Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun on vaikea ymmärtää ystäväni lomailua.

Vierailija
21.07.2017 |

Olimme kumpikin Kreikassa kahden viikon lomalla.

Ystäväni loma:
- suora lomalento Helsingistä lomakohteeseen, joka oli pelkkä turistikohde
- bussikuljetus kentältä hotelliin
- kaksi viikkoa hotellissa, makasi joko hotellin uima-altaalla tai oli huoneessaan, söi hotellin ravintolassa
- takaisin samalla tavalla kuin tulikin
- hinta (ystäväni mukaan 1200 euroa per nenä, heitä 2 aikuista ja kaksi lasta)

Meidän loma:
- välilaskullinen lento Ateenaan Frankfurtin kautta
- vuokrattiin auto kentältä, ajettiin Ateenan pohjoispuolelta vuokraamaallemme huvilalle
- käytiin Ateenassa, kierrettiin Akropolikset ja muut nähtävyydet
- ajettiin autolla eteläistä Kreikkaa, käytiin Tripolissa, Korintissa, Kyllinin vuorella ja vaikka missä.
- käytiin saaristoristeilyllä
- syötiin paikallisissa ravintoloissa tai tehtiin ruokaa itse
- nähtiin aivan valtavasti erilaisia paikkoja, koettiin elämyksiä, syötiin kreikkalaista ruokaa jne.
- hinta per nenä 700 euroa (meitä viisi ja tähän laskin siis lennot, majoitus, auto)

Kun sitten Suomessa tavattiin, me kerroimme missä kaikkialla oltiin käyty, mitä koettiin, mitä syötiin. Kun kysyttiin ystäväperheen lomasta, he kertoivat vain olleensa sillä hotellialueella koko kaksi viikkoa. Eivät käyneet edes meressä uimassa, kun lapset eivät tykkää suolavedestä! Eli oikeasti olivat siis lentäneet Kreikkaan ollakseen koko kaksi viikkoa siinä hotellialueella.

Mä en tajua. Tajuatteko te? Te, jotka teette tällaisia matkoja - miksi teette!?! Jos syynä on aurinko, miksette mene yksinkertaisesti halvimpaan mahdolliseen kohteeseen, mitä väliä onko se Romaniassa vai Kreikassa, Espanjassa vai Thaimaassa!

Kommentit (205)

Vierailija
101/205 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ystäväsi lomailu on sinulta pois ap? Ilmeisesti jotenkin on, kun jaksoit noin pitkän ja vertailevan viestin kirjoittaa. Mieti, ihmiset ja lomat ovat erilaisia, ehkä ystäväsi ei ole yhtä elämyshakuinen kuin sinä? Kai sitä nyt edelleen saa maata altaalla koko lomansa jos siltä tuntuu? :D Tuntuu, että nykyään pitää elää ja kokea koko ajan jotain.Ja erityisesti laittaa siitä someen hienoja kuvia. Ap:sta huomaa, ettei se kuitenkaan ole tyytyväisyyden tae. Onnelliset ja tyytyväiset ihmiset tuskin kirjoittelevat vastaavaa ystävänsä lomasta nettiin. He ovat tyytyväisiä ystävänsä puolesta, ilman että on tarvetta vertailla.

En minäkään ymmärrä mikä tarve ap:lla on todistella oman lomansa paremmuutta. Itse vertailen hintoja ja jos pakettimatka on halvempi tai samanhintainen kuin omatoimiviritys välilaskuineen, valitsen usein pakettimatkan. Eihän pakettimatkalla tarvitse siellä uima-altaalla löhötä ja syödä pelkästään hotellin ruokia ellei halua. Eikä minulta ole pois, jos joku viihtyy siellä hotellissaan, kunhan ei häiriköi minua kännipäissään.

Vierailija
102/205 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin vain aloituksen ja pari sivua kommentteja.Hoh hoijaa.Enpä jaksaisi kuunnella ap:n juttuja kaikista nähtävyyksistä ja mitä on syöty siell ja siellä.Ihan kiva hänelle mutta minua ne eivät vaan kiinnosta.Kateellinen! En todellakaan! Me ihmiset olemme vain erilaisia ja nautimme erilaisista asioista.Erlaiset tavat ovat ihan yhtä hyviä.Eikö pääasia ole että ihminen on elämäänsä tyytyväinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/205 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu en tuollaisen hotellin uima-altaalla vietetyn loman jälkeen oikein edes kehtaisi laskea käyneeni ko. maassakaan, siinähän jää koko kulttuurikin ihan vieraaksi, ruoat nimenomaan ym. Edes jokunen kaupunki- tai muu retki niin voisin ymmärtää paremmin.

