IL: Riina-Maija Palander oli työhaastattelussa - syyttää "haastattelijatyttöä" idiooteista kysymyksistä: "Olin ylipätevä"
http://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/201707172200269353_vd.shtml
Apua mitä kielenkäyttöä ja typerää avautumista. Se, että olet joskus valmistunut jostain koulusta ja olet sitten ollut monta vuotta vain kotona, ei tee sinusta automaattisesti pätevää työntekijää. Ei ainakaan tuolla asenteella. Jos Riinis ole niin pätevä, niin mikset sitten ole jo jossain töissä? Pikkasen kuvittelee rouva nyt itsestään liikoja.
Kommentit (468)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä taas tästä huomaa, miten kateellista kansaa suomalaiset on.
Sen kerran, kun Riina-Maijan elämästä löytyykin jotain, joka meni vähän pieleen, niin heti on rakkikoirat räksyttämässä niin että kotivärjätty "kouvolatukka" tärisee.
Jos olette muka itse niin hyviä työnhaussa, niin miksi ette ole töissä vaan kirjoittelette tänne? Ei kun ai niin, teitä ei pyydetä edes haastatteluihin!
Nauttikaa vaan lähiöissänne sitä Rainbow-siideriä ja purkakaa kateuttanne ja katkeruuttanne täällä, kun ette oikeassa elämässä edes uskalla näyttää läskiä naamaanne lähilidliä kauempana ;)
No ainakin meidän työpaikalla ei tarvitse olla 24 tuntia vuorokaudessa, vaan kotonakin saa käydä välillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
http://www.menaiset.fi/blogit/sattuu-tapahtuu
Tässä. Googleen Riina Palander blogi, ei sen suurempaa salapoliisityötä vaadi ;)Kirjoitelmassaan "Kipeitä haaveita" (julkaistu 6.11.2016) Riinis käsittelee tätä nyt tapetilla olevaa asiaa, paluuta työelämään kymmenen kotiäitiysvuoden jälkeen.
Monikin kohta ansaitsisi referoinnin ja kommentoinnin, mutta ylitse muiden nousee mielestäni tämä missä Riinis jo näkee itsensä tulevassa työpaikassaan:
"Lähden aamulla ovesta ulos ja huikkaan "Pärjäile muru!" ja kiirustan tärkeisiin töihini.
Saan arvostusta kollegoiltani ja Veskun kaksimieliset vitsit naurattavat jo ennen ensimmäistä aamukahvia"Voi tulla pitkä hakuaika.
"Veskukin" lienee jo tuolloin siirretty toisiin tehtäviin..Mulla taas pisti silmään kommentti "ongelmahan on että tässä perheessä mamma on kunnianhimoinen. Sitähän äidit eivät yleensä ole". "Olen tukenut miestäni nämä vuodet raahannut itse ostoskassit autoon ja keitellyt tuhannet nakkikeitot, nyt on minun vuoroni, nyt olen tarpeeksi vahva"
Anteeks, mut missä se kunnianhimo on nämä kymmenen vuotta näkynyt. Ei edes mitään opiskelua tai jotain osa-aikaista duunia ettei syrjäydy työmarkkinoilta kokonaan.
Aika moni mamma on käynyt töissä vaikka lapset on olleetkin pieniä, opiskelleet/hommanneet lisäkoulutusta siinä sivussa.
Itsekin Riinis totesi tässä/jossakin kirjoituksessa, että kuinkahan sujuu häneltä työelämään paluu "kellastuneilla todistuksilla"
Tuntuu että kirjoittaa blogiaan vaan ja ainoastaan siksi jotta joku työnantaja soittaisi ja pyytäisi töihin, niin usein töihinpaluusta kirjoittaa. Sekä korostaa kuinka hän paiskii hommia aamusta iltaan, "kuin maatiloilla ennen, tosin yksin ilman kenenkään apua".
No hevosharrastus on harrastus, mutta kuinka se liittyy siihen, että hän on mukamas poikkeuksellisen kunnianhimoinen äidiksi, siis tekemään uraa työelämässä.
Motivaatiosta kertoo, että mikään työ ei kelpaa, vaikka noin pitkällä poissaololla töistä olisi järkevää ottaa mikä hyvänsä työ nyt alkuun. Mutta ei, suoraan on saatava johtajan pesti. Tai joku hyvin, hyvin tärkeä työ. Kun on sitä kunnianhimoa nääs.Mitä vittua? "Sitähän äidit eivät yleensä ole". Ok. Olen kantanut itse kauppakassit kotiin asti koska ei ole autoa, käynyt töissä, opiskellut ja kasvattanut lapseni yliopistoon saakka. Yksin. Kunnianhimosta on kyllä hyvä puhua jos saavutus on se nakkikeiton vääntäminen mutta tekoja ei näy.
Puhuminen on halpaa ja sanat helppoja.
Sitä paitsi nakkikeitto on pas**aa. Jos on kotona niin ehtisi tehdä kunnon ruokaa.
