Mitkä ilmiöt, muotivillitykset yms. ovat vuosien varrella ärsyttäneet teitä eniten?
Kommentit (203)
Vierailija kirjoitti:
Converse-kengät aikuisilla (vanhoilla +30 v) ihmisillä. Johtuu siitä, kun nämä tennarit olivat muotia ollessani ala- ja yläasteella. Niistä tulee mieleen lasten kengät ja ne näyttävätkin mielessäni lasten ja nuorten kengiltä. Itsekin käytin sellaisia lapsena, eri värisiä.
Mutta saa ihmiset käyttää mitä kenkiä haluavat, vaikka minulla onkin tällainen mielikuva niistä. Jossain vaiheessa tuntui että kaikilla oli sellaiset ja mietin että nyt nämä lasten kengät ovat sitten massamuotia.
Vähän sama kuin Kuomat aikuisella? Voi käyttää, käytetäänkin ja kokoja tehdään, mutta silti se mielikuva 😂
Twitter-viestien julkaiseminen televisiossa! Jos niitä ryhtyy lukemaan, ohjelman seuraaminen jää vähän toiselle sijalle. Ne kuitenkin täyttävät ruudusta melkein puolet, vaikkei niitä haluaisi lukeakaan.
Onko missään muussa maassa tällaista tapaa? Yleensä viestit pidetään twitterin puolella, ei ruudussa. Lisäksi suurin osa viesteistä on ihan täyttä hömppää ja tärkeitä lähinnä lähettäjille itselleen.
Mulla parhaimpina muistuu mieleen karppausboomi. Yhteen aikaan kun tämä fitnessmeininki alkoi nostamaan päätään, niin erilaisia rahkoja ja portskujuttuja ilmestyi perusmarketteihin hyllykaupalla ja peruspulliainenkin alkoi vetämään runsasporteiinisia rahkoja jne vaikkei mitään syytä olisikaan ollut. Vaikka karppaus ja protskutuotteiden tarjonta ovat edelleen nähtävissä, on se vouhotus laantunut kummasti. Onneksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kansan lihominen kun hoikkana pienenä naisena en saa enää istuvia vaatteita mistään.
Öööh, mielestäni juuri pienille naisille löytyy vaatteita ja vähän muodokkaammille ei mitään. Yritä nyt vaikka farkkuja löytää nii joko ei mee perseestä yli tai sitte liian isot vyötäröltä :D
Pienille löytyy paremmin vaatteita ja heille myös sopii laajempi kirjo malleja. Tällainen lyhyt omenavartalo ei löydä kivoja yläosia kun eivät mahdu rintojen kohdalta kiinni. Jos otat isomman numeron ne ovat hartioista laatikoita. Ns isojen tyttöjen vaatteet ovat puoli metriä liian pitkiä, yleensä kaameita rumanvärisiä ja huonolaatuisia säkkejä.
Lohdullista kuulla että meitä on monenpituisia ja levyisiä jotka ei saa vaatteita, ja jos saa niin malleja ja värejä ja materiaaleja et pääse paljoa enää kronklaamaan.
Itse olen 175 cm pitkä hoikka nainen ja vaikeata on vaatteen saanti.
Eikö XL naisten vaateliikkeet myy ollenkaan lyhyiden ja XL kokoisten naisten vaatteita? En ole tutustunut valikoimaan mutta jos on niin että ne ovat kaikki pitkille ja pulleille, niin jossain menee metsään. Eivät kaikki pulskat ole meinaan pitkiä vaan kuten Sinä, teitä on lyhyempiäkin.
Yhtälailla tällaiselle hongankolistajatytölle ei meinaa löytyä. Jos alkaisin treenaan hartioita ja mulla olisi isot tissit, en löytäisi enää yhtikäs mitään ;) koska nytkin paidat ja takit kiristävät monesti hartioista vaikka otan isoimman koon mikä rekissä roikkuu. Kauppaan jää siis.
Tässä ilmoittautuu 180 cm pitkä, harteikas ja rintava nainen. En todellakaan löydä mitään. Tai siis löydän, koska alastikaan ei voi kulkea, mutta mikään vaate ei istu.
