Ivf/ icsi vko:lla 14??;)
Ei oo osunut silmiin muita, joilla olisi ensi viikolla punktio? Meillä on punktio todennäköisesti ensi viikon keskiviikkona ja siirto olisi pe! Tämä on toinen icsi, viimeksi ei päästy siirtoon saakka. Olisi kiva saada piinaseuraa...
Kommentit (86)
Pitäisköhän kokeilla tuota kiinnittymissuklaata, nyt kun sen suklaan syöntiikin olis pätevä syy (tosin sitä tulee ahmittua muutenkin vähän liikaakin).
Punkkua, greippimehua ja vihreää teetä olen aikaisemmissä hoidoissa litkinyt litratolkulla, mutta olen tullut siihen tulokseen että se alkio kiinnittyy jos on kiinnittyäkseen ja siihen tuskin voi paljoa vaikuttaa. Jostain luin että jos alkio ei kiinnity, niin vika on 90%:sesti alkiossa ja n. 10%:sesti kohdussa tms., joten siksi olen menettänyt uskoni kaikkiin kiinnittymislitkuihin ;)
Hymis, meillä on hieman vikaa siittiöissä, minulla kaikki ok. Lääkäri ei ole tyrmännyt luomutärppiäkään, mutta itse en siihen enää usko.
Me ollaan nyt syöty pari kuukautta vehnäalkioöljyä (e-vitamiinin lähde) ja Omega3-rasvahappoja, ja lisäksi otettu iltaisin pienet konjakkitömpsyt. Saapa nähdä onko niistä ollut mitään hyötyä..
menin tänään siirtoon. lääkäri aloitti, että huonoja uutisia... sydän hyppäsi kurkkuun. viidestätoista kerätystä munasolusta vaihe vaiheelta karsiutuneena vain 1 oli siirtokelpoinen. ei siis yhtään pakkaseen ja se 1 siirrettiin, sekin 2-luokkaa. lääkäri oli todella yllättynyt heikosta tuloksesta ja epäili jopa että labrassa olisi saattanut olla jotain vikaa.
käskettiin pitää jalat maassa seuraavat 2 viikkoa. nyt on kyllä pikemminkin mieli maassa.
jos ja kun tämä ei tärppää seuraava ivf on ensi syksynä lokakuussa, ei mitään ennen sitä.
Kyllähän 2-luokkasistakin on vauvoja tullut, voi olla että juuri se sun alkio lähtee kehittymään, kun taas joku top- alkio ei, vaikka lähtökohdat olisikin paremmat. Harmi kyl kun, ette saaneet pakkaseen mitään:(. Meillähän oli paljon huonompi tulos viime kerralla ja kait ne lääkärit osas määritellä tän hoidon lääkkeet paremmin.
Mä olin töissä ekaa kertaa siirron jälkeen ja kyllä piti varoa jonkin verran, maha kipeyty heti, jos liikaa reuhto menemään...Mutta tota suklaa hommaa täytyykin kokeilla näin pääsiäisen aikaan, harmi vaan ettei toi tumma suklaa oikein uppoa;). Ihanaa kun on mahan turvotus laskenut melkein normaaliksi, ei enää ahdista farkut samaan malliin ( mulla lensi jopa nappi yksistä housuista viime viikolla!)
Mulla pp " jo" kolme takana! Miten sitä malttaa odottaa ensi viikkoon...
No, eihän kaikki toivo ole vielä mennyt. Kyllähän sitä raskauksia on alkanut kaikenlaisista alkioista. Itse asiassa välillä tuntuu, että ei-niin-huippuluokkaisista alkioista paremminkin... Monesko hoito tämä teillä on?
JOS nyt ei onnistu, pystytkö kehittämään itsellesi jotain, edes kohtuu mielekästä, puuhaa kesäksi pitämään ajatukset muualla? Laiha lohtu... tiedän, mutta ainoa, mitä keksin. *halaus*
Tänään särkeny alaselkään samalla tavalla, kuin ennen menkkoja:(. Outo tää ihmismieli, kun toisena hetkenä olo on hullun toiveikas ja toisena sitä ei usko enää mihinkään...Mitäs muille kuuluu?
chilipähkinä:
Outo tää ihmismieli, kun toisena hetkenä olo on hullun toiveikas ja toisena sitä ei usko enää mihinkään...Mitäs muille kuuluu?
