Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IL: Riina-Maija Palander oli työhaastattelussa - syyttää "haastattelijatyttöä" idiooteista kysymyksistä: "Olin ylipätevä"

Vierailija
17.07.2017 |

http://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/201707172200269353_vd.shtml

Apua mitä kielenkäyttöä ja typerää avautumista. Se, että olet joskus valmistunut jostain koulusta ja olet sitten ollut monta vuotta vain kotona, ei tee sinusta automaattisesti pätevää työntekijää. Ei ainakaan tuolla asenteella. Jos Riinis ole niin pätevä, niin mikset sitten ole jo jossain töissä? Pikkasen kuvittelee rouva nyt itsestään liikoja.

Kommentit (468)

Vierailija
301/468 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootteko kuunnelleet Cafe au lait-podcastin jossa oli haastateltavana??

Vierailija
302/468 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei,

olen itse eestiläinen ja kotoisin Itä-Virosta (alueelta, jossa on kyseisen henkilön omistama kartano).  Samoin olen valmistunut Tarton yliopistosta vuonna miekka ja kivi, jolloin jo ensimmäiset suomalaiset lääkiksen opiskelijat olivat jo Tartossa ja mieheni oli yksi opiskelijoista.

Ok asiaan:

a) Tarton yliopistosta EI ole valmistunut kyseinen henkilö (katsokaa vaikkapa Tarton yliopistosta valmistujien nimiä netistä, ovat siellä alkaen tiedekunnittain, jostain 1980 ja jotain).

b) henkilö EI puhu viroa (miksi hän käyttäisi sitten vironkielisten työntekijöiden kanssa englanttia?).

Halusin vaan oikaistaa tietoja.

Mita mielta olet sijoittamisesta palanderien kartanon paikkakunnalle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/468 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riiniksellä on kampanja että kukaan ei palkkaisi häntä missään tapauksessa. Ei taida duunit oikeasti kiinnostaa

Vierailija
304/468 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cafe au lait on blogi, jossa tätä supersankarin vaimoa haastatellaan. Mutta mikä on nimeltään vaimon oma blogi?

Vierailija
305/468 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Cafe au lait on blogi, jossa tätä supersankarin vaimoa haastatellaan. Mutta mikä on nimeltään vaimon oma blogi?

Tai oikeastaan podcast.

Molemmilla haastattelijoilla on .myös omat blogit. Toisella kyllä salainen.

Vierailija
306/468 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan Riinan kääretorttujen leipomistaidot basics?

Vierailija
307/468 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

jannis80 kirjoitti:

Espanjassa ne voi palkata köyhistä maista tulleita ihmisiä niihin tiskaaja-hanttihommiin ja tottakai he olettavat että haastatteluun tuleva edes yrittäisi keskustella vaikka huonolla kielitaidolla. Meillä oli töissä espanjalainen tyttö vaihdossa ja todella huonolla englannilla ja kovalla yrityksellä ja hyvällä asenteella pärjäsi. Espanjalaiset arvostavat yritystä ja kanttia.

Kai luulivat Riiniksen olevan joku entisestä Neuvostoliitosta tuleva maatuska joka tekee hommia pikkupalkalla ja kovalla yrityksellä. Ei sellaisen papereita kukaan ehdi vilkaista. Olivat varmaan koppavasta pikkurouvasta hyvin yllätyneitä. Tiskaajan ammatti kun on ravintolahierarkian pohjassa. Siihen etsitään aina väkeä koska irtisanoutumisprosentti on korkea. Jos siihen hommaan ei pääse niin aika huonosti on asiat.

Poikakaverini on diplomi-insinööri joka joutui tyytymään lastaajan hommiin omassa maassaan, työkaverina on entisessä Itä-Saksassa humanistisessa opiskellut tohtori. Nyt on ylitarjontaa markkinoilla. Sopeutuvat pärjäävät.

Riinis ei hakenut tiskarin töitä. Espanjalaiset eivät pidä Suomea osana USSR:ta.

