Mökkilokit: kertokaa tänne itse, miksi taas menitte toisten mökille kutsumatta koko perheen voimin päiväkausiksi.
Nyt annetaan puheenvuoro lokeille itselleen. Kertokaa, miksi taas menitte lomailemaan ystävien tai sukulaisten mökille tai entiselle kotitilallenne, jonka sisaruksenne on lunastanut oman perheensä kodiksi eikä suvun ilmaiseksi majataloksi.
Sanokaa nyt, mikä siinä on niin nastaa mennä neljän lapsen kanssa toisten nurkkiin osallistumatta ruokakustannuksiin ja töihin.
Kommentit (105)
Jättikö kosteet sängyt ja käytetyt kortsut sinne... Millä mökillä ne käy?
Vierailija kirjoitti:
Meidän Kokoomuslaisessa perheessa opetettiin varhaisesta iästä lähtien, että kaikki minkä pystyy varastamaan tai maksattamaan hölmöillä,on aina kotiin päin.Esimerkkinä voin sanoa että vessapaperia ei ostettu ikinä,koska äiti pölli ne kahviloista ja ravintoloista.
No nyt alan ymmärtämään, miksi rullat on suojeltu niin tiukasti, että paperin esiin vetäminen katkeamatta on lähes mahdotonta. Ei tullut aiemmin mieleenkään, että niitä pöllitään. Taitaa olla sama syy, miksei kopin seinään voi ruuvata koukkua käsilaukulle. Kai joku senkin veisi mennessään.
Mökillä tulijoita moititaan, mutta lokkeja riittää kaupunkiinkin. Olen tosin päässyt eroon suvuista, jotka olivat jatkuvasti riesana. Asun lähellä Helsinkiä ja porukkaa valui pohjoisesta risteilyille tai etelänmatkoille ja tuleen mennen yöpyivät meillä. Kukaan ei tuonut lakanoita tai pyyhkeitä tai ruokaa, mutta muistivat jonkin matkamuisto krääsän antaa tuliaisina. Kolmen yön jälkeen oli pinna aika kireänä, kun edes ruoka ei kelvannut, vaan esitettiin ihan toiveet kuin olisivat jossain ravintolassa. Kuvitelkaa sitä pyykkivuorta neljän vieraan jälkeen. Pohjoiseen mennessäni oli ihme jos sain kahvit ja yöpyminen oli hotellissa. Nyt en enää ota ketään yökylään ja kahvit tarjoan, mutta ruokailut saavat hoitaa ihan omaan laskuunsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä luulin, että " tulkaapa käymään " on kutsu. Kysyin mitä voisi tuoda, ei mitään. Silti tuntuu, että olen ei-toivottu vieras.
Aivan. Mökin omistajien kannattaisi olla suorapuheisempia. Jos ei haluta vieraita, heitä ei kutsuta. Jos halutaan, että tuodaan jotain, se kerrotaan. Jne.
Ei kai kukaan täyspäinen oikeasti kuvittele, että "tulkaapa käymään" tarkoittaisi muuta kuin pikaista parin tunnin kahvitteluvierailua. Normaalia vierailua, eihän kukaan kenenkään kotiinkaan tuntikausiksi jää saatikka yöksi hyvänen aika
Pääsee eroon kun sanot suoraan.
Jos kuitenkin haluat vierata, älä sano suoraan.
Valitsipa kumman vaihtoehdon tahansa, lopeta itkeminen.