Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Game of Thrones, 7. kausi official-keskustelu

Vierailija
15.07.2017 |

Alkaa taas! Mitä odotat eniten? Mä haluan, että Hound pääsee pieksemään Mountainin viimeinkin, muun muassa! Ja, että Arya ja Jon kohtaa taas!

Kommentit (2641)

Vierailija
81/2641 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Houndiata on tullut oikein nyyhkyhumanisti :) Mikäs sen muutoksen oikein aiheutti?

Henkilökohtaisesti inhoan sitä, miten nopeasti ja helposti fiktiossa pahikset muuttuvat hyviksiksi. Oikeassa elämässä ihmisen koko luonne ja maailmankuva ei noin vain muutu, etenkään aikuisen, joka on jo syvästi juurtunut olemaan sellainen kuin on. Minä en ainakaan ole koskaan nähnyt elämässäni aikuisen ihmisen koko olemuksen muuttuvan. Että yhtäkkiä kokisi jonkin "herätyksen", muun kuin uskonnollisen.

Fiktiossa pahiksen parantamiseksi riittää, kun tapaa muutaman hyvän ihmisen ja kokee muutaman koskettavan tilanteen. No, toki fiktiossa ne tilanteetkin ovat voimakkaita, kun taas oikeassa elämässä "opettavaiset kokemukset" olisivat paljon laimeampia, joten ihmekös kun mitään kehittymistä ihmisessä ei tapahdu.

Jos olet seurannut sarjaa, olet varmasti pannut merkille, ettei houndi paha ole koskaan ollutkaan.

Vierailija
82/2641 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukahan pääsee seuraavaksi Danyn kanssa heiluttamaan peittoa, nyt kun rakastajakin jäi sinne Meereeniin ja Dany ilmaisi selkeästi olevansa häneen kyllästynyt.

---

Itse jollain tasolla vielä toivon, että Dothrakit tulisivat takaisin. Jossain oli juttua siitä, että seiskakauden trailerissa vilahtaisi ehkä, mahdollisesti Drogo, tai joku muu heidän heimonsa tavalla pukeutuva ja sen oloinen mies.

Hmm :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/2641 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Houndiata on tullut oikein nyyhkyhumanisti :) Mikäs sen muutoksen oikein aiheutti?

Henkilökohtaisesti inhoan sitä, miten nopeasti ja helposti fiktiossa pahikset muuttuvat hyviksiksi. Oikeassa elämässä ihmisen koko luonne ja maailmankuva ei noin vain muutu, etenkään aikuisen, joka on jo syvästi juurtunut olemaan sellainen kuin on. Minä en ainakaan ole koskaan nähnyt elämässäni aikuisen ihmisen koko olemuksen muuttuvan. Että yhtäkkiä kokisi jonkin "herätyksen", muun kuin uskonnollisen.

Fiktiossa pahiksen parantamiseksi riittää, kun tapaa muutaman hyvän ihmisen ja kokee muutaman koskettavan tilanteen. No, toki fiktiossa ne tilanteetkin ovat voimakkaita, kun taas oikeassa elämässä "opettavaiset kokemukset" olisivat paljon laimeampia, joten ihmekös kun mitään kehittymistä ihmisessä ei tapahdu.

Jos olet seurannut sarjaa, olet varmasti pannut merkille, ettei houndi paha ole koskaan ollutkaan.

Minäkin olen kösittänyt Houndin aina "hyvikseksi", vaikkakaan en kaikkia tekojaan hyväksy, mutta ei se sillä tavalla paha ole kuitenkaan.

Vierailija
84/2641 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo ei ole läheskään ainoa asia joka fiktiossa menee eri tavalla kuin oikeassa elämässä, joten miksi juuri tuo inhottaa sinua niin kovasti? 

Hyvä fiktio on uskottavaa, eikä fantasiaelementtien mukanaolo vähennä yhtään loogisesti käyttäytyvien ihmisten ja uskottavasti etenevän tarinan tarvetta. T. eri

Vierailija
85/2641 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukahan pääsee seuraavaksi Danyn kanssa heiluttamaan peittoa, nyt kun rakastajakin jäi sinne Meereeniin ja Dany ilmaisi selkeästi olevansa häneen kyllästynyt.

---

Itse jollain tasolla vielä toivon, että Dothrakit tulisivat takaisin. Jossain oli juttua siitä, että seiskakauden trailerissa vilahtaisi ehkä, mahdollisesti Drogo, tai joku muu heidän heimonsa tavalla pukeutuva ja sen oloinen mies.

Danyhan kuljettaa mukanaan muutamaa kymmentä tuhatta Dothrakia.

