Pitääkö suolistosairaan päästä vessaan liikkeessä, jossa ei ole
asiakasvessaa, vaan ainoastaan henkilökunnan vessa?
Kommentit (327)
Oletko koskaan kuullut inhimillisyydestä? Kuvitteleppa omalle kohdalle, olisiko kiva itse paskaantaa housuihin tai että asiakas paskantaa housuihin liikkeessäsi. Mitäpä arvelet että kuka sen paskan siivoaa sinun työpaikkasi lattialta?
Vierailija kirjoitti:
En mä vittumaisuuttani kiellä käyttämästä henkilökunnan vessaa tai siksi että olisi vailla empatiakykyä.
Kiellän se käytön turvallisuussyistä sekä koska firman säännöissä on kielletty päästämästä ketään ulkopuolista vessaan. Koskee myös lapsia ja sairaita, ihan kaikkia.
Olen todella pahoillani teidän suolistosairaiden puolesta mutta työpaikkani säilyttäminen on tärkeämpää kuin vieraan ihmisen ripuli.Vastavuoroisesti voisitte miettiä mitä ajattelisitte jos minä tulisin teidän toimistoonne valittamaan paskahätää. Mikä velvollisuus kaupoilla on päästää ihmisiä henkilökunnan tiloihin kun ei se onnistu muuallakaan?
Kyllä meidän toimistolla käy asiakkaita ja he saavat vapaasti käyttää meidän vessoja, jotka ovat siis 99% henkilökunnan käytössä. Miksi ei saisi? Ei tästä ole koskaan ollut mitään erityistä ongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oltiin kerran Biltemassa kolmen pikkulapsen kanssa ja yhdelle tuli pissahätä. Kysyin henkilökunnalta vessaa ja minulle vastattiin, että vain vammaiset voidaan päästää vessaan. Ihmettelen, miksei pikkulapset menneet samaan kategoriaan. Ko. rakennuksessa ei ollut muita liikkeitä.
Enpä ole koskaan ollut Biltemassa, jossa ei olisi ollut asiakasvessaa vähintäänkin siellä eteisalueella. Varmaankin sitten menit lapsen kanssa ulos ja kyykkypissatit hänet tien poskessa?
No ainakin miedän kahdessa lähimmässä biltemassa on asiakas WC. Ettei vaan olisi joku laki tai muu määräys joka velvoittaa suuret kauppaliikkeet järjestämään asiakas WC:n. Ei kyllä ihan heti tule mieleen kauppaa jossa ei olisi vessaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mä vittumaisuuttani kiellä käyttämästä henkilökunnan vessaa tai siksi että olisi vailla empatiakykyä.
Kiellän se käytön turvallisuussyistä sekä koska firman säännöissä on kielletty päästämästä ketään ulkopuolista vessaan. Koskee myös lapsia ja sairaita, ihan kaikkia.
Olen todella pahoillani teidän suolistosairaiden puolesta mutta työpaikkani säilyttäminen on tärkeämpää kuin vieraan ihmisen ripuli.Vastavuoroisesti voisitte miettiä mitä ajattelisitte jos minä tulisin teidän toimistoonne valittamaan paskahätää. Mikä velvollisuus kaupoilla on päästää ihmisiä henkilökunnan tiloihin kun ei se onnistu muuallakaan?
Kyllä meidän toimistolla käy asiakkaita ja he saavat vapaasti käyttää meidän vessoja, jotka ovat siis 99% henkilökunnan käytössä. Miksi ei saisi? Ei tästä ole koskaan ollut mitään erityistä ongelmaa.
Siis teidän toimistoon kävelee kadulta täysin tuntemattomia ihmisiä, jotka vaativat pääsyä vessaan? Epäilen.
Vierailija kirjoitti:
Oletko koskaan kuullut inhimillisyydestä? Kuvitteleppa omalle kohdalle, olisiko kiva itse paskaantaa housuihin tai että asiakas paskantaa housuihin liikkeessäsi. Mitäpä arvelet että kuka sen paskan siivoaa sinun työpaikkasi lattialta?
Oletko koskaan kuullut vaipoista? Eipä tarvitse sitten alkaa sinun niitä paskoja siivota sieltä liikkeen lattialta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä. Yleisövessat ovat sitä varten ja jos ei pysty ollenkaan pidättämään, on syytä varautua vaipoilla.
Varaudutko itse vaipoilla kun sinullekin saattaa iskeä ripuli kesken kauppareissun jos syöt jotain sopimatonta?
