Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö suolistosairaan päästä vessaan liikkeessä, jossa ei ole

Vierailija
15.07.2017 |

asiakasvessaa, vaan ainoastaan henkilökunnan vessa?

Kommentit (327)

Vierailija
121/327 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun työpaikalla henkilökunnan wc sijaitsee alakerrassa, missä on myös työntekijöiden omat tavarat (laukut, vaatteet yms.) työpäivän ajan. Työntekijöiden kaapit on lukottomia ja sijaitsee suoraan vessan vieressä. Jos päästettäisiin asiakas käyttämään henkilökunnan vessaa, pitäisi joko mennä vahdiksi alakertaan, ettei asiakas varasta mitään ja näin ollen jättää koko kerros, missä itse liiketila sijaitsee ilman valvontaa, tai vaihtoehtoisesti ottaa se riski että työntekijöiden henkilökohtaiset tavarat varastetaan. Niinpä ei päästetä ketään henkilökunnan tiloihin, vaikka päivittäin asiakkaat pyytävät päästä käyttämään meidän vessaa, vaikka heti viereisessä liikkeessä olisi asiakas wc. Eihän se mukavaa ole kieltää asiakkaalta vessaan pääsy, mutta parempi näin.

No vaatikaa hyvänenaika lukolliset kaapit sisiaalitiloihin. Voihan se varas olla joku päivä yksi teistäkin ja mitään ette voi kun ilman videokuvaa varkaasta ketään ei voi syyttää varkaaksi vaikka tekijäjoukko on rajattu. Meidän toimistosta kans katos rahat lompakoista mutta poliisi ei voinut mitään kun ei ollut todisteita ja taatusti kukaan ulkopuolinen ei päässut tiloihin.

Vierailija
122/327 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset eivät ymmärrä, ettei suolistosairautta poteva voi mennä kadun yli mäkkärin vessaan tai etsimään yleisövessaa jostain päin kauppakeskusta! Kun on mentävä, on mentävä  heti. Käsittääkseni joissain kaupoissa on vessapassimerkit, jotka tarkoittavat että kyseinen kauppa laskee vessapassin omistavat vessaan...

Tuota asiaa ei tarvitse ymmärtää kenenkään muun kuin sairaan itse, jolloin osaa varautua suunnittelemalla reitin ja käyttämällä aikuisten vaippoja. Ja vaikka kassan takana seisova henkilö ymmärtäisikin suolistosairaan tilanteen, ei se muuta sitä faktaa, että asiakasta EI VOI päästää henkilökunnan tiloihin.

Miten vieraassa kaupungissa selvität jokaisen vessan sijainnin?! Kotikaupungissa tämä suunnitelma tottakai toimii. 

Sitten pysyy siinä kotikaupungissa. Ei koko maailma voi pyöriä sairauksien ja vammojen ympärillä. Valtaosa on kuitenkin terveitä työtä tekeviä ihmisiä, jotka maksavat jo nyt esteettömyydestä ym. julkisissa tiloissa. [/q i.

Kuules, olen minäkin tehnyt 50 vuotta töitä, kun jään kolmen vuoden päästä eläkkeelle. Minulla on suolistosairaus, joka todettiin vasta 50-vuotiaana, että ilkkukaa vaan, se voi kohdata ketä vaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/327 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko koskaan kuullut inhimillisyydestä? Kuvitteleppa omalle kohdalle, olisiko kiva itse paskaantaa housuihin tai että asiakas paskantaa housuihin liikkeessäsi. Mitäpä arvelet että kuka sen paskan siivoaa sinun työpaikkasi lattialta?

Sinun kuuluu nyt vedota kaikkiin liikkeisiin tuossa inhimillisyydessä että rakentavat niitä vessoja kaikkialle muualle kuin henkilökunnan tiloihin.

Vierailija
124/327 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset eivät ymmärrä, ettei suolistosairautta poteva voi mennä kadun yli mäkkärin vessaan tai etsimään yleisövessaa jostain päin kauppakeskusta! Kun on mentävä, on mentävä  heti. Käsittääkseni joissain kaupoissa on vessapassimerkit, jotka tarkoittavat että kyseinen kauppa laskee vessapassin omistavat vessaan...

