Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sormiruoka, 6kk täysimetys ja eko sitä eko tätä

15.07.2017 |

Kauhean rasittavia monet näistä otsikossa mainituista asioista paasaavat mammat. Ei ymmärretä toisten mielipiteitä, eikä sitä, että vauvat ovat yksilöitä. Kaikista ei tule mukavan pulskia rintamaidolla, joillakin kasvu jopa pysähtyy. Joillakin on niin paha refluksi, eittei mikään maito pysy edes sisällä. Kaikki eivät myöskään jaksa siivota keittiötä joka päivä, koska mussukat sormiruokailee mustikoilla tms. Kaikkien mielestä myöskään luomu ei ole välttämättä juuri yhtään sen terveellisempää kuin esim. kotimaiset ei-luomu-tuotteet.

En jaksa äitejä, jotka ovat niin ehdottomia otsikossa mainittujen asioiden suhteen, että jaksetaan korostaa omaa paremmuuttaan ja paasata milloin mistäkin, purkkiruoista tai imetyksestä muille äideille. Itse täysimetin vain neljä kuukautta, johon oli ihan pätevä lääketieteellinen syykin. Annan vauvan sormiruokailla joskus ja välillä syötän luomua sekä ostan ekoleluja/-vaatteita/yms. Syötän jopa satunnaisesti Nestlen soseita, vaikka suoraan saatanasta ovatkin.

Ärsyttää fanaattisesti muita syyllistävät mammat. Ottakaa rennommin!

Kommentit (88)

Vierailija
61/88 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huh onneksi omat on tehty ennen sormiruokailua. Silloin tosin oli kestovaipat ja vessaviestintä joista sai tuntea huonommuutta.

Meidän lapset oppi syömään sillä kaavalla että lautaselle laitettiin harhautukseksi (varmaankin sitä sormi-)ruokaa ja samalla lapettiin puuroa tai sosetta naamaan mikä ehdittiin. Oli sitten kaupan tai omatekemää luomua tai kotiruokaa. Pikkuhiljaa siitä sitten halusivat syödä lusikalla itse. Ihan kaikki osaavat syödä nykyään.

Se on ensimmäisen vauvan kanssa vanhemmilla vielä se harhaluulo että kaikkea voi hallita.

Mitäh? :D :D

Vierailija
62/88 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitä vaan että tuoreet vanhemmat on niin lutusia kun ne kuvittelee että sillä on väliä miten pikkuvauva ruokansa suuhun kahmii tai mihin ja miten vääntää torttunsa. Joskus ne isovanhemmat sitten antavat väärää ruokaa tai laittavat potalle vääriin ja koko maailma kaatuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/88 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sitä vaan että tuoreet vanhemmat on niin lutusia kun ne kuvittelee että sillä on väliä miten pikkuvauva ruokansa suuhun kahmii tai mihin ja miten vääntää torttunsa. Joskus ne isovanhemmat sitten antavat väärää ruokaa tai laittavat potalle vääriin ja koko maailma kaatuu.

Mulla on viisi lasta jotka on syöneet sormiruokaa, nukkuneet meidän keskellä 2 veehen, oppineet kuivaksi pari- vuotiaina, syöneet tissiä 2- veehen..

Kuten sanottu, ihan todella helppoa, tissi aina mukana, kotona syöty yhdessä, nukkumaan menty yhdessä, ketään en ole joutunut nukuttelemaan.. Siihen ne pienemmät on tissille simahtaneet ja sohvan nurkassa uniaan nukkuneet kun isommat leikkineet vieressä..

Oikein kunnon hippimeininki. Ja kaikki tehty koska elämä on helppoa juuri näin. En jaksa, enkä ole koskaan jaksanut, eikä ole tarvinnut lämmittää kenellekään ei tölkin tölkkiä.

Se niistä ensimmäisen vanhemmista.. Vanhemmat väsyy kun asioista tehdään vaikeita.. Kuten tölkit ja vastikkeet ja unikoulut, ja niin se vain on.