Jotkut pitää jotkut ei :) Voin maan pääkauoungissa asuneena todeta että n. 50% ei tiedä missä on Suomi, tai luulevat Suomen olevan Ukrainassa tai Latviassa päin, ja Suomen olevan entisen itäblokin maa. Olen kuullut tulleeni huoraamaan Casa de Campoon jne.Toisaalta, Suomi on niin pieni ja vaatimaton maa eikä millään tavalla tärkeä siellä.Siksi suomalaisten kommentoijen jutut tässäkin ketjussa naurattaa, ollaan niin olevinaan itse vaikka on suoritettu joku tutkinto suomalaisessa korkeakoulussa joka on aivan mitätön ja yhdentekevä meriitti jos töitä hakee ulkomailta. Toki asiantuntijatehtövät ovat asia erikseen mutta en usko jotka niitä tekevät hengaavan vauvapalstalla keskellä päivää.

Ihan ohis mutta: mua taas naurattaa kun aina palstalla joku tulee kertomaan, että "en usko että miljonäärit/oikeat lääkärit/asiantuntijat/oikeasti korkeapalkkaiset hengaavat täällä vauvapalstalla". Ihan niin kuin nämä edellämainitut ihmisryhmät olisivat jotain erityistä erilaista ihmislajiketta, joka ei tee tavallisten ihmisten juttuja. Ihan yhtä lailla ne miljonäärit ja asiantuntijatkin sairastavat, käyvät p*skalla ja selaavat vauvapalstaa. Heillä on myös fb-tilit ja whatsappit just niinkuin kaikilla muillakin. Ei ne elä missään eristäytyneessä omassa yhteisössään, jossa ei ole kuultukaan vauvapalstasta saati että käytäisiin siellä.

Ps. nyt on sitä paitsi kesä, useimmat asiantuntijatkin ovat lomalla.

Vierailija
308/468 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä tällä palstalla kyllä muistetaan hehkuttaa nimenomaan sitä muodollista pätevyyttä ja koulutusta/tutkintoa, mutta nyt kun onkin joku inhokki niin hups, ei sillä koulutuksella olekaan mitään väliä. Se nyt on kuitenkin fakta että suurin osa suomalaisista korkeakoulusta valmistuneista on täysiä tumpeloita, ja ei se hieno Key Account Manager -titteli tarkoita että olisitte jotenkin erityisen kyvykkäitä oikeastaan yhtään missään. t. peruskouluun mankelinsa jättänyt

Jos olisit opiskellut peruskoulu pidempään, ymmärtäisit, että Key Account Manager -titteli ei todellakaan ole mikään huipputitteli. :)

No tuo sama asiahan tuossa kommentissa luki, hieman eri sanoin ilmaistuna.

Vierailija
309/468 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö, onko Riiniksellä siis blogi vai ei? Minkäniminen?

Vierailija
310/468 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Öö, onko Riiniksellä siis blogi vai ei? Minkäniminen?

Joku siis tiesi bloggauksen olleen esillä jo kaksi kuukautta sitten. Olisi kiva lukea alkuperäinen, hänen itsensä kirjoittama teksti. Mistä sen löytää vai onko koko blogi deletoitu jo?

Vierailija
311/468 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö hän voisi lisätä noita kääretorttuja LinkedIn-profiilinsa erityisosaamisekseen?

Vierailija
312/468 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.menaiset.fi/blogit/sattuu-tapahtuu

Tässä. Googleen Riina Palander blogi, ei sen suurempaa salapoliisityötä vaadi ;)

Vierailija
313/468 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, jonkun alan peruskokemusta pitäisi olla. Vähintään 5 mieluummin 10 vuotta. Voi olla vaikeaa, jos sellaiseen joutuu "nöyrtymään", totuus kuitenkin on, että bisneksessä nämä pitää hallita. Miksi ei itse kehittänyt kartanosta matkailu- ja harrastus (ratsastus)tuotetta, mahtavat puitteet ja siinä referenssiä. Jos ei oikein hallitse kunnolla markkinointia eikä taloushallintoa, niin mikä tahansa oman pyörittäminen a) tökkii b) maksaa.

