Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö suolistosairaan päästä vessaan liikkeessä, jossa ei ole

Vierailija
15.07.2017 |

asiakasvessaa, vaan ainoastaan henkilökunnan vessa?

Kommentit (327)

Vierailija
161/327 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2079 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

asiakasvessaa, vaan ainoastaan henkilökunnan vessa?

Miten tällaisesta asiasta voi syntyä 11 sivun vääntö? Tottakai pitää! Nykyään Suomessakin on käytössä kakkapassit, jotka helpottavat vessaan pääsyä. 

Mitä sen suolistosairaan pitäisi tehdä ellei pääse vessaan, kakata housuunko? 

Onko se kakkahätä tärkeämpää kuin että ainoa työntekijä jättää liikkeen vartioimatta etu- tai takatiloissa? Housuun vain sitten tai yleisövessaan.

Vierailija
162/327 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi hitto näitä "suolistosairaita". Ette te mitään sinne liikkeen lattoille pasko, jos ette pääse siellä vessaan, vaan siinä tilanteessa menette pikaisesti ulos ja paskotte housuihinne! Tajutkaa! Ei teillä ole mitään oikeutta sotkea toisten liiketiloja tai panna työntekijöitä paskojenne siivoushommiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/327 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti suolistosairaus vaikuttaa myös aivotoimintaan...näiden tekstien perusteella.

Vierailija
164/327 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siriina kirjoitti:

Ohis - aikanaan just päiväkuivaksi oppinut lapseni ei päässyt k-kenkäkaupassa  vessaan. Kusi sit lattialle, kesäaiia kun oli eli mekko ja pikkarit päällä. Pahoittelin tapahtunutta ja poistuimme kaupasta.

Olet mielenkiintoinen vanhempi. 

Vierailija
165/327 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle puhkesi keliakia ja muutamia tuskallisia vuosia meni ennenkuin tajuttiin, mistä on kyse.

Vaikeimpina päivinä edes vettä ei uskaltanut juoda, ellei ollut vessan lähettyvillä.

Jos kaupassa olisi iskenyt akuutti hätä, niin silloin pinkaistaan helvetin lujaa pihalle. Sen ajan, mitä käytätte väittelyyn myyjän kanssa yrittäessänne päästä hlökunnan wc:hen, ehtii syrjäisemmän kaupan ollessa kyseessä pinkaista vaikka johonkin puskaan.

Kaupungissa taas hyvä pitää jatkuvasti mielessä ne lähimmät asiakaswc:t, minne ikinä meneekin.

Edelleen, vaikka vatsa on nykyään jo suht rauhallinen, tsekkaan joka paikassa ensin käytettävien wc:iden sijainnit.

Vierailija
166/327 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei avanne näille?

En minä ottaisi pienintäkään riskiä, että ulostan jonkun lattialle. Painajaismainen ajatus. 

Tai edes ne vaipat. Niiden päälle voi laittaa napakat muovihousut, niin varmasti pitää. Sitten vain nopeasti vaihtamaan lähimpään vessaan. Hajuhaittoja tietysti voi tulla lähi-ihmisille, mutta ei se ole mitään siihen verrattuna, että jättää jälkeensä ripulilammikon. 

Jos kerran sekunneista on kiinni, niin eihän koskaan voi laskea mitään vessan varaan -- voiha se olla esim. varattu. 

Tuntuu, että taas yksi muotisairaus, jolla haetaan huomiota. Ratkaisu on edellä, jos näin haluaa eikä vaatimassa "minä ja minun ripuli" -erityiskohtelua. 

Vierailija
167/327 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suolistosairauksien määrä on kasvanut hurjasti viime vuosien aikana. Jokainen meistä reitittää kulkuaan muutenkin vessojen mukaan, mutta sitten hädän iskiessä aikaa ei ole juuri yhtään ehtiä vessaan.

Ymmärrän säännökset ja väärinkäytösten takia pitää olla tarkkana, mutta keskustelun tasosta päätellen ihmisillä ei ole mitään käsitystä millaista elää suolistosairauden kanssa.