Vierailija
86/2641 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei, ketkä se Jonin vanhemmat sitten on? Miksi se tuli Nedille?

t. Sunnuntaiseuraaja

Ned Starkin sisar Lyanna ja Rhaegar Targaryen (Daenarysin isoveli käsittääkseni)

Minusta yksi mielenkiintoisimpia asioita tulee olemaan se kuinka Jon saa tietää sukujuurensa. Synkkaako Daenarysin kanssa? Onko Jon tulenkestävä tai onko hänellä muita lohikäärmekuiskaajan ominaisuuksia?

Onko Jonissa jo näkynyt jotakin Targaryeniläisiä piirteitä?

Kertasin vain kutoskauden ennen seiskaa ja kirjoista on jo aikaa. Miten sarjassa selvisi että lapsi on nimenomaan Rhaegarin? Eikä esim. Robertin, jonka kanssa Lyanna heilasteli? Tai jonkun aivan muun?

Eikös Bran ollut puunjuuritripillä menneisyyteen, seurasi nuorta isäänsä sinne torniin mistä löysi kuolevan Lyannan joka vannotti suojelemaan poikaansa joka on puoliksi Targaryen eli jatkuvan lynkkausuhan alla. Kirjoissa ainakin oli rajusti viitteitä siihen miten Rhaegar heilasteli Lyannaa ihan tosissaan.

Oli kyllä kiva alkujakso. :)

Entä jos dany onkin jonin kaksoissisko?

Jotain hämärää Danyssa ja Viseryksessä on. Danyhan muistelee sitä kotiaan, jossa oli kai punainen ovi ja sitruunapuu pihalla, vaikka Braavosin ilmastossa ei sitruunat kasva ja rakennukset siellä kiveä eikä puuta. Dany on mitä todennäköisemmin viettänyt lapsuutensa Dornessa, toisin kuin hän itse luulee. Dany on varmasti Targaeryn, mutta onko hän Danaerys Targaeryn, on eri kysymys. Ja se, oliko Viserys Targ ollenkaan.

Tästä on netti pullollaan teorioita, mutta luulen itsekin, että ainakin toisella on väärä henkilöllisyys. Sitä en sitten tiedä, onko tällä lopulta mitään merkitystä, vaikka näin olisikin.

Varyksen ja Illyrion henkilöllisyydet ja motiivit ovat myöskin piilossa ja varmaan tähän keissiin sidottuja.

Vierailija
87/2641 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei mä olen vain tällainen sarjan katsoja, enkä ollenkaan perehtynyt mihinkään faniteorioihin tms.

Toi Dany-teoriahan kuulostaa mielenkiintoiselta?

Olisko joku halukas listaamaan tähän jotain yleisimpiä teorioita, joita netissä liikkuu ja johon on ehkä annettu sarjassa vihjeitä? Eri hahmoihin liittyen?

Olisi kiva saada vähän tuollaista näkökulmaa sarjan katsomiseen :)

Sivuhuomautuksena: Olisi hauskaa, jos renttumainen Euron vähän pyörittäisi täydellistä jääkuningatar Cerseitä :)

Vierailija
88/2641 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

---

Täh? :D Johan ne Dothrakit viime kaudella tuli takaisin.. Dany tappo Khalit Vaes Dothrakissa ja nyt sillä khalasar mukanaan laivoissa. Eli kyllä niitä siellä vilahtaa niin. 

Vierailija
89/2641 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei mä olen vain tällainen sarjan katsoja, enkä ollenkaan perehtynyt mihinkään faniteorioihin tms.

Toi Dany-teoriahan kuulostaa mielenkiintoiselta?

Olisko joku halukas listaamaan tähän jotain yleisimpiä teorioita, joita netissä liikkuu ja johon on ehkä annettu sarjassa vihjeitä? Eri hahmoihin liittyen?

Olisi kiva saada vähän tuollaista näkökulmaa sarjan katsomiseen :)

Sivuhuomautuksena: Olisi hauskaa, jos renttumainen Euron vähän pyörittäisi täydellistä jääkuningatar Cerseitä :)

Yleisintä on varmaan teorioida, että suunnilleen kakki sarjan henkilöt on piilo-Targaerynejä :D Mielipide vaan vaihtelee, että kuka. Tyrion, Cersei ja Jaime, Varys, Illyrio nyt ainakin mahdollisia.

Vierailija
90/2641 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei, ketkä se Jonin vanhemmat sitten on? Miksi se tuli Nedille?

t. Sunnuntaiseuraaja

Ned Starkin sisar Lyanna ja Rhaegar Targaryen (Daenarysin isoveli käsittääkseni)

Minusta yksi mielenkiintoisimpia asioita tulee olemaan se kuinka Jon saa tietää sukujuurensa. Synkkaako Daenarysin kanssa? Onko Jon tulenkestävä tai onko hänellä muita lohikäärmekuiskaajan ominaisuuksia?