Vierailija
314/468 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä muistelen lukeneeni monta otsikkoa ja juttua jo aiemmin jossa Riinis valittaa ettei viitsi Kallelta koko ajan pyytää rahaa vaan on nyt aikeissa alkaa tienata itse ja aikoo mennä töihin. Eikö sitä huippujohtajan pestiä tarjottukaan parin viihdeosastolla olevan jutun perusteella? Noh, haukutaan haastattelija, josko se auttaisi. Ihmetyttää vaan miksi Riiniksen pitäisi saada erikoiskohtelua työnhaussa, kun "lensi suomesta asti paikalle" ja "eivätkö tiedä ketä haastattelevat". Ehkä kyseinen työnantaja halusi työkokemusta omaavan, pätevän espanjaa puhuvan henkilön. Ei kielitaidotonta urheilijan vaimoa joka ei edes (omien sanojensa mukaan) muista opiskeluajoistaan mitään, eikä ole kokemusta ko työstä.

Ja se ihmetyttää, että Riiniksellä olis ollut aika helposti mahdollisuus perustaa joku oma yritys jos vaan kiinnostusta olisi ollut. Nyt on pakko, keksiä jotain, kun alkaa rahat loppua, niinhän Kalle on itse myöntänyt. Mutta motivaatiota ei ole ilmeisesti ollut, kun eivät ole siellä viron kartanossakaan olleet edes paikalla vaan asuneet ihan eri maassa. Noh,joskus sen verran, että (oman kommenttinsa mukaan) Riinis ei voi olka edes huonolla tuulella siellä, kun on asiakkaita. Jos jätti työnsä ja uransa muuttaakseen Kallen perässä ulkomaille, niin kai jotain työtä tai omaa yritystä olis voinut hommailla. Ettei olisi aina tarvinnut Kallelta pyytää rahaa. Nyt onkin vähän ikävämpi tilanne.

Vierailija
315/468 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

jannis80 kirjoitti:

Espanjassa ne voi palkata köyhistä maista tulleita ihmisiä niihin tiskaaja-hanttihommiin ja tottakai he olettavat että haastatteluun tuleva edes yrittäisi keskustella vaikka huonolla kielitaidolla. Meillä oli töissä espanjalainen tyttö vaihdossa ja todella huonolla englannilla ja kovalla yrityksellä ja hyvällä asenteella pärjäsi. Espanjalaiset arvostavat yritystä ja kanttia.

Kai luulivat Riiniksen olevan joku entisestä Neuvostoliitosta tuleva maatuska joka tekee hommia pikkupalkalla ja kovalla yrityksellä. Ei sellaisen papereita kukaan ehdi vilkaista. Olivat varmaan koppavasta pikkurouvasta hyvin yllätyneitä. Tiskaajan ammatti kun on ravintolahierarkian pohjassa. Siihen etsitään aina väkeä koska irtisanoutumisprosentti on korkea. Jos siihen hommaan ei pääse niin aika huonosti on asiat.

Poikakaverini on diplomi-insinööri joka joutui tyytymään lastaajan hommiin omassa maassaan, työkaverina on entisessä Itä-Saksassa humanistisessa opiskellut tohtori. Nyt on ylitarjontaa markkinoilla. Sopeutuvat pärjäävät.

Riinis ei hakenut tiskarin töitä. Espanjalaiset eivät pidä Suomea osana USSR:ta.

Jotkut pitää jotkut ei :) Voin maan pääkauoungissa asuneena todeta että n. 50% ei tiedä missä on Suomi, tai luulevat Suomen olevan Ukrainassa tai Latviassa päin, ja Suomen olevan entisen itäblokin maa. Olen kuullut tulleeni huoraamaan Casa de Campoon jne.Toisaalta, Suomi on niin pieni ja vaatimaton maa eikä millään tavalla tärkeä siellä.Siksi suomalaisten kommentoijen jutut tässäkin ketjussa naurattaa, ollaan niin olevinaan itse vaikka on suoritettu joku tutkinto suomalaisessa korkeakoulussa joka on aivan mitätön ja yhdentekevä meriitti jos töitä hakee ulkomailta. Toki asiantuntijatehtövät ovat asia erikseen mutta en usko jotka niitä tekevät hengaavan vauvapalstalla keskellä päivää.

