Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö suolistosairaan päästä vessaan liikkeessä, jossa ei ole

Vierailija
15.07.2017 |

asiakasvessaa, vaan ainoastaan henkilökunnan vessa?

Kommentit (327)

Vierailija
101/327 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku sanoi, ettei tule mieleen kauppaa, jossa ei ole vessaa. Tuli huomattua itse suolisto sairaana, että Lidlissä ei ole. Onneksi oli vieressä huoltoasema, menin sinne.

Tämä on todella kurja vaiva, eikä sitä toivo kenellekään. En silti ajattele, että minut pitäisi päästää henkilökunnan vessaan, jos se on kiellettyä. En vain käy tuollaisissa liikkeissä, jos on vähänkään outoa tunnetta mahassa.

Ja tiedän kokemuksesta, että ei sitä aina voi ennakoida, vaan hätä iskee kun iskee ja silloin on pakko päästä. Helpotan omaa oloani sillä, että paikannan heti lähimmän vessan paikassa kuin paikassa, painan sen mieleeni ja jatkan asiaa jota tein. Tarkkailen myös oloani jatkuvasti ja olen oppinut ennakoimaan pian iskevän hädän. Ruokavaliolla olen saanut kuriin pahimmat oireet ja ennakoimattomat hädät. Tiedän, ettei se silti auta kaikilla, mutta kannattaa ainakin kokeilla.

Miettikääpä niin, että asiat voisivat olla huonommin. Voisitte menettää esim. näkönne, ei maailma pyöri heidänkään ympärillään. Tai yliherkkien, kuurojen, mykkien, autistien, diabeetikoiden, syöpää sairastavien, invalidien, mt-ongelmaisten jne. Mitä jos kaikki vaatisivat itselleen erikoiskohtelua? Ihan kaikki ihmisryhmät, joilla on jonkinlainen sairaus.

Eihän tämä mukavaa ole tietenkään, inhottava, kivulias ja kiusallinen vaiva, mutta sen kanssa on opittava elämään, ihan kuten muidenkin sairauksien. 

Vierailija
102/327 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko koskaan kuullut inhimillisyydestä? Kuvitteleppa omalle kohdalle, olisiko kiva itse paskaantaa housuihin tai että asiakas paskantaa housuihin liikkeessäsi. Mitäpä arvelet että kuka sen paskan siivoaa sinun työpaikkasi lattialta?

Ei ainakaan se, joka on sotkun aiheuttanut.

En todellakaan alkaisi siivoamaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/327 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko koskaan kuullut inhimillisyydestä? Kuvitteleppa omalle kohdalle, olisiko kiva itse paskaantaa housuihin tai että asiakas paskantaa housuihin liikkeessäsi. Mitäpä arvelet että kuka sen paskan siivoaa sinun työpaikkasi lattialta?

Just sunkaltaisen kanssa lähden mielellään vessaan. Yllättäen se ei ole siinä liikkeen takahuoneessa vaan kävellään 4 krs alaspäin kierretään ympäriinsä kellarissa ja varastossa ja lopulta päädytään aika lähellä lastauslaituria olevaan likaiseen vessaan, jota tavarankuljettajat käyttää. Ja sitten jätän asiakkaan sinne, kyllä siitä ulos pääsee, mutta ei enää takaisin kellariin.

Vierailija
104/327 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edelleenkin, entä jos vessa on jo varattu? Ei voi olettaa, että aina on vapaa vessa. Jopa yleisövessatkin on silloin tällöin varattuja, vaikka olisi montakin. 

Minä voin vastata. Minulla ei ole (kuin) ärtynyt suoli, joten ei ihan pahimmasta päästä, mutta pakko on päästä kun se hätä iskee. Tätä pelkään joka kerta kun jossakin olen.

