Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitkä ilmiöt, muotivillitykset yms. ovat vuosien varrella ärsyttäneet teitä eniten?

Vierailija
17.07.2017 |

Kertokaa ja perustelkaa!

Kommentit (203)

Vierailija
41/203 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pillukarvojen ajelu ja niistä kohkaaminen. Täälläkin vähän väliä aloituksia kun toosa on punaisilla nypyillä, on hiivaa yms yms mutta silti on vaan pakko höyläillä.

Perseselfiet. Ei helvetti on noloa, kun joillain kaikki kuvat koostuu perseen esittelystä.

Tatuoinnit. 99% hemmetin rumia. Jossain uimahallissa kauempaa katsoen näyttää siltä, että ihmiset on mustelmilla. Jotain helvetin isoa kotkaa olkapäällä vielä esitellään kuin hienoakin taideteosta niin avoimilla morsiuspuvuilla kuin hihattomilla paidoilla säällä kuin säällä.

Vierailija
42/203 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiukat, ihoamyötäilevat, liikaa  paljastavat, läpinäkyvät, epäkäytännölliset vaatteet. On silkka mahdottomuus löytää kaupasta vaatteita joita voisi oikeasti käyttää muutenkin kuin vain ulkonäön takia. Kamelinvarvas tahtoo näkyä, vaikka olisi kuinka isot vaatteet päällä, jaloista meinaa veri lakata kiertämästä, rintaliivit paistaa vaatteiden läpi niin pitää kesälläkin tehdä kerrospukeutumisia, liian pienet taskut ei pysty piettämään kännykkää ei lompakkoa tai avaimia taskussa vaan yritetään pakottaa kantamaan laukkua olalla mistä selkäni ei tykkää. Jos vaate on muuten sopiva se hinkkaa kainaloista, jos ostan asteen verran isompaa kokoa niin paljastaa aivan liikaa eikä meinaa päällä pysyä... Onhan noita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/203 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesipullo-buumi 90-luvulla. 

Olin yliopistolla ja joka luennolla nökötti vesipullo jokaisen naisopiskelijan nokan edessä. 

Ihan kuin siinä luentojen välissä ei voisi juoda sen mitä tarvitsee. 

No... miksi tämä ärsytti? Ei sinänsä ne vesipullot, mutta mennään kuin sopulit kaikkeen soopaan lauman mukana. 

Sittemmin on tullut tämä jatkuva napostelu "ettei verensokeri laske". On jos jonkinlaista pähkinäpussia ja proteiinipatukkaa, ettei vain pyörry parissa tunnissa verensokerin laskuun ;D

Vierailija
44/203 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tämä jo onneksi vähän ohi mennyt treenivimma! Juostaan salilla joka päivä mahdollisimman kalliissa merkkivaatteissa ja joka päivä oltava eri vaatteet. Syödään vain salaattia, avokadoa ja smoothieta. Kaikesta tästä täytyy kertoa mahdollisimman näkyvästi somessa ja pylly/habakuvia on laitettava heti siitä asti kun se pieni ero entiseen on saavutettu(jota ei kyllä juuri muut kuin henkilö itse huomaa) ja sitten kun muutos on näkyvämpi alkaa nettiin valua kuvia joissa ollaan lähes tai kokonaan alasti koska miksei??myös on mainostettava miten ei koskaan ole voinut näin hyvin ja joko lasketaan päiviä kun ollaan oltu juomatta/polttamatta tai sitten jos juodaan niin juodaan vain jotain "parempaa" viiniä eli sitä toiseksi tai kolmanneksi halvinta.

Mua on lähinnä huvittanut tämä treeni- ja smoothiemuoti. Kilpaurheilin tosissani yli 15 vuotta. Lopetin vähän ennen kuin tämä muoti alkoi ihan tosissaan. Ei se terveellinen ja kurinalainen elämä ole mitään herkkua. Varsinkin, kun sitä jatkaa vuodesta toiseen. Huvitti, kun ne samat tyypit, jotka oli koko nuoruuden naureskelleet "tylsälle" elämälleni, kun en bileissä juonut tai syönyt kaksin käsin herkkuja, aloittivat nyt kurinalaisen treenaamisen ja syömisen, koska se oli muotia. Huvittavinta minusta tässä oli treenien ja ruokavalion virittäminen äärimmilleen, vaikka kukaan ei ollut edes kilpailemassa esim. Crosfitissä tai fitneksessä vaan tekivät sitä "omaksi ilokseen". Siinä onkin paljon iloa herätä viideltä aamulla aamulenkille ja syödä lounaaksi omasta rasiasta kuivaa kanaa ja parsakaalia.