Silloin eletään avanteen tai vaippojen kanssa. Eikö ole jo tarpeeksi selvästi sanottu. 

Itselläni oli aikoinaan pikkuliike ja siellä wc henkilökunnalle, ei muille. Eipä tällaisia tilanteita tullutkaan eteen, elettiin terveempää aikaa. 

Mikä lienee itse aiheutettu tila prosessoidulla ruualla ja liiallisella hygienialla tämäkin. 

Vierailija
168/327 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi aikuiset(?) Ihmiset kirjottaa näin: miksei avannetta näille tai vaippoja tai et paskokoon housuunsa? Mitä ääliöitä taas lähteny liikkeelle? Miettikääpä hetki omalle kohdalle. Mää sydämmeni pohjasta toivon, että saatte Crohnin taudin ja toimimattoman avanteen niin voitte itse kokeilla!! Älykääpiöitä :D Eipä paljon järki päätä pakota tsitaa olla tavaraa väärässä päässä?

Vierailija
169/327 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän pian asiakasvessattomat kaupat ja yritykset ole historiaa, sillä jo nyt monet kivijalkakaupat ovat suurissa taloudellisissa vaikeuksissa, eikä kauppa kannata, kun ei panosteta asiakaspalveluun ja tarpeisiin ja asiakkaat valitsevat ostopaikakseen sellaisen, joissa nämä on huomioitu. Asiakas äänestää ostokäyttäytymisellään ja vessattomat pyörittävät firmaansa tappiollisena.

Ymmärrän suolistosairaiden tarpeet, sillä vessaa tarvitsevat myös muut.

Olin shoppailemassa eilen äitini ja mummini kanssa useamman tunnin, kahviteltiin ja käytiin syömässä ja jokainen meistä piti käydä vessassa, ilman että olisi edes suolistosairautta.

Kaikki kaupat jossa käytiin ostoksilla, mietimme tarkkaan jo etukäteen, heidän varustetasonsa ja kaikki kivijalkakaupat jätimme laskuista heti pois ja päädyimme suureen ostoskeskukseen, jossa hissillä pääsee suoraan eri kerroksiin ja vessan oven eteen.

Vessattomuus ja liikuntarajoitteisen huomiottomatta jättäminen, sulkee monen kaupan ovet, kun ei investoida peruspalveluihin ja asiakas valitsee ostospaikakseen isot kaupat ja liikekeskukset. Ja sitten itketään, kun kauppa ei kannata.

Vierailija
170/327 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Calprotmiljoona kirjoitti:

Miten voi aikuiset(?) Ihmiset kirjottaa näin: miksei avannetta näille tai vaippoja tai et paskokoon housuunsa? Mitä ääliöitä taas lähteny liikkeelle? Miettikääpä hetki omalle kohdalle. Mää sydämmeni pohjasta toivon, että saatte Crohnin taudin ja toimimattoman avanteen niin voitte itse kokeilla!! Älykääpiöitä :D Eipä paljon järki päätä pakota tsitaa olla tavaraa väärässä päässä?

Ei kukaan väitä etteikö sairaus olisi vaikea.On kuitenkin vielä pahempaa jos työntekijä jättää liikkeen vartioimatta päästäessään ulkopuolisia niille kuulumattomiin tiloihin,ei voi tietää millä motiiveilla joku kyselee pääsyä takatiloihin.

Vierailija
171/327 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään kannata päästää asiakasta vessaan, oli suolistosairaus tai ei, vaan odottaa, kunnes oman työpaikan ovessa on lappu luukulla - Suljettu, kauppa ei kannata.

Ja ohjata maksavat asiakkaat sinne, missä tämä asiakkaan tarpeet on huomioitu.

Vierailija
172/327 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän pian asiakasvessattomat kaupat ja yritykset ole historiaa, sillä jo nyt monet kivijalkakaupat ovat suurissa taloudellisissa vaikeuksissa, eikä kauppa kannata, kun ei panosteta asiakaspalveluun ja tarpeisiin ja asiakkaat valitsevat ostopaikakseen sellaisen, joissa nämä on huomioitu. Asiakas äänestää ostokäyttäytymisellään ja vessattomat pyörittävät firmaansa tappiollisena.