Rintojen takia joudun käyttämään esim. takeissa L-kokoa (/42). No, niihin mahtuisi kaksi minua vyötärön kohdalle. Sitten pitää keksiä jokin ihme vyöviritelmä, jolla kuroo ylimääräisen kankaan kasaan vyötäröltä, jottei näytä valtavalta. Voin kertoa, että tällä pituudella ja sillä, että näyttää vielä lihavalta, ollaan aikamoisessa jääkaappipakastin-efektissä. Paidoissa käytänkin suosiolla isoa XS-kokoa tai normaalia S-kokoa. Ne venyvät rintojen kohdalta riittävästi kyllä ja jippii, minulla on vyötärö.
Sitten kun on vielä pitkät jalat, pitää housut ostaa erikoisliikkeistä.
Olisi ihanaa, jos joku hoksaisi, että naisia on eri kokoisia ja -mallisia. Ja jokaisen vartalolle löytyisi jotakin.
Nyt tuntuu, että 165 pitkät vartaloltana täysin tasapaksut ja rinnattomat kyllä löytävät vaatteita, ja me kaikki muut jäämme tuskailemaan erilaisten istuvuusongelmien kanssa.
Mistä ihmeestä te saatte sellaisen käsityksen, että vain ja ainoastaan teidänkaltaisilla ihmisillä on ongelma löytää sopivia vaatteita? Oletteko kenties ikinä ajatelleet, että jos se epäsopivien vaatteiden myyminen olisi kenties ostokikka? Tehdään vasiten huonosti istuvia tai kestäviä vaatteita että on pakko ostaa uutta ja uutta kun ikinä ei ole hyvä olla tai ei riitä? T: 165 pitkä vatalo, tasapaksu ja rinnaton joka ei tahdo löytää sopivia vaatteita sitten millään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kansan lihominen kun hoikkana pienenä naisena en saa enää istuvia vaatteita mistään.
Öööh, mielestäni juuri pienille naisille löytyy vaatteita ja vähän muodokkaammille ei mitään. Yritä nyt vaikka farkkuja löytää nii joko ei mee perseestä yli tai sitte liian isot vyötäröltä :D
Pienille löytyy paremmin vaatteita ja heille myös sopii laajempi kirjo malleja. Tällainen lyhyt omenavartalo ei löydä kivoja yläosia kun eivät mahdu rintojen kohdalta kiinni. Jos otat isomman numeron ne ovat hartioista laatikoita. Ns isojen tyttöjen vaatteet ovat puoli metriä liian pitkiä, yleensä kaameita rumanvärisiä ja huonolaatuisia säkkejä.
Lohdullista kuulla että meitä on monenpituisia ja levyisiä jotka ei saa vaatteita, ja jos saa niin malleja ja värejä ja materiaaleja et pääse paljoa enää kronklaamaan.
Eikö XL naisten vaateliikkeet myy ollenkaan lyhyiden ja XL kokoisten naisten vaatteita? En ole tutustunut valikoimaan mutta jos on niin että ne ovat kaikki pitkille ja pulleille, niin jossain menee metsään. Eivät kaikki pulskat ole meinaan pitkiä vaan kuten Sinä, teitä on lyhyempiäkin.
Yhtälailla tällaiselle hongankolistajatytölle ei meinaa löytyä. Jos alkaisin treenaan hartioita ja mulla olisi isot tissit, en löytäisi enää yhtikäs mitään ;) koska nytkin paidat ja takit kiristävät monesti hartioista vaikka otan isoimman koon mikä rekissä roikkuu. Kauppaan jää siis.
Tässä ilmoittautuu 180 cm pitkä, harteikas ja rintava nainen. En todellakaan löydä mitään. Tai siis löydän, koska alastikaan ei voi kulkea, mutta mikään vaate ei istu.
Rintojen takia joudun käyttämään esim. takeissa L-kokoa (/42). No, niihin mahtuisi kaksi minua vyötärön kohdalle. Sitten pitää keksiä jokin ihme vyöviritelmä, jolla kuroo ylimääräisen kankaan kasaan vyötäröltä, jottei näytä valtavalta. Voin kertoa, että tällä pituudella ja sillä, että näyttää vielä lihavalta, ollaan aikamoisessa jääkaappipakastin-efektissä. Paidoissa käytänkin suosiolla isoa XS-kokoa tai normaalia S-kokoa. Ne venyvät rintojen kohdalta riittävästi kyllä ja jippii, minulla on vyötärö.
