Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vieläkö joku varaa matkat matkatoimistosta :-D

Vierailija
22.07.2017 |

Pistää aina hymyilyttämään nämä iltapäivälehtien jutut että "äkkilähdöt myyty loppuun", "ei enää paikkoja jäljellä"... Vieläkö ihmiset oikeasti bookkailee matkojaan TUI:n tai Tjäreborgin kautta? Ainahan sinne etelään pääsee, ei muuta kuin varaa itse lennot ja hotellin :D
Ei ymmärrä.

Kommentit (113)

Vierailija
81/113 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen lomailkoon kuten haluaa. Kaikissa hotelleissa on pakettimatkalaisia ja itse loman varanneita. Ei ketään kiinnosta, eikä kukaan tiedä oletko omatoimilomalla vai tjäreborgin matkalla.

Vierailija
82/113 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei jos hinta on edullinen? Mikä siinä on noloa? Esim. joku Ebookerskin on matkatoimisto. Tilanteet vaihtelee ja ainakaan minun matkat ei ole yhdestä puusta veistetty. Joskus on kiva metsästää superhalvat lennot ja hotelli sitten erikseen. Joskus taas rento ja huoleton rantaloma halvalla on se ainoa tavoite. Mikäli matkatoimisto sellaista tarjoaa niin kiitos minä valitsen sen.

No kun ongelma on juuri siinä että pienellä vaivannäöllä saisi edullisemman matkan ja mielenkiintoisemman majoituksen. Ihmiset maksavat ihan turhasta kun matkatoimistoja käyttävät.

Jaahas, taas tämä vakiotappelu. Itse vertailen hintoja ja pakettimatka voi olla edullisempi kuin halvimmat lennot ja hotellit mitä löytyy samaan kohteeseen. Ei omatoimimatkailu ole mikään itseisarvo minulle, rahaa on vähän käytössä ja otan pakettimatkan, jos se on edullisin vaihtoehto haluamaani kohteeseen. Myös aika on rahaa: minulle ei ole iloa parin kympin tai edes satasen säästöstä lentojen hinnassa jos suoran lennon sijasta joutuu vaihtamaan konetta vähintään kerran. Ne lippujen hinnoissa säästetyt kympit kuluvat äkkiä lentokentällä odotellessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/113 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tänään mietin, että oliskin nostalgista mennä oikein matkatoimistoon ja varata sieltä matka.

Vierailija
84/113 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just tänään mietin, että oliskin nostalgista mennä oikein matkatoimistoon ja varata sieltä matka.

Voisitko kertoa, missä aiot asioida Helsingissä? Kilroylla on oma toimisto, mitä muita löytyy?

Vierailija
85/113 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mullekaan tulisi mieleenkään varata lentoja ja hotellia itse ja erikseen. Haluan lentokenttäkuljetuksen ja valmismatkalain suomat edut. En kyllä edes tiedä mitä ne ovat, mutta olen varma, että juuri sellaisia, joita tarvitsen, kun jotain epätoivottua tapahtuu. Tosin matkustan ääriharvoin, eli käytännössä puhun konditionaalissa.

Tuttavaperhe kyllä reissaa eräässä maassa jatkuvasti ja he menevät paikkoihin, joihin Suomesta ei myydä valmismatkoja, joten sellaiset pitää tietenkin varata itse, mutta jos nyt menee jonnekin, minne kaikki muutkin niin...

N44

Vierailija
86/113 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti matkatoimistot säilyvät, koska kokemattoman matkailijan vaikea yksin osata tehdä kaikkea. En tosin etelään menisi vaikka maksettais, inhoan kuumaa.

Mistä tietää kun ottais taksin hotelliin vieraas maas, ettei taksi huijaa. Miten saada majoitus jos lento peruuntuu, taksilla kysellen hotellista toiseen, entä jos ainut luottokortti ei toimi jne.

