Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ivf/ icsi vko:lla 14??;)

31.03.2006 |

Ei oo osunut silmiin muita, joilla olisi ensi viikolla punktio? Meillä on punktio todennäköisesti ensi viikon keskiviikkona ja siirto olisi pe! Tämä on toinen icsi, viimeksi ei päästy siirtoon saakka. Olisi kiva saada piinaseuraa...

Kommentit (86)

Vierailija
21/86 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa Leenis nyt vaan piinailemaan! Upeesti saitte myös pakkaseen kavereita:). Tervetuloa siniliinu piinailemaan meidän kanssa, sulla on siirto sitten huomenna, eikö? Mä olen lääkkeistä vähän sekaisin, enkä oo malttanut mennä vielä lepäämäänkään, kun piti tulla tiedottamaan meidän saaliista: 16 munasolua! Ja olivat tosi hyvänkokoisia. Alan jopa kohta itse uskomaan onnistumiseen, että siiirtoon päästäis;). Nyt mahaa juilii siihenmalliin että pakko mennä lepäileen. Kerron sitten myöhemmin, kuinka täpärällä oli että ehdittiin sinne, kun auto hajos uudelleen...

Vierailija
22/86 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin tuntuu olevan pullat uunissa vähän jokaisella, kun Leeniskin pääsi siirtoon ja Chilipähkinä sai noin hyvän saaliin.

Soitin äsken solulabraan ja meillä 14 oli hedelmöitynyt! Tämä taitaa olla meidän huipputulos.. Muutenkin on taas toiveet korkealla, kun tällä kertaa kaikki munasolut icsattiin ja lääkäri sanoi että heillä olisi jotain " hajua" että icsatut solut saattaisivat kiinnittyä paremmin kuin Ivf-solut.

Huomenna sitten siirtoon :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/86 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän on hyviä uutisia...mikäs tämä 14 hedelmöittynyttä oikein on, jo kolmella sama tulos :). Leenis oli saanut pakkaseenkin mukavan satsin.

Olipas siniliinu hyvä tuntuma, että ICSIllä tuotetut tarrautuisivat paremmin...jospa meillekin sellainen ' tarrautuva' saataisiin perjantaina siirrettyä! Oliko muita perjantaina siirtoon meneviä?

Minulla on vatsa edelleen turvoksissa, ja kävelyssä rasittuu, ihan kivuksi asti. Paikallaan kun on niin ei ole mitään hätää. Juonut olen litrakaupalla, ja sitä mukaan ravannut WC:ssäkin, toivon ettei nyt hyperiksi ylly....

Ja tsemppiä punktioon elianelle!

Vierailija
24/86 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

moi taas

teillähän on lupaavia tuloksia! jännitäviä aikoja eletään...

mä pistän irrotuksen tänään ja pe on se punktio, ma sitten siirto, jos sinne asti päästään. saa nähdä perjantaina miten se mun " uusi aalto" on kehittynyt. ainakin lupaavaa turvotusta on munasarjoissa.

en ollutkaan kuullut icsi:n vaikutusta kiinnittymiseen. sellaisen olin kuullut, että kaksi alkiota voisi tukea kinnittymistä, jos on endo.

Vierailija
25/86 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kanssa vatsa aika turvoksissa ja välillä nipistelee (ihan kuin olisi ilmaa täynnä!). Meillähän taisi olla molemmilla ma punktio? Mietinkin tässä, että mitenköhän kauan tätä jatkuu. Olen kanssa yrittänyt juoda tosi paljon. Olo on tukalahko, muttei sietämätön. En ole kuitenkaan tarvinnut särkylääkettä kuin yhden kerran punktiopäivänä. Ei se lääkärikään siirrossa tänään sanonut mitään ihmeellistä, vaikka munasarjat katsoikin, joten ehkä tämä tästä...

Vierailija
26/86 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilinen meni sängynpohjalla King Kongia katsellessa, mutta nyt voi jo vähän liikkua. Vettä pitäis juoda paljon, mutta olen aika huono vedenjuoja:/. Pitää siis pakottaa itsensä siihen.