Ihan ohis mutta: mua taas naurattaa kun aina palstalla joku tulee kertomaan, että "en usko että miljonäärit/oikeat lääkärit/asiantuntijat/oikeasti korkeapalkkaiset hengaavat täällä vauvapalstalla". Ihan niin kuin nämä edellämainitut ihmisryhmät olisivat jotain erityistä erilaista ihmislajiketta, joka ei tee tavallisten ihmisten juttuja. Ihan yhtä lailla ne miljonäärit ja asiantuntijatkin sairastavat, käyvät p*skalla ja selaavat vauvapalstaa. Heillä on myös fb-tilit ja whatsappit just niinkuin kaikilla muillakin. Ei ne elä missään eristäytyneessä omassa yhteisössään, jossa ei ole kuultukaan vauvapalstasta saati että käytäisiin siellä.

Ps. nyt on sitä paitsi kesä, useimmat asiantuntijatkin ovat lomalla.

En ymmärrä minäkään.

On koulutetuillakin ihmisillä huumorintajua!

(tämä palstahan on parhaimmillaan mitä parasta rentouttavaa viihdettä!)

Minä sain aikoinani vinkin hyvältä ystävältäni joka on nuori lääkäri yliopistollisessa keskussairaalassa, erikoistumisopinnot loppusuoralla, samoin väikkärin teko. MUTTA, sama henkilö on myös vaimo ja äiti - tuolloin oli juuri palannut äitiyslomaltaan töihin. Eli ihan tätä vauvapalstan parasta A1-kohderyhmää, eikö??

Mikä siinä on niin vaikeaa tajuta että useimmilla meistä on samanaikaisesti elämässään monta eri roolia, ei kukaan meistä ole yhtäkuin pelkkä ammattinsa tai koulutuksensa.

Vierailija
316/468 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

R-M on kyllä noin laajemmalla tasolla oikeassa: Työnhausta on tullut täyttä pelleilyä, jossa joku puolityhmä tärkeännäköisenä tutkii sun cv:tä johonkin paskanlapioijaksi 0-tuntisopparille. Ja vaatii sinua analysoimaan koulukokemuksia jne. Aivan älytöntä tärkeilyä olemattoman takia ja yleensä vielä typeryksen toimesta. Se on nöyryyttävää ja jokainen työtön tietää tunteen, kun ei sovi edes aidanseipääksi "tarvittaessa kutsuttavaksi", jos ei halua alistua amatööripsykologin analyyseihin. Parasta on, että olen itse vapaaehtoistyössä, jota teen muutaman kerran vuodessa yhteensä alle 10 tuntia. Sitten kerran vuodessa istun alas organisaation kolmen palkatun työntekijän kanssa "kehityskeskusteluun" pariksi tunniksi, jossa minulta kysellään tärkeillen oppimiaini asioita, tunteitani, epäonnistumisia jne. . Viimeksi teki mieli sanoa, että tehän voisitte itse tehdä nämä mun hommat tähän käytetyssä ajassa ja kun saatte vielä kuukausipalkkaakin tästä kaupungilta. Olen vapaaehtoistyöntekijä ja koen nöyryyttävänä sen, että minua puristetaan kuin työntekijää vuosittaisessa kehityskeskustelussa. Enkä ole ainoa samoilla kokemuksilla. Meitä on monta lopettamassa, koska vapaaehtoistyötä on vähän ja hirveä henkilökunta tärkeilemässä toimistolla. Nuohan voisi sen "organisointinsa" sijaan tehdä meidän hommat ja kaikki menisi sujuvammin.

Vierailija
317/468 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, jonkun alan peruskokemusta pitäisi olla. Vähintään 5 mieluummin 10 vuotta. Voi olla vaikeaa, jos sellaiseen joutuu "nöyrtymään", totuus kuitenkin on, että bisneksessä nämä pitää hallita. Miksi ei itse kehittänyt kartanosta matkailu- ja harrastus (ratsastus)tuotetta, mahtavat puitteet ja siinä referenssiä. Jos ei oikein hallitse kunnolla markkinointia eikä taloushallintoa, niin mikä tahansa oman pyörittäminen a) tökkii b) maksaa.