Joo, juuri samaa mietin! Punktiosta viikon verran oli semmoinen olo, että kyllä tämä tästä. Suhtautui yllättävän toiveikkaasti, mutta nyt kun eilisestä lähtien oma olo on ollut ihan normaali, on toiveet taas lätsähtänyt itäysin. Ajatus vauvasta tuntuu nyt TOSI kaukaiselta! Olen kyllä viikon sisään nähnyt kaksi kertaa unta vauvasta... (esikoisen odotusaikaan en nähnyt yhden yhtä vauvaunta)
Ja sitten taas " keskittymään" muihin hommiin...
samaa ylös alas menoa se on täälläkin. Välillä toivo ja usko ovat niin korkealla, välillä taas vuoristorata vie niitä molempia alaspäin....
eliane, kyllähän kakkosluokan alkoilla voi hyvinkinn plussata. Meille sanottiin ettei eroja raskautumisessa ykkös- ja kakkkosluokan välillä ole. Harmi tietysti ettei pakkaseen jäänyt mitään
Oma olo on ok, turvotus laskee päivittäin. Munasarjoja vihloo jos tekee liian nopeita käännöksiä. Eikä minkäänlaisia oireita...eipä niitä varmaan kuulukaan olla, että eipä sen puoleen.
kiitoksia lohdutuksesta ja kannustuksesta. leenis kyseli, siis tämä on ensimmäinen ivf, 3 inssiä on tehty aikaisemmin.
joo, kyllä se toiveikkuus vaihtelee hetkittäin. pääasiassa olen yrittänyt totutella ajatukseen, ettei raskaus onnistuisi ja seuraisi puolen vuoden tauko hoidoissa. jotenkin se lääkäri kuulosti niin pessimistiseltä. silti jossain takaraivossa elää ajatus, että entäs jos nyt tärppää...
se puolen vuoden tauko tuntuu niin ikävältä, että ehdin jo tutkia yksityisen klinikan sivuja. oletteko te muut yksityisellä vai julkisella puolella? millaisia kokemuksia?
muillakin on siis turvotusta ja särkyjä : ( joka päivä pitää miettiä, mitä laittaa päälle, ettei näytä olevan raskaana. on multa töissä jo aikaisemmin kysyttykin aiheesta, kun hormoonihoidot aiheutti huimausta ja meinasin pyörtyä.
paljonko muuten laitatte lugeja? mulla menee kolme pallukkaa aamuin illoin.
mielenrauhaa - heh heh...
Hei kaikille!
täällä on osa vanhoja tuttuja, osa uusia.
taustaa; yritystä 5v.Kolme luomuraskautta, jotka kesken
¤ 4IVF/Icsi,munasolut hyviä,8.sol,alkionkuorenavaus + 1 blastokysti,aina negaa.Tutkittu kromosomit, kohtu, vasta-aineet, putket, siis kaikki mahdollinen.Vars. syytä ei lole öydetty.Päätin, jos ei omilla soluilla, niin kokeillaan sittenvaikka luov.munasoluja:
MUTTAl luovuttajalta ei saatu KUIN KOLME MUNASOLUA! ja Vain YKSI niistä hedelmöttyi!Ei mitään pakkaseen! Voiko olla huonopaa tuuria ihmisellä?!!!
No, se ainokainen siirrettiin viime pe. Voin kai tulla mukaan ryhmään?
piinisonnea kaikille -heetu
Huonoa tuuria teillä tosiaan! No, onneksi sentään pääsitte siirtoon se on tärkeintä! Kivaa, kun tulee pääsiäinen, me lähdetään lomailemaan pohjoseen, jos en oo tulossa kipeeksi. Pari päivää ollu vähän flunssainen olo ja lämpöä. Tyypillistä tulla juuri lomalla sairaaksi...Lähdetään kyllä silti, ellei kuume nouse. Voikohan luget aiheuttaa migreenityyppistä päänsärkyä? Särkenyt niin helvetillisesti tänään, ettei mikään auta. (Tai ainakaan parasetamoli...)
no on sulla heetu ollut huono tuuri. no silti piinailemaan pääsit.
eihän vaan chilipähkinä ole alkuraskauden oireita? kun aloin odottaa sitä mun " ihmelasta" , kiinnittymisen jälkeen tuli flunssaoireet ja tajuton päänsärky ja menin lääkäriin. ne varmuuden vuoksi punkteerasivat poskiontelon, eikä siellä mitään ollut. silloin ei kyllä ollut aavistustakaan, että olin raskaana.
meidän lapset on vuoroasumisessa puolet meillä ja puolet exillä. vuoroasuminen on ollut mulle henkilökohtaisesti kova paikka. olen nuoresta asti tiennyt lapsettomuusongelmastani ja halunnut kovasti lasta. sitten kun lapseni syntyi olin ihan onneni kukkuloilla, aina vaan minä ja vauva, vauva ja minä. erotessa ex halusi yllättäen vuoroasumisen, suostuin siihen, koska isä on poikalapselle tärkeä. lapsen kannalta olen ollut päätökseen tyytyväinen, mutta minulla sydäntä särkee puolet viikosta kun on niin ikävä.
nykyinen mieheni on elämäni löytö ja sen takia haluaisin lapsen juuri hänen kanssaan. lisäksi tuntuu, että haluaisin olla kokoaikainen äiti.
Tervetuloa heetu, ei ole taidettu yhtäaikaa aiemmin piinaillakaan, vaikka yhtä kauan on yritystä takana ja jo 5 IVF/ICSI. Onneksi sitä ei silloin aloittaessaan tiennyt että mitä on edessä. Meillä on nyt toinen blastokysti siirto menossa, tai itseasiassa se ei nyt ollut vielä blastokysti, kun oli 4 pv siirto (oliko se nyt morula vaiko mikä, mutta ihan hyvä yksilö siis). Harkinnassa on myös lahjasolut, meidän ongelma kun on munasolujen huono laatu (joka kai johtuu endosta).