Vierailija
87/113 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi olimme Aurinkomatkojen matkalla. Pääränpäässä olimme myös monella Aurinkomatkojen retkellä. Oli hyvinkin leppoisa reissu, kun ei tarvinnut miettiä, et joutuisi itse ajamaan kaoottisessa liikenteessä, tai pienillä vuoristoteillä. Tai miten selviää rajanylityksistä yms. Matkanjärjestäjä hoiti kaiken. Ja pääsimme retkillä sellaisiin paikkoihin, joihin omatoimi matkailijat ei edes pääse.

Vierailija
88/113 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en edes tiedä, miten vaikkapa Lontoon matka varattaisiin itse? :D Siis mistä tietäisin, että joku fuckin' hotelli sitten siellä ois varannut jotain mulle? Mistä tiedän, ettei huone ole päin vastapäisen talon seinää? Okei, niitä lienee matkatoimistoillakin, vai onko enää?

Entä lento, toivottavasti osaan varata sen niin, että voin suoraan saapua ja lähteä hotellilta ilman typeriä odottelua jossakin. Mitä muuta pitäisi muistaa???

Taksi kentältä (tai bussi/juna, yäääh. Rahvas olo vain kasvaisi.)

Vierailija
89/113 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai miksi? Ei tarvitse kun yksi purkautuva tulivuori, joka sekoittaa lentoliikenteen. Itse jatkoimme lomailua kaikessa rauhasa, kun matkatoimisto järjesteli meille sillä aikaa majoitusta ja paluumatkaa koti Suomeen.

Reppureissarit oli vähän pulassa samaan aikaa... Tuli kallis matka heille

Vierailija
90/113 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sit pitäis olla hotellin osoite, ei sa hukata sitä, no, nykyisin on tietty yleensä laite, josta sen tarkistaa, entä jos akku menee juuri majoitukseen siirryttäessä? :D

Vierailija
91/113 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi 75v varaa jotain seuramatkoja matkatoimiston kautta. Joskus omatoimimatkailee meidän kanssa minun hoitaessa lennot ja hotellit, mutta tuollaiselle iäkkäälle on kätevää kun joku hoitaa retkiohjelmat, hotellin, kuljetuksen eikä itse tarvitse niitä miettiä. Kallistahan se on, mutta hänellä on millä maksaa.

Vierailija
92/113 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmismatka on jo sellainen, että varaa samasta matkatoimistosta/matkajärjestäjältä kaksi palvelua, esim lennot ja auton. Tämä tulkitaan silloin pakettimatkaksi, ja on valmismatkalain suojaama. Suosittelen tutustumaan asiaan, myös näiden joiden mielestä on "hienompaa" varata kaikki itse.

Vierailija
93/113 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveesti näköjään halutaan varautua siihen, et jos jotain menee pieleen ja että varmasti joku yrittää perillä kusettaa.

Me olemme elämämme aikana tehneet kaksi valmismatkaa, jotka ovat toki sujuneet ihan mukavasti. Mutta kaikki muut matkat on varattu ja hoidettu itse. Halpalentoyhtiöt lentävät edullisesti ja kun niiden businekseen kuuluu tiukat aikataulut, eivät ne ole olleet _ikinä_ myöhässä. Kokemusta useasta eri firmasta. Majoitukset ovat aina olleet juuri sitä, mitä on luvattu. Joskus airbnb, joskus hotelli jonkun varaussivuston tai hotellin oman sivun kautta. Majoituspaikka on tarvittaessa osannut neuvoa, mistä pystyy varaamaan kuljetuksen kentältä eteenpäin. Nämäkin ovat aina toimineet aivan loistavasti.

Ja matkustettu on lasten kanssa jo seitsemäntoista vuoden ajan. Nykyään kolme lasta, tosin ensi kesänä teinit eivät varmaan enää lähde reissuun kanssamme. Hyvä mieli jokaisesta reissusta. En sano, ettemme koskaan käyttäisi valmismatkaa, mutta mielenkiintoisiin kohteisiin pääsee omatoimilomallakin. Esim. tänä kesänä oltiin Italiassa kaupungissa, jonne ei Suomesta lennetä ollenkaan. Ihana kaupunki ja kiva ympäristö, johon tutustuttiin vuokra-autolla. Kämppä airbnb:n kautta ihan meren rannalta. Paljon myös käytettiin julkista liikennettä, kun "oman" kaupungin sisällä liikuttiin. Löydettiin historia, turistimestat, kauppakeskukset, rannat ja oma rauhakin, kun sitä kaivattiin. Ihan superloma!

