Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mökkilokit: kertokaa tänne itse, miksi taas menitte toisten mökille kutsumatta koko perheen voimin päiväkausiksi.

Vierailija
20.07.2017 |

Nyt annetaan puheenvuoro lokeille itselleen. Kertokaa, miksi taas menitte lomailemaan ystävien tai sukulaisten mökille tai entiselle kotitilallenne, jonka sisaruksenne on lunastanut oman perheensä kodiksi eikä suvun ilmaiseksi majataloksi.
Sanokaa nyt, mikä siinä on niin nastaa mennä neljän lapsen kanssa toisten nurkkiin osallistumatta ruokakustannuksiin ja töihin.

Kommentit (96)

Vierailija
1/96 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tietenkin juuri se, että on ilmainen täysihoito. Miten sitä et tajunnut?

Vierailija
2/96 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulin, että " tulkaapa käymään " on kutsu. Kysyin mitä voisi tuoda, ei mitään. Silti tuntuu, että olen ei-toivottu vieras.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/96 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajunnut, että isännän esittämä kutsu ei olekaan voimassa, jos hän ei ensin hyväksytä kutsua vaimollaan.

Vierailija
4/96 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi koska olen kusipää, julma ja tunteeton.

Vierailija
5/96 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tulkaa käymään" ei tarkoita "tulkaa majoittumaan useiksi päiviksi". Käydä jossakin tarkoittaa että tullaan, ollaan hetki ja sitten lähdetään tiehensä.

Vierailija
6/96 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajunnut ettei isännän esittämä kutsu olekaan voimassa, jos hän ei ensin ole hyväksyttänyt sitä vaimollaan.

Vierailija
7/96 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskoni valittaa samasta joka kesä. Kaikki kaveriperheensä kutsuu sinne itsensä peräjälkeen, eikä sisko henno kieltää. Sanoi viimeksi, että vieraiden välissä pitäisi olla edes pari välipäivää, että ehtisi käydä kaupassa, nukkua ja tyhjentää paskahuusi. Minäkään en sopinut sinne viime kesänä, kun oli niin paljon vieraita.

Lupauduin syntipukiksi, miksi vieraat eivät ole tervetulleita. Nyt on ollut vähän rauhallisempaa, menen sinne itsekin ensi viikolla ja tyydyn aittaan enkä tuppaudu tupaan. On se kuitenkin minunkin kesämökkini siinä kuin sisareni.

Vierailija
8/96 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me tullaan jos meidät kutsutaan ja on varaa tulla, ja yritetään tulla tuomisten kanssa mutta ei oo helppo ilman omaa autoa.

Tänä vuonna ei ole varaa mennä mihinkään joten ei mennä.

Vierailija
9/96 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos isäntäväki sanoo ettei tarvi tuoda mitään älä usko. Varsinkaan jos aiot yöpyä päiväkausia. Silloin viet lasdillisen ruokaa ihan sama mitä isäntäväki sanoo.

Vierailija
10/96 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma mökki on thaikkulassa, oma kämppä on vuokrattu pimeästi ja nostan kelan tuet, mut suomen hintataso on sellainen että ei rahat riittäisi koko vuodeksi. Toki vieraat ovat vastavuoroisesti tervetulleita.

Vierailija
11/96 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tulkaa käymään" ei tarkoita "tulkaa majoittumaan useiksi päiviksi". Käydä jossakin tarkoittaa että tullaan, ollaan hetki ja sitten lähdetään tiehensä.

Samaa mieltä. Ainoa poikkeus, jos vieraat tulevat kauempaa, satoja kmvälimatkaa. Silloin on ihan kohtuullista, että vietetään muutama päivä perillä. Itsellä on oma mökki, ei tarvitse lokkeilla.

Vierailija
12/96 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tehnyt tilan töitä ja vienyt tuliaisia selkä vääränä.

Silti kyllä välillä tuntuu, että sanovat että voin tulla milloin vain käymään, niin ei aina ole kovin tervetullut olo.

Ajattelen, etten ole tehnyt töitä tarpeeksi.

Olen pessyt pyykit, mattoja, ikkunoita ja imuroinut, pessyt lattioita. Maalannut navettoja, siivonnut laitumia, pystyttänyt aitaa, poistanut rikkaruohoja.. ruokkinut eläimiä ja hoitanut niitä muuten.

Välillä olen kokannut itse tuomistani aineksista. En ole kovin hyvä kokki.

Vierailija
13/96 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierestä ihmetellyt kirjoitti:

Siskoni valittaa samasta joka kesä. Kaikki kaveriperheensä kutsuu sinne itsensä peräjälkeen, eikä sisko henno kieltää. Sanoi viimeksi, että vieraiden välissä pitäisi olla edes pari välipäivää, että ehtisi käydä kaupassa, nukkua ja tyhjentää paskahuusi. Minäkään en sopinut sinne viime kesänä, kun oli niin paljon vieraita.

Lupauduin syntipukiksi, miksi vieraat eivät ole tervetulleita. Nyt on ollut vähän rauhallisempaa, menen sinne itsekin ensi viikolla ja tyydyn aittaan enkä tuppaudu tupaan. On se kuitenkin minunkin kesämökkini siinä kuin sisareni.

Toi on ihan omaa tyhmyyttä jos ei voi sanoa että ei voi tulla.