Toivottavasti tuo 14 hedelmöittyneen ketju jatkuu, se kuulostaa todella hyvälle!! Voi kun meilläkin hedelmöittyis noin hyvin...Tekis mieli laittaa puhelin pois päältä ja aukasta se vasta huomenaamulla, vaikka eihän se mitään estäis. Kaikilla on menny kuitenkin niin hyvin tähän saakka, että täytyy munkin olla toiveikas! Perjantaina olis meilläkin siirto.

Elianelle tsemppiä huomiseen punktioon!! Ja siirtoon menijöille myös!

Vierailija
27/86 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään siirrettiin yksi top-alkio, pakkaseen meni 10 alkiota, joista reilusti yli puolet oli toppeja. Siirto oli vaan älyttömän kivulias, lääkäri " repi" kohdun suuta jollain ihme pihdeillä, kun ei saanut muuten sitä katetria ohjattua oikeaan paikkaan...vieläkin särkee alavatsee oikein inhottavasti.

Joko Chilipähkinä tietää hedelmöitystuloksen? Toivotaan että se vähintään neljätoista-putki jatkuu kaikilla muillakin :)

Vierailija
28/86 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkään ei ole puhelua tullu onneksi... Kuulen tuloksen vasta huomenna ennen siirtoa, en uskalla soittaa sinne itse. onneksi en ole kovin taikauskoinen, koska meidän eilinen punktioon lähtö oli kyllä hankala. Auto oli edellisenä päivänä huollettu, mutta punktioaamuna juuri kun oltiin lähdössä siitä hajos ikkuna; mies aukas sähköikkunan, et sai lumet veks ja se jäi jumiin auki. Onneksi saatiin toinen auto tutulta, mutta oli ikävä odottaa sitä 40 minuuttia, pelotti kyllä että myöhästytään toimenpiteestä. Matkaa määränpäähän oli 120 km, ja satoi lunta. Tyypillistä meidän tuuria;).

Vierailija
29/86 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hieno homma siniliinu, paljon meni pakkaseenkin. Chilipähkinän tavoin minäkin kuulen huomenna tulokset, tälläkertaa nimittäin päätin olla soittelematta päivittäin ' missä mennään' puheluita. Soittavat sieltä jos näyttää siltä ettei siirtoon päästä.

On sinulla chilipähkinä kyllä huonoa tuuria auton kanssa, just näissä hommissa kun haluaisi olla ajallaan. No, siirto ei nyt ole minuutin päälle, mutta punktio on!

Leenikselläkö kanssa on paksu olo :) täällä voidaan tänään paljon paremmin kuin eilen (punktiosta 2 päivää). Eilinen oli siis aivan kamala päivä kun koski jos vähänkin liikahti, nukkumisestakaan ei meinannut tulla mitään kun vatsaan koski niin kovasti, varsinkin toisella kyljellä olleessa. Nyt on sellainen ' normaali' punktion jälkeinen turvotus, eli pönäkkä olo, mutta ei pahemmin kipuja. Luulen että pahin hyperivaara on ohi ja tästä mennään parempaan suuntaan, onneksi!

Kyllä vähän jännittää huominen, pitää yrittää olla ajattelematta asiaa.

Vierailija
30/86 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt se taas alkoi, 2 vko piina, matkassa on kaksi alkiota. Niinhän sieltä taas putosi joukosta porukkaa pois, periaatteessa vain yksi oli edennyt kuten pitäisi, kaikki muut liian nopeita tai hitaita. Kuitenkin niitä jäljellejääneitä pakastetaan, ehkä 3-5, riippuu miltä ne näyttävät huomenna. Voihan se olla ettei jää mitään pakastettavaa. Mielenkiintoista oli se, että ne alkiot, jotka päivinä 2 ja 3 näyttivät top-luokalta, eivät olleet jatkaneet jakautumista pidemmälle. Nealkiot jotka nyt siirrettiin, eivät olisi olleet niitä jotka olisi päivän 2 tai 3 siirrossa tulleet valituiksi. Ja sittenhän meillä on pakkasenkesto ollut huonoa, alle 50%. Joten nyt nämä pidemmän viljelyn hoidot ovat osoittaneet sen, että minun munasoluni ovat kyllä todella surkeita laadultaan ( 26 munasolusta periaatteessa vain yksi hedelmöittyy ja jakautuu kuten pitäisi).