Kun ei se henkilökunnankaan vessa kauppakeskuksessa, tai aina kivijalkamyymälöissäkään ole aina liikkeen tiloissa. Esim. joissain kauppakeskuksissa henkilökunnan vessat sijaitsevat yleisövessojen vieressä, kulkutunnistimen takana.

Vähän eri asia jos ei ole mahdollisuutta päästää vessaan verrattuan siihen että ei halua tai ei saa päästää vessaan.

Vierailija
125/327 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuollaisen sairauden kanssa pärjää pitkillä automatkoilla tai muutenkaan?

Vierailija
126/327 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko koskaan kuullut inhimillisyydestä? Kuvitteleppa omalle kohdalle, olisiko kiva itse paskaantaa housuihin tai että asiakas paskantaa housuihin liikkeessäsi. Mitäpä arvelet että kuka sen paskan siivoaa sinun työpaikkasi lattialta?

Oletko koskaan kuullut vaipoista? Eipä tarvitse sitten alkaa sinun niitä paskoja siivota sieltä liikkeen lattialta.

Jos kävisi vahinko, niin jättäisin paskat sinun siivottavaksi, enkä tuntisi edes huonoa omaatuntoa jos olisit kieltänyt pääsyn vessaan.

Sinusta siis jonkun pitäisi sinun takia vaarantaa turvallisuutensa ja työpaikkansa. Selvästi suolistosairaus tuhoaa ihmisestä myös sen täällä huudetaan inhimillisyyden ja empatian.

Minulla on paha allergia eli kaikki koivut ja muut pihakasvit pitää tuhota jotta minä saan ulkoilla kaikkialla missä haluan.

Lapsellani on astma eli koululiikunta pitää kieltää koska hän ei siihen voi aina osallistua.

Vierailija
127/327 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän molempia näkökantoja. Olen itse suolistosairas ja tällä hetkellä käytän aikuisten vaippoja liikkuessani kodin ulkopuolella. Ei, ne eivät ime esim. ripulia, mutta ennemmin paskon vaippaan kuin pikkareihin, siis pakkotilanteessa. Monen monta kertaa olen juossut lähimpään pusikkoon pakon edessä, koska en olisi kestänyt viiden minuutin kävelymatkaa kotiin. Vaipat auttavat siinä mielessä että ne rauhoittavat; tiedän, että vaikka vahinko kävisikin, vaatteeni todennäköisesti säästyvät ja minulla on hetki ns. peliaikaa tilanteessa.

Vierailija
128/327 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, mikäli ei voida asianmukaisesti puhdistaa välittömästi.

Esim hammashoidossa desinfektio tehdään ovenkahvoista ja kaikista pinnoista lähtien, kun huoneessa ollut esim MRSA (ESBL aiemmin, ei enää).

Ei todellakaan mitään tartuntavaarallista kuraa henkilökunnan vessaan. Suolistosairauksiakin on niin monenlaisia, osa tarttuvia!

Vierailija
129/327 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä. Yleisövessat ovat sitä varten ja jos ei pysty ollenkaan pidättämään, on syytä varautua vaipoilla.

Varaudutko itse vaipoilla kun sinullekin saattaa iskeä ripuli kesken kauppareissun jos syöt jotain sopimatonta?

Suolistosairaudessa on tavallista, että nämä oireet tulevat aivan yhtäkkiä. Aika kohtuutonta sen takia alkaa vaippojen kanssa kulkemaan jatkuvasti. Tarvitsee muutenkin olla aikamoiset vaipat, että ei vuoda yli. 

Onhan se iso ongelma, en sitä kiellä, mutta henkilökunnan tilat on yksityisiä tiloja, eikä niitä tarvitse antaa asiakkaan käyttöön. Ei yksityiskotienkaan tarvitse avata oviaan tuntemattomille vessassa kävijöille. Se nyt vain on niin, että liike määrittää yleiset ja yksityiset tilansa, eikä niihin yksityistiloihin tarvitse päästää ketään ulkopuolista. Siellähän voi olla vaikka työntekijä vsihtamassa vaatteita ilkosillaan tms. Ei sinne tarvitse päästää ketään! Uskokaa jo.