Olin shoppailemassa eilen äitini ja mummini kanssa useamman tunnin, kahviteltiin ja käytiin syömässä ja jokainen meistä piti käydä vessassa, ilman että olisi edes suolistosairautta.

Kaikki kaupat jossa käytiin ostoksilla, mietimme tarkkaan jo etukäteen, heidän varustetasonsa ja kaikki kivijalkakaupat jätimme laskuista heti pois ja päädyimme suureen ostoskeskukseen, jossa hissillä pääsee suoraan eri kerroksiin ja vessan oven eteen.

Vessattomuus ja liikuntarajoitteisen huomiottomatta jättäminen, sulkee monen kaupan ovet, kun ei investoida peruspalveluihin ja asiakas valitsee ostospaikakseen isot kaupat ja liikekeskukset. Ja sitten itketään, kun kauppa ei kannata.

Enpä ole yhtä ainutta kivijalkakauppaa jättänyt välistä sen takia, ettei ole vessaa. Terve ihminen ehtii muuallekin. 

Näissä keskusteluissa unohtuu, että 99 prosenttia ihmisistä on kuitenkin suhteellisen terveitä eikä tarvitse vessoja joka nurkalle. 

Kivijalkakauppojen kituminen johtuu ihan muusta, autoistumisesta, kiireisyydestä jne. -- ei totisesti, ettei niissä ole vessaa. Kauppakeskukset toimivat nopeudellaan ja kätevyydellään. Voihan siellä kauppakeskuksessakin olla yllättävän pitkä matka vessaan, on toisessa kerroksessa pitkien käytävien perällä. 

Kivijalkakaupan vieressä on usein kahvila/baari ja näihinhän aina pääsee, varsinkin jos ostaa vaikka kahvin. 

Vierailija
173/327 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suolistosairauksien määrä on kasvanut hurjasti viime vuosien aikana. Jokainen meistä reitittää kulkuaan muutenkin vessojen mukaan, mutta sitten hädän iskiessä aikaa ei ole juuri yhtään ehtiä vessaan.

Ymmärrän säännökset ja väärinkäytösten takia pitää olla tarkkana, mutta keskustelun tasosta päätellen ihmisillä ei ole mitään käsitystä millaista elää suolistosairauden kanssa.

Silloin eletään avanteen tai vaippojen kanssa. Eikö ole jo tarpeeksi selvästi sanottu. 

Itselläni oli aikoinaan pikkuliike ja siellä wc henkilökunnalle, ei muille. Eipä tällaisia tilanteita tullutkaan eteen, elettiin terveempää aikaa. 

Mikä lienee itse aiheutettu tila prosessoidulla ruualla ja liiallisella hygienialla tämäkin. 

Voi tätä ihmisten ymmärtämyyttä ja tiedon puutetta.

Avanteen asentaminen lääket. ei ole mikään pikkujuttu tai sen kanssa eläminen. Ikävää, että yhä useammin joudutaan siihen turvautumaan esim

syöpäsairauksissa tai vaikkapa flunssan tai vatsataudin jälkitautina. Ja kuka tahansa meistä voi sairastua.

Vierailija
174/327 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään kannata päästää asiakasta vessaan, oli suolistosairaus tai ei, vaan odottaa, kunnes oman työpaikan ovessa on lappu luukulla - Suljettu, kauppa ei kannata.

Ja ohjata maksavat asiakkaat sinne, missä tämä asiakkaan tarpeet on huomioitu.

Yleensä kaupasta haetaan jotain muuta kuin sen wc-tiloja.Olisiko pitänyt ostaa auto eri liikkeestä kun siellä olisi ollut hienompi vessa?

Vierailija
175/327 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Calprotmiljoona kirjoitti:

Millainen ihminen kirjoittaa "sydämmeni" :D Tyhmä!

Millainen ihminen toivoo muille vakavaa sairautta? Paha ja tunne-elämältään häiriintynyt!

Vierailija
176/327 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän pian asiakasvessattomat kaupat ja yritykset ole historiaa, sillä

.