Olisi ihanaa, jos joku hoksaisi, että naisia on eri kokoisia ja -mallisia. Ja jokaisen vartalolle löytyisi jotakin.
Nyt tuntuu, että 165 pitkät vartaloltana täysin tasapaksut ja rinnattomat kyllä löytävät vaatteita, ja me kaikki muut jäämme tuskailemaan erilaisten istuvuusongelmien kanssa.
Onhan se hoksattu, mutta vaateteollisuus on bisnes ja toimii liikevoiton periaatteella.
Ne 165-170 cm:lle suunnatut keskimääräisen vartalomallin mukaan tehdyt vaatteet menevät parhaiten kaupaksi.
Siksi massaketjujen tarjonta on tätä ja sellainen erikoisputiikki tuskin kannattaisi, jossa olisi juuri sinun mittojesi mukaista tarjontaa.
Sellaista se nyt vain markkinatalous on. Voit käyttää ompelijaa, mutta se hyvin hinnakasta. Itse voi ostaa kankaita kirpparilta ja tehdä vaatteet, jos ei tosiaan ompelijaan ole varmaa. Kyllä monet ovat keinot keksineet vaatteisiin.
Kaikki trendit, joissa pääasiana brändin mainostus. Esim. Svea-pipot, Vansin / Conversen tennarit, Michael Korsin laukut jne. Juuri nyt kuuminta pissismuotia on näköjään valkoinen t-paita, jossa koko etumuksen kokoinen Leviksen punainen logo.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen miten tätä ei ole mainittu: nuorten selfie-narsismi (erit. Instassa)! Kun käydään näyttelyssä, kuvataan oma pärstä. Kun ollaan metsäretkellä, kuvassa näkyy tyypin oma naama. Kun ollaan Pariisissa, tärkeintä on, että itse postaaja on kuvan pääroolissa.
Sitten tyypin kaverit kommentoi aina tyyliin "ihana sä ❤️" ja itse postaaja vastaa jokaiseen erikseen "eiku ite oot ❤️".
Ehkä suurinta osaa ei ärsytä tämä niin paljoa, koska he ymmärtävät, että kyseessä on epävarmojen teinien tapa pönkittää heikkoa itseluottamustaan ja pitää yllä sosiaalisia suhteita. Muistan myös omasta teiniajastani tuollaisen käyttäytymisen, joten ymmärrän oikein hyvin teinien tarpeen hakea hyväksyntää tuolla tavalla. Silloin ei toki ollut instaa, mutta muita kuvapalveluita kylläkin (vuosina 2004-2007).
Enemmän mua myötähävettää se, kun aikuiset ihmiset tekee tuota samaa. Siis yli 20v ihmiset, jopa lähemmäs kolmekymppiset. Jotenkin vaan antaa todella pinnallisen ja suoraan sanottuna tyhmän kuvan ihmisestä. Kuin oltaisiin jääty sinne lapsen tasolle.
-koko SOME
-bloggaaminen ja vloggaaminen
-kaikenlainen kehujen kerääminen netin kautta
-ihon paljasteleminen, heruttaminen tuntemattomille instagrameissa ja muussa
-feikkiglamourikulissielämän väkisin esittäminen kaikille muille, vaikka oikea elämä olisi ihan vastakohta
-fillerillä pumpatut ankkahuulet jotka saa naisen näyttämään siltä että sillä on viikset nenän alla kun siihen tulee varjo
-merkkilogotuotteiden palvonta
Vierailija kirjoitti:
Converse-kengät aikuisilla (vanhoilla +30 v) ihmisillä. Johtuu siitä, kun nämä tennarit olivat muotia ollessani ala- ja yläasteella. Niistä tulee mieleen lasten kengät ja ne näyttävätkin mielessäni lasten ja nuorten kengiltä. Itsekin käytin sellaisia lapsena, eri värisiä.
Mutta saa ihmiset käyttää mitä kenkiä haluavat, vaikka minulla onkin tällainen mielikuva niistä. Jossain vaiheessa tuntui että kaikilla oli sellaiset ja mietin että nyt nämä lasten kengät ovat sitten massamuotia.