No nyt taas pidettävä mieli sopivasti positiivisena ja toivottava sitä parasta. Mites muilla menee?

Vierailija
31/86 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi pikkuista on nyt kyydissä, 3 ja 5 soluiset! Lääkäri kuvaili niitä hyvälaatuisiksi. Lisäksi saatiin kaksi ihan hyvää pakkaseenkin, olen todella tyytyväinen! Hoitajat oli todella mukavia ja sanoivat, että tosi hyvin meni:). Meillä kuudestatoista hedelmöittyi seitsämän, kun osa ei kuitenkaan olleet kypsiä ja näistä seitsämästä kolme ei ollu hyviä. Mutta oli hienoa huomata, ettei hedelmöittymisessä ole vikaa (ainakaan pahemmin).

Me ollaan hymis sitten samalla aikataululla liikkeellä, meillä testauspäivä on 21.4 (ei malta odottaa...)

Vierailija
32/86 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elianella tänään punktio, kerrohan sitten miten meni:). eikös meistä kaikki ole sitten punktion käyny? Pian päästään kaikki piinailemaan.

Vierailija
33/86 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

punktio on sitten takana. oli aika kipeä, puudutus osui vähän väärään kohtaa toisella puolella jne. tulos oli kuitenkin hyvä, 15 oli saalis, yllättävän hyvä! viikonloppuna biologi soittelee tilanteesta. nyt olen sitten nukkunut muutaman tunnin...

teillä on nyt hyvät paketit matkassa; ) toivottavasti pääsen maanantaina siirtymään piinailuporukkaan.

Vierailija
34/86 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

chilipähkinä, sama testipäivä meillä. eliane, hyvä tulos teilläkin!

Ja olo on helpottunut huomattavasti, tosin en voi edelleenkään poimia tavaroita lattialta, vatsaa alkaa krampata. Ja pienoinen housuongelma minulla kyllä on. No, eiköhän ne munasarjat sieltä pikkuhiljaa palaudu ennalleen. Töissä on onneksi sen verran huisketta ettei ennätä tätä kokoaikaa miettiä :) Mites muut jakselevat?

Vierailija
35/86 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä edelleen alavatsa arkana ja turvonneena, punktio ja siirto oli sen verran kivuliaita että taitaa vaatia useamman päivän toipumiseen. Kaiken lisäksi vetokin on pois, kamala väsymys ollut koko päivän.

Hymis mainitsi noista alkioiden laaduista, lääkäri sanoi siirrossa että he pyrkivät olemaan tuijottamatta liikaa alkion laatuun, koska kaiken luokkaisista alkioista voi raskaus alkaa.

Meillä on tähän asti siirretty 11 alkioista, joista suurin osa on ollut toppeja ja yksikään ei ole kiinnittynyt, joten sitähän ei tiedä vaikka meilläkin ne alkiot on lopettaneet jakaantumisen siirron jälkeen.

Kun oikein tarkkaan alkaa miettiin näitä asioita niin ei voi kuin ihmetellä että miten niin moni onnistuu ihan luomusti ensi yrittämällä ja heti tulevat raskaaksi kun me muut " onnettomat" käydään urakalla hoitoja läpi ja tehdään jos minkälaisia operaatioita sen eteen ja tulos on sitten nega...toivotaan kuitenkin että mahdollisimman moni meistä plussaa tässä hoidoissa.

Mukavaa viikonlopun jatkoa kaikille ja Elianelle onnea siirtoon!