Kerran oli vessa varattuna, mutta onneksi se vapautui jo kun kävelin kohti. Mutta jos kaikki vessat olisivat varattuja, en tiedä muuta kuin yrittää pidätellä niin kauan kuin vain pystyy (minä pystyn joskus kun oikein keskityn ja teen kaikkeni kauhean tuskanhien kanssa), mutta jos ei pysty, niin ei sille mitään mahda.

Tuollaisen varalta minulla onkin aina mukana varavaatteet muovipussissa autossa. Yritän myös vältellä paikkoja, joissa käy paljon ihmisiä, suosin hiljaisempia paikkoja, joissa saattaa olla vain yksi vessa, mutta yleensä se on vapaana.

Vierailija
105/327 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku sanoi, ettei tule mieleen kauppaa, jossa ei ole vessaa. Tuli huomattua itse suolisto sairaana, että Lidlissä ei ole. Onneksi oli vieressä huoltoasema, menin sinne.

Tämä on todella kurja vaiva, eikä sitä toivo kenellekään. En silti ajattele, että minut pitäisi päästää henkilökunnan vessaan, jos se on kiellettyä. En vain käy tuollaisissa liikkeissä, jos on vähänkään outoa tunnetta mahassa.

Ja tiedän kokemuksesta, että ei sitä aina voi ennakoida, vaan hätä iskee kun iskee ja silloin on pakko päästä. Helpotan omaa oloani sillä, että paikannan heti lähimmän vessan paikassa kuin paikassa, painan sen mieleeni ja jatkan asiaa jota tein. Tarkkailen myös oloani jatkuvasti ja olen oppinut ennakoimaan pian iskevän hädän. Ruokavaliolla olen saanut kuriin pahimmat oireet ja ennakoimattomat hädät. Tiedän, ettei se silti auta kaikilla, mutta kannattaa ainakin kokeilla.

Miettikääpä niin, että asiat voisivat olla huonommin. Voisitte menettää esim. näkönne, ei maailma pyöri heidänkään ympärillään. Tai yliherkkien, kuurojen, mykkien, autistien, diabeetikoiden, syöpää sairastavien, invalidien, mt-ongelmaisten jne. Mitä jos kaikki vaatisivat itselleen erikoiskohtelua? Ihan kaikki ihmisryhmät, joilla on jonkinlainen sairaus.

Eihän tämä mukavaa ole tietenkään, inhottava, kivulias ja kiusallinen vaiva, mutta sen kanssa on opittava elämään, ihan kuten muidenkin sairauksien. 

Vessavaatimukseen on varmaan joku neliöraja, suuremmissa kaupoissa on aina aisikas WC. Omassa lähipiirissä on useampikin täällainen tyyppi jolle vessan tarve iskee äkkiarvaamatta. Ja joskus on sitten istuttu autossa niin että yhdellä on paskat housuissa, ei ole kivaa sekään.

Vierailija
106/327 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulta tuli  isompi ja pienempi asia  erään pikku putiikin lattialle, kun vittumaisesti hymyilevä myyjä ilmoitti etten voi päästä vessaan. Tuolloin oli vasta epäilys ärtyvän suolen oireyhtymästä ja jostain syystä, kun tulee kakat niin pissakin samalla vaikka ei edes pissata! Kesä, minulla oli  ohut mekko ja pikkarit  eikä niistä  ollut pysäyttämään jalkoja pitkin ryöppyvää ulostevelliä ja kylkiäisenä valunutta pissaa. Myyjä'  jäi huutamaan "voi jumalautaa" kun syöksyin ulos ja soitin itku kurkussa miehelle, että tuu äkkiä!

Olisiko  helpompaa  päästää sinne vessaan, kuin haistella paskaa ja kenties siivota lattialtakin  kun asiakkaaksi osuu joku joka ei vain pysty pidättelemään . Suolistosairas ei  vain ehdi sinne yleisövessaan kolme kerrosta alempana!

Oisko helpompaa rynnätä pusikkkoon ja laskea lasti sinne? Paskotko kylässäkin lattialle, jos vessa on varattu?