Ei tietenkään tarvitse päästää, mutta saa olla aika mulkku ihminen jos ei päästä. 

Mistähän työntekijä tietää onko vessan kysyjä sairas vai varas? Ei voi päästää takatiloihin ulkopuolisia.

Mitä sieltä vessasta voi varastaa? 

Takatiloista voi ehkä varastaa. Vessa on takatiloissa muun ohella. On tämäkin jo moneen kertaan käsitelty, mutta aina vaan tulee tätä no miksi kassakaappi on vessassa hömpötystä.

Niin ja mikä estää sinua katsomasta, että asiakas menee vessaan ja tulee pois takahuoneesta heti vessasta poistuessaan? 

Vaikka minulla olisikin aikaa tulla vahtimaan jonkun vessakäyntiä niin samalla se toinen näkee missä meillä on kassakaappi ja kaikki valvontavälineet. Mistä minä tiedän jos sillä on ase ja siellä piilossa kaikkien muiden katseilta alkaa uhkailla ja ryöstää kassakaapin?

Vierailija
130/327 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä. Yleisövessat ovat sitä varten ja jos ei pysty ollenkaan pidättämään, on syytä varautua vaipoilla.

Varaudutko itse vaipoilla kun sinullekin saattaa iskeä ripuli kesken kauppareissun jos syöt jotain sopimatonta?

Suolistosairaudessa on tavallista, että nämä oireet tulevat aivan yhtäkkiä. Aika kohtuutonta sen takia alkaa vaippojen kanssa kulkemaan jatkuvasti. Tarvitsee muutenkin olla aikamoiset vaipat, että ei vuoda yli. 

Onhan se iso ongelma, en sitä kiellä, mutta henkilökunnan tilat on yksityisiä tiloja, eikä niitä tarvitse antaa asiakkaan käyttöön. Ei yksityiskotienkaan tarvitse avata oviaan tuntemattomille vessassa kävijöille. Se nyt vain on niin, että liike määrittää yleiset ja yksityiset tilansa, eikä niihin yksityistiloihin tarvitse päästää ketään ulkopuolista. Siellähän voi olla vaikka työntekijä vsihtamassa vaatteita ilkosillaan tms. Ei sinne tarvitse päästää ketään! Uskokaa jo.

Ei tietenkään tarvitse päästää, mutta saa olla aika mulkku ihminen jos ei päästä. 

Mulkku ihminen, jolla on vielä jatkossakin työpaikka.

Siinä ei ole mitään mulkkua että noudattaa niitä työpaikan sääntöjä. Mulkku on sen sijaan ihminen joka vaatii vaarantamaan työpaikan itsensä takia.

Teillä on töissä ongelma (asiakkaat haluaisivat käyttää wc) mutta ette tee elettäkään ongelman ratkaisemiseksi, vaan menette johtoryhmän sääntöjen taakse ja luette niitä kuin Raamattua.

Miksi ette kerro ongelmasta yrityksen johtoryhmälle, vaan itsepintaisesti väitätte vain vastaan. Ei ole mitään sääntöjä ja tilaratkaisuja, etteikö niitä aikojen saatossa joutuisi muuttamaan tai asiakastarpeiden mukaan. Kaupat ja yritykset ovat asiakkaita varten, ei työntekijöiden.

Intetään kuin pahaiset murkut, ettei wc ole käytössä, eikä edes yritetä ratkaista ongelmaa tai parantaa palvelua.

Ei ihme, jos kansainvälisesti Suomessa asiakaspalvelu on huonossa hapessa, kun työtekijöiden tarpeet ja mukavuudenhalu, menee asiakaspalvelun edelle.

Ja eikä ole oma lehmä ojassa, sillä käytän yleisövessoja todella harvoin.

