Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä en jaksa näitä "kesä meni pilalle" kun lomarahat leikattiin -valittajia

Vierailija
18.07.2017 |

Se on kuitenkin työnantajalle iso summa maksaa 1,5 -kertainen palkka siitä, että työntekijä ei tee tulosta lomansa aikana. Lisäksi itse olin työtön, enkä sen ajan lakien mukaan saanut mistään mitään vastavalmistuneena ja ennen opiskelua määräaikaisia osa-aikatöitä tehneenä. Keräsin meille lomarahat pulloilla ja marjoilla ja lomailtiin varojen mukaan tai ei lomailtu. En meillä kesät menneet pilalle, vaikka joskus ei päästy mihinkään. Joo lompakkoloinen olin, toisaalta mun säästöjen ansiosta saatiin ostettua asunto ja nyt tienaan taas normaalisti. Lomarahat vaihdoin vapaaksi, saadakseni pitää työpaikkani, jossa loppuvuodesta on perinteisesti aika vähän tekemistä.

Kommentit (204)

Vierailija
1/204 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään. Olisi useampi kymppitonni mahdollista törsätä, mutta ei huvita tehdä muuta kuin istua koneella

Vierailija
2/204 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltalehdessä OPETTAJA valittaa kuinka hänellä ei ole kikyn takia varaa ostaa uusia silmälaseja.

Luoja näiden kanssa, tienaan varmaan kymmeniä tuhansia euroja vuodessa vähemmän kuin opettajat, ja silti minulla olisi varaa ostaa useatkin silmälasit vuodessa. Ilman lomarahoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/204 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se lomakorvauksen pieneneminen kompensoidu veroprosentin pienenemisen myötä?

Nyt vaan pitäisi saada se säästöön pitkin vuotta eikä yhtenä könttänä tilille, niin on monelle vaikeaa..

Vierailija
4/204 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä töissä tippui vuosittaiset bonukset 2000 eurosta 200 euroon. Talouteni ei romahtanut, vaikka tienaan vähemmän kuin hoitajat.

Vierailija
5/204 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ymmärrän heitä, heillä tulot tippui ja marjamettään ei kerinnyt, kun tämä tieto tuli. Ap on voinut marjastaa hyvissä ajoin, jos kerran sillä on lomat rahoitettu ja kämppääkin ostettu.

En ole työtön, en joutunut luopumaan osasta lomarahaa, mutta tulen kuulemma työttömäksi ihan pian. Eli käytän sun kikkaa hyväki, käyn pomimassa marjoja, sieniä yms. Mitä luulet, minne pääsen ensi kesällä lomalle? Vantaalle?

Vierailija
6/204 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iltalehdessä OPETTAJA valittaa kuinka hänellä ei ole kikyn takia varaa ostaa uusia silmälaseja.

Luoja näiden kanssa, tienaan varmaan kymmeniä tuhansia euroja vuodessa vähemmän kuin opettajat, ja silti minulla olisi varaa ostaa useatkin silmälasit vuodessa. Ilman lomarahoja.

Sama. Mulla on todennäköisempi pienempi palkka kuin opettajalla. Olen jo etukäteen tietoinen, milloin silmälasit pitää vaihtaa ja säästän etukäteen. Tietty joskus on erikoislaseja, jotka maksavat, mutta normipalkkaisella on rahankäytön hallinta hukassa, jos lasien osto on jostain lomarahasta kiinni. Eipä ole varaa varmaan mihinkään yllätyksiin, vaikka lomarahoja saisikin, jos ei osaa säästää. Joo, lainoihin voi mennä rahaa. Ei ole pakko ottaa lainoja yli varojensa, ostaa sellaiset asunnot ja autot, mihin on varaa. 

Vierailija
7/204 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ymmärrän tän hyvin. Opettajakaverini teki vuoden sijaisuuden niin sillä meni ihan uskomattomasti rahaa kaikkeen ns. turhaan. Piti maksaa 1,5 asunnon vuokra, kun avopuoliso oli toisella paikkakunnalla ja lisäksi matkat toiselle paikkakunnalle aina viikonloppuisin. Ei siinä kuulemma jäänyt säästöön juurikaan mitään

Vierailija
8/204 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ymmärrän heitä, heillä tulot tippui ja marjamettään ei kerinnyt, kun tämä tieto tuli. Ap on voinut marjastaa hyvissä ajoin, jos kerran sillä on lomat rahoitettu ja kämppääkin ostettu.

En ole työtön, en joutunut luopumaan osasta lomarahaa, mutta tulen kuulemma työttömäksi ihan pian. Eli käytän sun kikkaa hyväki, käyn pomimassa marjoja, sieniä yms. Mitä luulet, minne pääsen ensi kesällä lomalle? Vantaalle?

No miten olisi palkoista säästäminen? Mulla jää säästöön nykyisestä pienehköstä palkasta, kun en ostele turhakkeita enkä vaatteita, astioita, laukkuja yms. enempää kuin tarvitsen. Ajan pyörällä kaikki matka mitkä voin kaupunkialueella jne. Normipalkkaisella on rahankäytön hallinnassa ongelma, jos mitään ei jää säästön. Ylimitoitetut lainatkin on oma vika. Ei ole pakko tehdä heti kylmiltään 300 neliön taloa. 

