Mökkilokit: kertokaa tänne itse, miksi taas menitte toisten mökille kutsumatta koko perheen voimin päiväkausiksi.
Nyt annetaan puheenvuoro lokeille itselleen. Kertokaa, miksi taas menitte lomailemaan ystävien tai sukulaisten mökille tai entiselle kotitilallenne, jonka sisaruksenne on lunastanut oman perheensä kodiksi eikä suvun ilmaiseksi majataloksi.
Sanokaa nyt, mikä siinä on niin nastaa mennä neljän lapsen kanssa toisten nurkkiin osallistumatta ruokakustannuksiin ja töihin.
Kommentit (96)
Vierailija kirjoitti:
"Tulkaa käymään" ei tarkoita "tulkaa majoittumaan useiksi päiviksi". Käydä jossakin tarkoittaa että tullaan, ollaan hetki ja sitten lähdetään tiehensä.
Kyllä ja yöpymisestä pitää sopia erikseen. Ei voi olettaa voivansa olla yötä.
Minulle se kerran sanottiinkin, kun kielsin suoraan tulemasta. Intettiin vastaan ja sanottiin, että ei ole varaa, kun ehdotin leirintäalueelle menoa.
Eli on ihmisiä, jotka lomailevat toisten kustannuksella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Tulkaa käymään" ei tarkoita "tulkaa majoittumaan useiksi päiviksi". Käydä jossakin tarkoittaa että tullaan, ollaan hetki ja sitten lähdetään tiehensä.
Kyllä ja yöpymisestä pitää sopia erikseen. Ei voi olettaa voivansa olla yötä.
Olen joutunut siihenkin puuttumaan, että tullaan "pariksi päiväksi", mikä tarkoittaa jopa viikkoa. En majoita viikkoa ketään, vaikka olisi ruuatkin mukana, arvostan omaa rauhaa. Vieläkin on yksi ystävä, jolle ei tahdo mennä ymmärrykseen tuo asia eli joudun joka kerta varmistamaan, että kaksi päivää on sopiva aika vierailla.
Itselleni opetetiiin jo kotona, että kolmantena päivänä vieraat alkavat haista -sanonta. Yksi ilta ja yö maksimissaan kenenkään luona, aamulla sitten kotiin. Ja vain, jos kutsutaan.
Meidän Kokoomuslaisessa perheessa opetettiin varhaisesta iästä lähtien, että kaikki minkä pystyy varastamaan tai maksattamaan hölmöillä,on aina kotiin päin.Esimerkkinä voin sanoa että vessapaperia ei ostettu ikinä,koska äiti pölli ne kahviloista ja ravintoloista.
Eikö tää orpanahallitus tee kaikkensa, että kaikki kustannukset ja hinnat nousevat? Lokkeilu on kätevä tapa säästää, pätee muuallakin kuin mökkeilyssä. Se on vaan tyhmää maksaa ite!
Vierailija kirjoitti:
En tajunnut ettei isännän esittämä kutsu olekaan voimassa, jos hän ei ensin ole hyväksyttänyt sitä vaimollaan.
Joo. Katkeruus kohdistetaan väärään kohteeseen. Siihen lokkiperheeseen, eikä omaan puolisoon, joka heidät kutsui. Mun ex-puoliso oli tällainen, halusi että sisaruksensa perheineen käy heillä. Mun taas ajatteli ottavan sen saman piian roolin, mitä miniät siinä suvussa olivat kautta aikojen olleet vieraaseen taloon muutettuaan. Ennen minua se rooli oli ollut anopilla ja siskoilla, joten itse jopa ymmärrän, että siskot perheineen halusivat nyt siellä olla, olivathan koko lapsuutensa ja nuoruutensa siellä piikoneet ja sitten tila siistyikin veljelle.
Näihin tilanteiseen liittyy usein paljon piilossa olevia katkeruuksia ja kaunoja. Onneksi repäisin itseni pois tuosta sairaasta suvusta,
No tykkään käydä kylässä ja tykkään kun meillä käydään kylässä. Kysymys on kai vähän siitä mihin tottuu lapsuudessa. Meillä on sellainen suku ja perhetuttavapiiri, että voi vaikka koputtaa ovelle ja pyytää majapaikkaa.
Voihan sitä sanoa jos ei tykkää, minusta yö tai pari menee helposti mutta ilmeisesti kaikki ei tykkää. Tajusin sen vasta tällä palstalla. Jatkuvasti aloituksia, joista käy ilmi ettei saa tehdä yllätysvierailuja eikä oikeastaan pyytää yöpaikkaa etukäteenkään.
Vierailija kirjoitti:
Siksi koska olen kusipää, julma ja tunteeton.
Ainoa rehellinen, joka ei selittele.
Mökki on, kavereita ja tuttavia ei.
Kukaan ei tule, vaikka kutsuisinkin.
M44
No kun kutsutaan. Odotellaan taas perinteistä kutsua juhannuksenviettoon ystävien mökille.
Vierailija kirjoitti:
Me tullaan jos meidät kutsutaan ja on varaa tulla, ja yritetään tulla tuomisten kanssa mutta ei oo helppo ilman omaa autoa.
Tänä vuonna ei ole varaa mennä mihinkään joten ei mennä.