Suolistosairaudessa on tavallista, että nämä oireet tulevat aivan yhtäkkiä. Aika kohtuutonta sen takia alkaa vaippojen kanssa kulkemaan jatkuvasti. Tarvitsee muutenkin olla aikamoiset vaipat, että ei vuoda yli.
Onhan se iso ongelma, en sitä kiellä, mutta henkilökunnan tilat on yksityisiä tiloja, eikä niitä tarvitse antaa asiakkaan käyttöön. Ei yksityiskotienkaan tarvitse avata oviaan tuntemattomille vessassa kävijöille. Se nyt vain on niin, että liike määrittää yleiset ja yksityiset tilansa, eikä niihin yksityistiloihin tarvitse päästää ketään ulkopuolista. Siellähän voi olla vaikka työntekijä vsihtamassa vaatteita ilkosillaan tms. Ei sinne tarvitse päästää ketään! Uskokaa jo.
Ei tietenkään tarvitse päästää, mutta saa olla aika mulkku ihminen jos ei päästä.
Mistähän työntekijä tietää onko vessan kysyjä sairas vai varas? Ei voi päästää takatiloihin ulkopuolisia.
Mitä sieltä vessasta voi varastaa?
Vessapaperia,pesuainetta,lavuaarin,peilin,oven/kahvan,vettä omaan kanisteriin ja roskapöntön
😀😁😂😂😂😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä oli joskus pitkä ketju palstalla.
Osa "suolistosairaista" varasti henkilökunnalta rahaa jne.
Vessa ja lavuaari on eri tilaa pukukoppien kanssa.
Henkilökunnalle pitää olla lukittava pukukaappi,minäkin säilytän vähäisiä eväitä sellaisessa.Eikös suolistosairailla ole joku tunniste/lupakortti,jos sattuu hätä,eikä yleisövessaa ole.
No eipä ole meikäläisen työpaikalla lukittavaa pukukaappia, ei ole edes sosiaalitiloja, mutta kuin kahvihuone ja vessa, joita käyttävät myös asiakkaat.
Jos sulla on linkata tähän joku laki, niin olisin siitä tiedosta iloinen, sillä olen jo vuosia toivonut suihkumahdollisuutta, jotta voisi pyöräillä tai juosta töihin.
t. Konttorissa työskentelevä
Vierailija kirjoitti:
Ei ainakaan se, joka on sotkun aiheuttanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko koskaan kuullut vaipoista? Eipä tarvitse sitten alkaa sinun niitä paskoja siivota sieltä liikkeen lattialta.
Jos kävisi vahinko, niin jättäisin paskat sinun siivottavaksi, enkä tuntisi edes huonoa omaatuntoa jos olisit kieltänyt pääsyn vessaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kävisi vahinko, niin jättäisin paskat sinun siivottavaksi, enkä tuntisi edes huonoa omaatuntoa jos olisit kieltänyt pääsyn vessaan.
Paskotko lattialle, jos vessa on tukossa, varattu tai vessaa ei edes ole? On esim. kioskeja, joissa ei ole omaa vessaa, vaan myös myyjät käyvät liikekeskuksen vessoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis teidän toimistoon kävelee kadulta täysin tuntemattomia ihmisiä, jotka vaativat pääsyä vessaan? Epäilen.
No ei todellakaan kävele, meillä on ulko-ovet lukossa. Mutta jos on meidän tiloissa asiakkaana, niin vessaan pääsee. Joskus on ollut parkkipaikan nurkalla ihmispaskaa, joku ilmeisesti ei ole päässyt vessaan.
Mun työpaikalla henkilökunnan wc sijaitsee alakerrassa, missä on myös työntekijöiden omat tavarat (laukut, vaatteet yms.) työpäivän ajan. Työntekijöiden kaapit on lukottomia ja sijaitsee suoraan vessan vieressä. Jos päästettäisiin asiakas käyttämään henkilökunnan vessaa, pitäisi joko mennä vahdiksi alakertaan, ettei asiakas varasta mitään ja näin ollen jättää koko kerros, missä itse liiketila sijaitsee ilman valvontaa, tai vaihtoehtoisesti ottaa se riski että työntekijöiden henkilökohtaiset tavarat varastetaan. Niinpä ei päästetä ketään henkilökunnan tiloihin, vaikka päivittäin asiakkaat pyytävät päästä käyttämään meidän vessaa, vaikka heti viereisessä liikkeessä olisi asiakas wc. Eihän se mukavaa ole kieltää asiakkaalta vessaan pääsy, mutta parempi näin.