Vierailija
9/204 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä ymmärrän tän hyvin. Opettajakaverini teki vuoden sijaisuuden niin sillä meni ihan uskomattomasti rahaa kaikkeen ns. turhaan. Piti maksaa 1,5 asunnon vuokra, kun avopuoliso oli toisella paikkakunnalla ja lisäksi matkat toiselle paikkakunnalle aina viikonloppuisin. Ei siinä kuulemma jäänyt säästöön juurikaan mitään

Ap tässä taas. Meillä on maksettu kahta asuntoa useita vuosia samasta syystä. Lisäksi minun oli pakko hankkia auto, kun junia vähennettiin niin, etten enää järkevästi kotiin pääse. Silti meillä on jäänyt säästöön. Välimatka on ollut 350 km. Tällä tavalla pääsin työttömyydestä irti. Eikä verottaja maksa noita matkoja, iso osa jää itselle. Tilanne on nyt muuttunut, asutaan samalla paikkakunnalla, mutta toinen asunto on vielä myymättä. 

Vierailija
10/204 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä on omia valintoja ja valinta näköjään oli yhdistää parisuhde ja työ hinnalla millä hyvänsä.

Vierailija
11/204 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään ymmärrä. Itse teen keikkatyötä ja kesät olen pitkältikkin "lomalla" Sehän on tietenkin palkatonta aikaa. Olisihan se kiva saada se kesäkuukausienkin palkka ja vielä ylimääräinen päälle. Kyllä minä sille käyttöä keksisin mutta kun sitä pystyy elämään vähemmälläkin.

Ihmisillä on aivan turhan paljon rahaa suurella osalla tänä päivänä. Törsätään vaatteisiin, matkoihin, ruokaan, alkoholiin, tupakkaan, viihteeseen....jnen

Sitten valitetan kun rahat ei riitä.

Vierailija
12/204 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bruttoni on jo vuosia ollut 3500 enkä ole saanut penniäkään säästöön. Tämänkin kesäloman jälkeen on taas 5000 e korttivelka odottamassa maksua.

Vierailija
13/204 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää asua siinä 2000-luvulla rakennetussa asunnossa? Tai onko pakko olla 100 neliötä tilaa perheelle? Miksi yli 10 vuotta vanha auto ei kelpaa?

Moni valittaa lainoista. Lainat on itse hankittuja ja aikoinaan mukamas tarkkaan laskettu, että maksukyky säilyy työttömyydenkin ajan. Mutta hädin tuskin kestää 300 euron vuositappiota, mikä tässä nyt mättää?

Vierailija
14/204 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä on omia valintoja ja valinta näköjään oli yhdistää parisuhde ja työ hinnalla millä hyvänsä.

Niin no toinen vaihtoehto oli jäädä työttömäksi. Tuskin sekään työuran alussa on hyvä ratkaisu?

Vierailija
15/204 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bruttoni on jo vuosia ollut 3500 enkä ole saanut penniäkään säästöön. Tämänkin kesäloman jälkeen on taas 5000 e korttivelka odottamassa maksua.

Mihin sun rahat katoaa? Sun tuloilla kävisin kahdesti vuodessa ulkomailla ja ostaisin uudemman auton, pihistämästä mistään nykyisestä. En tajua.

Vierailija
16/204 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on ansaittua palkkaa, idiootti.

Hei sinä jok animittelet muita idiootiksi. LomaRAHA ei ole ansaittua palkkaa vaan lomapalkan päälle tuleva raha. Tästä vanhentuneesta palkkiosta voisi luopua kokonaan. Ja kyllä olen sitä mieltä vaikka saankin lomaRAHAA reilut 2000 joka vuosi.

Vierailija
17/204 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin no toinen vaihtoehto oli jäädä työttömäksi. Tuskin sekään työuran alussa on hyvä ratkaisu?

Tai muuttaa työn perässä asuen vain yhdessä asunnossa kerrallaan.

Vierailija
18/204 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tässä kesä pilalle lomarahojen vähentämisen takia mene, kun ne lomarahat maksetaan vasta elokuun lopussa, vaikka loma olisi milloin. Lähinnä ottaa päästä se, että työaikaa pidennetään ja palkkaa pienennetään muutenkin pienipalkkaisilta työntekijöiltä. Isoja liksoja nostavilta ei vähennetä yhtään mitään. Eli enemmän kuin rahan menetys rassaa tämä köyhät kyykkyyn mentaliteetti. Kiky tehtiin vain siksi, että rikkaiden verotusta saatiin kevennettyä, ja kassavajetta paikattua ottamalla erotus köyhiltä.

Vierailija
19/204 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vain tyhmä 2000e bruttona tienaava tavisduunari ja mun puolesta koko lomarahan voisi poistaa. Loppuisi tämä valitus joskus. Jos ei omalla palkalla elä, niin kannattaa miettiä asiat uudelleen.

Vierailija
20/204 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko joku pakko tehdä vuoden sijaisuutta toiselta paikkakunnalta ja juosta puolisoaan katsomassa viikottain? Miksei muuta kerralla sinne toiselle paikkakunnalle ja etsi uuden puolison sieltä? Nämä on niitä valintakysymyksiä eikä mikään yhteiskunnan kustannettava juttu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yhdeksän