Vierailija
104/205 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

He ovat varmaan ihmisiä, jotka eivät kaipaa virikkeitä. Tällaisia on yllättävän paljon, he eivät innostu lukemisesta, eivät kouluttaudu, harvoin edes harrastavat mitään, mihin olisi tunteen paloa.

Tällaisessa erilaisten ominaisuuksien niputtamisessa ei ole järkeä. Jokainen ihminen (ja perhe) on omanlaisensa ominaisuuksien sekoitus. Esimerkiksi minä en ole koskaan ymmärtänyt matkustelua matkustelun vuoksi, eli juuri sitä turismia. Matkustan vain, mikäli minulla on siihen jokin kohteen ulkopuolinen syy, vaikkapa sukulaisen tai ystävän tapaaminen. Tästä huolimatta olen asunut yli 20 vuotta ulkomailla, kuudessa eri maassa (seitsemässä eri suurkaupungissa). Olen oppinut lukemaan kolme-, neljävuotiaana, ja luen edelleen liki pakonomaisella innolla. Koulutukseltani olen valtiotieteiden tohtori. Harrastuksia minulla ei ole koskaan ollut, enkä pidä itseäni myöskään minkään sortin seikkailijana.

Vierailija
105/205 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annetaan jokaisen lomailla just niin kuin huvittaa - siitä kai lomailussa on kyse.

Ehkä ap on nuori ihminen, joka vielä etsii itseään ja siksi peilaa voimakkaasti omia ratkaisujaan muitten elämään. 

Vierailija
106/205 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nähtävyyksien kiertämistä en ole ikinä ymmärtänyt. Kaikki näkee valokuvistakin.

Sen sijaan itse arvostan ulkona hengailua, ravintolassa syömistä ja lepoa, lepoa ja lepoa.

Vain mieheni kanssa matkat on kivoja, kun hänellä on samat odotukset kuin itselläni.

Vierailija
107/205 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on melko pienet lapset ja painetqan vuosi kovasti töitä ja opiskeluja. Halutaan rentoutua, joten lomamme muistuttaa enemmän paheksumaasi lomaa. Jatkossa varmaan kierrämme enemmän, kn lapset kasvavat.

Lisäksi meille uiminen on se juttu. Haluamme uida tunteja emmekä pulahtaa veteen vain päivän päätteeksi. Siksi lomailemme niin, että on sekä meri että monipuolisesti altaita.

Vierailija
108/205 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävän loma kuulosti paremmalta. Mistä sinne vuokrahuvilalle tulee esim ruoka valmuiksi joka aterialle? Ai itsekö teette. Minä en halua kokata lomalla. Kuka siivosi? Kuka tiskasi? Kuka kävi kaupassa? Ai te teitte kaiken. Vielä jouduitte maksamaankin siutä, että pääsitte tekemään kotitöitä vieraaseen maahan lomalla. Kaikki muukin piti tehdä oikein vaikeimman kautta, ettei vaan pääsisi rentoutumaan hetkeksikään. Mutta kukin tyylillään.

Vierailija
109/205 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin tuntuu, että ap on osunut arkaan paikkaan. Tunnetteko jotenkin syyllisyyttä näistä all inclusive -löhölomistanne, kun näyttää menevän niin tunteisiin.

Itsekin ihmettelin yhtä tuttavaa, joka matkusti vanhempiensa ja sisarustensa kanssa Dominikaaniseen tasavaltaan, ja vietti hotellialueella koko hemmetin 2 viikkoa. Ei kertaakaan kuulemma käynyt hotellialueen ulkopuolella, oli ihan ihmeissään kun tästä kyselin, ja vähän vaivautuneena sanoi, että ehkä sitten ensi kerralla lähtee vähän ympärilleen katsomaan.