Hauskinta oli se paheksunta, jota sain osakseni, kun söin illalliseksi pastaa, join joskus ruoan kanssa oluen tai kävin ostamassa perjantaina töiden jälkeen irtokarkkeja.

Vierailija
45/203 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Instagram, jatkuva kuvien postaus, ennen kukaan ei jaksanut katsoa toisten lomakuvia, nyt, kun ne ovat netissä, ihmiset seuraavat.

Blogit, törkeää mainontaa, tyhmät klikkailee ja kadehtii, ja samalla mahdollistaa. Iso osa blogien tekstejä todella surkeaa kieltä, täynnä virheitä, muutama ankkahuuli poseerauskuva ja typerykset on ihastuksissaan.

Vierailija
46/203 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kansan lihominen kun hoikkana pienenä naisena en saa enää istuvia vaatteita mistään.

Öööh, mielestäni juuri pienille naisille löytyy vaatteita ja vähän muodokkaammille ei mitään. Yritä nyt vaikka farkkuja löytää nii joko ei mee perseestä yli tai sitte liian isot vyötäröltä :D

Voit olla mitä mieltä haluat, mutta itse hoikkana ja "pieneksi" kutsuttuna naisena ongelmat ovat ihan samanlaiset kuin sinulla. Farkut, jotka pitäisi olla minulle sopivat hirttävät jalkoja sekä haarojenväliä, istumisessa tai kyykkäämisessä persposket pullahtavat esille kun  vyötärön alue on matalalla. Välillä jopa xs koko tuntuu liian isolta, kun taas tiettyyn muottiin muotoillut vaatteet, joiden pitäisi olla sopivan kokoiset ovat rinnoista, kaulasta tai olkapäistä ihan ihmeellisen muotoiset kun se ylimääräinen, epäsopiva kangaskappale nousee ilmaan ja näyttää ihmeelliseltä rutulta/ patilta. Olen alkanut ihmettelemään, millaiselle vartalotyypille oiken noita vaatteita tehdään kun ei meinaa mikään olla sopiva vai onko minun vartalonmuoto jotenkin niin poikkeuksellinen ettei siihen vain löydy vaatteita?

Vierailija
47/203 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tatuointi jossa lukee " Only God can judge". Mahdollisimman näkyvässä paikassa 😆

Vierailija
48/203 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tämä jo onneksi vähän ohi mennyt treenivimma! Juostaan salilla joka päivä mahdollisimman kalliissa merkkivaatteissa ja joka päivä oltava eri vaatteet. Syödään vain salaattia, avokadoa ja smoothieta. Kaikesta tästä täytyy kertoa mahdollisimman näkyvästi somessa ja pylly/habakuvia on laitettava heti siitä asti kun se pieni ero entiseen on saavutettu(jota ei kyllä juuri muut kuin henkilö itse huomaa) ja sitten kun muutos on näkyvämpi alkaa nettiin valua kuvia joissa ollaan lähes tai kokonaan alasti koska miksei??myös on mainostettava miten ei koskaan ole voinut näin hyvin ja joko lasketaan päiviä kun ollaan oltu juomatta/polttamatta tai sitten jos juodaan niin juodaan vain jotain "parempaa" viiniä eli sitä toiseksi tai kolmanneksi halvinta.

Mua on lähinnä huvittanut tämä treeni- ja smoothiemuoti. Kilpaurheilin tosissani yli 15 vuotta. Lopetin vähän ennen kuin tämä muoti alkoi ihan tosissaan. Ei se terveellinen ja kurinalainen elämä ole mitään herkkua. Varsinkin, kun sitä jatkaa vuodesta toiseen. Huvitti, kun ne samat tyypit, jotka oli koko nuoruuden naureskelleet "tylsälle" elämälleni, kun en bileissä juonut tai syönyt kaksin käsin herkkuja, aloittivat nyt kurinalaisen treenaamisen ja syömisen, koska se oli muotia. Huvittavinta minusta tässä oli treenien ja ruokavalion virittäminen äärimmilleen, vaikka kukaan ei ollut edes kilpailemassa esim. Crosfitissä tai fitneksessä vaan tekivät sitä "omaksi ilokseen". Siinä onkin paljon iloa herätä viideltä aamulla aamulenkille ja syödä lounaaksi omasta rasiasta kuivaa kanaa ja parsakaalia.

Hauskinta oli se paheksunta, jota sain osakseni, kun söin illalliseksi pastaa, join joskus ruoan kanssa oluen tai kävin ostamassa perjantaina töiden jälkeen irtokarkkeja.

Miksi se, mikä sinulle oli kärsimystä, saisi tuottaa iloa muille?