Vierailija
94/113 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu täällä menee nyt iloisesti sekaisin paketti- ja seuramatkat.

Vierailija
95/113 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi, minulle ei olisi edes nostalgiaa. Haaveilin aina lapsena ja nuorena, että pääsen astumaan matkatoimistoon ja varaamaan jonkun matkan. Silloin ei koskaan ollut varaa sellaisiin ja ajattelin, että sitten isona lähden matkalle. Saan selailla niitä paksuja esitteitä ja sitten varatessa saan hypistellä niitä lentolippuja. Nyt kun olen iso ja olisi varaa lähteä, ei matkatoimistoja enää ole ja matkaliputkin ovat aa-nelosia tai varausnumero puhelimen näytöllä :'( 

Vierailija
96/113 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi, minulle ei olisi edes nostalgiaa. Haaveilin aina lapsena ja nuorena, että pääsen astumaan matkatoimistoon ja varaamaan jonkun matkan. Silloin ei koskaan ollut varaa sellaisiin ja ajattelin, että sitten isona lähden matkalle. Saan selailla niitä paksuja esitteitä ja sitten varatessa saan hypistellä niitä lentolippuja. Nyt kun olen iso ja olisi varaa lähteä, ei matkatoimistoja enää ole ja matkaliputkin ovat aa-nelosia tai varausnumero puhelimen näytöllä :'( 

On vielä muutamia matkatoimistoja. Meidän firma käyttää Kaleva Travel toimistoa Ruoholahdenkadulla. Kilroylla on myös toimisto Helsingissä.

Vierailija
97/113 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä matkatoimistoja tarvitaan. Niille on ulkoistettu useiden firmojen työmatkojen hoito.

Ja onhan sitten vielä mm. Matka-Vekka, josta voi tilata vaikka Viron kiertomatkan.

Vierailija
98/113 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulut alkaa niin löytyy nk valmismatka äkkilähtöjä . Jonnekin rantalomakohteeseen päässyt joskus alle 300. Mieluummin menopaluulento ja hotelli esim bookingcomesta ja mennä kaupunkilomalle Rooma Pariisi Lontoo Barcelona Lissabon Berliini

Vierailija
99/113 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei jos hinta on edullinen? Mikä siinä on noloa? Esim. joku Ebookerskin on matkatoimisto. Tilanteet vaihtelee ja ainakaan minun matkat ei ole yhdestä puusta veistetty. Joskus on kiva metsästää superhalvat lennot ja hotelli sitten erikseen. Joskus taas rento ja huoleton rantaloma halvalla on se ainoa tavoite. Mikäli matkatoimisto sellaista tarjoaa niin kiitos minä valitsen sen.

No kun ongelma on juuri siinä että pienellä vaivannäöllä saisi edullisemman matkan ja mielenkiintoisemman majoituksen. Ihmiset maksavat ihan turhasta kun matkatoimistoja käyttävät.

Ei, ihmiset eivät maksa turhasta vaan helppoudesta ja varmuudesta.

Jos ei ole pakko metsästää halvinta vaihtoehtoa, eikä ole aikaa tai halua järjestellä kaikkea itse, niin ehdottomasti helpoin vaihtoehto on varata koko matka matkatoimiston kautta. Yhdellä varauksella saat kaiken, mikäs sen helpompaa.

Vierailija
100/113 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En halua nähdä vaivaa enkä halua "mielenkiintoista" majoitusta. Jos matkatoimisto on vaihtoehtona, niin haluan jonkun takuuvarman löhökohteen, hotellin rannalta isolla lastenaltaalla tms, ja näissä matkatoimisto on 5/5 halvin.