Vierailija
131/327 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä on tosiaan keskusteltu aikaisemminkin, ja muistaakseni siinäkään keskustelussa ei kuulunut vastausta, kun kysyttiin, että miksi noin akuutisti oireilevat suolistosairaat eivät voi käyttää aikuisen vaippoja? Jos siis tilanne voi iskeä milloin vain, niin voihan se iskeä silloin vaikka keskellä katua, missä ei ole vessaa mailla eikä halmeilla. Tai liikkeessä, jossa ei tosiaan ole vessaa, mihin saa päästää asiakkaita, vaikka mikä olisi tilanne. Jotenkin minun korvaani kuulostaa takaperoiselta, että kauppojen pitäisi poiketa yleisistä käytännöistään näiden ihmisten takia, mutta ihminen ei itse yritä estää tilanteen syntymistä?

Luulisi sillä saavan mielenrauhaa itselleenkin, jos oireilu tosiaan on niin pahaa, että se voi iskeä kesken kauppareissun? Eihän ne vaipat epäilemättä mukavia tai kovin esteettisiä ole, mutta lienee se silti parempi kuin että joutuu pelkäämään joka kerta kun lähtee kotoa, että mitä jos iskee matkalla?

Omalla lapsellani on suoslistosairaus, johon liittyy huonoina kausina vaikeaa ripulia ja hyvin äkillistä tarvetta päästä vessaan. Ripuli on koostumukseltaan erittäin limaista velliä ja se tulee ulos kovalla paineella suurina annoksina (20kg painavalta lapselta voi tulla kerrallaan 8dl). Vaippaa ei käytetä yksinkertaisesti siitä syystä, että vielä ei ole löytynyt vaippaa mikä pitäisi tämä vellin sisällään. Limaisuus tekee sen, että velli ei imeydy vaippaan (toisin, kuin virtsa), kova paine ja liukas limaisuus saa vellin valumaan suorasuuntauksella vaipan lahkeensuusta ulos. Suuri kerta-annos varmistaa, että ylitulvaa riittää myös ns. niskapaskaksi.

Parhaaksi sotkun kohtuullistajaksi on osoittautuneet napakat boxerit. Ne on nopea kiskaista jalasta, jos vessaan pääsee (tai puskaan). Jos vahinko kuitenkin sattuu, niin napakka lahje ja vyötärö pitää sotkua hetken, jolloin ei valu lahkeesta lattialle, vaan yleensä ehditään ainakin ulos.

Eli aina edes vaipan käyttö ei estä sotkua, jos vessaa ei ole lähettyvillä.

Tuo on ihan hirvittävän vaikea tilanne, olen myötätuntoinen siitä, mutta entä jos hän pääsee jonnekin liikkeen vessaan, onnistuuko asiointi ilman sotkua? Miten toimitte tilanteessa, jossa wc yrityksistä huolimatta sotkeentuu? Enkä kysy ilkeästi, vaan ihan asiallisesti.

Liikkeiden lattioita ei ole vielä kertaakaan sotkettu. Yksi julkinen vahinko on sattunut junassa, jossa tietenkin siivosin lapsen jäljet. Mukana on aina reppu, jossa mm. kertakäyttöhanskoja,järeitä kosteuspyyhkeitä, joilla sotku lähtee hyvin myös pinnoilta ja roskapusseja, johon sotkuiset kertakäyttöpyyhkeet yms. saa laitettua, ennen roskiin laittoa, jotta eivät haise kohtuuttomasti (tai jos kannellista vessanroskista ei ole vien repussa haisuroskiksen sopivaan ulkoroskikseen, jotta emme jätä jälkeemme inhottavaa hajulöytöä vessan käsienkuivauspapereiden avoroskikseen.)) Ulkohätätilanteita varten meillä on mukana kertakäyttöisiä vauvojen vaipan vaihtoalustoja, jos vessaa ei löydy, niin sellaisen voi levittää maahan ja kakattaa lapsen sen päälle. Sitten alusta nyytiksi ja roskapussiin ja pussi puiston roskikseen. Näin haju- ja likahaitta on minimaalinen ns. puskakakkaan verrattuna.  Samaisia alustoja voi hyödynnetään myös, jos vahinko sattuu ja kamppeita vaihdetaan muualla, kuin oman kodin kylppärissä. Siis lapsi alustan päälle seisomaan, kamppeet taiteillaan pois siinä, suurimmat kurat pönttöön ja sitten likaiset vaatteet pussiin. Lapsen putsaus kosteuspyyhkeillä ja puhtaat vaatteet päälle. Likainen alusta ja kosteuspyyhkeet pussiin ja pussi kannelliseen roskikseen tai repussa mukaan, kunnes sopiva roskis tulee vastaan.