Vierailija
64/88 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 25-vuotias (ei lapsia) ja kellään läheiselläni ei ole vauvaa tai ole ollut vauvaa, joten en todellakaan tiedä, mikä vika jossain soseissa on ja miksi porkkanan pala on parempi kuin sama.

Itse aInakin aloitin soseita keittelemällä ja puolen vuoden iästä annoin vähän kerrallaan syödä sormin, kehityksen mukaan. Pinsettiotteen ja puhumaan oppii kyllä noinkin, nou hätä 😁 Enkä edelleenkään tiedä, miks sose on huono juttu, mutta esim. puuron ja soseiden käyttäminen joihinkin sosepannareihin ja -muffinseihin ei. Vitamiinit ja hyvät kuidut säilyy kai paremminkin, kun ei montaa kertaa kypsentele. Soseita lapsi voi laittaa lusikalla itsekin suuhun, omakin laittoi. Ei se silti ihan itse syönyt. Ja mitäpä siitä, oppi sit vuoden ikäisenä sen taidon. Tärkeintä on että lapsesta kasvaa monipuolisesti ja mielellään syövä tyyppi 🙂 Sama se, aloittaako ihan sormiruoalla tai soseilla, molemmattavat on aivan yhtä hyvin, jos lapselle sopii.[/quote]

No aijaa. Ihanko totta!

Mut erona se et jotkut jaksaa lämmittää vielä niitä mössöjä 2 veelle ja itse ei kerkee syödä mitään. Kauhee rulianssi kun syötetään kesken kaiken sille yhdelle se vitun möhnä ja 30 min show. Meillä istutaan pöytään ja ja jo se alle 1 vee lappaa sen spaketin naamariin lusikka kourassa. Ite syön myös. En ole ketään missään syötellyt enkä lämmitellyt mitään. Ihme että olen neljä lasta näin saanut isoksi.

Ei, en vaan jaksa tajuta näitä mössön syöttäjiä jotka lämmittää taaperoille ruokia ihan ruokailuaikojen ulkopuolella, nukuttaa lapsiaan omaan sänkyyn 2 tuntia, lopettaa imetyksen kesken kun haluaa vapautta yms yms yms. Ei, en vaan tajua.

Sitten kitisette kun on niin rankkaa soseidenmössöjenne kanssa ja niiden hiton syöttöesitysten ja lämmitysrulianssin kanssa.[/quote]

Ei kai lapsen ruokailu noin vakavaa ole! Sinä voit itse valita, että teet kuten teille sopii. Kuten muutkin, oman lapsensa mukaan. Enpä usko että monikaan syöttää 2-vuotiaalle pelkkää soseruokaa... Urbaanilegendoja.

Vierailija
65/88 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän jokainen saa syöttää lapselleen mitä haluaa.

Ja neuvolasta saa suositukset ja ohjeet, joihin luottaa enemmän kuin yhdenkään hipin höpinöihin.

Äitiryhmiin ja koiraryhmiin ym. liittyy samat ilmiöt, eli "paremmuutta" haetaan sillä miten kallista pöperöä ostetaan ja mistä.

Suosittelen jättää tämmöiset höpinät lukematta kokonaan.

Vierailija
66/88 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Neuvola jankutti sormiruokailusta aikansa ja aikani jaksoin kuunnella. Sitten tokaisin että kyllä ne meidän lapset on ihan hyvin oppineet syömään ilman mitään hifistelyä. Lapsi on nyt vuoden ja neljä kuukautta ja lusikalla syö itse. Sotkua siitäkin tulee mutta vähemmän kuin sormiruokailusta.

Heh. Lapsesi siis sormiruokailee. Sormiruokailu = lapsi syö itse eikä lasta syötetä. Sormiruokailu ei tarkoita sitä, että lapsi syö sormin, vaan syöminen voi tapahtua aterimilla.

Eli siis me kaikki aikuisetkin sormiruokaillaan kaiken aikaa?