Onko Jonissa jo näkynyt jotakin Targaryeniläisiä piirteitä?

Kertasin vain kutoskauden ennen seiskaa ja kirjoista on jo aikaa. Miten sarjassa selvisi että lapsi on nimenomaan Rhaegarin? Eikä esim. Robertin, jonka kanssa Lyanna heilasteli? Tai jonkun aivan muun?

Eikös Bran ollut puunjuuritripillä menneisyyteen, seurasi nuorta isäänsä sinne torniin mistä löysi kuolevan Lyannan joka vannotti suojelemaan poikaansa joka on puoliksi Targaryen eli jatkuvan lynkkausuhan alla. Kirjoissa ainakin oli rajusti viitteitä siihen miten Rhaegar heilasteli Lyannaa ihan tosissaan.

Oli kyllä kiva alkujakso. :)

Entä jos dany onkin jonin kaksoissisko?

Jotain hämärää Danyssa ja Viseryksessä on. Danyhan muistelee sitä kotiaan, jossa oli kai punainen ovi ja sitruunapuu pihalla, vaikka Braavosin ilmastossa ei sitruunat kasva ja rakennukset siellä kiveä eikä puuta. Dany on mitä todennäköisemmin viettänyt lapsuutensa Dornessa, toisin kuin hän itse luulee. Dany on varmasti Targaeryn, mutta onko hän Danaerys Targaeryn, on eri kysymys. Ja se, oliko Viserys Targ ollenkaan.

Tästä on netti pullollaan teorioita, mutta luulen itsekin, että ainakin toisella on väärä henkilöllisyys. Sitä en sitten tiedä, onko tällä lopulta mitään merkitystä, vaikka näin olisikin.

Varyksen ja Illyrion henkilöllisyydet ja motiivit ovat myöskin piilossa ja varmaan tähän keissiin sidottuja.

Toisaalta joo ja toisaalta sitten taas eiii kyllä.. Viserys on kuollut ja kuopattu, mun on todella vaikea kuvitella että siitä paljastuis enää mitään uutta tässä vaiheessa kun koko hahmoa ei oo edes mainittu moneen kauteen. Vertauksena esim Rhaegar jota ei tietysti ole koskaan nähty mutta on mainittu varmaan joka kaudella ja pidetty tarinassa mukana. Eikä tässä oikeesti ole aikaa enää mihinkään vauvanvaihtobileisiinkään. Hauskoja teorioita mutta eiköhän Dany ole juurikin Daenerys myrskysyntyinen ja se kaikki epävarmuus ja vihjailu on vain kirjailijan verkonpunontaa peittääkseen ne oikeasti merkitykselliset vihjeet sinne kaiken muun vihjailun sekaan. Vaikka sarja eroaa kirjoista jonkun verran niin niiden loput tulee kuitenkin olemaan suhteellisen samanlaiset ja suuressa skaalassa kerrotaan sama tarina, sarjaa on jäljellä 12 jaksoa eikä siinä ole yhdelläkään kohtauksella vihjattu että Dany olisi joku muu kuin luulee olevansa tai että hänen taustallaan olisi mitään suurta salaliittoa tai mysteeriä. Se kertoo jostain. 

Vierailija
91/2641 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas en ymmärrä Aryan hehkutusta. Oon aina inhonnut tollaista neitinokkavatyyppistä pimuhahmoa, joka pikkunokkelasti ratkoo pulmat tuosta vaan ja on niin topakkaa ja erinomaista että. Tyhmää ja ärsyttävää! Aryassa on lisäksi patologisen sarjamurhaajan piirteitä: sehän tappaa tosta vaan puoliviattomat joukonmukanakulkijatkin omaan kostonhimoonsa hukkuneena. Musta oisi virkistävää, jos Aryan hahmo tapettaisiin pois. Taidan olla toiveineni ainoa, joten kivittäkää vaan :)

Vierailija
92/2641 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä taas en ymmärrä Aryan hehkutusta. Oon aina inhonnut tollaista neitinokkavatyyppistä pimuhahmoa, joka pikkunokkelasti ratkoo pulmat tuosta vaan ja on niin topakkaa ja erinomaista että. Tyhmää ja ärsyttävää! Aryassa on lisäksi patologisen sarjamurhaajan piirteitä: sehän tappaa tosta vaan puoliviattomat joukonmukanakulkijatkin omaan kostonhimoonsa hukkuneena. Musta oisi virkistävää, jos Aryan hahmo tapettaisiin pois. Taidan olla toiveineni ainoa, joten kivittäkää vaan :)

No et pääse tälläkään mielipiteellä olemaan mikään uniikki kivitettävä lumihiutale, sori vaan. Eiköhän noille joka hahmolle oo ne jotka tykkää ja ne jotka ei. 

