, mikä perillä odottaa, mutta lasten kanssa haluaa saada juuri sen, mitä on ostanut eikä jotain sinnepäin.

Vierailija
30/113 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut metsästää sitä halvinta kahvipakettiakin tarjouksesta ympäri kaupunkia. Itaruus on luonteenpiirre ja elämäntapa.

Vierailija
31/113 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut sukulaisen kautta että edullisimmat matkat saa kun ottaa vain lennot ja varaa sitten netistä hotellin.

Pitää varautua siihen, että maksaa hyvissä ajoin hotellin sillä hotelleja täytetään sitä mukaa kuka on maksanut varauksensa.

Ei pidä jättää viime tippaan sillä voi jäädä ilman. Sellainen uhkasi tapahtua eräälle perheelle eli hotellivarausta ei enää löytynyt kun alkoivat maksaa. Selvisi aiemmin kertomani syy. Onneksi löytyi toisesta hotellista hyvä ja vapaa huoneisto.

Kuulema säästää helposti kolmanneksen matkan hinnasta kun ei ota matkatoimiston kautta.

Vierailija
32/113 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kuullut sukulaisen kautta että edullisimmat matkat saa kun ottaa vain lennot ja varaa sitten netistä hotellin.

Pitää varautua siihen, että maksaa hyvissä ajoin hotellin sillä hotelleja täytetään sitä mukaa kuka on maksanut varauksensa.

Ei pidä jättää viime tippaan sillä voi jäädä ilman. Sellainen uhkasi tapahtua eräälle perheelle eli hotellivarausta ei enää löytynyt kun alkoivat maksaa. Selvisi aiemmin kertomani syy. Onneksi löytyi toisesta hotellista hyvä ja vapaa huoneisto.

Kuulema säästää helposti kolmanneksen matkan hinnasta kun ei ota matkatoimiston kautta.

Nyt en kyllä tajunnut. Olemme matkustelleet paljon sekä pakettimatkoilla että omatoimimatkoilla. Ja omatoimimatkoilla hotelli on maksettu aina vasta lähtiessä, ei koskaan etukäteen, eikä koskaan mikään varaus ole kadonnut minnekään.

Vierailija
33/113 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä oon usein ostanu lennot Tjäreborgin kautta. Katon yleensä eka hinnat halvatlennot.fi sivulta ja valitsen halvimmat joissa voi maksaa verkkopankkitunnuksilla. En nimittäin omista luottokorttia. Halvemmalla mä oon Tjäreborgilta saanu ku esim. suoraan Finskin sivuilta.

Omistatko esimerkiksi Visa Electron-kortin? Se kelpaa ihan samalla tavalla kuin luottokorttikin. Ja ei tarvitse olla mainintaa Electronista, riittää että valitset luottokortin maksutavaksi ja laitat Electronin tiedot.

Vierailija
34/113 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas tänne tullut peppukipeitä kommentteja mammoilta. Mä en ymmärrä miksi joku haluaa väkisin maksaa tuhat euroa siitä että pääsee miljoonan muun aran suomipellen kanssa samaan hotelliin, jos itse voisi 15 minuutissa varata saman matkan 500 eurolla. Ja tää pitää paikkansa, 500 euroa on mun yläraja ja sillä elää mukavasti sen viikon matkan hotellissa ja hyvillä lennoilla.

Vierailija
35/113 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut metsästää sitä halvinta kahvipakettiakin tarjouksesta ympäri kaupunkia. Itaruus on luonteenpiirre ja elämäntapa.

Tämä kommentti kuvaa hyvin koko suomalaisuuden sielua samassa hengessä kuin "Maksan vaikka 100 euroa että naapuri ei saa viittäkymppiä". Ihan vilpitön ihmettely koetaan jonain suurena hyökkäyksenä ja sitten onnellisena maksetaan ylimääräistä vaan koska itseluottamus on nolla ja lentojen varaaminen itse pelottaa.

Vierailija
36/113 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan nuo valmismatkat usein ihan törkyhintaisia. Esimerkiksi suosikki-Thaimaahan 4-henkisen perheen matkan saa jopa alle 2000 €/2 vk koko perheeltä. Lennot noin 400 €/hlö kun hyödyntää tarjoukset ja hotelli/huoneisto muutaman sata euroa.

Vierailija
37/113 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei jos hinta on edullinen? Mikä siinä on noloa? Esim. joku Ebookerskin on matkatoimisto. Tilanteet vaihtelee ja ainakaan minun matkat ei ole yhdestä puusta veistetty. Joskus on kiva metsästää superhalvat lennot ja hotelli sitten erikseen. Joskus taas rento ja huoleton rantaloma halvalla on se ainoa tavoite. Mikäli matkatoimisto sellaista tarjoaa niin kiitos minä valitsen sen.

No kun ongelma on juuri siinä että pienellä vaivannäöllä saisi edullisemman matkan ja mielenkiintoisemman majoituksen. Ihmiset maksavat ihan turhasta kun matkatoimistoja käyttävät.

Ja mitä se sua liikuttaa, miten muut tekee?

Vierailija
38/113 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpas tänne tullut peppukipeitä kommentteja mammoilta. Mä en ymmärrä miksi joku haluaa väkisin maksaa tuhat euroa siitä että pääsee miljoonan muun aran suomipellen kanssa samaan hotelliin, jos itse voisi 15 minuutissa varata saman matkan 500 eurolla. Ja tää pitää paikkansa, 500 euroa on mun yläraja ja sillä elää mukavasti sen viikon matkan hotellissa ja hyvillä lennoilla.

Muilla on "peppu kipee" , kun ovat eri mieltä kuin sinä tai heitä ei kiinnosta miten sinä toimit. Ettei vaan itselläs ole aivot kipeät?

Vierailija
39/113 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikoksi en lähtis mihinkään reissuun, no ehkä Ruotsiin. Ihan älytöntä lähteä etelään viikoksi, muutama päivä rantsussa ja ala pakata. Kyllä kaksi viikkoa on minimi meiän porukalle.

Vierailija
40/113 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viikoksi en lähtis mihinkään reissuun, no ehkä Ruotsiin. Ihan älytöntä lähteä etelään viikoksi, muutama päivä rantsussa ja ala pakata. Kyllä kaksi viikkoa on minimi meiän porukalle.

Itse käyn monta kertaa vuodessa. Kun varaa itse niin tulee halvaksi ja voi käydä vaikka pitkiä viikonloppuja silloin kun huvittaa.