Vierailija
107/327 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peukutuksista näkee että av mammat on palvelija-ammateissa, vaikka kertovatkin teinaavansa yli 75 tonnia vuodessa.

Vierailija
108/327 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulta tuli  isompi ja pienempi asia  erään pikku putiikin lattialle, kun vittumaisesti hymyilevä myyjä ilmoitti etten voi päästä vessaan. Tuolloin oli vasta epäilys ärtyvän suolen oireyhtymästä ja jostain syystä, kun tulee kakat niin pissakin samalla vaikka ei edes pissata! Kesä, minulla oli  ohut mekko ja pikkarit  eikä niistä  ollut pysäyttämään jalkoja pitkin ryöppyvää ulostevelliä ja kylkiäisenä valunutta pissaa. Myyjä'  jäi huutamaan "voi jumalautaa" kun syöksyin ulos ja soitin itku kurkussa miehelle, että tuu äkkiä!

Olisiko  helpompaa  päästää sinne vessaan, kuin haistella paskaa ja kenties siivota lattialtakin  kun asiakkaaksi osuu joku joka ei vain pysty pidättelemään . Suolistosairas ei  vain ehdi sinne yleisövessaan kolme kerrosta alempana!

Oisko helpompaa rynnätä pusikkkoon ja laskea lasti sinne? Paskotko kylässäkin lattialle, jos vessa on varattu?

Varmaan paska vielä joskus osuu sinunkin propeliin. Kannattaa nyt yrittää edes ymmärtää ero siinä että ei halua päästää vessan siitä että sinne ei voi mennä kun siellä on jo joku. Vessaan pääsemättömyyden syyllä ei ole mitään merkitystä siinä tilanteessa kun paskat valuu lahkeesta lattialle. Kivempi toki että voinut asialle mitään, verrattuna siihen että ei vainhalunnut auttaa tai että jätti auttamatta ihan vain ilkeyttään.

Vierailija
109/327 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään suolistosairaudet ovat rajusti lisääntyneet ja sen voi saada esim. flunssan tai mahataudin jälkitautina, niin kuin kävi perusterveelle naapurin 10v. jota hoidettiin pitkin Euroopaa, tuloksetta.

Viime talvena oli Ylellä muistaakseni Inhimillisessä tekijässä suolistosairaudesta, jossa oli allev30v. mies ja nelikymppinen nainen ja oli lääkäri ja erikoistunut juuri suolistosairauksiin ja myöhemmin itse sairastui siihen.

Ohjelman katsottuani, en kyllä pystyisi kieltämään Wc-käyttöä, en silloinkaan vaikka se olisi kielletty, sillä järjen käyttö joissakin tilanteessa on sallittu, vaikka siitä tulisi seuraamuksia.

Vierailija
110/327 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kyllä että joka paikassa vessaan ei ole mahdollista päästää ja se on ihan fine.

Mutta en voi ymmärtää teidän ihmisten kommentteja "käytä vaippoja, mikä siinä on niin vaikeeta", "pysy kotona" jne. Miettikääpä hetki ja yrittäkää ymmärtää minkälaisesta sairaudesta pahimmillaan on kysymys ja kuinka kokonaisvaltaisesti vaikuttaa elämänlaatuun kun joudut pelkäämään, että koska vaan voi iskeä hätä ja aina tarkkailemaan missä on lähin vessa ja kantamaan vaihtovaatteita, paperia ja vaikka mitä mukanasi.

Tän tyylisten kommenttien takia hävettää olla ihminen.

Vierailija
111/327 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellainenkin sairaus taitaa olla jossa paskotaan minne sattuu ihan vain siksi että se aiheuttaa pahennusta, mutta yleisempää lienee se että paskahätä aiheuttaa pakottavan ulostamisentarpeen riippumatta siitä että missä on ja paskat tulee housuihin jos ei pääse vessaan syystä riippumatta. Kyllä, jopa parhaan kaverin eteiseen, kun joku muu on vessassa eikä sinne pääse.

