Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teille tullut ahdistusta ja pahaa oloa tämän palstan vuoksi?

Vierailija
20.07.2017 |

Minä olen käynyt palstalla välillä hyvin aktiivisesti ja olen huomannut, että palstan lukemisen johdosta minulle on tullut usein ahdistusta, pahaa mieltä, surua ihmisten ilkeydestä ja epäluuloja ihmisiä kohtaan. Yleensä olen asenteeltani myönteinen ja haluan uskoa ihmisten hyvyyteen, mutta tätä palstaa lukiessa tulee esiin ihmisten negatiivisuus ja tahallinen ilkeys, joten ei sille mitään voi että se vaikuttaa käsitykseen ihmisistä. Toki tiedän, että palstalle kirjoittavat yleensä ne kaikista ongelmaisimmat ihmiset ja he purkavat palstalla katkeruuttaan.
Onko palstalla ollut teille negatiivisia vaikutuksia?

Kommentit (72)

Vierailija
1/72 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus on provo.

Vierailija
2/72 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tulee masentunut ja vittuuntunut olo täällä päivittäin. Näin ujona, lyhyenä ja pienimunaisena miehenä varsinkaan ei kannata lueskella tätä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/72 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, täältä olisi parempi pysyä poissa. Kaikki törky vaikuttaa ainakin pikkuhiljaa omaan hyvinvointiin.

Vierailija
4/72 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisinaan, jos alkaa uskomaan, mitä palstalla kirjoitetaan. Jos pystyy muistamaan sen faktan, että kaikki mitä ihminen suustaan päästää, kertoo aina hänestä itsestään - niin palstailu on ok.

Ja enemmän tämä palsta minussa herättää kiukkua kuin muita tunteita.

Vierailija
5/72 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tullut ahdistusta tai pahaa oloa vaikka luulen itseasiassa niin että ne provojen kirjoittajat näin tahtovat uskoa tai luulla. Yleensähän tänne kirjoitetaan provoja niin että niissä valitaan joku ryhmä tai joku tuttu ihminen jonka elämäntapaa tai jotain muuta kritisoidaan. Joskus kirjoitetelaan "minä" muodossa mutta todellisuudessa ei olla tuo minä vaan esitetään sitä tosita henkilöä, sitä jota halutaan kritisoida ja sitä jolle halutaan mahdollisimman monta negatiivista kommenttia.

Itse tunnistan aika hyvin provot. Lähden mukaan niihin aika monesti koska: haluan sanoa oman mielipiteeni ja on ihan kiva ja hyväkin välillä väitellä asioista joista ollaan hyvin eri mieltä. Ehkä on myös hyvä tuoda julki sille provon aloittajalle että asiat eivät ole tai mene ihan niin kuin hän sen esittää. Sama koskee tietenkin myös "ei provoja" eihän kaikki jutut täällä ole provoja. Joskus harvoin täällä keskustellaan ja väitellään suht koht asiallisesti.

Ainoa mikä ahdistaa on se kuinka paljon aikaa tällekin palstalle (ja tyhmille ihmisille ja tyhmille jutuille) tulee välillä tuhlattua aikaa kun senkin ajan voisi tai pitäisi kuluttaa viisaammin ja fiksummin.

Vierailija
6/72 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiukkaa tekee ajatella, että tänne kirjoittavat ovat äitejä. No itsekin olen lastenhoitaja ja välillä sorrun kirjoittamaan mitä sylki suuhun tuo :D Toisaalta elämä on välillä niin rankkaa, että tarvitaan myös foorumeita, joilla päästellä höyryjä. Tämän palstan henkeen myös ihan kuuluu tietynlainen v*ttuilu. Se on huumoria ja osa tämän paikan omaleimaista kulttuuria.

Vierailija
7/72 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä välillä alkaa ahdistamaan.

Usein kirjoittajien tyyli on pahantahtoista ja törkeää. Empatiaa ei juuri näy.

En ole koskaan kohdannut tosielämässä sellaista käytöstä kuin täällä.

Harvakseltaan käyn täällä.

Vierailija
8/72 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Otan aika paljon huumorilla.

Vierailija
9/72 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, lähinnä surullinen olo tulee siitä pahasta olosta jota monella täällä on. Vaikuttaa purkautuvan varsinkin viikonloppuisin. Monen viestin kohdalla vain miettii mikähän tuonkin elämässä on mennyt pieleen.

Vierailija
10/72 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus joo.

Vierailija
11/72 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei juuri ole. Lähden siitä oletuksesta, että nettifoorumeilla törmää välillä ilkeilyihin. En siis ylläty siitä enkä erikseen juuri pahoita mieltäni.

Monta kertaa täällä on myös sellaisia ketjuja, joissa melkein kaikki kommentit ovat ystävällisiä ja pohditaan jotain asiaa vakavasti.

Julkkiksia koskevia ketjuja en yleensä availe, koska olen huomannut niiden sisältävän hyvin usein pelkkää haukkumista. En myöskään avaa ketjuja, joiden otsikko jo sisältää ilkeilyn tai siitä paistaa ilkeä asenne.

Vierailija
12/72 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei täällä ole mitään uutta tietoa ihmisen käyttäytymisestä. Aggressiivinen keskustelutyyli tosin joskus uuvuttaa.

Vierailija
13/72 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi niin moni yläpeukuttaa ilkeitä keskusteluja ja kommentteja?

Vierailija
14/72 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on tullut ahdistusta. Lisäksi olen joskus pelännyt, että ei kai kukaan tuttu luule minun kirjoittavan täällä jotain noloa, jos vaikka jollain kirjoittajalla on jotain vastaavuutta tilanteessaan minun tilanteeseeni verrattuna.

Vierailija
15/72 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Välillä olenkin ollut pitkiä aikoja poissa.

On vaan surkuhupaisaa että vauva-lehden nimikkeen alla annetaan mm. tölviä äitejä vuodesta toiseen. Pienen vauvan äiti on muutenkin herkässä tilassa, sit erehtyy täältä lukemaan kaikenlaista p*skaa.

Nykyään saan lähinnä päänsäryn jos viivyn liian pitkää vauvapalstalla. Tämä tarttis tosi ronskia siivousta koko palsta.

Vierailija
16/72 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tullut ahdistusta, pahaa mieltä ja epäuskoa ihmisiä kohtaan. Oon miettinyt, että saako joku tästä muka jotain positiivista irti? Muutkin kun provot ja trollit? Ne kaudet kun oon ollut lukematta tätä palstaa, ovat olleet selvästi parempia jaksoja elämässäni. Eli siis ehkä myös hakeudun tänne silloin, kun ei oo tekemistä tai tarpeeksi sisältöä elämässä.

Vierailija
17/72 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle on tullut ahdistusta. Lisäksi olen joskus pelännyt, että ei kai kukaan tuttu luule minun kirjoittavan täällä jotain noloa, jos vaikka jollain kirjoittajalla on jotain vastaavuutta tilanteessaan minun tilanteeseeni verrattuna.

Tämäkin on totta.

Vierailija
18/72 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ihmetyttää välillä, miksi palstaa ei sensuroida enemmän tai laiteta kirjautumispakkoa. Ja miksi Ilta-Sanomat haluaa mainostaa tällaista törkypalstaa?

Vierailija
19/72 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistaa, koska tämä palsta on kuin pahimpien koulu- ja työpaikkakiusaajien temmellyskenttä, eikä moderaattori useinkaan tunne halua puuttua asiaan.

Vierailija
20/72 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus palstailu oli hauskaa. Ei aiheuta ahdistusta tai muuta mutta hauskaa ei enää ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kolme