Vieläkö joku varaa matkat matkatoimistosta :-D
Pistää aina hymyilyttämään nämä iltapäivälehtien jutut että "äkkilähdöt myyty loppuun", "ei enää paikkoja jäljellä"... Vieläkö ihmiset oikeasti bookkailee matkojaan TUI:n tai Tjäreborgin kautta? Ainahan sinne etelään pääsee, ei muuta kuin varaa itse lennot ja hotellin :D
Ei ymmärrä.
Kommentit (113)
Ilmeisesti hyvin monet jos ne matkat kerran myydään loppuun. Varmaan on niitäkin, jotka eivät tajua, ettei se tarkoita että matkalle ei pääse.
Erittäin moni varaa matkatoimiston kautta. Etenkin vanhemmat ihmiset jotka eivät tykkää nettiä käyttää. Mikäs sen helpompaa kuin soittaa toimistoon ja sanoa mitä haluaa ja sitten siellä asiakaspalvelija kertoo mitä maksaa jne.
Vierailija kirjoitti:
Pistää aina hymyilyttämään nämä iltapäivälehtien jutut että "äkkilähdöt myyty loppuun", "ei enää paikkoja jäljellä"... Vieläkö ihmiset oikeasti bookkailee matkojaan TUI:n tai Tjäreborgin kautta? Ainahan sinne etelään pääsee, ei muuta kuin varaa itse lennot ja hotellin :D
Ei ymmärrä.
Eivät varaa. Käsittääkseni esim. Aurinkomatkat on ihan feikki toimisto.
Miksei jos hinta on edullinen? Mikä siinä on noloa? Esim. joku Ebookerskin on matkatoimisto. Tilanteet vaihtelee ja ainakaan minun matkat ei ole yhdestä puusta veistetty. Joskus on kiva metsästää superhalvat lennot ja hotelli sitten erikseen. Joskus taas rento ja huoleton rantaloma halvalla on se ainoa tavoite. Mikäli matkatoimisto sellaista tarjoaa niin kiitos minä valitsen sen.
Vierailija kirjoitti:
Idiootti
Oooh mikä älykäs ulostulo, AV-tasoa parhaimmillaan
Vierailija kirjoitti:
Miksei jos hinta on edullinen? Mikä siinä on noloa? Esim. joku Ebookerskin on matkatoimisto. Tilanteet vaihtelee ja ainakaan minun matkat ei ole yhdestä puusta veistetty. Joskus on kiva metsästää superhalvat lennot ja hotelli sitten erikseen. Joskus taas rento ja huoleton rantaloma halvalla on se ainoa tavoite. Mikäli matkatoimisto sellaista tarjoaa niin kiitos minä valitsen sen.
No kun ongelma on juuri siinä että pienellä vaivannäöllä saisi edullisemman matkan ja mielenkiintoisemman majoituksen. Ihmiset maksavat ihan turhasta kun matkatoimistoja käyttävät.
kun ei ole rahasta pulaa niin voi käyttää matkatoimistoa ja ottaa itse rennosti. Köyhät etsii netistä tuntitolkulla halpoja matkoja.
Kyllä mä oon usein ostanu lennot Tjäreborgin kautta. Katon yleensä eka hinnat halvatlennot.fi sivulta ja valitsen halvimmat joissa voi maksaa verkkopankkitunnuksilla. En nimittäin omista luottokorttia. Halvemmalla mä oon Tjäreborgilta saanu ku esim. suoraan Finskin sivuilta.
Itse saatan käyttää matkatoimistoa, jos pakettiin kuuluu käteviä kuljetuksia tmv., joista muuten joutuisi sitten paikan päällä maksamaan. Varsinkin yöaikaan on inhottava saapua/lähteä kohteesta, jos ei yhtään tiedä, mitä on tekemässä.
Ihan ok, niin kauan kun kaikki menee suunnitellusti. Sitten kun meneekin pieleen, niin ne matkatoimiston kautta varanneet pääsee kotiin ja ap itkee etelän rannalla omalla kustannuksellaan...
P.S. kannattaa lukea läpi valmismatkalain määritelmä.
Me reissataan aina matkatoimistojen kautta. Viikon päästä lähdetään aurinkomatkojen reissuun.
On myös ihmisiä, jotka eivät matkustele usein eivätkä ole tottuneet nettivarailuun (ajattele, eikö olekin ihmeellistä, että jonkun elämä on erilaista kuin sinun tai ystäviesi!) ja jotka haluavat maksaa palvelusta, helppoudesta ja turvallisuudesta. Ja siitä, että kaikki sujuu eikä tarvitse itse tehdä muuta kuin kertoa mitä haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kun ongelma on juuri siinä että pienellä vaivannäöllä saisi edullisemman matkan ja mielenkiintoisemman majoituksen. Ihmiset maksavat ihan turhasta kun matkatoimistoja käyttävät.
Oletko koskaan miettinyt, miten paljon aikaa kulutat tuohon etsimiseen? Jos laitat tekemisellesi hinnan niin huomaat, että jo pelkät valmistelut maksavat satoja euroja, koska etsintäaika on pois perheeltä jne.
Lisäksi esim. Lanzarotelle ei taida olla suoraa lentoa Helsingistä. Lasten kanssa on helpompi mennä matkalle, jossa kaikki on mietitty helpoksi etukäteen. Lisäksi omatoimimatkassa esimerkiksi halpaa hotellimajoitusta ei saakaan peruttua, vaikka lento olisi peruttu tai vaihdettu toiseen.
Otamme useinkin äkkilähdön. Tiedetään yleensä noin viikkoa ennen, milloin molemmat voivat ottaa lomaa. Sitten vaan katsotaan Rantapallosta äkkilähdöt ja aina on jotain löytynyt ja tosi edullisesti.
Joskus ollaan jätetty valinta edelliseen päivään ja silloin on superhalpoja valmismatkoja, kun/jos joku peruuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ymmärrä.
Voihan sitä kysyä, mutta mikä on tuo kumma merkkijono siellä lopussa, :-D ? Jokainen hoitaa varauksensa niinkuin parhaaksi näkee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ymmärrä.Eivät varaa. Käsittääkseni esim. Aurinkomatkat on ihan feikki toimisto.
Ette sitten sarkasmia ymmärrä?
http://www.is.fi/matkat/art-2000005299988.html
Ja tässä linkki juttuun mihin viittaan.