Vierailija kirjoitti:
Edelleenkin, entä jos vessa on jo varattu? Ei voi olettaa, että aina on vapaa vessa. Jopa yleisövessatkin on silloin tällöin varattuja, vaikka olisi montakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paskotko lattialle, jos vessa on tukossa, varattu tai vessaa ei edes ole? On esim. kioskeja, joissa ei ole omaa vessaa, vaan myös myyjät käyvät liikekeskuksen vessoissa.
Vänky vänky. Tyhjänpäiväistä lässytystä. Minulla ei edes ole mitään sairautta, mutta yhden kerran olen paskonut housuihini. Silloin ei ollut mitään mahdollisuutta päästä vessaan, mutta voin kuivitella että minulle tai jollekkin muulle iskee tällainen tilanne paikassa jossa olisi vessa mutta paskantärkeä palvelija ei päästä sinne.
Ei meilläkään ole mitään lukittavia tiloja. Minä en uskalla ottaa edes lompakkoa töihin mukaan tämän takia. Kun ei oikein ole mitään turvallista tilaa. Eväät on, joten en sitä päivällä yleensä tarvitsekaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edelleenkin, entä jos vessa on jo varattu? Ei voi olettaa, että aina on vapaa vessa. Jopa yleisövessatkin on silloin tällöin varattuja, vaikka olisi montakin.
Voi luoja miten tyhmä ihminen voi olla. On se nyt vähän eri asia että vessa on varattu, tai että sitä ei anneta käyttää.
Me sanotaan pokkana, että vessa on kellarissa, yleisövessa vastapäisessä kahvilassa on paljon lähempänä. En todellakaan halua, että asiakas paskoo jonnekin takahuoneen lattialle siksi, että meillä ei ole vessa vapaana. Ihmeestä porukan vatsa rauhoittuu, kun vessa ei olekaan heti kassan takana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä. Yleisövessat ovat sitä varten ja jos ei pysty ollenkaan pidättämään, on syytä varautua vaipoilla.
Varaudutko itse vaipoilla kun sinullekin saattaa iskeä ripuli kesken kauppareissun jos syöt jotain sopimatonta?
Suolistosairaudessa on tavallista, että nämä oireet tulevat aivan yhtäkkiä. Aika kohtuutonta sen takia alkaa vaippojen kanssa kulkemaan jatkuvasti. Tarvitsee muutenkin olla aikamoiset vaipat, että ei vuoda yli.
Onhan se iso ongelma, en sitä kiellä, mutta henkilökunnan tilat on yksityisiä tiloja, eikä niitä tarvitse antaa asiakkaan käyttöön. Ei yksityiskotienkaan tarvitse avata oviaan tuntemattomille vessassa kävijöille. Se nyt vain on niin, että liike määrittää yleiset ja yksityiset tilansa, eikä niihin yksityistiloihin tarvitse päästää ketään ulkopuolista. Siellähän voi olla vaikka työntekijä vsihtamassa vaatteita ilkosillaan tms. Ei sinne tarvitse päästää ketään! Uskokaa jo.
Ei tietenkään tarvitse päästää, mutta saa olla aika mulkku ihminen jos ei päästä.
Mistähän työntekijä tietää onko vessan kysyjä sairas vai varas? Ei voi päästää takatiloihin ulkopuolisia.
Mitä sieltä vessasta voi varastaa?
Takatiloista voi ehkä varastaa. Vessa on takatiloissa muun ohella. On tämäkin jo moneen kertaan käsitelty, mutta aina vaan tulee tätä no miksi kassakaappi on vessassa hömpötystä.
Niin ja mikä estää sinua katsomasta, että asiakas menee vessaan ja tulee pois takahuoneesta heti vessasta poistuessaan?
Riippuu niin paikasta. Meillä töissä lukollinen kassakaappi henkilökunnan tilassa, mutta avainta säilytetään siinä lähellä, koska sinne ei asiakkaita pääse. Samassa tilassa myös lukottomat vaatekaapit jossa lompakot tms. Ei voisi missään tapauksessa päästää vessaan ketään ulkopuolista. Onneksi meillä kuitenkin on asiakasvessa, jos se on varattu niin sitten on kyllä voivoi
Olen todella pahoillani teidän suolistosairaiden puolesta mutta työpaikkani säilyttäminen on tärkeämpää kuin vieraan ihmisen ripuli.
Vastavuoroisesti voisitte miettiä mitä ajattelisitte jos minä tulisin teidän toimistoonne valittamaan paskahätää. Mikä velvollisuus kaupoilla on päästää ihmisiä henkilökunnan tiloihin kun ei se onnistu muuallakaan?