Ei, neuvolassa sanottiin (painostettiin) siihen että lapsen pitää itse saada ottaa se perunanpala käteensä ja tunkea naamaan. Että sormilla syödään.

Ei, aikuiset jo osaa syödä. Sormiruokailu on itsenäisen syömisen harjoittelua. Ja neuvola ei ole tiennyt, mitä sormiruokailu tarkoittaa. Hienoa, että tietää kuitenkin jotain. Mutta juuri tämmöisten väärien tietojen leviäminen neuvoloiden kautta vaikeuttaa kaikkea. Pitää olla itse tosi valveutunut, ja omata hyvä medialukutaito sen oikean tiedon löytämiseen. Thl on yksi tosi hyvä tietolähde, samaten vaikka imetys.fi, terveyskylä.fi ja monet muut. Simppelisormiruokakeittio.com on hyvä tietopaketti sormiruokailusta, siellä on kerrottu periaatteet, valmiudet, turvallisuushuomiot ja reseptejä.

No mitä ihmettä se on kun lapsi laittaa ruokaa suuhun lusikalla? Ja missä vaiheessa se ruokailuvälineellä syöminen muuttuu ruokailuksi?

Kyllä mä sanon että lapsi osaa syödä kun itse sillä ruokailuvälineellä ruokaa suuhun laittaa? Sitä ennen lapsi syö käsin tai ihan vaan sotkee.

Osasko lapsesi heti alusta saakka syödä sotkematta ja oikeaoppisesti lusikalla, haarukalla ja veitsellä? Eikö? Siinä tapauksessa hän harjoitteli itsenäistä syömistä, eli sormiruokaili. Mikä tässä on niin vaikeaa ymmärtää?

Vierailija
67/88 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huh onneksi omat on tehty ennen sormiruokailua. Silloin tosin oli kestovaipat ja vessaviestintä joista sai tuntea huonommuutta.

Meidän lapset oppi syömään sillä kaavalla että lautaselle laitettiin harhautukseksi (varmaankin sitä sormi-)ruokaa ja samalla lapettiin puuroa tai sosetta naamaan mikä ehdittiin. Oli sitten kaupan tai omatekemää luomua tai kotiruokaa. Pikkuhiljaa siitä sitten halusivat syödä lusikalla itse. Ihan kaikki osaavat syödä nykyään.

Se on ensimmäisen vauvan kanssa vanhemmilla vielä se harhaluulo että kaikkea voi hallita.

Sormiruokailussa on tarkoitus, että nimenomaan vauva itse hallitsee oman ruokailutilanteessa. Tutustuu, tutkii, maistaa ja syö niin paljon kuin itse haluaa, vanhemmat määrää mitä tarjotaan. Toiset syö ennakkoluulottomasti heti ja toisille menee lähemmäs vuoden ikään, ennenkuin innostuu ruokailuista. Jotkut haluaa olla syötettävänä, toiset saa hermoromahduksen siitä. Ja jos aikuinen haluaa ruokkia lasta soseilla, niin se on täysin sallittua. Ihan yhtä sallittua, kuin käyttää sormiruokailua kasvatusrepertuaarissaan.

Eikä pahalla, mut mulle tuli aika kurja fiilis, kun lasta on pitänyt huijata syömään. Kuitenkin maito on ekan vuoden se pääasiallinen ravinnonlähde vauvalle.

Vierailija
68/88 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän jokainen saa syöttää lapselleen mitä haluaa.

Ja neuvolasta saa suositukset ja ohjeet, joihin luottaa enemmän kuin yhdenkään hipin höpinöihin.

Äitiryhmiin ja koiraryhmiin ym. liittyy samat ilmiöt, eli "paremmuutta" haetaan sillä miten kallista pöperöä ostetaan ja mistä.

Suosittelen jättää tämmöiset höpinät lukematta kokonaan.

Itse asiassa neuvolakäsikirja suosittelee sormiruokailua lapsen kehityksen tueksi. Sen voi lukea ihan itse thl:n sivuilta. Se on opas, jota kaikkien neuvolahenkilökunnan pitäisi noudattaa, mutta suurin osa ei ole ajantasalla nykyisten suositusten kanssa.