Pisti silmään tuo "omaksi ilokseen". Parastahan onkin, jos elää terveellisesti omaksi ilokseen eikä jonkun kilpaurheilun takia. 

Ei tainnut ura mennä putkeen, kun vaikutat hieman katkeralta?

Vierailija
49/203 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jättikaulahuivit. Ihmisellä ei ole kaulaa ollenkaan vaan kasa hartioillaan. Ei sovi etenkään naisille joilla on vähänkään rintoja. Rinnattomat ehkä voivat peittää sillä kangasmytyllä muodottomuuttaan.

Samaa mieltä. Itse olen juuri lyhytkaulainen ja rinnakas. Ongelmana on, ettei löydy pienikokoisia huiveja eikä myöskään talvella pieniä takin alle meneviä kaulaliinoja. Onneksi mulla on äidiltä jääneitä huiveja ja olen itse kutonut tai virkannut pieniä kaulaliinoja.

Vierailija
50/203 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kansan lihominen kun hoikkana pienenä naisena en saa enää istuvia vaatteita mistään.

Öööh, mielestäni juuri pienille naisille löytyy vaatteita ja vähän muodokkaammille ei mitään. Yritä nyt vaikka farkkuja löytää nii joko ei mee perseestä yli tai sitte liian isot vyötäröltä :D

Ison ihmisen mielestä "pieni" on 38-42 -kokoinen. Noita kokoja kaupoista löytyy.

Itse olen kokoa 32 tai XXS, ja on kyllä erittäin harvinaista, jos itselleni Suomesta sopivaa vaatetta löydän. Jos löytyy kokolapun mukaan koko 32, niin se onkin ns. suomalaista mitoitusta ja vastaa kokoa 36 tai 38 ja on liian iso.

No. Itse sanoisin, että kuului kumpaan tahansa ääripäähän -eli on "nomrmaalia" huomattavasti pienempi tai vastaavasti kookkaampi, niin itselle sopivien vaatteiden löytäminen on haastavampaa. 

Vierailija
51/203 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että alastomuutta on joka paikassa tänä päivänä. pukeudutaan paljastavasti ja esitellään itseä sekä tyrkytetään itseä. Luulen että tämä on kylläkin pysyvämpi ilmiö.

Vierailija
52/203 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ison ihmisen mielestä "pieni" on 38-42 -kokoinen. Noita kokoja kaupoista löytyy.

Itse olen kokoa 32 tai XXS, ja on kyllä erittäin harvinaista, jos itselleni Suomesta sopivaa vaatetta löydän. Jos löytyy kokolapun mukaan koko 32, niin se onkin ns. suomalaista mitoitusta ja vastaa kokoa 36 tai 38 ja on liian iso.

Tämä on täysin totta. Mä hain eilen hm:n paketin, tilasin s-kokoisia paitoja. Muutama oli kuin teltta, pari oli sopivia. Eikä kyseessä ollut mitään oversized-mitoitusta vaan tavallisia paitoja. Olen 160cm/67kg eli normaalipainon ylärajalla tai lievän ylipainon alarajalla.

Noin viisi vuotta sitten olin 160cm/54kg ja käytin 36/38-kokoisia paitoja. Nyt tosiaan 34 saattaa olla liian suuri, vaikka painoa on tullut yli 10kg.

Vierailija
53/203 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa kaikista. Jos ihmiset ajattelisivat omilla aivoillaan, olisi idiottimaisia villityksiä paljon vähemmän.

Tämä pitää sisällään paljon. Jos ei ihmiset olisi niin kana-aivoisia mainosmiesten orjia niin elämä olisi toisenlaista. Mainonta on todella kallista, ei sitä turhaan tehdä.

Hirveän kalliit puhelimet ovat eräs oikein hyvä esimerkki. Kuka olisi uskonut 20 v sitten että tänä päivänä ostetaan 500-1000 euron matkapuhelimia koko perheelle jatkuvasti ja tingitään jopa ruuasta ja terveydestä niiden hankintojen takia?

Mauton muotivillitys.. no niitä nyt on aina mutta odotan sitä päivää kun leggarit katoavat.

Vierailija
54/203 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Converse-kengät aikuisilla (vanhoilla +30 v) ihmisillä. Johtuu siitä, kun nämä tennarit olivat muotia ollessani ala- ja yläasteella. Niistä tulee mieleen lasten kengät ja ne näyttävätkin mielessäni lasten ja nuorten kengiltä. Itsekin käytin sellaisia lapsena, eri värisiä.

Mutta saa ihmiset käyttää mitä kenkiä haluavat, vaikka minulla onkin tällainen mielikuva niistä. Jossain vaiheessa tuntui että kaikilla oli sellaiset ja mietin että nyt nämä lasten kengät ovat sitten massamuotia.