Vierailija
36/86 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

biologi soitteli tänään. viidestätoista kuusi hedelmöittynyt. puolet icsattiin ja kaikki hedelmöittyneet ovat sitä ryhmstä. toisin sanoen nyt tiedetään, ettei meidän meillä varmaan tapahdu ollenkaan " luonnollista" hedelmöittymistä. huomenna biologi soittaa, ovatko lähteneet jakautumaan.

Vierailija
37/86 |
09.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas aikaisin liikkeellä, vessassa on pakko rampata aamusta alkaen. Alkaa sattua, jos ei heti mene...Väsyttää kanssa sairaasti ja huono-olo on ajoittain...kivoja nää luget;).

Joko Leeniksen olo on parempi? Entäs muilla? Ootteko muuten juoneet kiinnittymis-punkkua ? Mä yritin eilen, mutta ei maistunut, kun oli huono-olo. Aloitin myös rauta/foolihappokuurin, kaikkea täytyy yrittää.

Siniliinu, välillä kyllä ihmettää myös , kun kaverit ympärillä tuntuu tulevan niin helposti raskaaksi ja ihmiset muutenkin. Mutta sitten olen ajatellut, että ketkä vaan pikkulasten vanhemmat voivat olla käyneet saman tien. siitä ei vaan puhuta! Ja mulle on tultukin avautumaan esim. apteekkri sanoi apteekissa, kun olen hakenut lääkkeitä, että hei, meilläkin on ivf:llä aikaseksi saatu lapsi! Kaikki ei olekaan sitä miltä näyttää. Se helpottaa, jos tuntuu, että raskaana olevia tulee vastaan joka nurkan takaa.

Eliane onnea huomiseen siirtoon!!! Mä lähden nyt aamukahville:).

Vierailija
38/86 |
09.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

biologi soitti, että 4 on lähtenyt jakautumaan normaalisti, eli todennäköisesti päästään siirtoon huomenna, aamulla pitää vielä soittaa ja varmistaa.

siitä, että toiset pamahtelee paksuksi tosi helposti - mä olen työni puolesta paljon tekemisissä ihmisten kanssa, joiden elämä on todella hankalaa ja heille on niin sanotusti " lusikalla annettu" . heillä on todella paljon ei-toivottuja raskauksia tai toivottuja, vaikka ei olisi ollut ollenkaan järkevää sellaista toivoa. näitä ihmisiä en kadehdi. tämä helpottaa minua, koska näen kaikkein tärkeimpänä sen, että lapsi on todella kovasti toivottu, harkittu ja saa mahdollisimman hyvät lähtökohdat.

mitä kiinnitys-punkkua, tuosta en ole kuullutkaan? sehän kuulostaa hyvältä.

Vierailija
39/86 |
09.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus tuntuu, että elämä on epäoikeudenmukaista, kun sellaiset lisääntyy helposti, joilla ei ole kykyä taata lapselle hyvää lapsuutta. Näen myös työssäni jonkin verran tällaisia perheitä, ei siinä voi muuta kuin yrittää auttaa löytämään se vanhemmuus.

Täällä on puhuttu jonkin verran, että punkku ( tai tilkka konjakkia) auttaisi kiinnittymisessä, kun alkoholi lisää verenkiertoa kohdussa. Olen myös kavereilta kuullut samaa. Toimii tietenkin vain kiinnittymisvaiheessa...

Vierailija
40/86 |
09.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on jo lähes normaali fiilis. Eilenkin kyllä vielä ajoittain tuntui vatsassa, etenkin jos on maannut ja vaihtaa asentoa tai nousee ylös. Ihan kuin olisi joku 15 viikkoinen sikiö vatsassa, hmm.. Tänään ei ole oikeastaan enää tuntunut yhtään, onneksi. Kokeilen kohta, josko farkut taas mahtuisi.

Ja kiinnittymispunkkua (ja vähän kuohuviiniäkin) on maisteltu eilen appiukon juhlissa. ;) Ärsyttävää oli muuten löytää kaapista vähän juhlavampaa vaatetta, jossa vatsa ei näyttäisi aivan raskausmahalta! Välillä kun sitä huomaa ihmisten katseita tuolla omassa vatsaseudussaan. :-/