Vierailija
112/327 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä. Yleisövessat ovat sitä varten ja jos ei pysty ollenkaan pidättämään, on syytä varautua vaipoilla.

Varaudutko itse vaipoilla kun sinullekin saattaa iskeä ripuli kesken kauppareissun jos syöt jotain sopimatonta?

Suolistosairaudessa on tavallista, että nämä oireet tulevat aivan yhtäkkiä. Aika kohtuutonta sen takia alkaa vaippojen kanssa kulkemaan jatkuvasti. Tarvitsee muutenkin olla aikamoiset vaipat, että ei vuoda yli. 

Onhan se iso ongelma, en sitä kiellä, mutta henkilökunnan tilat on yksityisiä tiloja, eikä niitä tarvitse antaa asiakkaan käyttöön. Ei yksityiskotienkaan tarvitse avata oviaan tuntemattomille vessassa kävijöille. Se nyt vain on niin, että liike määrittää yleiset ja yksityiset tilansa, eikä niihin yksityistiloihin tarvitse päästää ketään ulkopuolista. Siellähän voi olla vaikka työntekijä vsihtamassa vaatteita ilkosillaan tms. Ei sinne tarvitse päästää ketään! Uskokaa jo.

Ei tietenkään tarvitse päästää, mutta saa olla aika mulkku ihminen jos ei päästä. 

Mulkku ihminen, jolla on vielä jatkossakin työpaikka.

Siinä ei ole mitään mulkkua että noudattaa niitä työpaikan sääntöjä. Mulkku on sen sijaan ihminen joka vaatii vaarantamaan työpaikan itsensä takia.

Vierailija
113/327 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mä vittumaisuuttani kiellä käyttämästä henkilökunnan vessaa tai siksi että olisi vailla empatiakykyä.

Kiellän se käytön turvallisuussyistä sekä koska firman säännöissä on kielletty päästämästä ketään ulkopuolista vessaan. Koskee myös lapsia ja sairaita, ihan kaikkia.

Olen todella pahoillani teidän suolistosairaiden puolesta mutta työpaikkani säilyttäminen on tärkeämpää kuin vieraan ihmisen ripuli.

Vastavuoroisesti voisitte miettiä mitä ajattelisitte jos minä tulisin teidän toimistoonne valittamaan paskahätää. Mikä velvollisuus kaupoilla on päästää ihmisiä henkilökunnan tiloihin kun ei se onnistu muuallakaan?

Kyllä meidän toimistolla käy asiakkaita ja he saavat vapaasti käyttää meidän vessoja, jotka ovat siis 99% henkilökunnan käytössä. Miksi ei saisi? Ei tästä ole koskaan ollut mitään erityistä ongelmaa.

Siis teidän toimistoon kävelee kadulta täysin tuntemattomia ihmisiä, jotka vaativat pääsyä vessaan? Epäilen.

No ei todellakaan kävele, meillä on ulko-ovet lukossa. Mutta jos on meidän tiloissa asiakkaana, niin vessaan pääsee. Joskus on ollut parkkipaikan nurkalla ihmispaskaa, joku ilmeisesti ei ole päässyt vessaan.

Olisiko sitten vähän eri asia kyseessä?

Lukittu toimisto, johon asiakkaat tulevat sovitusti hoitamaan asioitaan vs ruokakauppa, johon ihmiset ryntääväät vaatimaan vessaan pääsyä.

Vierailija
114/327 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mä vittumaisuuttani kiellä käyttämästä henkilökunnan vessaa tai siksi että olisi vailla empatiakykyä.

Kiellän se käytön turvallisuussyistä sekä koska firman säännöissä on kielletty päästämästä ketään ulkopuolista vessaan. Koskee myös lapsia ja sairaita, ihan kaikkia.