Minulla on ollut erilaisia vatsavaivoja koko elämäni ja todella pahoja välillä. Mutta johtuen juuri siitä minä kyllä ymmärrän, että jos lähden kaupoille tuntimääriksi, syön ja kahvittelen siellä, on vääjäämätön tulos äkillinen vessakäynti. En todellakaan lähtisi mihinkään kivijalkakauppaan myyjää patistelemaan, vaan pidän huolen, että löydän vessan. Tähän mennessä on aina ollut mahdollista. Olen joskus palannut niihin kahviloihin ja ravintoihin, myös, ihan vain tämän takia. Joskus olen naama punaisena joutunut pyytämään päästä jonon ohi. Toisaalta töräyttely siellä vessassa sitten kertoo, että aiheesta pyysin.

Ei minulla mitään passeja ole, en ole edes tiennyt moisesta mahdollisuudesta. Toisaalta en ole sellaista tarvinnutkaan, sillä tosiaan tilani tietäen ennakoin vessat ja nätisti pyytämällä kyllä ihmiset tilaa antaa ilman passejakin.

On sitten aikoja, jolloin ei ole mitään saumaa lähteä tunneiksi kauppoja kiertelemään ja syömään ja kahveja juomaan. Kun ei oikein monta metriä pääse kotivessan ovelta, kun joutuu pyörtämään takaisin. Olen silti kiitollinen, että vaivani on vain tälläinen, eikä muutoin estä liikkumista, jne. Jos on jonnekin tärkeään meno, en syö ennen sitä. Mieluummin pienessä nälässä kuin maha vääntelehtien. Tähän on tottunut.

Enkä kuuna päivänä oleta, että joku riskeeraisi työpaikkansa tämän takia, jota itse kuitenkin voin joten kuten hallita! Ei minun mahanvääntöni ole kenenkään toisen murhe!

Vierailija
177/327 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa miettiä, ketkä kärsivät suolistosairauksista nykyisin. Sitten voi verrata vanhaa rokotusohjelmaa ja uutta ja miettiä, miksi 80-luvun lopun jälkeen syntyneet kärsivät ko. oireista useammin kuin vanhemmat.

Vierailija
178/327 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän takia itse suolistosyövän sairastaneena joudun miettimään hyvi tarkkaan, minne menen ja miten syön ennen sitä. Joskus varmuuden vuoksi pakko käyttää vaippoja.

N40

Vierailija
179/327 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enpä ole yhtä ainutta kivijalkakauppaa jättänyt välistä sen takia, ettei ole vessaa. Terve ihminen ehtii muuallekin. 

Näissä keskusteluissa unohtuu, että 99 prosenttia ihmisistä on kuitenkin suhteellisen terveitä eikä tarvitse vessoja joka nurkalle. 

Kivijalkakauppojen kituminen johtuu ihan muusta, autoistumisesta, kiireisyydestä jne. -- ei totisesti, ettei niissä ole vessaa. Kauppakeskukset toimivat nopeudellaan ja kätevyydellään. Voihan siellä kauppakeskuksessakin olla yllättävän pitkä matka vessaan, on toisessa kerroksessa pitkien käytävien perällä. 

Kivijalkakaupan vieressä on usein kahvila/baari ja näihinhän aina pääsee, varsinkin jos ostaa vaikka kahvin. 

Monet kuitenkin jättävät käyttämättä kivijalkakauppojen palveluita, ikäluokasta huolimatta, niiden ikävän asenteen ja palveluiden vuoksi ja näin teen itsekin ja monet ystäväni ja vievät rahansa suuriin kauppoihin ja ostoskeskuksiin, jossa on huomioitu asiakkaan tarpeet. Jopa äitini ja mummoni, jotka olivat kymmenen parikymmentä vuotta sitten putiikkien asiakkaita ja nyt valittavat samasta asiasta.

Vierailija
180/327 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minulla oli puolisen vuotta myös avanne, elämä oli sen kanssa helpompaa. Mutta ei sitä siksi asenneta, ettei tarttis käyttää pienyrittäjien vessoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme neljä