Joku kyseli hoitopaikkaa, me ollaan yksityisellä, julkisella on tehty yksi hoito. En jaksanut sitä odottelua ja lääkäreiden vaihtumista sekä hoitaja kautta neuvottelua. Puhelimessa vaan ilmoitellaan mitä lääkäri on sanonut... Huoh. Ihan kateellisena muuten luin Haikara-lehden kirjoitusta siitä miten Kuopiossa lapsettomuutta hoidetaan. Siellä kuulemma tarjotaan henkistä keskusteluapua jokaiselle hoidoissa oleville, eikä jonotkaan ollet samaa luokkaa kuin Hki NKL:llä. En sitten tiedä onko näin käytännössä, mutta jutun perusteella kuulosti todella huomioonottavalta jne.
En ollu edes aatellu, että päänsärkykin voisi olla raskausoire...Mä olin kans jo soittamassa työterveyslääkärille, että tarkastuttais poskiontelot, kun se särky tuntuu juuri siellä ja silmän takana:).
Hauskaa pääsiäistä kaikille!!
T.chilipähkinä
kohta koittaa hermoromahdus. en voi olla ajattelematta alkiota ja hoitoja. olen jo ajatellut, että jos nyt ei onnistu, menisin kesällä yksityiselle, ettei tulisi 1/2 vuoden taukoa. pitää kohta lähteä töistä, kun en saa mitään järkevää aikaiseksi. auttaisiko shoppailu? kokeillaan...
Kyllä on ankeat fiilikset, koko viikonlopun ollut menkkaoireita ja pms-oireitakin:(. Päätä särkenyt edelleen ajoittain. Ei ole toiveet kovin korkealla... Toivottavasti muilla parempia uutisia?!
chilipähkinä, ne menkkaoireet voivat kyllä olla muutakin. mulla oli silloin, kun tulin raskaaksi menkkaoireita.
mulla on kyllä myös sellainen olo, ettei tästä nyt tule mitään. rinnat ei oo yhtään kipeät eikä turvonneet. kummallinen olo on muuten, pää kipeä ja väsyttää - lugeista varmaan. tänään vielä 12 h työpäivä... ei oikein nappaa...
prosentuaalisesti ainakin parilla meistä pitäisi kyllä onnistua, kai nyt jollakin on sellaisia fiiliksiä?
päänsärkyä ollut vähän ja niitä nippailuja mahassa, niinkuin jokakerta ennenkin näissä hoidoissa...
Mutta ei ole mitään sellaista " raskaustunnetta" , mitä mulla on ollut joka kerta niissä 3:ssa raskaudenalussa (vaikka kesken)Silloin on tuntunut rinnoissa ja koko kehossa.
Mites muilla ?mitkä fiilikset?toivottavasti paremmat kuin minulla...
Mulla taitaa olla peli jo pelattu, pp 12 ja menkat tekee tuloaan.
Tämän siitä taas saa kun ensin maksaa itsensä kipeäksi näillä hoidoilla, käy läpi kaiken maailman punktiokidutukset ja tulos on sitten tämä...voi paska! Toivotaan että teillä muilla on parempi onni, pidän teille peukkuja!!
Monet on sanoneet, että on ollu tuhruttelua raskauden alussa. Toivotaan, että se on vain sitä. Heetu ja eliane, meilllä kaikilla päänsärkyä. Jos se on hyvä enne? Ja hymis- väsymyshän on hyvä merkki!
Tekis mieli kyllä jo testata, mutta taidan jättää sen kuitenkin testipäivään. " Nautitaan " piinasta koko rahan edestä;). Mites hymiksen laita? Meillähän sama testipäivä...ei ole montaa päivää enää piinaa jäljellä.
Punkusta saa foolihappoja, jotka auttavat kiinnittymään, mikä tahansa alkoholi siis ei :). Suklaassa on myös niitä, tummassa enemmän kuin vaaleassa. Joten iltaisin siis punkkua ja suklaata, lääkäri minullekin niitä määräsi :) Niin ja miehen hieromaan jalkoja, sekin auttaa :)
Olen syönyt foolihappolisää varmaan jo vuoden, mutta eipä ole vielä ollut apua. En kuitenkaan ole sitä lopettanutkaan, koska auttaa myös liikunnasta palautumiseen. Hoitotauoilla kun tulee liikuttua aikalailla.
siniliinu, oliko sinullakin endo? Meilläkin tämä on viides hoito, kahdeksas alkionsiirto (yhteensä varmaan 12 alkiota siirretty, en pysy enää laskuissa mukana). Tämä pitkä viljely on antanut uutta toivoa, jospa tämä auttaisi?!
Leenis, se minuakin tässä turvotuksessa haittaa, että luulevat vielä vauvamasuksi, muuten ei niinkään haittaa kun tietää minkä vuoksi se on turvonnut.
Plussaonnea kaikille, elianakin toivon mukaan pääsee piinistelemään maanantaina!