Olen todella pahoillani teidän suolistosairaiden puolesta mutta työpaikkani säilyttäminen on tärkeämpää kuin vieraan ihmisen ripuli.

Vastavuoroisesti voisitte miettiä mitä ajattelisitte jos minä tulisin teidän toimistoonne valittamaan paskahätää. Mikä velvollisuus kaupoilla on päästää ihmisiä henkilökunnan tiloihin kun ei se onnistu muuallakaan?

Kyllä meidän toimistolla käy asiakkaita ja he saavat vapaasti käyttää meidän vessoja, jotka ovat siis 99% henkilökunnan käytössä. Miksi ei saisi? Ei tästä ole koskaan ollut mitään erityistä ongelmaa.

Siis teidän toimistoon kävelee kadulta täysin tuntemattomia ihmisiä, jotka vaativat pääsyä vessaan? Epäilen.

No ei todellakaan kävele, meillä on ulko-ovet lukossa. Mutta jos on meidän tiloissa asiakkaana, niin vessaan pääsee. Joskus on ollut parkkipaikan nurkalla ihmispaskaa, joku ilmeisesti ei ole päässyt vessaan.

Olisiko sitten vähän eri asia kyseessä?

Lukittu toimisto, johon asiakkaat tulevat sovitusti hoitamaan asioitaan vs ruokakauppa, johon ihmiset ryntääväät vaatimaan vessaan pääsyä.

Rusinat pullasta. Kaikki kelpaa liikkeeseen rahaa tuomaan, mutta vessan ei päästetä vaikka olisi pakottava tarve. Hävetkää!

Vierailija
115/327 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä keskusteluketju ei kyllä yhtään yllätä. Varsinkin alemmissa yhteiskuntaluokissa suuri osa ihmisistä on täysin empatiakyvyttömiä. Noudatetaan omia "sääntöjä" laput silmillä mitään miettimättä.

Vierailija
116/327 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä on tosiaan keskusteltu aikaisemminkin, ja muistaakseni siinäkään keskustelussa ei kuulunut vastausta, kun kysyttiin, että miksi noin akuutisti oireilevat suolistosairaat eivät voi käyttää aikuisen vaippoja? Jos siis tilanne voi iskeä milloin vain, niin voihan se iskeä silloin vaikka keskellä katua, missä ei ole vessaa mailla eikä halmeilla. Tai liikkeessä, jossa ei tosiaan ole vessaa, mihin saa päästää asiakkaita, vaikka mikä olisi tilanne. Jotenkin minun korvaani kuulostaa takaperoiselta, että kauppojen pitäisi poiketa yleisistä käytännöistään näiden ihmisten takia, mutta ihminen ei itse yritä estää tilanteen syntymistä?

Luulisi sillä saavan mielenrauhaa itselleenkin, jos oireilu tosiaan on niin pahaa, että se voi iskeä kesken kauppareissun? Eihän ne vaipat epäilemättä mukavia tai kovin esteettisiä ole, mutta lienee se silti parempi kuin että joutuu pelkäämään joka kerta kun lähtee kotoa, että mitä jos iskee matkalla?

Ja kun se hätähän voi iskeä vaikka linja-autossa, tai omassa autossa keskellä kaupunkia ruuhka-aikaan...

Vierailija
117/327 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa muuten on ihan järkyttävä vessatilanne. Esim Usassa kaupungissa kuin kaupungissa ilmaisia vessoja on kaikkialla. Joka ruokakaupassa, ravintoloiden vessoihin voi mennä vapaasti, ostareilla ja tavarataloissa on aina isot, siistit ja ilmaiset vessat. En ymmärrä, miksi Suomessa julkisia vessoja ei ole.

Miten niin Suomessa ei ole julkisia vessoja?