Olen asunut Jenkeissä ja nähnyt Converseja 1kk ikäisestä vauvasta lähtien aina tuonne 90v ikäiseen vaariin joten minun mielikuva niistä on sellainen että ne sopivat koko elinkaaren koska ovat tyyliltään niin neutraalit ja klassiset :))
Vierailija kirjoitti:
-koko SOME
-bloggaaminen ja vloggaaminen
-kaikenlainen kehujen kerääminen netin kautta
-ihon paljasteleminen, heruttaminen tuntemattomille instagrameissa ja muussa
-feikkiglamourikulissielämän väkisin esittäminen kaikille muille, vaikka oikea elämä olisi ihan vastakohta
-fillerillä pumpatut ankkahuulet jotka saa naisen näyttämään siltä että sillä on viikset nenän alla kun siihen tulee varjo
-merkkilogotuotteiden palvonta
Ei lisättävää tähän.
Mutta tähän vaatekeskusteluun: itse käytän aika useinkin ompelijaa: kun löydän todella kauniin vaatteen, missä on jotain "vikaa" istuvuudessa, vien sen ompelijalle. Epäsopivat jäävät kauppaan. Ei haittaa maksaa pikkuisen ylimääräistä, jos ei siten tarvitse ostaa aina uusia, kun tuntuu, ettei mikään omassa vaatekaapissa istu.
Lisään vielä ylempään viestiin: siis epäsopivat ja "ihan kivat" tai istuvat, mutta "ihan kivat" jää ostamatta.
Vierailija kirjoitti:
Tatuoinnit jotka on otettu vain sen takia että ovat muotia esim. Kun halutaan joku iso tatuointi eikä keksitä mitään niin otetaan se perus yksi tai useampi ruusu. Tekstejä joilla on joku vähintään puoliksi väkisin keksitty "syvällinen" merkitys ja joka on jokatoisella. Erilaisia värikkäitä kuvia mitkä eivät sovi yhtään yhteen mielellään käsivarteen joka on niin täyteen tuherrettu ettei siitä enää erota mitään. Tai kun ei ole rahaa käydä ammattilaisella niin annetaan jonkun kaverin harjoitella. Ehkä huvittavin näkemäni on kuitenkin erään puolitutun tatuointi omasta naamastaan....
Tämä potenssiin 100 ja yleensä kaikki tatuoinnit, olipa niiden "merkitys" mikä tahansa. (No ehkä lasten nimet, syntymäajat tms. pienesti jossain ei niin näkyvillä vielä menee)
Siis niin kuvottava näky esim. kesämorsian ihanassa puvussaan, ja jopa huntu ja tiaara päässään, mutta näitä hirvittäviä väriläikkiä molemmin puolin kehoa. Oksettaaaaa!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitähän alapeukkaamisen aihetta tässä oli :)
Pokemon Go vai mikä se niiden metsästyspeli nyt onkaan. Jokin aika sitten törmäsi (jopa kirjaimellisesti) lapsiin ja nuoriin, jotka poukkoilivat innoissaan sinne tänne ympäristöstä piittamatta puhelintaan tuijottaen. Tätä tapahtui mm. kauppakeskuksissa, kävely- ja pyöräteillä, toisten pihoilla jne. joten turhia vaaratilanteita syntyi usein. Hyvä puoli tuossa pelivillityksessä oli/on, että siinä tulee kyllä samalla harrastettua liikuntaa.
"Instameikki". Järkyttävän voimakas pakkeli, joka näyttää todella tunkkaiselta ja karskilta ns. luonnossa. Etenkin isoiksi piirretyt sekä luonnottoman muotoiset ja liian tummat instakulmat eivät kaunista yhtään ketään, mutta koska se on muotia niin... huh! Jokainen meikkaa tietysti tyylillään, mutta tällainen raskas pakkelointi on yleistynyt huomattavasti varsinkin nuorten naisten keskuudessa. Jotenkin ymmärtäisin sen vielä bilemeikkinä, mutta että aina ja arkisinkin pitää sotamaalaus olla naamassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä taas se 175 cm hoikka joka tuskailee vaatekaupassa :)
miten saat s-kokoisia vaatteita päällesi, en siis kettuile vaan kysyn? :) Mulla on kaikki ollut aina 40 tai L-koon ja nyt kun näitä makkarankuorivaatteita on ollut muodissa jo hyvän aikaa, meinaa ahdistaa noissakin. Jos ostat vaikka takin/paidan kokoa s, eikö hihat ole sitten kovin lyhyet? En tiedä mikä apinakäsi sitten itse olen mutta joskus L-koon paidat ja takitkin ovat kovin lyhythihaisia... aarg..