Mitä hemmetin järkeä on lentää monta tuntia jonnekin makaamaan? Löytyis varmaan lähempääkin jokin hotellinruppana, jonka altaalle voi mennä tungeksimaan.

No niin, alapeukutelkaa. :D

Vierailija
110/205 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auringon ottaminen ja auringon UV-säteilyn ihannoiminen on idiotismia. Auringonotto ja ihon ruskettaminen on yhtä syöpävaarallista kuin tupakointi.

Kaikki pisteet aloittajalle! Löhöilyä eli makaamista kaksi viikkoa jossain klooriveden äärellä voi harrastaa kai Suomessakin.

Mä matkailen. Mä lähden matkalle näkemään, aurinkohattu ja iho suojattuna, esim. kulttuurikohteita. Katsomaan sitä, miten ennenkin on eletty - ihmisen toimia. Mikäli "kivikasat" (toinen idiotismi) eivät kiinnosta, niin sitten teen sitä mikä huvittaa sillä hetkellä.

Matkailu on taitolaji. Toiset tyytyvät vähään.

Lomailu ja matkailu ovat kaksi eri asiaa. Toiset eivät voi mistään hinnasta (eivät osaa) rentoutua kotonaan työpaineista. On opittu käytösmalli, että vain klooriveden äärellä auringossa lojuminen ON rentouttavaa. On opittu, että vain lähtemällä jonnekin kodista, esim. ulkomaille, voi rentoutua. Halpa viina on eräs tekijä.

Ihon ruskettaminen, klooriveden ihannointi, yms. on liian yksinkertaista - ja hemmetin tylsää - touhua. Ihmettelen, miksi suomalaiset eivät ui merivedessä.

Vierailija
111/205 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elä ja anna muidenkin elää.

Vierailija
112/205 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se varmasti ole arka paikka, vaan ihmiset yrittää kertoa miksi toiset tykkää toisenlaisesta lomasta. Hotellihan ei ole se juttu, vaan lämpö, rentoutuminen ja lepääminen. Joku voi haluta tuliaisiksi myös sen rusketuksen. Ei siinä mitään pahaa ole. Toiset taas tykkää käydä nähtävyyksissä. Ei siinäkään mitään pahaa ole, mutta ei sekään kaikista ole mitään luksusta. Jokainen tyylillään.

Vierailija
113/205 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auringon ottaminen ja auringon UV-säteilyn ihannoiminen on idiotismia. Auringonotto ja ihon ruskettaminen on yhtä syöpävaarallista kuin tupakointi.

Kaikki pisteet aloittajalle! Löhöilyä eli makaamista kaksi viikkoa jossain klooriveden äärellä voi harrastaa kai Suomessakin.

Mä matkailen. Mä lähden matkalle näkemään, aurinkohattu ja iho suojattuna, esim. kulttuurikohteita. Katsomaan sitä, miten ennenkin on eletty - ihmisen toimia. Mikäli "kivikasat" (toinen idiotismi) eivät kiinnosta, niin sitten teen sitä mikä huvittaa sillä hetkellä.

Matkailu on taitolaji. Toiset tyytyvät vähään.

Lomailu ja matkailu ovat kaksi eri asiaa. Toiset eivät voi mistään hinnasta (eivät osaa) rentoutua kotonaan työpaineista. On opittu käytösmalli, että vain klooriveden äärellä auringossa lojuminen ON rentouttavaa. On opittu, että vain lähtemällä jonnekin kodista, esim. ulkomaille, voi rentoutua. Halpa viina on eräs tekijä.

Ihon ruskettaminen, klooriveden ihannointi, yms. on liian yksinkertaista - ja hemmetin tylsää - touhua. Ihmettelen, miksi suomalaiset eivät ui merivedessä.

Tää oli varmaan ap. Hei lomat voi olla erilaisia.

Mä olen nähnyt jo kaikki Euroopan merkittävät nähtävyydet ja museot kertaalleen ennen lapsia. Nyt on ihan mukava vain pulikoida heidän kanssa kun joku muu siivoaa hiekat ja laittaa ruuat. Katsotaan sitten taas niitä museoita kun lapset on vähän isompia.

