Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Odotan innolla uusia nimilakeja, jotta voisimme antaa lapsellemme kaksoisnimen!

Vierailija
21.07.2017 |

Lapsi saisi sekä äidin että isän nimen. :)

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pirjopetteri?

Vierailija
2/19 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Möttönen-von Hohenthal?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Möttönen-von Hohenthal?

Enemmänkin tyyliä Sammallehto-Vuorinen :)

Ap

Vierailija
4/19 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on hyvä jos tuo uudistus tulee voimaan! Nykyään lapset saavat aina isänsä nimen, oli äidin nimi kuinka kaunis tahansa.

Vierailija
5/19 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan jees, lapsi voi sitten myöhemmin päättää, jos haluaa lyhentää nimeään.

Vierailija
6/19 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tee sitä, mammat suuttuvat!

Vierailija
7/19 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraava sukupolvi saa sitten nelosnimen..

Vierailija
8/19 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh heh :) Ei saa ainakaan näissä ilmeisesti tulevissa nimilakiuudistuksissa. Niissä kaksi sukunimeä on maksimi.

Ap

Vierailija
9/19 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä on hyvä jos tuo uudistus tulee voimaan! Nykyään lapset saavat aina isänsä nimen, oli äidin nimi kuinka kaunis tahansa.

Eiväthän saa. Jos äidillä ja isällä eri sukunimi, lapsi saa automaattisesti äidin nimen, ellei toisin ilmoiteta.

Vierailija
10/19 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä minäkin mietin, että kun nämä kaksoisnimen saaneet saavat aikanaan lapsia, niin tuleeko lapsesta Armas Möttönen-von Hohentalh-Sammallehto-Vuorinen?

Vierailija
11/19 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pirjoinkeri-Nettamalla Honkalehto-Huhtasaaenmäkeläinen

Vierailija
12/19 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiväthän saa. Jos äidillä ja isällä eri sukunimi, lapsi saa automaattisesti äidin nimen, ellei toisin ilmoiteta.

Silti käytännössä erittäin suuri osa, ja selvästi suurin osa, lapsista saa Suomessa isänsä nimen.

Vierailija
13/19 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millähän vuosukymmenellä sinä elät? Ei lapsi saa autonaattisesti isän nimeä. Meillä lapsella on minun (äidin) sukunimi. Lapsen äiti sitä paitsi loppupeleissä saa aina päättää, kumman sukunimi lapselle tulee jos riita syntyy.

Vierailija
14/19 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pirjoinkeri-Nettamalla Honkalehto-Huhtasaaenmäkeläinen

Ei ole pakko antaa pitkää kaksoisnimeä etunimeksi. :)

Ap

Vierailija
15/19 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millähän vuosukymmenellä sinä elät? Ei lapsi saa autonaattisesti isän nimeä. Meillä lapsella on minun (äidin) sukunimi. Lapsen äiti sitä paitsi loppupeleissä saa aina päättää, kumman sukunimi lapselle tulee jos riita syntyy.

En nyt jaksa kaivaa tuoreimpia tilastoja, mutta ainakin 2010-luvun (eli tämän vuosikymmenen) alussa äidin sukunimen sai alle 10 % nimetyistä lapsista.

Ja joo, lapsen äiti toki tekee juridisessa mielessä viimekädessä tämän päätöksen. Lähes aina äiti vain tuntuu päättävän, että isän nimi annetaan. Hyvä, että te olette tehneet massasta poikkeavan päätöksen.

Vierailija
16/19 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi

Vierailija
17/19 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina lapset on pärjänny isän nimellä, tää on turhaa.

Vierailija
18/19 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti uusi laki mahdollistaisi myös sen, että sisaruksilla voisi olla eri sukunimet. Minä en omalle lapselleni yhdysnimeä haluaisi, ainakaan näillä meidän nimillä, mutta toivoisin, ettei toiselle lapselle olisi pakko antaa samaa sukunimeä kuin ensimmäiselle.

Vierailija
19/19 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti uusi laki mahdollistaisi myös sen, että sisaruksilla voisi olla eri sukunimet. Minä en omalle lapselleni yhdysnimeä haluaisi, ainakaan näillä meidän nimillä, mutta toivoisin, ettei toiselle lapselle olisi pakko antaa samaa sukunimeä kuin ensimmäiselle.

Tämä olisi myös todella hyvä! Tämä olisi meilläkin varmasti ykkösvaihtoehto, jos olisi mahdollista.