Toki siellä puhutaan myös soseista.

Vierailija
69/88 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1900-luvun alussa vauvoja imetettiin keskimäärin kaksivuotiaiksi, ja perhepedissä nukkuivat ne, joilla sänkyä ylipäätään oli. Leipäpala annettiin vauvalle käteen. Fasisteja ja erikoisuuden tavoittelijoita nuo isoisovanhemmat!

1900-luvun alussa varmaa oli vain se että vielä tänä aamuna herättiin elossa mutta huomisesta ei uskallettu puhua. Sen mukaan elettiin. Oliko sitä leipäpalaakaan. Elettiin miten kyettiin. Kuolema saattoi vierailla ja viedä kaikki nääntyneet lapset. Turha vetää menneiden vuosisatojen oloja nykypäivän erilaisten ismien juovuttamien idealistien hellyttävän merkityksettömiin pyrkimyksiin.

Vierailija
70/88 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva aika usein antaa vihjeitä siitä, minkä tyyppisiä virikkeitä missäkin kehitysvaiheessa tarvitsee.

Omat vauvani ovat muutaman kuukauden iässä alkaneet pistää kaiken mahdollisen suuhunsa. Olen sen verran lukenut hermoston kehityksestä, että tiedän vauvan tuntoaistin olevan tarkimmillaan suussa. Vauva tutustuu maailmaan suullaan.

Jos annan vauvan maistaa palikkaa, pehmolelua ja harsoa, niin miksi en antaisi hänen maistaa vaikka turvallisen kokoista ja muotoista kurkkutikkua? Se todennäköisesti räjäyttää hänen tajuntansa, siinä on maku mukana ja mehuakin irtoaa.

Paitsi että ai niin, se on erikoisuuden tavoittelua ja toisille vanhemmille esittämistä.

Vierailija
71/88 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1900-luvun alussa vauvoja imetettiin keskimäärin kaksivuotiaiksi, ja perhepedissä nukkuivat ne, joilla sänkyä ylipäätään oli. Leipäpala annettiin vauvalle käteen. Fasisteja ja erikoisuuden tavoittelijoita nuo isoisovanhemmat!

1900-luvun alussa varmaa oli vain se että vielä tänä aamuna herättiin elossa mutta huomisesta ei uskallettu puhua. Sen mukaan elettiin. Oliko sitä leipäpalaakaan. Elettiin miten kyettiin. Kuolema saattoi vierailla ja viedä kaikki nääntyneet lapset. Turha vetää menneiden vuosisatojen oloja nykypäivän erilaisten ismien juovuttamien idealistien hellyttävän merkityksettömiin pyrkimyksiin.

Noissa ankarissa oloissa päädyttiin helpoimpiin ratkaisuihin, kuten pitkään imetykseen, vieressä nukkumiseen ja sormiruokailuun. Nykyään, kun on mahdollisuus valita, miksi pitäisi ehdoin tahdoin valita vaikeampi vaihtoehto? Marttyyrin kruunun vuoksi?

Vierailija
72/88 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastentahtoisesti naiseton ja lapseton keski-ikäinen mies (vanhapoika) ihmettelee ja tiedustelee palstan äitisväeltä: mikä tai mitä on sormiruoka?

Olen sanan tainnut joskus ennenkin kuulla, mutta en ole tietääkseni milloinkaan nähnyt sormiruokaa. Mitä se siis on?

Vierailija
73/88 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perkelees. Palsta katkaisi nimimerkkini. Kokonaisena se siis on Vatanalami, jolla on vielä omat hampaat.

T. nro 72 uudestaan.

Vierailija
74/88 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tää sormiruokahomma oikein on? Miksei saa antaa sosetta? Saan ekan lapseni vuodenvaihteessa. Luulin että vauvalle syötetään maitoa/korviketta puolivuotiaaksi jonka jälkeen (tai ennen jos vauvan nälkä ei lähde pelkällä maidolla) voi alkaa noilla soseilla totuttautua pikku hiljaa kiinteään ruokaan.