Kokonaan emme voi kotiin lukittua lapsen sairauden huonoina kausinakaan, mutta ennakoinnilla pystyy kuitenkin pienentämään riskejä aika paljon. esim.  vessahätä tulee usein heti ruuan jälkeen (pureskelu ja vatsalaukun täyttyminen aktivoi suolistoa), joten huonolla kaudella kauppareissuilla ei syödä mitään, vaan ruualle mennään kotiin. Suolisto toimii harvoin monta kertaa kovin tiheästi tai ainakin myöhemmillä kerroilla kerta-annos on pienempi, joten yleensä ostoksille lähdetään heti vessareissun jälkeen (eli ostoskassit on pakattuna, ja kun lapsi menee vessaan niin ilmoitan, että käymme kaupassa hänen tultua vessasta. Juhliin ja muihin aikataulullisiin tilaisuuksiin on hankalampi valmistautua, mutta niissä on taas tärkeää, että selvitän vessojen sijainnit heti mennessä, ystävät tietää ongelmasta, joten usein saamme ns. sisäpiiritietoa ylimääräisistä wc tiloista (esim. monessa perheessä on toinen wc esim. kylpyhuoneessa), joissakin juhlatiloissa on wc-tiloja, jossain syrjemmälläkin (jotka on tarkoitettu ensisijaisesti esim. hääparin käyttöön))

Ihanaa, että olet ollut noin kekseliäs ja muut huomioon ottava vaikeassa tilanteessa! Moni tervevatsainenkaan ei huomioi muita tuolla tavalla. Toivottavasti lapsesi tilanne helpottaa ja voitte luopua kaikista noista apuvälineistä tulevaisuudessa. :)

Vierailija
132/327 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä ei ole mitään mulkkua että noudattaa niitä työpaikan sääntöjä. Mulkku on sen sijaan ihminen joka vaatii vaarantamaan työpaikan itsensä takia.

Teillä on töissä ongelma (asiakkaat haluaisivat käyttää wc) mutta ette tee elettäkään ongelman ratkaisemiseksi, vaan menette johtoryhmän sääntöjen taakse ja luette niitä kuin Raamattua.

Miksi ette kerro ongelmasta yrityksen johtoryhmälle, vaan itsepintaisesti väitätte vain vastaan. Ei ole mitään sääntöjä ja tilaratkaisuja, etteikö niitä aikojen saatossa joutuisi muuttamaan tai asiakastarpeiden mukaan. Kaupat ja yritykset ovat asiakkaita varten, ei työntekijöiden.

Intetään kuin pahaiset murkut, ettei wc ole käytössä, eikä edes yritetä ratkaista ongelmaa tai parantaa palvelua.

Ei ihme, jos kansainvälisesti Suomessa asiakaspalvelu on huonossa hapessa, kun työtekijöiden tarpeet ja mukavuudenhalu, menee asiakaspalvelun edelle.

Ei ole minunkaan lehmät missään ojassa eikö kukaan ole vaatinut päästä vessaan. Naurataa vain tämä kun moni on jo perustellut miksi sinne ei voi päästää ja silti itketään kun MINÄ MINÄ MINÄ.

Vierailija
133/327 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä missä istun on valvontakamera. Jos jotain varastettaisiin, minä joutuisin vastuuseen, kun siinä näkyy se vieras ihminen takahuoneeseen luvallani menossa. Poliisi ehkä lähtisi jahtaamaan varasta kuvan perusteella... mutta mä joutuisin vastuuseen työnantajalle.

Vierailija
134/327 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä taas paistaa kauppojen ja yritysten henkilökunnan ammattitaito ja osaaminen. Vängätään kuin uhmaikäiset.

