Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muualla Suomessa asuvat ovat kateellisia siitä, etteivät he saa elää pitkittynyttä nuoruttaa ja sinkkuelämää Helsingissä

Vierailija
22.07.2017 |

http://www.hs.fi/kaupunki/art-2000005299465.html?utm_campaign=tf-HS&utm…

"Noin kolmekymppisten helsinkiläisten elämän keskeinen piirre on pitkittynyt nuoruus. Voi olla, että meininki on 28-vuotiaana melko samanlaista kuin 20-vuotiaana. Juhlimista, matkustamista ja elämysten metsästystä."

Moni saattaa tuntea kateutta siitä, ettei saa elää kaupunkilaisen helsinkiläisen elämää. Tähän ei luonnollisesti ole mahdollisuuksia tyyliin jossain Peurungalla.

Kommentit (63)

Vierailija
61/63 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo koskaan haaveillu muuttavani Helsinkiin. Mun kotikaupunki on Raahe, sillä siellä on kasvanu mun lisäksi mun vanhemmat ja jopa osa mun isovanhemmista. Raahe on pieni ja kaunis, ja mun juuret on siellä. Nyt asun opiskelujen vuoksi Oulussa, mutta pian onneksi päästään palaamaan kotikaupunkiin. :)

Vierailija
62/63 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

faktat kuntoon kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta helsinkiläiset saavat valtaosan asumistukieuroista eli kaupunki on keinotekoisesti asutettu. Jos ei muu Suomi maksaisi sinne tukia ja tarjoaisi ilmaista vettä, niin kaupunki olisi aika lailla pikkuruinen kyläpahanen. Kannattaa muistaa, että valtion työpaikoista valtaosa on pääkaupungissa. Pelkästään palkkoina valtio tukee Helsinkiä ruhtinaallisella summalla!

On kyllä päinvastoin: Helsinki maksaa valtionosuuksia huimasti enemmän kuin saa. Valtion työpaikatkin pieni osa Hgin kaikista työpaikoista. Se on maaseutu, joka on taakka Helsingille.

Unohdat että julkinen sektori on iso asiakas yksityiselle puolelle ja näitä julkista puolta palvelevia yrityksiä on Helsingissä pilvin pimein. Totuutta on vaikea selvittää mutta veikkaa että noin puolet Helsingin työpaikoista on jollakin tavoin sidoksissa julkiseen sektoriin. Pääkonttoreita Helsingissä on paljon mutta esim. metsäyhtiöiden työpaikoista vain muutama prosentti on Helsingissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/63 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tähän ei luonnollisesti ole mahdollisuuksia tyyliin jossain Peurungalla.

Mitä vittuu sä selität? Peurunka on Laukaassa sijaitseva kylpylä eikä mikään paikkakunta. Tarkista faktat! Ja mitä tuohon ns. kateuteen tulee et voi yleistää minkään artikkelin pohjalta, että näin se menee. Jokainen tekee omat valinnat joista on turha kadehtia muita jos ei tietoisesti tee niin kuin tahtoo. Itse henk.koht en kadehdi helsinkiläisiä ja siellä asuvia eläköön miten lystää, minä olen tyytyväinen elämääni maalla.