Vierailija
14/96 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko näissä mökkilokeissa nyt oikeasti "lokkeja" vai onko kyse väärinymmärryksestä.

Olen itse saanut useasti kutsun mökeille. Kun kiitän kutsusta ja kysyn että mitä tuon mukana niin vastaus on aina että ei mitään. No vien silti ruokaa ja juomaa ja aina päivitellään ettei nyt olisi tarvinnut, kun on kaikkea. Eikä mihinkään ruoanlaittoihin ja saunanlämmityksiin tarvitse osallistua vaikka kuinka kysyn.

Itsekin kutsuessani vieraita varaudun siihen että ruokaa ja juomaa riittää vaikka vieraat ei mitään toisikaan enkä oleta vieraiden osallistuvan mihinkään saunanlämmityksiin tai ruoanlaittoihin.

Mutta, ymmärrän kyllä hyvin että jos sanotaan ettei mitään tarvitse tuoda niin toiset sen myös ymmärtää niin ja eivät silloin myöskään mitään tuo. Ja jos sanotaan ettei mitään tarvitse tehdä niin jotkut eivät oikeasti myöskään tee.

Nämä on taas asioita joista on turhaa kitistä jälkeenpäin jos ensin sanotaan yhtä ja tarkoitetaan toista. En epäile etteikö ihan oikeitakin lokkeja olisi mutta tuskin se nyt niin yleistä on mitä annetaan ymmärtää. Enemmän varmasti kyse väärinymmärryksistä.

Vierailija
15/96 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kukaan menisi vapaaehtoisesti jonkun kuppaiselle mökille hyttysten syötäväksi? En ymmärrä.

Vierailija
16/96 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän mökille KUKAAN ei ole tullut ominpäin ilman kutsua eikä kukaan ole kutsunut itse itseään. Ihmettelen missä muka näitä tuppautujia on? Meillä on laaja tuttavapiiri ja kutsutaan silloin tällöin porukkaa mökillemme istumaan iltaa, uimaan ja saunomaan ja syömään. Kaikki ovat tuoneet mukanaan jotain pientä, vaikka todellakin ollaan sanottu, että ei tarvitse, kunhan omat pyyhkeet ja lakanat tuo mukanaan. Jos kauheasti kaikki tuovat syömistä ja juomista, niin niiden roudaaminen saaresta ei käy ihan helposti ja on kurjaa heittää ruokaa pois, kun ei mahdu jääkaappiin tai pakastimeen ja moni ei suostu viemään mukanaan :D

Vierailija
17/96 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kukaan täällä ei ole lopulta mennyt mökille kutsumatta, ilman tuomisia päiväkausiksi?

Vierailija
18/96 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen näitä lokkeja, mutta melkein yhtä paljon ihmettelen isäntäväkeä, joka sietää tällaista vuodesta toiseen. Mikä siinä on ettei saada suuta auki ja sanottua, että "olette tervetulleita kahdeksi yöksi, ja kaupasta tarvittaisiin sitten tätä, tätä ja tätä".

Vierailija
19/96 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ihmettelen tuttavaa, joka sanoi työkaverilleen, että lähde mukaan mökille. Ja sitten minulle tämä kutsuja hämmästeli sitä, että työkaveri tosiaan innistui ja lähti, eikä tuttavani enää kehdannut kieltää. Siis jos kutsuu leikillään, niin ei pidä ihmetellä, jos joku ottaa tosissaan.

Sanokaa vain sitä, mitä tarkoitatte ja tarkoittakaa aina sitä, mitä sanotte. Ei kukaan osaa tulkita höpöpuheita oikein.

Vierailija
20/96 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ihmettelen tuttavaa, joka sanoi työkaverilleen, että lähde mukaan mökille. Ja sitten minulle tämä kutsuja hämmästeli sitä, että työkaveri tosiaan innistui ja lähti, eikä tuttavani enää kehdannut kieltää. Siis jos kutsuu leikillään, niin ei pidä ihmetellä, jos joku ottaa tosissaan.

Sanokaa vain sitä, mitä tarkoitatte ja tarkoittakaa aina sitä, mitä sanotte. Ei kukaan osaa tulkita höpöpuheita oikein.

Tämä!

Kaveri kerran sanoi mulle ja toiselle kaverille: "heii!! lähdette huomenna mukaan mökille. JOO! siitä tulee tosi hauskaa, mennään kolmestaan!"

Oltiin seuraavana päivänä oven takana ja suunniteltiin kauppalistaa. Kutsujakaveri sitten suunnilleen lensi perseelleen, kun oltiinkin lähdössä ja vielä niin innoissaan. Ei tajuttu tilannetta sillä hetkellä, vaan otettiin nuiva kaveri mukaan ja kaupan kautta hänen mökilleen.

Illalla sitten viinipäissään avautui, että kun ei oltu vitsiä ymmärretty ollenkaan. Hän sano sen vitsinä ja haukkui meidät pystyyn.

Lähdettiin sitten seuraavana päivänä kaverin kanssa pois ja jätettiin se kolmas sinne mökilleen murehtimaan. oltiin mun autolla liikenteessä alunperin, että siitähän tuli sitten uusi konflikti eteen. Voivoi ja vitsi vitsi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä neljä