Niin sitä minäkin ihmettelin vaikken itse edes ole äiti-ihminen, enkä tiedä liityyykö asiaan mitenkään. Mut ilmeisesti Riinis on siis Suomen ainoa kunnianhimoinen äiti. Jospa se sen takia haaveilee siitä tärkeästä työpaikasta jossa häntä arvostetaan. Voi muut naiset ottaa mallia, millainen on kunnianhimoinen nainen ja äiti. Kunhan joku typeriä kyselevä haastattelijatyttö ensin ymmärtää kenen kanssa on tekemisissä ja kuinka älykäs Riinis oikeasti on.
Ei hyvää päivää oikeesti.
Vierailija kirjoitti:
Joitakin yhteneväisyyksiä voisi löytää Riinan ja Hannan välillä, mutta Hanna ei valita vaan tekee duunia
-toisella kaupallisen alan toisella ravintola-alan perustutkinto
- tulleet julkisuuteen miestensä kautta
- bloggaavat
- lapsi edellisestä suhteesta ja 2 tai 3 lasta uuden miehen kanssa
-yrittäjiä, tai toisesta en ihan varma 😂Riina jää kotiäidiksi ja on muuten tumput suorana kymmenen vuotta.
Hanna: miehellä kaksi menestyvää ravintolaa ja Hanna on duunissa ainakin jossain vaiheessa toisessa. Ei ikinä narise työkuvioista tai rakkauselämästä, vaikka kuten tiedämme takkiin on tullut. Kirjoittaa blogia ja kolumneja, joista alkaa tienata koko ajan enemmän. Kirjoittaa ja kustantaa kirjoja. Aloittanut kokkiopinnot Perhossa. Ja hoitanut sen lapsiperheen arkea ja kantanut niitä kauppakasseja. Hannan lapset syöneet myös muutakin kuin nakkikeittoa 😀.
Hanna G on nykyisin pelkkä mainosalusta, mutta tässä "kisassa" ehdoton voittaja.
Mulla myös maku mennyt Hanna G:hen, mutta tässä todella kunnianhimoinen äiti, respect siitä!
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitelmassaan "Kipeitä haaveita" (julkaistu 6.11.2016) Riinis käsittelee tätä nyt tapetilla olevaa asiaa, paluuta työelämään kymmenen kotiäitiysvuoden jälkeen.
Monikin kohta ansaitsisi referoinnin ja kommentoinnin, mutta ylitse muiden nousee mielestäni tämä missä Riinis jo näkee itsensä tulevassa työpaikassaan:
"Lähden aamulla ovesta ulos ja huikkaan "Pärjäile muru!" ja kiirustan tärkeisiin töihini.
Saan arvostusta kollegoiltani ja Veskun kaksimieliset vitsit naurattavat jo ennen ensimmäistä aamukahvia"Voi tulla pitkä hakuaika.
"Veskukin" lienee jo tuolloin siirretty toisiin tehtäviin..
Siis toi boldattu kohtahan on suoraan viisivuotiaan kotileikeistä. "Sit nää menis töihin ja sanois tolleen." :D
Pitäisikö antaa työvimaviranomaisille vinkki, että rouva vetää työttömyyskorvauksia samaan aikaan kun toimii vice presidenttinä omassa yrityksessään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Veikkaan, että kyseessä oli yritys saada lukijoita blogille. Eihän tuossa mitään järkeä muuten ole!
On se tradenomikin korkeakoulututkinto, mutta on vain hieman ristiriidassa "huippu arvosanoin yliopistosta" kanssa, joka antaa aika virheellisen kuvan rouvan koulutustaustasta. Akateeminen on yliopiston käynyt ja oma nimityksensä heille, jos haluavat erottautua korkeakoulutetuista tai vaihtoehtoisesti maisteri alansa mukaan.
Tosin maisteriksi voi tulla myös ammattikorkean kautta tietyillä aloilla.
Voisitko hieman täsmentää? Ammattikorkean kautta ei tule maisteriksi, mutta ko. opinnot + työkokemus voivat avata tien maisteriopintoihin, jos kykenee osoittamaan, että hallitsee esim. tutkimusmetodit.
Vierailija kirjoitti:
Etsiessäni sitä blogia, google tökkäsi eteeni lehtijutun vuodelta 2013, jossa frouva Riinis oli jo kovalla tohinalla palaamassa työelämään.
https://www.mtv.fi/viihde/muut/artikkeli/kalle-palanderin-vaimo-palaa-t…
Osuiko silloinkin haastattelijoiksi pelkkiä idioottityttösiä vai mikähän sen työelämään paluun silloin esti? Täällä kun näyttäis olevan ihmisiä jotka on kyseisen poppoon edesottamuksia seuranneet, niin joku ehkä saattaa muistaa...
Itsekin törmäsin lehtijuttuun jossa kerrottiin Riiniksen saaneen usrita työtarjouksia tammikuussa. No jos niin on, niin miksi etsii töitä? Vai oliko ne just ne täällä puhutut paikat tiskaajana ja karaoke-emäntänä, joihin on liian koulutettu tai älykäs?