Vierailija
55/203 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokabloggaus. Koska sitä on liikaa ja suurin osa vailla mitään omaa luovaa työtä. Ja annosten valokuvaaminen ravintolassa ja kuvien levitys on niin noloa. Itsekin olen harrastanut ruuanlaittoa vuoskymmenet muttei tulisi mieleenkään tehdä siitä jotain nettiprojektia.

Martat ja ammattilaiset on sit erikseen.

Vierailija
56/203 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi se, mikä sinulle oli kärsimystä, saisi tuottaa iloa muille?

Pisti silmään tuo "omaksi ilokseen". Parastahan onkin, jos elää terveellisesti omaksi ilokseen eikä jonkun kilpaurheilun takia. 

Ei tainnut ura mennä putkeen, kun vaikutat hieman katkeralta?

Se koira älähtää ja niin edelleen....

Vierailija
57/203 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pienille löytyy paremmin vaatteita ja heille myös sopii laajempi kirjo malleja. Tällainen lyhyt omenavartalo ei löydä kivoja yläosia kun eivät mahdu rintojen kohdalta kiinni. Jos otat isomman numeron ne ovat hartioista laatikoita. Ns isojen tyttöjen vaatteet ovat puoli metriä liian pitkiä, yleensä kaameita rumanvärisiä ja huonolaatuisia säkkejä.

Lohdullista kuulla että meitä on monenpituisia ja levyisiä jotka ei saa vaatteita, ja jos saa niin malleja ja värejä ja materiaaleja et pääse paljoa enää kronklaamaan.

Itse olen 175 cm pitkä hoikka nainen ja vaikeata on vaatteen saanti.

Eikö  XL naisten vaateliikkeet myy ollenkaan lyhyiden ja XL kokoisten naisten vaatteita? En ole tutustunut valikoimaan mutta jos on niin että ne ovat kaikki pitkille ja pulleille, niin jossain menee metsään. Eivät kaikki pulskat ole meinaan pitkiä vaan kuten Sinä, teitä on lyhyempiäkin.

Yhtälailla tällaiselle hongankolistajatytölle ei meinaa löytyä. Jos alkaisin treenaan hartioita ja mulla olisi isot tissit, en löytäisi enää yhtikäs mitään ;)  koska nytkin paidat ja takit kiristävät monesti hartioista vaikka otan isoimman koon mikä rekissä roikkuu. Kauppaan jää siis.

Vierailija
58/203 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vesipullo-buumi 90-luvulla. 

Olin yliopistolla ja joka luennolla nökötti vesipullo jokaisen naisopiskelijan nokan edessä. 

Ihan kuin siinä luentojen välissä ei voisi juoda sen mitä tarvitsee. 

No... miksi tämä ärsytti? Ei sinänsä ne vesipullot, mutta mennään kuin sopulit kaikkeen soopaan lauman mukana. 

Sittemmin on tullut tämä jatkuva napostelu "ettei verensokeri laske". On jos jonkinlaista pähkinäpussia ja proteiinipatukkaa, ettei vain pyörry parissa tunnissa verensokerin laskuun ;D

Olen niin vanha myös, että muistan tämän hyvin. Kaikki kulkivat jopa kadulla vesipullo kourassa ikään kuin olisi alituisessa akuutin nestehukan vaarassa :D

Veden liiallinenkaan nauttiminen ei tietysti useimmiten aiheuta kuin lisääntynyttä virtsaamisen tarvetta. Huolestuttavampaa on tämä jatkuva syöminen, joka ei totisesti vähennä ylipainon varaa, vaan useimmilla lisää sitä. Työpaikallakin on daami, jolla on jatkuvasti jokin pussi työpöydllä nälkäkuoleman välttämiseksi. Donnalla on painoa n. 120 kg. 

Vierailija
59/203 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on täysin totta. Mä hain eilen hm:n paketin, tilasin s-kokoisia paitoja. Muutama oli kuin teltta, pari oli sopivia. Eikä kyseessä ollut mitään oversized-mitoitusta vaan tavallisia paitoja. Olen 160cm/67kg eli normaalipainon ylärajalla tai lievän ylipainon alarajalla.

Noin viisi vuotta sitten olin 160cm/54kg ja käytin 36/38-kokoisia paitoja. Nyt tosiaan 34 saattaa olla liian suuri, vaikka painoa on tullut yli 10kg.

Et voi olla tosissasi

Vierailija
60/203 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiennyt ennen tämän ketjun lukemista että perseselfieitäkin otetaan ja lähetellään. Ei ziisus en muuta sano. Eipä ole kukaan onneksi lähettänyt kun en ole ilmiöön törmännyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kahdeksan