Ylen Nuori paavi. Saako siitä mitään irti jos ei ole katolinen, juutalainen tms. vaan vaikka ihan arkikristitty tai ei edes sitäkään
Kommentit (27)
Siinä on kai kyse siitä, mitä voi tapahtua jos miehelle annetaan yhtäkkiä jumalallinen asema.
Mitään hyväähän siitä ei seuraa, vain perversioita. Katsojan uskontokunta ei liity asiaan mitenkään.
Loistava sarja. Näyttää katolisen kirkon kaksinaismoraalin hienosti. Selibaattipakko, pappien seksinhalu, tupakointi, juopottelu yms. Jude L. paavina loistava.
Vähän uudenlainen tyyli, vai mitä? Hitaita kohtauksia, esim. näytettiin minuuttikaupalla sitä keskittymistä kun hän oli menossa pitämään ensimmäistä puhettaan. Unenomaista, ei tiedä mitä on ns. totta ja mikä ei.
Onko tämmöistä ollut ennen, vai haetaanko siinä jotain uutta näkökulmaa, kun tää tv-viihde on yleensä niin äärimmäisen kulunutta ja kliseistä?
Olis hauska kuulla mammojen kommentteja, koska en oikein tiedä miten suhtautua tähän sarjaan. Kertokaa!
ww
Hyvin kuvaa katolisten selibaattiin pakoitettujen miesten irstailuja ja juonitteluja. Sekä, sitä, millainen valta annetaan yhdelle miehelle, paaville.
Ihmettelen sarjaa katsottuani, että miten vatikaani voi ylläpitää kaikkien lukemattomien kardinaalien sekä tavallisten pappien yltäkylläistä elämää? Vatikaanissahan täytyy asua tuhansia ihmisiä. Heillä on upeat asunnot sekä palveluskuntaa. Lisäksi valtavat puutarhat. Kuka rahoittaa tämän touhun?
No tuli mieleen nyt kun ensimmäisen kerran katson, että mikä mahtaa olla sarjan pointti. Jude Law'n pateettinen rukous alussa oli esitetty siten, että se vaikutti pilkalta. Sarjassa on selvästi komediallinen sävy, mutta mihin se kohdistuu? On liian varhaista sanoa...
Sana kirjoitti:
On liian varhaista sanoa...
Tämä saattaa olla koko kuvion idea: venytetään vastausten antamista niin että katsojien on katsottava loppuun saakka ennen kuin koko sarjan pointti paljastetaan. Ja me katsomme, koska pidämme sitä "laatusarjana" ja koska "Jude Law on ilmiömäinen". Ja mitään paljastusta tai ideaa ei silti tule, koskaan.
Entä jos katsottuamme loppuun, huomaamme vain haaskanneemme aikaa?
ww
Loistava sarja. Tuo esiin katolisen kirkon tekopyhyyden, kaikessa sen raadollisuudessaan.
Vierailija kirjoitti:
Sana kirjoitti:
On liian varhaista sanoa...
Tämä saattaa olla koko kuvion idea: venytetään vastausten antamista niin että katsojien on katsottava loppuun saakka ennen kuin koko sarjan pointti paljastetaan. Ja me katsomme, koska pidämme sitä "laatusarjana" ja koska "Jude Law on ilmiömäinen". Ja mitään paljastusta tai ideaa ei silti tule, koskaan.
ww
Ehkä ei auta muu kuin katsoa :)
Nyt vähän pidemmälle katsottuani minulla on veikkaus, että sarjan perusidea tulee olemaan se, että nuori paavi, vaikka hän on ilmeisen paheellinen, onnistuu puhdistamaan katolisen kirkon valtarakenteita ja henkilökuntaa tekopyhistä vaikutteista. Hän olisi siis jonkinlainen antisankari ja lopussa sankari.
Vierailija kirjoitti:
Loistava sarja. Tuo esiin katolisen kirkon tekopyhyyden, kaikessa sen raadollisuudessaan.
Ei. Tämä on liian simppeli vastaus. Siinä on tavoiteltu jotain paljon kunnianhimoisempaa. Mutta mitä?
ww
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. Tämä on liian simppeli vastaus. Siinä on tavoiteltu jotain paljon kunnianhimoisempaa. Mutta mitä?
ww
"Tämä saattaa olla koko kuvion idea: venytetään vastausten antamista niin että katsojien on katsottava loppuun saakka ennen kuin koko sarjan pointti paljastetaan. Ja me katsomme, koska pidämme sitä "laatusarjana" ja koska "Jude Law on ilmiömäinen". Ja mitään paljastusta tai ideaa ei silti tule, koskaan.
ww"
?? Onko tämä "kunnianhimoinen tavoite"?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ww
"Tämä saattaa olla koko kuvion idea: venytetään vastausten antamista niin että katsojien on katsottava loppuun saakka ennen kuin koko sarjan pointti paljastetaan. Ja me katsomme, koska pidämme sitä "laatusarjana" ja koska "Jude Law on ilmiömäinen". Ja mitään paljastusta tai ideaa ei silti tule, koskaan.
ww"
?? Onko tämä "kunnianhimoinen tavoite"?
En minä tiedä mitä sillä kaikella outoudella haetaan. Mutta varmaan jotain "hienoa". Hyvät pisteet imdb:ssä, iso nimi pääosassa, outo uusi tyyli.
Tuleeko olemaan vastinetta odotuksille, vai olemmeko hullut haaskaanneet aikaamme jälleen yhteen samantekevään viihdesarjaan, kun olisimme senkin ajan voineet käyttää vaikka perunoiden multaamiseen, sitä mietin. Ei minulla ole vastauksia. höh.
Jos sulla on hyvä spekulaatio, jaa se meille.
Olen Jude Law -fani, minkä takia halusin alun perin tsekata, mistä tässä sarjassa on kyse. Olen nyt saanut loman jälkeen katsottua kaikki Areenassa olevat jaksot ja täytyy sanoa, että älykäs laatusarja on kyseessä. Vaatii katsojalta hieman keskimääräistä enemmän, että hiffaa kaikki jutut. Miehen kanssa on katsottu kimpassa, vaikka alun perin epäilin, josko miestä jaksaa kiinnostaa, mutta näköjään uppoaa häneen yhtä lailla kuin esim. The Crown, jonka katsoimme talvella yhdessä.
Ollaan jo neli-viisikymppisiä, en tiedä jaksaako nuoriso keskittyä tähän sarjaan.
Ateisti olen itse, joten ei tosiaan ole väliä. Tietysti auttaa jos tuntee maailman uskontoja yhtään eli on edes peruskoulun käynyt. T.16
Ei imaissut mukaansa, luultavasti siksi, että oli jo ennakkoasenne "tuollaisiahan ne katolilaiset ovat".
Mä en oikein vielä edes tiedä, että onko tämä sarja hyvä vai huono. Ainaakaan se ei ole ennalta-arvattava. Juonenkäänteet ovat yllättäviä. Ehkä en ole tarpeeksi älykäs seuraamaan tätä sarjaa, mutta aion kyllä katsoa loppuun.
Paheellinen? Ei mielestäni tippaakaan. Inhimillinen kyllä. Toisinaan epäilevä ja horjuva, mutta lopulta kuitenkin vakaumuksessaan vahva.
Itse olen ihan ateisti mutta täytyy sanoa että laatusarja on kyseessä.