Vierailija
118/327 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä on tosiaan keskusteltu aikaisemminkin, ja muistaakseni siinäkään keskustelussa ei kuulunut vastausta, kun kysyttiin, että miksi noin akuutisti oireilevat suolistosairaat eivät voi käyttää aikuisen vaippoja? Jos siis tilanne voi iskeä milloin vain, niin voihan se iskeä silloin vaikka keskellä katua, missä ei ole vessaa mailla eikä halmeilla. Tai liikkeessä, jossa ei tosiaan ole vessaa, mihin saa päästää asiakkaita, vaikka mikä olisi tilanne. Jotenkin minun korvaani kuulostaa takaperoiselta, että kauppojen pitäisi poiketa yleisistä käytännöistään näiden ihmisten takia, mutta ihminen ei itse yritä estää tilanteen syntymistä?

Luulisi sillä saavan mielenrauhaa itselleenkin, jos oireilu tosiaan on niin pahaa, että se voi iskeä kesken kauppareissun? Eihän ne vaipat epäilemättä mukavia tai kovin esteettisiä ole, mutta lienee se silti parempi kuin että joutuu pelkäämään joka kerta kun lähtee kotoa, että mitä jos iskee matkalla?

Omalla lapsellani on suoslistosairaus, johon liittyy huonoina kausina vaikeaa ripulia ja hyvin äkillistä tarvetta päästä vessaan. Ripuli on koostumukseltaan erittäin limaista velliä ja se tulee ulos kovalla paineella suurina annoksina (20kg painavalta lapselta voi tulla kerrallaan 8dl). Vaippaa ei käytetä yksinkertaisesti siitä syystä, että vielä ei ole löytynyt vaippaa mikä pitäisi tämä vellin sisällään. Limaisuus tekee sen, että velli ei imeydy vaippaan (toisin, kuin virtsa), kova paine ja liukas limaisuus saa vellin valumaan suorasuuntauksella vaipan lahkeensuusta ulos. Suuri kerta-annos varmistaa, että ylitulvaa riittää myös ns. niskapaskaksi.

Parhaaksi sotkun kohtuullistajaksi on osoittautuneet napakat boxerit. Ne on nopea kiskaista jalasta, jos vessaan pääsee (tai puskaan). Jos vahinko kuitenkin sattuu, niin napakka lahje ja vyötärö pitää sotkua hetken, jolloin ei valu lahkeesta lattialle, vaan yleensä ehditään ainakin ulos.

Eli aina edes vaipan käyttö ei estä sotkua, jos vessaa ei ole lähettyvillä.

Eikö se napakka bokserin lahje vaipan päällä olisi kaikista paras ratkaisu?

Vierailija
119/327 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaan tajua teitä paskatautisia. Itselläni oli muutaman kk vatsa sekaisin juuri em. Tavoilla. En siis syönyt ja juonut ennen liikkeelle lähtöä ja lähdin vessassa käynin jälkeen. Varmistin myös, että pääsen vessaan vähintään puolentunnin välein. En olisi väkisin tunkemassa kenenkään lattioille ripuloimaan, vaan menisin mielummin ulos. Enkä todellakaan oleta, että muur siivoaisi paskani. Vähintä mitä tollasen mokan jälkeen voi tehdä on siivota jälkensä. Miten oletatte, että sen tekisi joku muu?

Vierailija
120/327 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset eivät ymmärrä, ettei suolistosairautta poteva voi mennä kadun yli mäkkärin vessaan tai etsimään yleisövessaa jostain päin kauppakeskusta! Kun on mentävä, on mentävä  heti. Käsittääkseni joissain kaupoissa on vessapassimerkit, jotka tarkoittavat että kyseinen kauppa laskee vessapassin omistavat vessaan...

Kun ei se henkilökunnankaan vessa kauppakeskuksessa, tai aina kivijalkamyymälöissäkään ole aina liikkeen tiloissa. Esim. joissain kauppakeskuksissa henkilökunnan vessat sijaitsevat yleisövessojen vieressä, kulkutunnistimen takana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kuusi