Se on sormiruokailua.

Ja älä nyt jaksa oikeasti.

Aika töykeä vastaus.

Olen 25-vuotias (ei lapsia) ja kellään läheiselläni ei ole vauvaa tai ole ollut vauvaa, joten en todellakaan tiedä, mikä vika jossain soseissa on ja miksi porkkanan pala on parempi kuin sama.

Itse aInakin aloitin soseita keittelemällä ja puolen vuoden iästä annoin vähän kerrallaan syödä sormin, kehityksen mukaan. Pinsettiotteen ja puhumaan oppii kyllä noinkin, nou hätä 😁 Enkä edelleenkään tiedä, miks sose on huono juttu, mutta esim. puuron ja soseiden käyttäminen joihinkin sosepannareihin ja -muffinseihin ei. Vitamiinit ja hyvät kuidut säilyy kai paremminkin, kun ei montaa kertaa kypsentele. Soseita lapsi voi laittaa lusikalla itsekin suuhun, omakin laittoi. Ei se silti ihan itse syönyt. Ja mitäpä siitä, oppi sit vuoden ikäisenä sen taidon. Tärkeintä on että lapsesta kasvaa monipuolisesti ja mielellään syövä tyyppi 🙂 Sama se, aloittaako ihan sormiruoalla tai soseilla, molemmattavat on aivan yhtä hyvin, jos lapselle sopii.

No aijaa. Ihanko totta!

Mut erona se et jotkut jaksaa lämmittää vielä niitä mössöjä 2 veelle ja itse ei kerkee syödä mitään. Kauhee rulianssi kun syötetään kesken kaiken sille yhdelle se vitun möhnä ja 30 min show. Meillä istutaan pöytään ja ja jo se alle 1 vee lappaa sen spaketin naamariin lusikka kourassa. Ite syön myös. En ole ketään missään syötellyt enkä lämmitellyt mitään. Ihme että olen neljä lasta näin saanut isoksi.

Ei, en vaan jaksa tajuta näitä mössön syöttäjiä jotka lämmittää taaperoille ruokia ihan ruokailuaikojen ulkopuolella, nukuttaa lapsiaan omaan sänkyyn 2 tuntia, lopettaa imetyksen kesken kun haluaa vapautta yms yms yms. Ei, en vaan tajua.

Sitten kitisette kun on niin rankkaa soseidenmössöjenne kanssa ja niiden hiton syöttöesitysten ja lämmitysrulianssin kanssa.

Sen soseen lämmittämiseen menee n. 30 sekuntia, ei kauhea vaiva. Mistäköhän olet keksinyt, että se olisi vaikeaa (ilman mikroakin onnistuu, senkun laittaa kattilaan)? On tosi ihana kun voi vaan olla lapsen kanssa siihen asti kun on ruoka-aika, sitten lämmittää soseen puolessa minuutissa. Silläaikaa kun lapsi syö voi vaikka keitellä itelleen päiväkahvit, ihanan helppoa.

Vierailija
75/88 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tää sormiruokahomma oikein on? Miksei saa antaa sosetta? Saan ekan lapseni vuodenvaihteessa. Luulin että vauvalle syötetään maitoa/korviketta puolivuotiaaksi jonka jälkeen (tai ennen jos vauvan nälkä ei lähde pelkällä maidolla) voi alkaa noilla soseilla totuttautua pikku hiljaa kiinteään ruokaan.

Se on sormiruokailua.

Aika töykeä vastaus.