Vierailija
114/205 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lomailisin juuri kuten ystäväsi.Kaipaan helppoutta,lepoa ja aurinkoa lomallani.Lennän suoraan kohteeseen,otan aurinkoa lepäillen ja syön lähellä valmiissa pöydässä.En kaipaa tippakaan kiertoajeluita ja ruoan laittoa.

Vierailija
115/205 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä matkailen. Mä lähden matkalle näkemään, aurinkohattu ja iho suojattuna, esim. kulttuurikohteita.

No nyt on kyllä varovaisuus huipussaan, kun on aurinkohattukin suojattuna.

Vierailija
116/205 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat lomat ovat olleet varmasti antoisia ja ajaneet asiansa eli molemmat perheet ovat lomallaan päässeet irti arjesta ja saaneet tehdä joitakin mielekkäitä asioita.

Jotkut tykkää löhöillä ja rentoutua ja jotkut taas aktiivisesti tutustua vieraisiin maihin ja kulttuureihin.

Minä en pidä auringosta enkä liiasta lämmöstä, joten en lähtisi Kreikkaan, Espanjaan tms. lomakohteisiin.

Tykkään eniten kaupunkilomista. Pidän historiasta ja taiteesta, joten kiertelen kaikki mahdolliset museot, taidemuseot, hautausmaat ym. Parhaita lomakohteita minulle ovat siis: Pariisi, Berliini, Rooma, Lontoo, Amsterdam ym.

Vierailija
117/205 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä loman tavoitteena on koko perheen viihtyminen ja lomasta nauttiminen. Matkapahoinvoinnista kärsivän esikoisen kanssa ei tulisi kuuloonkaan viettää suurta osaa lomasta autossa tai laivassa istuen, eikä 3-vuotiaallekaan se olisi mitään herkkua, koska eihän hän kokonsa vuoksi pysty mitään maisemia ihailemaan istuimesta käsin. 3-vuotiaan kanssa johonkin kukkulan huipulle kiipeäminen taas...  no, kenelle se olisi mukavaa? Tässä elämäntilanteessa hotellin uima-altaalla polskiminen on se, mistä lapset saavat eniten riemua irti, koska kotona siihen ei ole mahdollisuutta. Toki ihan koko lomaa en suostuisi hotellialueella viettämään, vaan vähintään illalliset syödään paikallisissa ravintoloissa ja joka päivä käydään jossain lapsillekin mieluisassa kohteessa, oli se sitten lähimmässä kaupungissa ympäriinsä kiertelyä, tai sitten joku "lapsiperhehelvetti" (huvipuisto/vesipuisto/eläinpuisto tms.) Niille museokierroksille ja elämysmatkoille on aikansa sitten, kun lapset ovat isompia ja saavat niistä enemmän irti.

Vierailija
118/205 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä loman tavoitteena on koko perheen viihtyminen ja lomasta nauttiminen.. 3-vuotiaan kanssa johonkin kukkulan huipulle kiipeäminen taas...  no, kenelle se olisi mukavaa? Tässä elämäntilanteessa hotellin uima-altaalla polskiminen on se, mistä lapset saavat eniten riemua irti, koska kotona siihen ei ole mahdollisuutta.

Voisit hämmästytä, jos kapuaisit kolmevuotiaasi kanssa vuorelle. Meidän kaksosiin (3 v) retki vuorille teki lähtemättömän vaikutuksen. Meressä pulikoiminen (ne aallot) voitti altaalla uimisen mennen tullen. On se vähän vanhemmistakin kiinni, mistä lapset nauttivat.

Vierailija
119/205 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti ne suorittavat lomaansa, joilla ei ole arkielämässä riittävästi elämyksiä. Kuten siis ap. 

Minulla on kollegoja 8 eri maassa ja matkustelen koko ajan. Töissä ja vapaa-ajalla näen valtavasti ihmisiä, meillä ravaa jengiä koko ajan, rauhaa ei ole koskaan. Lomalla arvostaisin juuri tuollaista, mennä paikkaan, missä ei tunne ketään eikä tarvitse nähdä ketään eikä tehdä eikä suorittaa yhtään mitään.

Vierailija
120/205 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:ta taitaa vituttaa, kun sekä hänen että kaverin instaan laittamat herutuskuvat saivat yhtä paljon tykkäyksiä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan neljä