Mut työelämään se on otsikoitten mukaan ollut lähdössä jo ties kuinka kauan, jäänyt mieleen kun aina valitellut että kun Kallelta pyydettävä rahaa. Kun (minusta) hurjalta tuntuisi olla taloudellisesti täysin toisen ihmisen varassa, niin oon luullut että se oli oikeesti menossa töihin, eikä vaan haaveile. Siis että tiedossa jo joku työ sillä.
– Toki siihen vaikuttaa myös se, että moni varmasti tietää, että minulla on kotona aika iso paletti ja työnantajat varmaan miettivät, että missä ihmeen välissä kävisin töissä. En ole sitä selvittänyt itsekään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitelmassaan "Kipeitä haaveita" (julkaistu 6.11.2016) Riinis käsittelee tätä nyt tapetilla olevaa asiaa, paluuta työelämään kymmenen kotiäitiysvuoden jälkeen.
"Veskukin" lienee jo tuolloin siirretty toisiin tehtäviin..Siis toi boldattu kohtahan on suoraan viisivuotiaan kotileikeistä. "Sit nää menis töihin ja sanois tolleen." :D
Jep. Tulee ihan mieleen kuva pienestä tyttösestä, joka on lainannut äidin käsiaukkua ja huulipunaa. Neiti siinä sitten tepastelee ympäri kämppää äidin suurissa korkokengissä ja tärkeänä puhuu lelukännykkäänsä.
Vierailija kirjoitti:
– Toki siihen vaikuttaa myös se, että moni varmasti tietää, että minulla on kotona aika iso paletti ja työnantajat varmaan miettivät, että missä ihmeen välissä kävisin töissä. En ole sitä selvittänyt itsekään.
Siis onko se sanonut näinkin?! Ja sitten väittää, että muut äidit ei ole kunnianhimoisia...
Olen nyt 40v hyvässä asemassa työelämässä, on kolme lasta ja myös vaativaa työtä tekevä mies. Toki tämä on vaatinut opiskelua, opintojen päivitystä perhevapaiden (yht. 5v) aikana sekä työn ohessa. Joustoa niin työnantajan vaatimusten, lasten sairastamisten, harrastusten ja miehen työn ristiaallokossa. Ne Riiniksen mainostamat pullatkin valmistuu lasten turnauskahvioon. Ei tarvitse kerjätä mieheltä rahaa. En ole koskaan ajatellut tässä olevan mitään ihmeellistä. Samanlaista elämää kuin suurimmalla osalla ystävistäni. Miten me pystytään käymään töissä?! Ei mun työnantajat ole koskaan epäilleet, ettenkö töihin pystyisi, vaikka lapsetkin on joskus olleet kipeinä.
Kotiäitien äänitorvi kokee olevansa Riinis
Suomalaiset on sitä meitä että kotiäidit ei tee mitään mutta ulkomaille nostetaan jalustalle että hieno valinta.
Riinis tajusi olevansa täysi nolla suomessa eikä voi jäädä tänne.
Eiköhän tuo Riina-Maijan kokemus ole nykyaikana todella yleinen. Työpaikkoja on vapaana hyvin vähän. Jos on kykenevä ja fiksu ihminen, on ehdottomasti helpointa luoda itse oma työpaikkansa.
Reissumiehen vaimo pyykkää ensin kun mies tulee maailmalta ja Silloin kun mies tulee maailmalta ei halua olla töissä. Vaimoa tarvitaan pyykkäämään ja tiedottajaksi ja sihteeriksi
Telkkarissahan menestyksen salaisuus on aina se kunnianhimo ja intohimo tekemäänsä työhön.
Mietin stä koulutusta - varmaan ennemmin restonomi kuin tradenomi? Kun matkailualan töistä haaveilee ja ravintola-alalle haki?
Veikkaan että Kalevauva tekee biisin. Tässä on jo aineksia moneen säkeistöön :)
Vierailija kirjoitti:
Mietin stä koulutusta - varmaan ennemmin restonomi kuin tradenomi? Kun matkailualan töistä haaveilee ja ravintola-alalle haki?
Niin, missä oppilaitoksessa hän nyt sitten on ollut kirjoilla? Kauppakorkeassako? Onko valmistunut vai kauppatieteiden yo?
Toki työkokemuksen täydellinen puute tässä tapauksessa iskee kasvoille. Kantsis mennä vaikka vuokrafirman kautta opettelee laskuttamista, kyllä asiakasyritykset sieltä sitten poimii, ensin tiimiesimiehiksi ja eteennpäin, jos rahkeet riittää.
Ja kyllähän työkkäri ton ikäset täydennyskouluttaa ja laittaa harjotteluun. Nehän niitä mahdollisuuksia on. Pollen juoksutus kentällä on etupäässä harrastamista.
Joku yrittää tosissaan provota noilla AMK-jutuilla :D Väliäkö sillä minkä koulun on käynyt, asenne ratkaisee. Yliopisto ei ole kaikkia varten, mutta ei se tee ihmisessä yhtään huonompaa jos on vaikka vaan amiksen käynyt.