Itse aInakin aloitin soseita keittelemällä ja puolen vuoden iästä annoin vähän kerrallaan syödä sormin, kehityksen mukaan. Pinsettiotteen ja puhumaan oppii kyllä noinkin, nou hätä 😁 Enkä edelleenkään tiedä, miks sose on huono juttu, mutta esim. puuron ja soseiden käyttäminen joihinkin sosepannareihin ja -muffinseihin ei. Vitamiinit ja hyvät kuidut säilyy kai paremminkin, kun ei montaa kertaa kypsentele. Soseita lapsi voi laittaa lusikalla itsekin suuhun, omakin laittoi. Ei se silti ihan itse syönyt. Ja mitäpä siitä, oppi sit vuoden ikäisenä sen taidon. Tärkeintä on että lapsesta kasvaa monipuolisesti ja mielellään syövä tyyppi 🙂 Sama se, aloittaako ihan sormiruoalla tai soseilla, molemmattavat on aivan yhtä hyvin, jos lapselle sopii.

No aijaa. Ihanko totta!

Sitten kitisette kun on niin rankkaa soseidenmössöjenne kanssa ja niiden hiton syöttöesitysten ja lämmitysrulianssin kanssa.

Sen soseen lämmittämiseen menee n. 30 sekuntia, ei kauhea vaiva. Mistäköhän olet keksinyt, että se olisi vaikeaa (ilman mikroakin onnistuu, senkun laittaa kattilaan)? On tosi ihana kun voi vaan olla lapsen kanssa siihen asti kun on ruoka-aika, sitten lämmittää soseen puolessa minuutissa. Silläaikaa kun lapsi syö voi vaikka keitellä itelleen päiväkahvit, ihanan helppoa.

Helppoa ja ihanaa, kun ei itse tarvitse syödä mitään?

Vierailija
76/88 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on sormiruokailua.

Aika töykeä vastaus.

No aijaa. Ihanko totta!

Helppoa ja ihanaa, kun ei itse tarvitse syödä mitään?

Niin aivan, jos söisin yhtä usein kun taapero olisin varmasti vielä lihavampi. Toisaalta olisi julmaa pitää lasta nälässä ja antaa ruokaa vain silloin kun itsekin syön.

Toki joskus syön omenan tai muun hedelmän lapsen lounasaikaan jos ollaan herätty jo ennen ysiä syömään aamiaista.

Vierailija
77/88 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalaisjärjellä pärjää. En ole ikinä itse kovin tarkkaan suosituksia seurannut. Omat saaneet sosetta ja korviketta, hyvin ovat kasvaneet jo teini-ikään ilman kaiken maailman hifidtelyyitä ja muotivillityksiä. Omat sängyt olleet, ei mitään perhepetiä, minä haluan nukkua ilman että joku potkii ja pyörii hyörii siinä vieressä :D

Vierailija
78/88 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on sormiruokailua.

Aika töykeä vastaus.

No aijaa. Ihanko totta!

Jos ei itse kerkiä syömään niin vika on siellä omassa päässä eikä missään soseiden lämmittämisessä.

Aiheutat sen kiireesi ihan itse eikä lapsi ja sosepurkin lämmitys. Oletko kuullut mikrosta koskaan? Tai tuttipullon lämmittäjään voi myös sosepurkin laittaa lämpiämään ihan itsekseen.

Joiltakin on kadonnut maalaisjärki jonnekin kokonaan

Vierailija
79/88 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin minä ehdin syömään kahden pienen lapsen kanssa. No problem. Taitaa olla se kiire ja vaikeus jonkun omassa pääkopassa tai sitten siellä ei tosiaankaan ole kaikki kunnossa ;)

Vierailija
80/88 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään pyörä keksitään uudestaan eli asiasta joka on aina ollut olemassa saadaan jollakin tyhmällä nimellä muka joku uusi ilmiö. Onko tyhmempää sanaa kuin sormiruokailu?

Ennen vain annettiin lapselle itselleen käteen jotain ruokaa jota hän voi itse syödä. Nykyään siitä tehdään hirveä numero. Eli aivan naurettavaa!

Ja toisten äitien arvostelusta jos tekee asiat eri tavalla:

Jokainen lapsi on erilainen eikä yksi tapa sovi kaikille eikä ole ainoa oikea vaihtoehto. Kaikki on hyviä kunhan ei vahingoita lasta.

Eikä se lapsen hoito mitään rakettitiedettä ole.