Miten olis, jos laittaisitte asiakaspalvelun oman itsekkyytenne edelle ja yrittäisitte ratkaista todellisen ongelman, vaikka johtoryhmän kanssa, jos omat kyvyt eivät siihen riitä.

Vierailija
135/327 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä ainakaan voi töissä päästää ulkopuolisia henkilökunnan vessaan. Töissä on yleensä vaan yksi työntekijä kerrallaan ja ainoa vessa on takahuoneessa missä on mm. kassakaappi, röökikaappi, kamerat, henkilökunnan kaapit, jne ihan vessan vieressä.  Tottakai myyjänä aina käy sääliksi kun jollain on kova tarve vessaan mutta kun säännöt kieltää päästämisen ja yksin ei voi vahtiakkaan sitä vessassa kävijää ja palvella muita asiakkaita samalla. 

Vierailija
136/327 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisi varmaan vatsavaivaisten niiden omien yhdistysten kanssa vedota liikkeisiin eikä netissä kiukutella niille jotka eivät asialle mitään voi.

Vierailija
137/327 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ehtinyt koko ketjua lukemaan aiheesta, joka on meille suolistosairaille arka. Surullisena luin kommentteja kuten "paskokoon housuihinsa" tai laittakoon vaipat". Yksi suolistosairauksien pahin oire on lisääntynyt/tiheä tarve päästä vessaan. Vessaanmenon tarvetta ei voi ennakoida ja kun hätä tulee kyse voi olla sekunneista. Kun minulla on akuutti päällä se rajoittaa elämääni ja kulkemistani. Kotona saattaa olla OK olo mutta kun pääsee kauppaan tms yleiseen paikkaan tilanne muuttuu. Muutaman kerran olen joutunut turvautumaan myyjän apuun ja pyytänyt lupaa päästä vessaan. On erittäin noloa ja nöyryyttävää pyytää apua, aikuisena ihmisenä. Aina olen päässyt. Nämä avunannot ovat kullanarvoisia, näitä päivieni pelastajia en unohda koskaan. Tähän varmasti saan kommentteja että älä lähde mihinkään vaan pysy kotona! Usein pysynkin. Olen liian väsynyt lähteäkseni mihinkään. Me suolistosairaat olemme kuitenkin ihan tavallisia tallaajia joilla on tarve ostaa ruokaa, vaatteita ja päästä sosiaalisiin tilanteihin. Niistä ja toisista ihmisistä saan voimaa kantaa tätä paskaa sairautta, joka on kohdallani tällä hetkellä remissiossa toimivan lääkityksen avulla. Moni IBD-potilas ei ole yhtä onnekas tällä hetkellä. Kiitos Sinulle joka olet auttanut IBD-potilasta henkilökunnan vessaan. Kiitos Sinulle jota ehkä autoin ymmärtämään meitä ja osaat suhtautua asiaan kunnioittavasti. Kaikki sairaudet eivät näy päällepäin. Mukavaa kesänjatkoa kaikille

Vierailija
138/327 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sellaista johtoryhmää olekaan, joka alkaa hommata vessoja kadunkulkijoille. Ja mitä mahdollisuuksia on jossain kivijalkaliikkeessä, joka vuokrannut tilat siitä talosta ja ne mitkä on...

Vierailija
139/327 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketään ei voi pakottaa päästämään, mutta on ikävä ajatus joutua hätäisenä ja mahdollisesti kivuliaana nöyrtymään kysymään vessaan pääsyä, tulla torjutuksi ja ulostaa housuun. :( Tiedän, että monessa paikassa asiakkaita ei vain yksinkertaisesti saa päästää wc-tiloihin ja ymmärrän sen täysin. Tällaisessa tapauksessa en itsekään voisi päästää ketään henkilökunnan tiloihin, olipa sairaus mikä hyvänsä, mutta suolistosairaana tunnen kyllä tuskan.

Vierailija
140/327 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Aikuisten vaippoja voi käyttää niissä paikoissa missä tietää ettei asiakas wc.tä ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kuusi