Pitääkö suolistosairaan päästä vessaan liikkeessä, jossa ei ole
asiakasvessaa, vaan ainoastaan henkilökunnan vessa?
Kommentit (327)
Tästä oli joskus pitkä ketju palstalla.
Osa "suolistosairaista" varasti henkilökunnalta rahaa jne.
Toivon että minut päästetään ja on päästettykin kun olen pyytänyt.Tosin olen ollut varmaan jo niin tuskaisen näköinen,että ovat tienneet että on viisaampi päästää ellei halua siivota lattioita...
Ja niin tuli yllättäen eli olin voinu hyvin jo pidemmän aikaa ja sitten yks kaks kesken kauppareissun iski...ja ei ollut mahatautia vaan ihan tämä perussairauteni.
Piyäsi kehitellä joku virallinen kortti jota voi hätätilassa näyttää. Ja ehkä niitä arvoesineitä ei kannata säilyttää vessassa sitten.
Sitä vartenhan suolistosairaiden vessapassit on.
Mun työpaikassa ei saa päästää. Meillä on samassa tilassa kassakaapit ynm.
Meillä ei päästetä. Samassa korttelissa on tiloja, joissa on yleisöwc, ohjaamme sinne. Olen ollut töissä sekä kauppakeskuksessa että ns. kivijalkaputiikissa. Siellä kauppakeskuksessa ei ikinä kukaan pyytänyt pääsyä wc-tiloihin, vaikka meidän liikkeestä oli pitkä matka alakerran wc-tiloihin. Tässä nykyisessä liiketilassa käy usein "asiakkaita" etsimässä vessaa, vaikka kadun toisella puolella on kahvila, jossa on maksullinen wc.
En valitettavasti voi päästää hotelliin kadulta tulevia vessapyytäjiä vessaan, koska sen verran on ollut huumeiden piikittäjiä, vessapaperit mukaansa vieneitä ym.ym. Harmi, että näiden takia ei voi päästää ketään.
Vierailija kirjoitti:
Sitä vartenhan suolistosairaiden vessapassit on.
Vessapassit on siksi, että pääsee jonon ohi, ei siksi, että pääsee henkilökunnan vessaan.
Ohis - aikanaan just päiväkuivaksi oppinut lapseni ei päässyt k-kenkäkaupassa vessaan. Kusi sit lattialle, kesäaiia kun oli eli mekko ja pikkarit päällä. Pahoittelin tapahtunutta ja poistuimme kaupasta.
No ei kai kahvilan yms. Henkilökunnan vessaan saa päästää ulkopuolisia ihan hygienia syistä.
Ei ole mikään yksiselitteinen oikeus. Varsinkin pienissä liikkeissä vessa on usein takatilan, varaston tms. yhteydessä, eikä tällaisiin tiloihin voi asiakkaita päästää. Esimerkkinä kultasepänliike, jossa työskentelin, ja jonka tiskin takaa pääsi vessaan, mutta myös pienelle pajalle, jossa oli tietysti arvometalleja, myrkkyjä, laitteita... Ja yksin töissä ollessa ei voi irrottautua vahtimaan jonkun vessakäyntiä, ja tuskin sitä haluaisivatkaan, että joku kyttää oven takana.
Vierailija kirjoitti:
Piyäsi kehitellä joku virallinen kortti jota voi hätätilassa näyttää. Ja ehkä niitä arvoesineitä ei kannata säilyttää vessassa sitten.
Pienissä liiketiloissa ei ole aina mahdollista erottaa tavaransäilytystiloja ja vessaa niin, että asiakkaan voisi huoletta vessaan päästää.
En ole ikinä ollut töissä paikassa jossa olisi voinut päästää. Turvallisuusriski ja liikkeen säännöt estää. Voi vaikka tulla itselle kenkää jos sinne takatiloihin päästää ulkopuolisen.
Siriina kirjoitti:
Ohis - aikanaan just päiväkuivaksi oppinut lapseni ei päässyt k-kenkäkaupassa vessaan. Kusi sit lattialle, kesäaiia kun oli eli mekko ja pikkarit päällä. Pahoittelin tapahtunutta ja poistuimme kaupasta.
Olen ollut vastaavassa tilanteessa, joss myyjä on ohjannut asiakasta lapsen kanssa toloja vastapäätä olevaan yleisöwc-tilaan. Ei käy, äiti antoi lapsen pissata siihen. Sen jälkeen myyjä kertoi iloisesti, että heillä on liikkeessä valvontakamerat, joten vartija on täällä yllättävän nopeasti, Kuten olikin ja äidiltä ryhdyttiin laskuttamaan "vahingosta".
Asun maalla (tai oikeastaan taajamassa, koulu, kaupat jne. on alle 2 km päässä) ja tässä pysähtyy pihassa ajoittain autoja, joista tullaan kolkuttelemaan ovea ja sanotaan, että pitäisi päästä vessaan. Olen ohjannut ABC:lle, jonne on matkaa noin 7 km. Ei käy, kun ovat menossa eri suuntaan...
Vierailija kirjoitti:
Siriina kirjoitti:
Olen ollut vastaavassa tilanteessa, joss myyjä on ohjannut asiakasta lapsen kanssa toloja vastapäätä olevaan yleisöwc-tilaan. Ei käy, äiti antoi lapsen pissata siihen. Sen jälkeen myyjä kertoi iloisesti, että heillä on liikkeessä valvontakamerat, joten vartija on täällä yllättävän nopeasti, Kuten olikin ja äidiltä ryhdyttiin laskuttamaan "vahingosta".
Voi tulla yllättävän kalliiksi jos joku kokolattiamatto pitää uusia.
Ei pidä. Yleisövessat ovat sitä varten ja jos ei pysty ollenkaan pidättämään, on syytä varautua vaipoilla.
Ei mitenkään ole velvollisuutta päästää ulkopuolista tiloihin, jotka ovat vain henkilökunnalle. Ja tuo yksi, joka sanoi, ettei pidä säilyttää arvoesineita vessassa. No joo, ei kai siitä olekaan kyse, että ne olisivat VESSASSA, vaan että tämä vessaan menijä pääsee aika moneen paikkaan esteettä sillä vessareissullaan, kun myyjä jää liikkeeseen palvelemaan asiakkaita. Kyllä ihmisten pitää ymmärtää, ettei liiketilojen takahuoneeseen VOI päästää ulkopuolisia haahuilemaan.
Kyllä ainakin itse päästäisin koska en haluaisi että asiakas paskantaa housuihinsa/liikkeen lattialle.