Jos ostan kokoa L vaikka kalliimmankin pukeutumispaidan, tuntuu kuin kuristuisin, pitäisiköhän hakeutua hoitoon tai hankkia ompelutaito ja -kone mutta en tykkää näistä makkaran kuori-vaatteista. En halua korostaa perusarjessani "muotojani" eli suomeksi esitellä tissejäni. Bileolosuhteet toki eri juttu.
Takeissa suosin kanssa sellaisia mitkä saa "kuristettua" vyötäröltä niin on vähän paremman näköinen kuin tasapaksu laatikko..
Pitkien housujen kanssa kaupassa on tuskaa, tiedän koska suhteessa raajani ovat pidemmät kuin jollain toisilla - eli apinakädet :) ja jalat :) . Sitten kun löydän jonkun kivan hameen tai mekon niin ne näyttävät mineiltä päälläni koska niiden tarkoitus olisi kai ylettyä polviin mutta eivät ne pääse minun päälläni polviin asti koska jalka on pidempi kuin se standardinainen jonka mitoille nämä on tehty..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sori, mutta pakko sanoa, vaikka saankin rankasti alapeukkuja. Minusta tuntuu, että nämä ainaiset valittajat vaatekauppojen itselleen sopimattomista valikomista eivät vaan ymmärrä, että heidän tavoittelemansa tyyli ei yksinkertaisesti sovi heidän vartalolleen. Esikuvana on joku ihan erilaisen vartalotyypin edustaja tai vaatteiden leikkaus, ja eihän silloin "mikään istu" omalle vartalolle, jos ko. ihanne ei ole sama kuin vartalosi. Ihmisillä ei ole tyylitajua, jolloin osaisi tunnistaa oman vartalonsa ominaisuudet, hyväksyä ne ja sitten vaatteilla pyrkiä peittämään ja korostamaan. Kaikille kyllä löytyy vaatteita, eri valmistajia ja kohderyhmiä on niin paljon. Sinun pitää vaan keskittyä tutkimaan esimerkiksi pitkille tai raamikkaille naisille suunnattuja merkkejä ja löytää niistä omasi. Normaalikauppojen tai XL-vaatteiden valmistajat eivät ole vastaus sinulle, koska sinulla ei ole sellainen vartalo, jolle ne vaatteet on mietitty.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki trendit, joissa pääasiana brändin mainostus. Esim. Svea-pipot, Vansin / Conversen tennarit, Michael Korsin laukut jne. Juuri nyt kuuminta pissismuotia on näköjään valkoinen t-paita, jossa koko etumuksen kokoinen Leviksen punainen logo.
Taas? Isoveljellä oli tollanen 80-luvulla kun oltiin lapsia ja Levikset oli ihan must. Paita on muuten vieläkin tallessa, pitäisköhän kaivaa käyttöön :D Sen ajan t-paitamitoituskin oli sen verran leveää että hyvin mahtuu vieläkin päälle, ja kangaskin kestävää.
Vaikka itsekin käyn salilla, niin silti tämä pitkään jatkunut fitness- ja terveellisyysilmiö on alkanut ärsyttään. Lähinnä siksi, että jotkut ovat vetäneet tämänkin yli. Syödään tyyliin vain parsakaalia ja kanaa, oikein hehkutetaan sitä, kuinka ollaan niin fitness. Terveellisyys taas on hyvä asia, mutta syömisestä on tehty vaikeaa nykyään. Milloin mikäkin ruoka tai ruoka-aine on epäterveellistä ja söi mitä tahansa, niin jonkun mielestä kyseinen ruoka on epäterveellistä ja erilaisia ruokavalioita tuputetaan sieltä täältä.
Fifty shades of greyn hehkuttaminen. En käynyt edes katsomassa toista leffaa, kun ykkönenkin oli niin paskaa. Ja se kun porukka pitää kyseistä tarinaa kauniina. Joo onkin tosi kaunista, kun ei-alistuvaa naista yritetään väkisin viedä bdsm:n maailmaan, häntä kontrolloidaan ilman hänen omaa lupaansa jne,
Läskeillä=iso osa on niin tiukkoja vaatteita maha pursuaa ja lantio läskit pursuaa>>tässä koko olemus ja sitä ei mitkään vaatteet kaunista tai kauhista.