Vierailija
93/2641 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua taas kiinnostaa Theon Greyjoyn matka.

Se on tehnyt niin raskaita rikoksia, maksanut niistä myös melko raskaasti ja nyt koittaa löytää itseensä uudelleen siskonsa rinnalla. Pidän siitä siskosta myös :)

Antaako Starkit sille anteeksi kaiken loputtua?

Vierailija
94/2641 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo ei ole läheskään ainoa asia joka fiktiossa menee eri tavalla kuin oikeassa elämässä, joten miksi juuri tuo inhottaa sinua niin kovasti? 

Onhan niitä muitakin häiritseviä kliseitä, josta en pidä, tuli vähän liioiteltua "inhoamisesta". Otin tuon esille, koska se liittyi aiemmin sanottuun eli viestiin, jonka lainasin. Olisi ollut aika outoa varmaan, jos olisin yllättäen ottanut esille jonkin muun fiktiokliseen etenkään kun juuri GoTista ei sellaisia olisi edes mieleen tullut. Tuokin vain, kun toinen kirjoittaja otti tuon henkilön muuttumisen esille.

(Muuten, ethän ole niitä, jotka palstalla kommentoivat joidenkin ongelmiin olettaen, että se ongelma on hänen ainoa ongelmansa... "Jos tuo on sun ainoa ongelma, niin hyvin menee" jne. Se on tosi ärsyttävää!)

Vierailija kirjoitti:

Ai jaa, luulin että on, kun Aryakin tahtoi aiemmin tappaa hänet. En muista mistä tuo tyyppi alkujaan edes tuli, enkä muista mitä hän oli tehnyt. Mulla on muutenkin huono muisti, vaikka olen katsonut osan jaksoista toistamiseen. Kiitos sulle kun tarkensit.

Vierailija
95/2641 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua häiritsee sellainen asia, että kun Arya on ulkonäöltään äärettömän suloinen, niin helposti pidän häntä suloisena hahmona, vaikka hänhän on kaikkea muuta, kun tuosta vain tappaa muita silmääkään räpäyttämättä. Oli kosto miten oikeutettu tahansa, niin luulisi vähän tuntuvan. Kauheaa miten iso vaikutus pelkällä ulkonäöllä on mielikuvaan henkilöstä.

Vierailija
96/2641 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenet se houndi siis hautas??

Vierailija
97/2641 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hahmo nyt ei varsinaisesti ärsytä, mutta minusta Aryan hahmon tapahtumat ovat kaikkein epäuskottavimpia. Jotenkin tuo naamarisalamurhailukyky on aivan liikaa eikä istu oikein sarjaan muuten. Ja miten Arya tuon koulutuksen kävi läpi? Oli palvelijana siellä house of black and whitessa, kerjäsi sokeana ja oli muiden hakattavana ja siinä se. Jotenkin koko kuvio ontuu.

Vierailija
98/2641 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jamiekin on muuttunut paljon reissuillaan. Huomasi, kun keskusteli Cercein kanssa, että alkaa ihan oikeesti tajuamaan millainen psyko se eukko on. Jossain vaiheessa Jamie kääntää Cerseille selkänsä, lähtee ehkä jonkun muun riveihin taistelemaan tai kuolee. Sitten Cerseillä ei ole enää ketään. Ja sitten helvetti on lopullisesti irti.

Vierailija
99/2641 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenet se houndi siis hautas??

Siellä mökissä asuneen miehen ja sen tyttären, Hound ja Arya oli tuolla talolla matkallaan, saivat ruokaa ja Hound varasti niiden rahat lähtiessään. 

Jäin miettiin että miks Hound oli Aryan listalla ylipäätään niin olikos se sen takia kun eka kaudella Hound tappo Micahin joka oli Aryan ystävä? Micah tapettiin koska se leikki miekkasparrailua Aryan kanssa kun Sansa ja Joffrey tuli paikalle ja Joffrey alko esittämään kovista, päätty siihen että Nymeria puri Joffreya käteen. 

Vierailija
100/2641 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

(Muuten, ethän ole niitä, jotka palstalla kommentoivat joidenkin ongelmiin olettaen, että se ongelma on hänen ainoa ongelmansa... "Jos tuo on sun ainoa ongelma, niin hyvin menee" jne. Se on tosi ärsyttävää!)

Siis sillä kysyin kun ihan oikeasti kiinnosti tietää mikä sua kyseisessä asiassa vaivaa, itse kun en asiaan ole koskaan sillä tavoin kiinnittänyt huomiota tai muutenkaan miettinyt tuota mitenkään syvällisemmältä kantilta. Ei ollut siis tarkoitus aukoa päätä tai mitään :D

Ketju on lukittu.