Voin tulla kuskiksi ja kipaista kaupasta sapuskaa jos siellä on vene tai edes laituri jolta voi onkia. Yö paikkaa en tarvitse, voin olla autossa sen yhden yön ihan hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Mökki on, kavereita ja tuttavia ei.
Kukaan ei tule, vaikka kutsuisinkin.
M44
Eihän tuo ole ongelma eikä mikkään. Voin tuoda tullessani olutta ja lonkeroa niin äkkiäkös sitä tutuiksi tullee. Eihän tuossa oo hätäpäivääkään .
Vierailija kirjoitti:
Minulle se kerran sanottiinkin, kun kielsin suoraan tulemasta. Intettiin vastaan ja sanottiin, että ei ole varaa, kun ehdotin leirintäalueelle menoa.
Mitäpä haittaa tai lisäkuluja siitä tulee sinulle jos teltassa pihalla nukkuvat yön tahi kaksi? Ihmispelko?
Vierailija kirjoitti:
Onko näissä mökkilokeissa nyt oikeasti "lokkeja" vai onko kyse väärinymmärryksestä.
Olen itse saanut useasti kutsun mökeille. Kun kiitän kutsusta ja kysyn että mitä tuon mukana niin vastaus on aina että ei mitään. No vien silti ruokaa ja juomaa ja aina päivitellään ettei nyt olisi tarvinnut, kun on kaikkea. Eikä mihinkään ruoanlaittoihin ja saunanlämmityksiin tarvitse osallistua vaikka kuinka kysyn.
Itsekin kutsuessani vieraita varaudun siihen että ruokaa ja juomaa riittää vaikka vieraat ei mitään toisikaan enkä oleta vieraiden osallistuvan mihinkään saunanlämmityksiin tai ruoanlaittoihin.
Mutta, ymmärrän kyllä hyvin että jos sanotaan ettei mitään tarvitse tuoda niin toiset sen myös ymmärtää niin ja eivät silloin myöskään mitään tuo. Ja jos sanotaan ettei mitään tarvitse tehdä niin jotkut eivät oikeasti myöskään tee.
Nämä on taas asioita joista on turhaa kitistä jälkeenpäin jos ensin sanotaan yhtä j
---,,,,
Kuule kun tämä ketju koskee kutsumatta toisten nurkkiin menijöitä.
Eipä ole minua haitannut mökkivieraat. Vierasmökkejä on kaksin kappalein joissa mahtuu olemaan,järvestä saa kalaa jos huvittaa kalastaa tai jos tykkää veneillä niin siitä vaan ottaa paatin perseen alle ja lähtee. Omat eväänsä jos tuo ja omiaan juo niin eipä ole minulta pois. Ainoa kriteeri ettei vaippaperseitä tuo mukanaan niin homma bueno.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä haittaa tai lisäkuluja siitä tulee sinulle jos teltassa pihalla nukkuvat yön tahi kaksi? Ihmispelko?
----
Luuleksä että ne teltassa kokkaa ja oleskelee kokoajan? Kyllä niistä on haittaa ha kuluja, kun ne tulee peremmälle. Nehän on tarjoiluja vailla tietty
Meille ilmoitti pariskunta, että tulevat käymään. Täysin selvänä pidin, että he käyvät päiväseltään. Niin mitä vielä, tää pari istuskeli vielä kolmantena päivänä mun keittiössä aamupalalla, kun heräsin.
Pyörittelin silmiä, ne varmaan huomasi sen. Oli lähellä se, että sanon "vieläkö te täällä olette"?
En siis kutsunut pariskuntaa, enkä missään nimessä tarjonnut yöpymisiä saatikka ruokailuja. Pöyristyttävää lokkeilua.
Jos meilläpäin liikutte niin ajakaa meidänki OHI
mökki - ukko
Vierailija kirjoitti:
Meille ilmoitti pariskunta, että tulevat käymään. Täysin selvänä pidin, että he käyvät päiväseltään. Niin mitä vielä, tää pari istuskeli vielä kolmantena päivänä mun keittiössä aamupalalla, kun heräsin.
Pyörittelin silmiä, ne varmaan huomasi sen. Oli lähellä se, että sanon "vieläkö te täällä olette"?
En siis kutsunut pariskuntaa, enkä missään nimessä tarjonnut yöpymisiä saatikka ruokailuja. Pöyristyttävää lokkeilua.
Nukuitko kaksi päivää putkeen?
Suvulta perinnönjaossa lunastettu talo. Eli siis ihan (laina)rahalla ostettu ja ja sillä rahalla maksettu. Silti koko suku kuvittelee että se on jokin koko suvun yhteinen juhlienvietto- ja lomailupaikka jonne voi vaan tulla kun huvittaa.
Minä maksan asuntolainaa, kiinteistöveroa, jätemaksut, sähkömaksut, vesimaksut, tiemaksut, remontit... enkä halua sinne sukulaisia narisemaan siitä kuinka kukkapenkki on huonosti hoidettu tai nojatuoli siirretty väärään paikkaan.
Hauskinta koko hommassa on se, että ketään ei kiinnostanut minun olemassaoloni viiteentoista vuoteen ennen kuin ostin talon. Ei kutsuja mihinkään juhliin, ei edes joulukorttia, puhumattakaan että lapseni edes tuntisivat sukulaisiaan.