Kun ei sitä kiinnosta työnteko, nyt vaan ois vähän pakko, kun alkaa rahat loppua. Jos kiinnostais, olis jo pistänyt jonkun firman pystyyn, jisyksi ei olisi toiminut, olisi perustanut toisen. Helppo kuvitella jokin hevosharrastukseen liittyvä firma, (kuten sinäkin kirjoitit).

Mutta kun sitä ei kiinnosta. Eikä ole ehkä osaamistakaan. Hitto mitä moni ihminen olisi tuossa ajassa tehnyt, kun ei olis tarvinnu ottaa pankkilainaakaan yrityksen perustamista varten ja helposti olisi saanut julkisuuttakin sille. Ois nyt hyvin tuottava yritys, eikä tarviis haukkua muita, miten eivät ymmärrä hänen nerouttaan. Mutta kun ei ole rouvaa kiinnostanut.

Vierailija
318/468 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä panettelun määrä on järkyttävää. Kymmenen sivua aivan muutamaa järkevää kommenttia lukuunottamatta pelkää ihmisen dissaamista!!!

Tajuatteko te taavit. Ihmiset tulevat lukuisista eri lähtökohdista. Perhe, suku, naapurit, kylä, kaupunki. Elämän aikana tapahtuu ikäviäkin asioita, johon kukin vastaa vain sen hetkisten resurssien rajoissa.

En ole lukenut kyseisiä Riinan kirjoituksia, mutta kukaan ihminen (joka on tehnyt teille mitä???!!!) ei ansaitse tällaista paskaa. Yök.

Olen ihan samaa mieltä. Olen järkyttynyt, miten katkeria ja ilkeitä suomalaiset naiset ovat, ja monella teistä on lapsia, kasvatatteko niistä samanlaisia raatelijoita? Tuskin kukaan teistä tuntee Riinaa henk koht ja olette valmiit repimään siltä silmät päästä. En voi ymmärtää tätä vihan ja kateuden määrää... ja ei, en ole Riina.

Vierailija
319/468 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä tällä palstalla kyllä muistetaan hehkuttaa nimenomaan sitä muodollista pätevyyttä ja koulutusta/tutkintoa, mutta nyt kun onkin joku inhokki niin hups, ei sillä koulutuksella olekaan mitään väliä. Se nyt on kuitenkin fakta että suurin osa suomalaisista korkeakoulusta valmistuneista on täysiä tumpeloita, ja ei se hieno Key Account Manager -titteli tarkoita että olisitte jotenkin erityisen kyvykkäitä oikeastaan yhtään missään. t. peruskouluun mankelinsa jättänyt

Jos olisit opiskellut peruskoulu pidempään, ymmärtäisit, että Key Account Manager -titteli ei todellakaan ole mikään huipputitteli. :)

Jep. Business to business myyjän esimies. B2B Myyjä myy pesukoneen yritykselle, joka myy sen kuluttajalle. B2B Myyjä vastaa tuolle Key Account Managerille, että silleen. Hieman kuin Prisman liha-leikkele myyjä vastaa tiimiesimiehelle.. 

Vierailija
320/468 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

http://www.menaiset.fi/blogit/sattuu-tapahtuu

Tässä. Googleen Riina Palander blogi, ei sen suurempaa salapoliisityötä vaadi ;)

Kirjoitelmassaan "Kipeitä haaveita" (julkaistu 6.11.2016) Riinis käsittelee tätä nyt tapetilla olevaa asiaa, paluuta työelämään kymmenen kotiäitiysvuoden jälkeen.

Monikin kohta ansaitsisi referoinnin ja kommentoinnin, mutta ylitse muiden nousee mielestäni tämä missä Riinis jo näkee itsensä tulevassa työpaikassaan:

"Lähden aamulla ovesta ulos ja huikkaan "Pärjäile muru!" ja kiirustan tärkeisiin töihini.

Saan arvostusta kollegoiltani ja Veskun kaksimieliset vitsit naurattavat jo ennen ensimmäistä aamukahvia"

Voi tulla pitkä hakuaika.

"Veskukin" lienee jo tuolloin siirretty toisiin tehtäviin..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme neljä